Skip to main content
TM 839
SECURITY REPORT 170
satpraxis 2022
now 33 2022
8 Νοεμβρίου 2019 12:00

Έρευνα της PayPal για το mCommerce: Η Αξιοπιστία και οι Mobile & Social Αγορές ως Θέματα Πρωταρχικής Προτεραιότητας

08e8fbcc7e24d95f838d92d71e62c3c0 XL 2e88265a

Σε πρόσφατη μελέτη που διεξήγαγε η Ipsos, κατόπιν ανάθεσης από την PayPal, διαπιστώσαμε τις τρέχουσες τάσεις στο κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο (mCommerce) ανά τον κόσμο. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές μέσω κινητών συσκευών με ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με το παρελθόν.

  • Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας που διεξήγαγε η Ipsos για λογαριασμό της PayPal, οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές μέσω κινητών συσκευών με ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με το παρελθόν.
  • Μεταξύ των βασικών τάσεων αναφορικά με τις συνήθειες του mobile shopping και την ετοιμότητα των εμπόρων, η ασφάλεια είναι υψίστης σημασίας στις αγγλόφωνες χώρες, όπως και το γεγονός ότι οι αγορές στις κοινωνικές πλατφόρμες αυξάνονται με πρωτοφανή ρυθμό.
  • Καθώς πλησιάζουμε στην εορταστική περίοδο με την μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση παγκοσμίως, είναι σημαντικό για τους Έλληνες εμπόρους να εντοπίσουν τους διεθνείς πελάτες τους, το προφίλ τους, τι είδους προϊόντα αναζητούν στα ηλεκτρονικά καταστήματα και με ποιον τρόπο θα είναι οι ίδιοι σε θέση να ανταποκριθούν κατάλληλα στις ανάγκες τους.

Σε πρόσφατη μελέτη που διεξήγαγε η Ipsos, κατόπιν ανάθεσης από την PayPal, διαπιστώσαμε τις τρέχουσες τάσεις στο κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο (mCommerce) ανά τον κόσμο. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές μέσω κινητών συσκευών με ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με το παρελθόν. Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος για τον οποίο εξετάσαμε ταυτόχρονα τις βασικές τάσεις που σχετίζονται με τις συνήθειες του mobile shopping σε συνδυασμό με την ετοιμότητα των εμπόρων, τον τρόπο με τον οποίο η ασφάλεια παραμένει θέμα κομβικής σημασίας στις αγγλόφωνες χώρες και το γεγονός ότι οι αγορές στις κοινωνικές πλατφόρμες αναπτύσσονται με πρωτοφανή ρυθμό. Τα νέα αυτά δεδομένα είναι ιδιαίτερα σημαντικά και για τους Έλληνες εμπόρους που επιδιώκουν να επεκτείνουν το διασυνοριακό αγοραστικό κοινό τους. Εκτός από την Ελλάδα, οι εγχώριοι έμποροι πραγματοποιούν πωλήσεις με PayPal κυρίως στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία.

Οι έμποροι πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στους διαύλους του mobile commerce για να κλείσουν το κενό της βελτιστοποίησης

Οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσφέρουν βελτιστοποιημένες (optimized) εμπειρίες μέσω κινητών συσκευών, άπαξ και τους ενδιαφέρει να προσελκύσουν και να διατηρήσουν νεότερους καταναλωτές, όπως η Gen Z και η Gen Y. Σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, σχεδόν το 80% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα έχει κάνει αγορές μέσω smartphone – εντούτοις, μόλις το 67% των επιχειρήσεων είναι βελτιστοποιημένο προκειμένου να αποδέχεται πληρωμές μέσω κινητών. Παρατηρείται, λοιπόν, ένα κενό της τάξης των 15 ποσοστιαίων μονάδων σε επιχειρήσεις που μένουν «εκτός παιχνιδιού», αφού δεν επωφελούνται από την εκρηκτική ανάπτυξη του κινητού ηλεκτρονικού εμπορίου.

«Η καλύτερη περίοδος από πλευράς αγοραστικής κίνησης ξεκινά σύντομα. Αυτή είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για τους Έλληνες λιανεμπόρους να αναπτύξουν τη δραστηριότητά τους σε διεθνείς αγορές, να ανακαλύψουν τι αναζητούν οι ξένοι πελάτες και με ποιον τρόπο θα τους παροτρύνουν για να κάνουν τις αγορές τους από το δικό τους κατάστημα. Στην Ελλάδα, μόλις το 11% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκμεταλλεύεται τα οφέλη των ευκαιριών που ενέχει η διαδικτυακή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών – το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. που κυμαίνεται στο 17%[1]. Την ίδια στιγμή, όπως δείχνουν τα στοιχεία της PayPal, στην Ευρώπη, όσοι δραστηριοποιούνται στο διασυνοριακό εμπόριο κάνοντας μάλιστα χρήση PayPal, σημειώνουν πολύ ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης (14,3%), σε σύγκριση με τις παραδοσιακές επιχειρήσεις που λειτουργούν μόνο offline (2%)[2]», αναφέρει ο Marcin Glogowski, General Manager της PayPal για την Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη.

Για εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, η προσφορά μιας απρόσκοπτης κινητής εμπειρίας δεν αποτελεί προτεραιότητα για την εξασφάλιση της επιβίωσής τους. Ωστόσο, εάν οι επιχειρήσεις αυτές επικεντρώνονταν με τη δέουσα προσοχή στις mobile δυνατότητες, η απόφαση αυτή θα οδηγούσε σε λιγότερα εγκαταλελειμμένα καλάθια (abandoned shopping carts) και σε πωλήσεις από 15% περισσότερους δυνητικούς πελάτες.

Σε διεθνές επίπεδο:

  • Η Ινδία πρωτοπορεί στη χρήση του κινητού ηλεκτρονικού εμπορίου, με το 70% των ερωτηθέντων Ινδών καταναλωτών να προτιμά τη χρήση του κινητού για αγορές και το 81% των Ινδών εμπόρων να διαθέτει βελτιστοποιημένα κανάλια για mobile shopping από τους πελάτες.
  • Με ποσοστό 83%, η Ιταλία αποτελεί την κορυφαία ευρωπαϊκή αγορά για τους καταναλωτές που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές μέσω smartphone. Παράλληλα, μόλις το 65% των ιταλικών επιχειρήσεων ανέφερε ότι διαθέτει ένα mobile optimized site ή εφαρμογή.
  • Στις ΗΠΑ, το 72% των καταναλωτών έχει κάνει χρήση smartphone για online πληρωμές, ενώ το 57% των επιχειρήσεων ανέφερε ότι παρέχει βελτιστοποιημένη εμπειρία κινητών αγορών. Πρόκειται για το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα.

Η ασφάλεια και η αξιοπιστία παραμένουν σημαντικά εμπόδια για την υιοθέτηση σε όλες σχεδόν τις γεωγραφικές περιοχές

Η ασφάλεια, οι σχέσεις εμπιστοσύνης και η αξιοπιστία αποτελούν παράγοντες εξέχουσας σημασίας που απασχολούν τους καταναλωτές όταν φθάνει η στιγμή να αποφασίσουν για μια αγορά μέσω κινητού. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 51% των ερωτηθέντων καταναλωτών θα απέφευγε την εμπλοκή στο mobile commerce λόγω ανησυχίας σε σχέση με θέματα ασφαλείας, ορισμένες χώρες πάντως, όπως η Ιαπωνία, εκφράζουν τους λιγότερους προβληματισμούς, με ποσοστό σχεδόν στο ήμισυ (28%). Αντιθέτως, από τις αγορές που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, οι πιο ανήσυχες και σκεπτικές για την ασφάλεια τη στιγμή αγοράς μέσω κινητού είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (64%), η Αυστραλία (63%) και οι ΗΠΑ (58%) –  όλες τους αγγλόφωνες, μάλιστα. Και οι ίδιοι οι έμποροι έχουν εκφράσει σε μεγάλο βαθμό τον προβληματισμό τους για την ασφάλεια του mobile commerce – το κορυφαίο εμπόδιο για εκείνους, το οποίο και τους αποτρέπει να προβούν σε mobile optimization, είναι οι σχετικές με την ασφάλεια ανησυχίες, με 1 στους 5 να δηλώνει ότι διστάζει ή έχει ενδοιασμούς, λόγω της έγνοιας να διασφαλίσουν απόλυτα τα στοιχεία του πελατολογίου τους.

Οι έμποροι ανταποκρίνονται στη ζήτηση των καταναλωτών για το social commerce

Ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση για το κοινωνικό εμπόριο καταγράφεται ευθυγράμμιση, με 1 στους 3 ερωτηθέντες, τόσο εμπόρους όσο και καταναλωτές, να δηλώνει ότι κάνει χρήση του social commerce. Ωστόσο, η επικράτηση του social commerce ποικίλλει με βάση τη γεωγραφική περιοχή – με τη μεγαλύτερη δημοτικότητα να παρατηρείται στην Ινδία, όπου το 57% των καταναλωτών ανέφερε ότι το χρησιμοποιεί τους τελευταίους 6 μήνες. Όταν μιλάμε για τα είδη των κοινωνικών πλατφορμών που χρησιμοποιούνται συχνότερα σε παγκόσμιο επίπεδο, το Facebook, το Instagram και το WhatsApp βρίσκονται στις πρώτες θέσεις (το 35% των ερωτηθέντων που χρησιμοποιούν το κοινωνικό εμπόριο λαμβάνει χώρα σε πλατφόρμες του Facebook). Καθώς το κοινωνικό εμπόριο αυξάνεται σε δημοτικότητα, θα δίνεται ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στα στοιχεία που συλλέγονται κατά τη διάρκεια της εμπειρίας του social shopping, καθώς και στις πιθανές επιπτώσεις του, ειδικά με δεδομένα που υποδεικνύουν ότι η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα τόσο για τους καταναλωτές όσο και τους εμπόρους.

Ανάμεσα στα πρόσθετα χρήσιμα ευρήματα της έρευνας, περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:

  • Η δυνατότητα επιλογής από πλευράς του πελάτη είναι απαραίτητη: Ο κύριος λόγος για την εγκατάλειψη μιας αγοράς μέσω κινητών συσκευών πηγάζει από τους εμπόρους που δεν προσφέρουν την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής των πελατών. Στην πραγματικότητα, το 21% των ερωτηθέντων καταναλωτών παγκοσμίως εγκατέλειψε μια αγορά, μόνο και μόνο επειδή δεν ήταν διαθέσιμος ο τρόπος πληρωμής της προτίμησής του. Μεταξύ των ερωτηθέντων, το μεγαλύτερο ποσοστό των mobile shoppers χρησιμοποιεί PayPal για αγορές μέσω κινητού (53%), ενώ ακολουθεί ο αμέσως επόμενος πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής, δηλαδή η πιστωτική κάρτα (44%).
  • Οι instore εμπειρίες γίνονται mobile: Το 87% των ερωτηθέντων εμπόρων που προβαίνει σε πωλήσεις πρόσωπο με πρόσωπο (in-person) έχει αποδεχθεί συναλλαγές μέσω ανέπαφης πληρωμής – με το 50% των περιπτώσεων αυτών να πραγματοποιείται μέσω smartphone. Η Ινδία ηγείται όταν πρόκειται για in-store ανέπαφες αγορές, με το 98% των Ινδών εμπόρων ερωτηθέντων να έχει αποδεχθεί μια συναλλαγή μέσω smartphone ή wearable συσκευής τους τελευταίους 6 μήνες.
  • Οι γυναίκες δείχνουν τον δρόμο στην υιοθέτηση του mobile commerce:  Οι γυναίκες ανοίγουν τον δρόμο στην υιοθέτηση του mobile commerce, με το 48% εξ αυτών να προτιμά να κάνει online αγορές μέσω κινητής συσκευή, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των ανδρών κυμαίνεται στο 39%. Αναφορικά με την τοποθεσία, το 19% του γυναικείου πληθυσμού χρησιμοποιεί κινητή συσκευή για αγορές από τον χώρο εργασίας, ενώ το αντίστοιχο «ανδρικό» ποσοστό φθάνει το 26%.

Κάνοντας πράξη τα πολύτιμα αυτά στοιχεία-ευρήματα και επιλέγοντας τη συνεργασία με ειδικούς, όπως η PayPal, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα είναι σε θέση να αισθανθούν κατάλληλα προετοιμασμένοι για να δοκιμαστούν και να καθιερωθούν στον κόσμο των διαδικτυακών πωλήσεων. Κοιτάζοντας στο μέλλον, από το 2020 και έπειτα, διαφαίνονται περισσότερες προοπτικές από ποτέ για τους εμπόρους, ενώ έρχονται αντιμέτωποι και καλύπτουν τις προτιμήσεις των αγορών με ιδιαιτερότητες. Οι έμποροι δύνανται να επωφεληθούν από την σταθερή άνοδο του mobile και του social commerce, με τη στήριξη ενός συνεργάτη, ο οποίος θα τους διευκολύνει στη δημιουργία καλύτερων ψηφιακών εμπειριών, καθώς και στην εξασφάλιση μεγαλύτερων πωλήσεων που θα οδηγήσει τελικά στην επιθυμητή ανάπτυξη.

Σήμερα, πάνω από 23 εκατομμύρια έμποροι βασίζονται στην PayPal για να χτίσουν, να τρέξουν και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Η PayPal χρησιμεύει ως ένας έμπιστος συνεργάτης σε εμπόρους ανά τον κόσμο, προσφέροντας εργαλεία από μία ευρεία γκάμα προϊόντων, από την αποδοχή οποιουδήποτε τρόπου πληρωμής σε τουλάχιστον 200 διεθνείς αγορές, μετριάζοντας τις πιθανότητες απάτης και κινδύνων, έως τη χρήση προσαρμοσμένων υπηρεσιών που τους βοηθούν να πληρώνονται ταχύτερα – όπως η τιμολόγηση και πολλές άλλες δυνατότητες. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε εδώ την επίσημη σελίδα με όλες τις λύσεις για την επιχείρησή σας.

[1] PayPal, The new European Tigers White Paper

[2] PayPal

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Ομοαξονικά καλώδια Kathrein για αξιοπιστία, αποδοτικότητα και ανθεκτικότητα
Η σύνδεση δεν είναι απλώς τεχνολογία – είναι θέμα εμπιστοσύνης. Σε έναν κόσμο όπου η ποιότητα του σήματος και η σταθερότητα της μετάδοσης είναι κρίσιμη, τα καλώδια Kathrein προσφέρουν απόλυτη αξιοπι…
PROMAX TV Explorer NG
Είναι πλέον διαθέσιμο από την IDComs το πλήρες manual σε αρχείο PDF, για τον νέο επαναστατικό αναλυτή TV Explorer NG της PROMAX. Το συγκεκριμένο manual διαθέτει πάνω από 120 σελίδες με αναλυτικές πε…
ALE UC Solution
Η υβριδική εργασία αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό. Οι εργαζόμενοι εργάζονται και επικοινωνούν από όπου και αν βρίσκονται, χωρίς να κρίνεται απαραίτητη η φυσική παρουσία στον ίδιο χώρο. Με τη λύση ενοποι…
Akuvox Self-Organizing Network
Η Akuvox παρουσιάζει μια καινοτόμα προσέγγιση στον έλεγχο πρόσβασης για πολυκατοικίες και gated communities, με τη λύση Self-Organizing Network, σχεδιασμένη για να προσφέρει ευκολία, αποδοτικότητα κ…
EDISION διπλές πρίζες TV/R-SAT
Μια εξαιρετική νέα σειρά πριζών τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού σήματος και αξεσουάρ είναι άμεσα διαθέσιμη από την EDISION. Οι πρίζες σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την EDISION, διαθέτουν εξαιρετ…
Multimedia Perspectives / Fagor COMPACT ROT 310C & ROR 260C
Η σειρά COMPACT της Multimedia Perspectives / Fagor περιλαμβάνει τον οπτικό πομπό ROT 310C και τον οπτικό δέκτη ROR 260C με ισχυρά χαρακτηριστικά και υψηλή αξιοπιστία, ενώ να σημειωθεί ότι τα παραπά…
Ομοαξονικά καλώδια της Multimedia Perspectives / Fagor
Στη νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων της IDComs συμπεριλαμβάνεται ένα σύνολο ιδιαίτερα αξιόλογων ομοαξονικών καλωδίων για όλες τις εφαρμογές λήψης και διανομής επίγειων και δορυφορικών τηλεοπτικών σημ…
Yeastar TB Series BRI VoIP Gateway
Η σειρά TB της Yeastar περιλαμβάνει τα TB200 και TB400, δύο συμπαγείς και αξιόπιστες αυτόνομες πύλες (gateways) VoIP που μετατρέπουν τις γραμμές ISDN BRI σε VoIP, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ενσ…
Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall
Η συνδεσιμότητα είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοξενίας και το Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall δίνει τη λύση που κάθε ξενοδόχος χρειάζεται. Με τεχνολογία Wi-Fi 6 AX3000 και ταχύτητες έως 2.974Mbps…
Televes 552220 ενισχυτής γραμμής 3 εξόδων
O Televes 552220 είναι ένας ενισχυτής γραμμής τηλεοπτικού σήματος κατάλληλος για διαμερίσματα, με 3 εξόδους και αυτόματη αποκοπή παρεμβολών 5G / LTE. Διαθέτει 2 κύριες εξόδους και 1 για μία τοπική T…
TP-Link Omada OC220
Η σειρά εξειδικευμένων επιχειρηματικών λύσεων της TP-Link, Omada, μόλις κυκλοφόρησε τον OC220, έναν νέο ελεγκτή υλικού με 2,6 φορές ταχύτερη εκκίνηση από τον ελεγκτή προηγούμενης γενιάς. Μικρό κουτί…
Audien W-990B & W-176
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των ηχείων W-990B μαζί με την κονσόλα χειρισμού W-176 της Audien, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σετ ήχου, ιδανικό…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, Ιανουάριος 2026
Το νέο τεύχος Ιανουαρίου 2026 του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύ…
SAT & ZAP, Ιανουάριος 2026
Για πρώτη φορά, είδα ελεύθερη μετάδοση ισραηλινών καναλιών του πακέτου ΥΕS (δύσκολου στα ΒΔ)! Στα αξιόλογα, στις 13 Ανατολικά το αγγλόφωνο CNBC Europe και το νέο ιταλικό κανάλι για την ποδηλασία. Αξ…
Εφαρμογές ευθυγράμμισης δορυφορικού κατόπτρου
Η δορυφορική λήψη παραμένει για πολλούς το αγαπημένο τους χόμπι, που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον τους να αναζητούν στον ορίζοντα νέα τηλεοπτικά κανάλια από διάφορες χώρες του πλανήτη. Η ταράτσα στ…
«Η τεχνολογία είναι πάνω απ’ όλα ανθρώπινη υπόθεση»
Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα, η τεχνολογία δεν είναι πια πολυτέλεια, είναι η δύναμη που ενώνει ανθρώπους, απλοποιεί διαδικασίες και δημιουργεί νέες εμπειρίες. Από την πρώτη στιγμή, η Par…
EDISION HDMI Modulator 3in1 mini loop
Ο ολοκαίνουργιος ψηφιακός διαμορφωτής της EDISION δοκιμάστηκε στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης για το τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για τον HDMI Modulator 3in1 mini loop, έναν ψηφιακό μονοκ…
Audien W-990B & W-176
Η Audien παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σετ ηχητικού συστήματος, που είναι ευέλικτο στην εγκατάσταση και εύκολο στον χειρισμό του. Το σετ αυτό αποτελείται από τα ηχεία W-990B και την κονσόλα W-176, τα…
Amiko Mini Combo FTA
Τον τελευταίο δέκτη που κυκλοφόρησε η Amiko δοκιμάσαμε για αυτόν τον μήνα στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για τον Mini Combo FTA, έναν οικονομικό δέκτη με ανάλυση Full HD, που όχι…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.