Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 195
TM 655
SECREP 159
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

3 Οκτωβρίου 2018 11:46

ΕΕΤΤ: Σε ισχύ το 2ο στάδιο ρυθμίσεων του Κανονισμού για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F9122b5ade1be435589f9584602ab271c XL

Από την 1η Οκτωβρίου, τίθεται σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017. Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Από την 1η Οκτωβρίου, τίθεται σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017. Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

  • Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.
  • Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.
  • Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.
  • Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.
  • Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής  μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).
  • Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε  σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

  • Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.
  • Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.  

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.

Περισσότερες πληροφορίες για τις ρυθμίσεις παρέχονται στο www.eett.gr, Ενότητα Για καταναλωτές/ Σχετικά με τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες/Οδηγίες-Συστάσεις.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τεχνολογία Cast για ξενοδοχεία από την IDComs
Η διαδικασία casting μέσα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου είναι μια τεχνολογία που βρίσκει ευρύτατη εφαρμογή σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και αφορά στη δυνατότητα των επισκεπτών ενός καταλύματος να δ...
Fracarro UX-WB LTE
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου LNB της οικογένειας UX της ιταλικής Fracarro. Πρόκειται για το UX-WB LTE, ένα wideband LNB με 2 ξεχωριστές εξόδους, που η μία μεταφέρει όλα τα...
Ο αντίκτυπος της μετάβασης από DVB-T σε DVB-T2 και από HD σε UHD-4K στους αναλυτές φάσματος τηλεόρασης
Μία σημαντική τεχνολογική αλλαγή στη μετάδοση ψηφιακής τηλεόρασης θα είναι η μετάβαση από DVB-T σε DVB-T2. Η Promax επισημαίνει τον βασικό αντίκτυπο που θα έχει μία τέτοια αλλαγή στους αναλυτές φά...
Amiko A11 LINK
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Amiko A11 Link, μιας συσκευής που έρχεται σε μορφή HDMI TV stick και κρύβεται πίσω από την τηλεόραση, καθώς τοποθετείται απευθείας σε θύρα HDMI. Βα...
Συνέντευξη της IDComs στα πλαίσια της έκθεσης Creta Electronix 2024
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης Creta Electronix 2024, στην οποία συμμετείχε η IDComs, στο διάστημα μεταξύ 2-3 Νοεμβρίου, ο Θανάσης Κυριακόπουλος, Managing Director, και ο Στάνισλαβ Ερμιζίδης, Networ...
Arli F Adaptors
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή βυσμάτων, η οποία περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία F adaptors που καλύπτουν όλες τις ανάγκες ομοαξονικών ζεύξεων. Πιο αναλυτικά, διατίθενται οι παρακάτω τύ...
Multiswitches Stand Alone & Cascade της Ikusi by Fagor
Μία εξαιρετική σειρά πολυδιακοπτών από την Ikusi by Fagor περιλαμβάνει μοντέλα Stand Alone και Cascade multiswitch για διανομή Sat-IF+Ter σε εγκαταστάσεις κάθε μεγέθους, με δυνατότητα επεκτάσεων α...
Fracarro MBJ3rFM+3UU 700
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Fracarro MBJ3rFM+3UU 700. Πρόκειται για ένα μοντέλο ενισχυτή τηλεόρασης πολλαπλών ζωνών εσωτερικού χώρου, με 3 εισόδους (FM+III+DAB, UHF), με ενίσχ...
MaxHub Pivot & MTR Certified Console
Η MaxHub εισάγει νέες τεχνολογίες που ολοκληρώνουν δυναμικά το Q4 του 2024, ανακοινώνοντας δύο μεγάλες εξελίξεις, το MaxHub Pivot και την κονσόλα MTR Certified. Η MaxHub καινοτομεί, συνεχίζοντας ν...
TP-Link ER706W-4G
Το ER706W-4G είναι ένα ασύρματο router της TP-Link, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο internet μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει μία ...
Διαθέσιμος ο νέος τιμοκατάλογος για τα προϊόντα Ikusi by Fagor
Είναι πλέον διαθέσιμος ο νέος τιμοκατάλογος για τα προϊόντα Ikusi by Fagor. Ο τιμοκατάλογος περιλαμβάνει τα γνωστά προϊόντα της Ikusi που είναι ακόμα σε παραγωγή και προϊόντα της Fagor, τα οποία σ...
Fracarro LP45F 700 5G & LP45 MINI 5G
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή των νέων κεραιών LP45F 700 5G και LP45 MINI 5G της Fracarro. Πρόκειται για λογαριθμικές προσυναρμολογημένες κεραίες για τη ζώνη των UHF, που χαρακτηρίζ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Φεβρουάριος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Φεβρουαρίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με ...
Managed vs Unmanaged Switch
Οι μεταγωγείς δικτύου, που είναι γνωστοί διεθνώς ως Network ή Ethernet Switch, αποτελούν σημαντικά στοιχεία της υποδομής δικτύου επειδή συνδέουν συσκευές (στις οποίες μπορεί να περιλαμβάνονται και...