ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Έρευνα: Τα στελέχη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας Pay-TV βλέπουν θετικά την ενσωμάτωση υπηρεσιών ΟΤΤ στις προσφορές τους

Ενώ η ανάπτυξη του OTT έχει αναμφισβήτητα αντίκτυπο στον τομέα της συνδρομητικής τηλεόρασης και περιεχομένου και η πειρατεία αποτελεί απειλή που εξακολουθεί να υφίσταται, ο ευρωπαϊκός ραδιοτηλεοπτικός τομέας επικεντρώνεται σταθερά στις ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως αποκάλυψε το Φόρουμ Καινοτομίας της Pay-TV (Pay-TV Innovation Forum) του 2019.Ενώ η ανάπτυξη του OTT έχει αναμφισβήτητα αντίκτυπο στον τομέα της συνδρομητικής τηλεόρασης και περιεχομένου και η πειρατεία αποτελεί απειλή που εξακολουθεί να υφίσταται, ο ευρωπαϊκός ραδιοτηλεοπτικός τομέας επικεντρώνεται σταθερά στις ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως αποκάλυψε το Φόρουμ Καινοτομίας της Pay-TV (Pay-TV Innovation Forum) του 2019.
Η τελευταία έκδοση του Φόρουμ – ένα παγκόσμιο ερευνητικό πρόγραμμα για ανώτερα στελέχη που σχεδιάστηκε για να διερευνήσει τις μεγαλύτερες προκλήσεις και ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι βιομηχανίες συνδρομητικής τηλεόρασης και περιεχομένου και οργανώθηκε από τη Nagra και την ερευνητική εταιρεία MTM, αναγνωρίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας, αλλά παράλληλα διαπιστώνει τα στελέχη αυτά γίνονται πιο αισιόδοξα σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση των διαταραχών που προέρχονται από το ΟΤΤ.
Το φόρουμ διαπίστωσε ότι τα στελέχη της βιομηχανίας ήταν αισιόδοξα όσον αφορά την ικανότητα της βιομηχανίας της συνδρομητικής τηλεόρασης να επανεφεύρει νέα μοντέλα συνάθροισης. Ωστόσο, τα στελέχη σημείωσαν ότι τα υπάρχοντα μοντέλα συνάθροισης πρέπει να εξελιχθούν για να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη δημοτικότητα των υπηρεσιών ΟΤΤ και την προβλεπόμενη μείωση του αριθμού των γραμμικών καναλιών. Ένα εντυπωσιακό 94% των συμμετεχόντων πιστεύει ότι έως το 2024 οι μεγάλες πλατφόρμες στις ευρωπαϊκές αγορές θα μεταφέρουν κατά 20% λιγότερα γραμμικά κανάλια συνδρομητικής τηλεόρασης από ό, τι σήμερα. Αυτό θα σημαίνει ότι ορισμένα μικρότερα κανάλια θα είναι μη βιώσιμα.
Το άλλο βασικό συμπέρασμα ήταν ότι ο αναμενόμενος πολλαπλασιασμός των συνδρομητικών υπηρεσιών OTT θα παρουσιάσει πιθανώς ευκαιρίες για τους παρόχους συνδρομητικής τηλεόρασης να γίνουν «υπερ-συγκεντρωτές» περιεχομένου. Τέσσερα πέμπτα των στελεχών πιστεύουν ότι οι μεγάλες συνδρομητικές υπηρεσίες OTT, όπως το Netflix και το Amazon Prime Video, μπορούν να είναι πολύτιμες ως μέρος της προσφοράς συνδρομητικής τηλεόρασης. Επιπλέον, βλέπουν ότι η ενσωμάτωση υπηρεσιών OTT μπορούν να προσφέρουν ευκολία και χρησιμότητα, καθώς και να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες μάρκετινγκ και προσφερές πακέτων.
Τα περισσότερα στελέχη είναι αισιόδοξα για τα μακροπρόθεσμα οφέλη της ενσωμάτωσης των υπηρεσιών OTT στην προσφορά της συνδρομητικής τηλεόρασής τους: μόνο το 26% πιστεύει ότι η ανάπτυξη των πληρωμένων υπηρεσιών OTT θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή βιομηχανία συνδρομητικής τηλεόρασης τα επόμενα πέντε χρόνια .