Skip to main content
13 Ιουλίου 2020 12:23

Δεν είναι μόνο η λίστα «Πέτσα»

3ca6aa9c2557ec31b800bbea6653f16d XL 47f01a0a

Ανθει η κρατική διαφήμιση την εποχή των ισχνών “αγελάδων” των ΜΜΕ – Μηνύσεις και αγωγές ετοιμάζονται για την ιδιωτική Initiative που διαχειρίστηκε τα δημόσια 20 εκατ. για τη στηριξη των ΜΜΕ – Μόνο από τις Περιφέρειες διακινούνται σε ενέργειες «επικοινωνίας και δημοσιότητας» περί τα 14 εκατ. ευρώ. Σαν να μην υπάρχει αύριο ξοδεύει το Δημόσιο και οι επιχειρήσεις που συνδέονται με το Δημόσιο σε διαφήμιση.

Ανθει η κρατική διαφήμιση την εποχή των ισχνών “αγελάδων” των ΜΜΕ – Μηνύσεις και αγωγές ετοιμάζονται για την ιδιωτική Initiative που διαχειρίστηκε τα δημόσια 20 εκατ. για τη στηριξη των ΜΜΕ – Μόνο από τις Περιφέρειες διακινούνται σε ενέργειες «επικοινωνίας και δημοσιότητας» περί τα 14 εκατ. ευρώ

Σαν να μην υπάρχει αύριο ξοδεύει το Δημόσιο και οι επιχειρήσεις που συνδέονται με το Δημόσιο σε διαφήμιση. Σαν να μην βγαίνει η χώρα λαβωμένη από μια δεκαετή κρίση και σαν να μην μπαίνει σε μια νέα ύφεση -ελπίζουμε όλοι, μικρής διάρκειας- λόγω κορωνοϊού, η κυβέρνηση ξοδεύει χωρίς έλεος υπερβολικά ποσά σε διαφημιστικά πακέτα, σε προβολή και σε «επικοινωνία».

Τα εκατομμύρια πάνε κι έρχονται σαν μαρουλόφυλλα και επισιτίζουν τα αχόρταγα ΜΜΕ με πρόσχημα τον κορωνοϊό. Η κυβέρνηση φροντίζει να κρατάει ικανοποιημένα τα ΜΜΕ και, βέβαια, είναι σε θέση να χειραγωγεί, σε ένα διαρκές πάρε-δώσε με το αζημίωτο.

Την ίδια ώρα που σκορπάει 20 εκατ. στην καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» κι ακόμα άλλα τόσα από ποικίλες πηγές σε «δράσεις προβολής» και «δημοσιότητας», οι εργαζόμενοι όσο και μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αναστενάζουν από ανεπαρκή μέτρα στήριξης και μίζερες ενισχύσεις, από τις πιο μίζερες σε όλη την Ευρώπη.

Τα 20 εκατ. της λίστας Πέτσα είναι ένα μόνο κρατικό κονδύλι -ζεστό δημόσιο χρήμα- απ’ όσα κυκλοφορούν, με κατεύθυνση τις τσέπες μικρών και μεγάλων εταιρειών Τύπου, ραδιοφωνίας ή ιστοσελίδων. Παράλληλα, εδώ και μήνες, τρέχουν άλλα κρατικά διαφημιστικά προγράμματα από διαφόρων ειδών κρατικούς και ημικρατικούς φορείς και -περίεργη σύμπτωση- κατευθύνονται και μοιράζονται με τον ίδιο τρόπο που μοιράστηκαν τα 20 εκατ. της λίστας Πέτσα.
Η διαφήμιση των Περιφερειών

* Μόνο από τις Περιφέρειες διακινούνται σε ενέργειες «επικοινωνίας και δημοσιότητας» περί τα 14 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, π.χ. στα νοσοκομεία, για την προμήθεια εξοπλισμού Μονάδων Εντατικής Θεραπείας για την Covid-19 το κονδύλι δεν υπερβαίνει τα 9 εκατ. Ειδικότερα:

– Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δαπανά κονδύλι δημοσιότητας 4,06 εκατ. ευρώ.
– Η Περιφέρεια Κρήτης, 2,5 εκατ. ευρώ
– Η Περιφέρεια Αττικής, 2,47 εκατ. ευρώ.
– Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, 1,84 εκατ. ευρώ
– Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, 1,2 εκατ. ευρώ
– Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, 930.000 ευρώ
– Η Περιφέρεια Θεσσαλίας, 630.000 ευρώ

Ο ευρύτερος δημόσιος τομέας

* Η ΔΕΗ δαπανά 8,5 εκατ. ευρώ για «επικοινωνιακές και διαφημιστικές υπηρεσίες με στόχο την ενίσχυση της εταιρικής και εμπορικής εικόνας της». Με το κονδύλι αυτό προγραμματίζεται διαφημιστική καμπάνια στα ΜΜΕ, παρουσία στα social media, ενέργειες marketing κ.λπ. Το ποσό αυτό δεν αποκλείει τη ΔΕΗ από τη δαπάνη επιπλέον κονδυλίων και για άλλες επικοινωνιακές ανάγκες, όπως π.χ. ο διαγωνισμός ύψους 420.000 ευρώ για τον ανασχεδιασμό του website και της εφαρμογής mobile app της εταιρείας.

* Ο ΕΔΣΝΑ (Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής) προκήρυξε spec ύψους 4,8 εκατ. ευρώ (3,2 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) για τον «σχεδιασμό και την υλοποίηση ενεργειών προβολής, ενημέρωσης και επικοινωνίας της πολιτικής διαχείρισης στερεών αποβλήτων». Σκοπός του προγράμματος είναι «η δημιουργία μιας σαφούς εικόνας για τα έργα και τις δράσεις που υλοποιούνται, τις ευκαιρίες συμμετοχής που υπάρχουν και τις θετικές επιπτώσεις που θα δημιουργηθούν στις τοπικές κοινωνίες». Τι είναι ο ΕΔΣΝΑ; Είναι ΝΠΔΔ με έδρα την Αθήνα, που ιδρύθηκε με το άρθρο 211 του Νόμου 3852 του 2010 (“Καλλικράτης”). Μετέχουν η Μητροπολιτική Περιφέρεια Αττικής και υποχρεωτικά όλοι οι δήμοι του Νομού Αττικής. Επειδή συμμετέχουν και οι δύο βαθμοί Αυτοδιοίκησης, γι’ αυτό και ονομάζεται Διαβαθμιδικός.

* Η ΕΥΔΑΠ είχε προκηρύξει κονδύλι ύψους 1 εκατ. ευρώ για υπηρεσίες υποστήριξης επικοινωνίας, από διαφημιστικές καμπάνιες μέχρι διαχείριση κρίσεων.

* Ο ΟΑΕΔ για πρώτη φορά δέσμευσε κονδύλι για… «πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής». Ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) επενδύει για το έτος 2020 σε επικοινωνιακή πολιτική ποσό ύψους 590.000 ευρώ.
Κλάδεμα με διαφήμιση και sms

Το «επικοινωνιακό» φαινόμενο στην περιφέρεια της χώρα, ειδικότερα από τους δήμους, περιγράφει ένα τοπικό σάιτ με γλαφυρό τρόπο: «Θεωρείται αυτονόητη υποχρέωση του κάθε δήμου που σέβεται τον εαυτό του… να ενημερώνει επί παντός επιστητού τους δημότες του με ρυθμό καταιγιστικό, που αγγίζει τα όρια της… πλύσης εγκεφάλου! Ακόμα και για τα πιο ασήμαντα, όπως η κοπή των χόρτων από τα πεζοδρόμια ή η αποκομιδή των σκουπιδιών από υπερφορτωμένους κάδους!

Κάποιος νοήμων άνθρωπος θα σκεφτόταν ότι αφού δεν έχουν να επιδείξουν κάτι σημαντικό, περιορίζονται στα μικρά και ασήμαντα, για να προσποιούνται ότι δουλεύουν… Όταν όμως έρθει στο τέλος ο απολογισμός,… δεν φτάνει η επικοινωνιακή προβολή για να εξωραΐσει την (πραγματική) εικόνα ενός δήμου».

“Δεν τα βρήκαν” ούτε μεταξύ τους

Σε πραγματικό τραγέλαφο για την κυβέρνηση εξελίχθηκε η χρηματοδότηση -με ζεστό κρατικό χρήμα- των φίλιων ΜΜΕ με πρόσχημα τον κορωνοϊό, καθώς η λίστα Πέτσα με τα ποσά που μοιράστηκαν και τα ΜΜΕ που επωφελήθηκαν επιβεβαίωσε από την πρώτη στιγμή ότι το κρατικό χρήμα -20 εκατομμύρια ευρώ- χρησιμοποιείται για να χειραγωγήσει την ενημέρωση προς όφελος της κυβέρνησης.

Και δεν είναι μόνο η επιστροφή του αναλογούντος ποσού, ύψους 1 εκατ. ευρώ, από τον Β. Μαρινάκη με τη σημείωση «δεν συντασσόμεθα με τη μέθοδο, τα μέτρα και τα σταθμά διανομής των διαφημιστικών κονδυλίων της καμπάνιας». Ούτε είναι ότι και άλλες, μικρές επιχειρήσεις ΜΜΕ, όπως το cretalive.gr και το larissanet.gr, επιστρέφουν επίσης ποσά ύψους 1.000 ευρώ, καταγγέλλοντας παλαιοκομματισμό και απίστευτες παρατυπίες.

Ούτε είναι επίσης οι αναπόφευκτες συγκρίσεις μεταξύ π.χ. της «Εφημερίδας των Συντακτών» (40.000 ευρώ) και του «Ελεύθερου Τύπου» (80.000 ευρώ) ή του «Φιλελεύθερου» (180.000 ευρώ). Ούτε η άλλη αναπόφευκτη σύγκριση μεταξύ της τηλεόρασης Kontra (30.000 ευρώ) και του Action 24 (140.000 ευρώ). Ούτε μεταξύ του ραδιοφώνου 105,5 Στο Κόκκινο με ακροαματικότητα 2,4% και 5.000 ευρώ και από την άλλη του Athens Voice με 0,6% ακροαματικότητα και 10.000 ευρώ, που βγάζουν μάτι.
Το “χαμένο” γλυκό από το βάζο

Δεν είναι όλα αυτά. Ο τραγέλαφος είναι ότι την ευθύνη για το μοίρασμα την ρίχνουν στην Initiative, την εταιρεία που ανέλαβε τη διαχείριση του κονδυλίου των 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με δήλωση του ίδιου του πρωθυπουργού. Θαρραλέα ο πρωθυπουργός ανέλαβε την… ευθύνη: «Αναθέσαμε σε μια εξωτερική εταιρεία» είπε ο Κυρ. Μητσοτάκης, «δεν κάναμε εμείς καμία παρέμβαση», είπε και γελάνε και οι πέτρες.

Ο τραγέλαφος είναι ότι ακόμα και οι «δικοί τους» είναι δυσαρεστημένοι. Και αποκαλύπτουν τον μηχανισμό διανομής. Σύμφωνα με καταγγελία, ραδιοφωνικός σταθμός στα Τρίκαλα μετέδωσε ότι τηλεφώνησε στους βουλευτές Τρικάλων για να πάρει κορωνολεφτά. Και όπως σχολίασε, πήρε μόνο 5.000 ευρώ, ενώ δικαιούνταν πολλά παραπάνω, διότι, όπως είπε, τον πόλεμο που κάνει στον ΣΥΡΙΖΑ το συγκεκριμένο ραδιόφωνο δεν τον κάνει άλλο.

Έρχονται νομικές ενέργειες

Τραγέλαφος για την κυβέρνηση θα είναι οι μηνύσεις και οι αγωγές που ετοιμάζονται, στην Initiative, αλλά και στην κυβέρνηση και κάθε υπεύθυνο, όχι μόνο γιατί τα κριτήρια για την κατανομή παραμένουν άγνωστα ούτε γιατί μοιράστηκαν χρήματα χωρίς να ζητείται φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, αλλά και για διαφυγόντα έσοδα και για προσβολή δημόσιας εικόνας. Η διαχείριση δημόσιου χρήματος με αδιαφανή και αυθαίρετο τρόπο δεν θα μείνει αναπάντητη.

Πηγή: avgi.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Ενισχυτής κεραίας U35Auto
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα περιγράψουμε σε αυτό το τεύχος τους ενισχυτές κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες ...
TP-Link EAP683 UR AX6000
Το TP-Link Omada EAP683 UR ξεχωρίζει ως μια αξιόπιστη λύση στην κατηγορία των συσκευών δικτύου, συνδυάζοντας συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, προηγμένη ασφάλεια και απρόσκοπτη διαχείριση δικτύου. Μ...
Ikusi ENC-108
Η Ikusi, συνεχίζοντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων προϊόντων, παρουσιάζει το ENC-108 με 8 εισόδους HDMI, τα σήματα των οποίων μπορούν να μετατραπούν σε 8 streams IP σε SPTS (unicast ή mult...
Redline S30 HEVC
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου δέκτη της Redline, S30 HEVC. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη Full HD που είναι εξοπλισμένος με DVB-T2 tuner και υποστηρίζει συμπίεση H.265...
Ikusi IKUGaF
Η Ikusi καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τηλεοπτικής αναμετάδοσης προγραμμάτων, με τα έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUGaF που διαθέτει για τα Gap Fillers. Τα έτοιμα πακέτα IKUGaF είνα...
ANGA PS series
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή σειράς ποιοτικών κεραιών ANGA. Πρόκειται για τη σειρά PS, η οποία περιλαμβάνει εξωτερικές και εσωτερικές κεραίες που είναι κατάλληλες για επίγε...
Amiko MIRA X-4200
Ο Amiko MiraX HiS-4200 είναι ένας κορυφαίος Linux 4K UHD media streamer, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε 4K UHD. Αυτός ο media streamer υποστηρίζει μεταξύ άλλων τ...
KAL KL-60
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου KL-60. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο 4:1, το οποίο προγραμματίζεται μέσω μονάδας υπέρυθρων από τ...
Promax ATLaS NG
Η Promax έχει δημιουργήσει μία σειρά εκπαιδευτικών video για τον κορυφαίο αναλυτή φάσματος ATLaS NG. Στα συγκεκριμένα video, περιγράφονται όλες οι λειτουργίες του αναλυτή, καθώς και ο τρόπος που δ...
SatLink COL5141A
Ο κωδικοποιητής COL5141A 4 σε 1 της SatLink είναι μια επαγγελματική συσκευή κωδικοποίησης και πολυπλεξίας ήχου και video με ισχυρή λειτουργικότητα. Διαθέτει διεπαφές εισόδου 4 καναλιών CVBS video ...
AVM FRITZ!DECT 350
Προσαρμόστε το FRITZ!DECT 350 σε πόρτες ή παράθυρα και αμέσως θα ανιχνεύσει αν είναι ανοικτά ή κλειστά. Αποτελώντας έναυσμα για την επακόλουθη λειτουργία προϊόντων FRITZ!DECT και συμβατών συσκευών...
KAL K-320
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του K-320, ενός ασύρματου ανιχνευτή κίνησης υποδοχής με εμβέλεια ανίχνευσης κίνησης 3 έως 7 μέτρων και γωνία κάλυψης 100°. Είναι ιδανικός για τη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Ιουλίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
Διανομή σήματος HDMI στο σπίτι
Για τη θέαση τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής ανάλυσης μέσω ενός δέκτη, IPTV Box, αποκωδικοποιητή συνδρομητικής πλατφόρμας ή οποιασδήποτε άλλης εξωτερικής πηγής, απαιτείται μόνο η σύνδεσή τους στην...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
Fracarro D-Matrix 4S FTA
Την πιο πρόσφατη μονάδα της οικογένειας των Headend της ιταλικής Fracarro, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το D-Matrix 4S FTA, ένα Compact Headend που έρχε...
Amiko MIRA X-4200
Ένα νέο μοντέλο της σειράς OTT της Amiko δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το MIRA X-4200, ένα Set-Top Box που βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Linux και προ...
Sat & Zap, Ιούλιος 2024
Αρκετά νέα κανάλια στις 28 ανατολικά, ενώ και πάλι το Ιράν εμφανίζεται με νέα κανάλια εξωτερικού, μη εγκεκριμένα φυσικά από το θεοκρατικό καθεστώς… Al Mayadeen HD Hot Bird 13G – 13 East 11....