Skip to main content
8 Μαΐου 2012 21:02

Η EΕ εγκρίνει έκθεση σχετικά με την εφαρμογή οδηγίας για τα οπτικοακουστικά μέσα

Γράφει: Σ.Χ.
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F26d5c33fa5367f82799e57d24c3b4ca3 XL

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε χθες έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων. Η οδηγία παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας οπτικοακουστικού περιεχομένου και ανταποκρίνεται σε σημαντικούς στόχους δημόσιας πολιτικής, όπως η απαγόρευση της υποκίνησης σε μίσος, η προστασία των ανηλίκων από βλαβερό περιεχόμενο και η προώθηση ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων. Τα κύρια θέματα που καλύπτει η έκθεση προκύπτει είναι οι διαφημιστικές πρακτικές και η ανάγκη περαιτέρω καθοδήγηση; όσον αφορά τη συνδεδεμένη τηλεόραση (δηλαδή τηλεόραση με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο). Ως αποτέλεσμα, η Επιτροπή πρόκειται 

– να δρομολογήσει δημόσια διαβούλευση σχετικά με τη συνδεδεμένη τηλεόραση (δεύτερο εξάμηνο του 2012)
– να επικαιροποιήσει, το 2013, την καθοδήγησή της σχετικά με την τηλεοπτική διαφήμιση. 

«Από την έκθεση προκύπτει ότι η οδηγία για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων λειτουργεί, αλλά οι αλλαγές που κατευθύνονται από το διαδίκτυο δεν μας επιτρέπουν να επαναπαυόμαστε», δήλωσε σήμερα η αντιπρόεδρος της Επιτροπής, κα Neelie Kroes.

Εφαρμογή της οδηγίας
Είκοσι πέντε κράτη μέλη έχουν κοινοποιήσει πλήρη μεταφορά της οδηγίας στην οικεία εθνική νομοθεσία. Σε δύο κράτη μέλη – η Πολωνία και το Βέλγιο – εκκρεμεί ακόμα η προσαρμογή της νομοθεσίας τους.

Διαφήμιση
Τα διαφημιστικά μηνύματα και τα μηνύματα τηλεαγορών στην τηλεόραση δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τα 12 λεπτά ανά ώρα. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι η εφαρμογή του κανόνα αυτού οδήγησε στην εισαγωγή διαφορετικών μορφών διαφήμισης. Στην Ισπανία, επί παραδείγματι, διαφορετικοί τύποι τηλεοπτικής διαφήμισης δεν θεωρήθηκαν διαφημιστικά μηνύματα από τις ισπανικές αρχές. Ωστόσο, το Δικαστήριο έκρινε ότι συνιστούσαν πράγματι διαφημιστικά μηνύματα και ως εκ τούτου έπρεπε να υπάγονται στον κανόνα του 12λεπτου.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς, η Επιτροπή παρακολούθησε τις διαφημιστικές πρακτικές σε οχτώ κράτη μέλη. Σε ορισμένα κράτη μέλη, το 12λεπτο όριο για τα διαφημιστικά μηνύματα παραβιάζεται τακτικά. Με βάση τις διαπιστώσεις αυτές, απεστάλησαν διοικητικές επιστολές στα αντίστοιχα κράτη μέλη και οι συζητήσεις βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη. Η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί τη συμμόρφωση των κρατών μελών με τους κανόνες περί διαφήμισης και, εάν είναι απαραίτητο, θα κινήσει διαδικασίες επί παραβάσει.

Οινοπνευματώδη ποτά
Στα παρακολουθούμενα κράτη μέλη, η διαφήμιση οινοπνευματωδών αντιπροσωπεύει μεταξύ 0,8% και 3% της συνολικής διαφημιστικής δραστηριότητας στις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, με βάση το συνολικό αριθμό μηνυμάτων που μεταδίδονται κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης. Οι διαπιστωμένες περιπτώσεις σαφούς παράβασης είναι πολύ λίγες.

Κατά την εφαρμογή των απαιτήσεων της οδηγίας σχετικά με τη διαφήμιση οινοπνευματωδών, 22 κράτη μέλη έχουν θεσπίσει ελαφρά αυστηρότερους κανόνες για τη διαφήμιση οινοπνευματωδών ποτών, που αφορούν τα κανάλια, τα διαφημιζόμενα προϊόντα ή χρονοθυρίδες εκπομπής.

Παιδιά
Σύμφωνα με την οδηγία, οι οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις απαγορεύεται να θίγουν ηθικά ή σωματικά τους ανηλίκους. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει άμεσα να προτρέπουν τους ανηλίκους στην αγορά ή ενοικίαση προϊόντων ή υπηρεσιών εκμεταλλευόμενες την απειρία ή την ευπιστία τους· να ενθαρρύνουν ευθέως τους ανηλίκους να πείσουν τους γονείς τους ή άλλους να αγοράσουν τα αγαθά ή υπηρεσίες που διαφημίζονται· να εκμεταλλεύονται την ιδιαίτερη εμπιστοσύνη των ανηλίκων στους γονείς, τους δασκάλους ή άλλα πρόσωπα ή να παρουσιάζουν αναίτια ανήλικους σε επικίνδυνες καταστάσεις.

Από την ανάλυση περιεχομένου των 100 συχνότερα μεταδιδόμενων διαφημιστικών μηνυμάτων προέκυψε ότι σπάνια παραβιάστηκαν οι διατάξεις της οδηγίας που αφορούν την προστασία των ανηλίκων από τη διαφήμιση. Όπως και στη διαφήμιση οινοπνευματωδών, εξαιτίας της λεπτομερούς διατύπωσης των σχετικών διατάξεων σημειώνονται λίγες παραβάσεις της οδηγίας. Φαίνεται, ωστόσο, ότι οι διαφημιστικές τεχνικές που προορίζονται για ανηλίκους χρησιμοποιούνται συχνά στην τηλεοπτική διαφήμιση.

Πέντε κράτη μέλη απαγορεύουν τη διαφήμιση σε παιδικά προγράμματα. Τέσσερα κράτη μέλη επιβάλλουν μερική απαγόρευση ή άλλους περιορισμούς σχετικά με τη διαφήμιση σε παιδικά προγράμματα, είτε κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων χρονικών ζωνών ή για συγκεκριμένα προϊόντα, ενώ εφτά κράτη μέλη απαγορεύουν την προβολή των λογοτύπων των χορηγών σε παιδικά προγράμματα.

Διακρίσεις
Στην έκθεση αναλύονται επίσης οι διακρίσεις λόγω φύλου και τα στερεότυπα των φύλων στις 100 συχνότερα μεταδιδόμενα διαφημιστικά μηνύματα σε οκτώ κράτη μέλη. Στερεοτυπική εκπροσώπηση των ρόλων των δύο φύλων διαπιστώθηκε σε ποσοστό 21% έως 36% των μηνυμάτων που αναλύθηκαν. Ωστόσο, σε μερικά κράτη μέλη, ορισμένες θέσεις, επαγγέλματα ή προϊόντα συσχετίζονται πιο συστηματικά με ένα συγκεκριμένο φύλο από ό,τι σε άλλα κράτη μέλη. Η έκθεση έδειξε ότι καμία από τις εξεταζόμενες χώρες δεν είναι υπεράνω τέτοιων στερεοτυπικών παραστάσεων.

Ενόψει των παραπάνω, η Επιτροπή θα παρακολουθεί περαιτέρω την εφαρμογή των κανόνων διαφήμισης στα κράτη μέλη, ενώ το 2013 πρόκειται να επικαιροποιήσει την ερμηνευτική ανακοίνωσή της σχετικά με ορισμένες πτυχές των διατάξεων περί τηλεοπτικής διαφήμισης.

Συνδεδεμένη τηλεόραση
Με τη συνδεδεμένη ή υβριδική τηλεόραση διανοίγεται μια νέα φάση στη διαδικασία που είναι γνωστή ως «σύγκλιση», που φέρνει σε επαφή το διαδίκτυο και τις ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές. Ενώ ορισμένοι πάροχοι προσφέρουν περιορισμένο αριθμό εφαρμογών χωρίς πραγματική πρόσβαση στο διαδίκτυο, άλλοι παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση σε οπτικοακουστικό περιεχόμενο μέσω του διαδικτύου. Η προσθήκη διαδικτυακής συνδετικότητας στις συμβατικές τηλεοπτικές συσκευές παρέχει στο χρήστη τη δυνατότητα να επιλέξει τίτλους από μια αρχειοθήκη προγραμμάτων και πρόσθετες κατά παραγγελία υπηρεσίες, καθώς και διαδικτυακό περιεχόμενο.

Οι υπηρεσίες συνδεδεμένης τηλεόρασης υπάρχουν επί του παρόντος στη Γερμανία και την Ιταλία, ενώ επίκειται η εισαγωγή τους στη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Παρά το γεγονός ότι πολλές από τις τηλεοπτικές συσκευές που πωλούνται σήμερα μπορούν να συνδεθούν διαδικτυακά, μόνο το 20% έως 30% είναι πράγματι συνδεδεμένες. Στην Ευρώπη λειτουργούν σήμερα 47 εκατομμύρια συνδεδεμένες οικιακές συσκευές, όπου συμπεριλαμβάνονται συνδεδεμένες τηλεοράσεις, κονσόλες παιχνιδιών, αυτόνομοι τηλεοπτικοί αποκωδικοποιητές, συσκευές ανάγνωσης δίσκων Blu-ray και αποκωδικοποιητές συνδρομητικής τηλεόρασης. Καθώς διευρύνεται ο αριθμός των πολιτών που έχουν πρόσβαση σε υψηλότερες ταχύτητες στο διαδίκτυο, και αυξάνονται οι συνδεδεμένες συσκευές και το διαθέσιμο περιεχόμενο, βάσιμα αναμένεται ότι κατά τα αμέσως επόμενα χρόνια η συνδεδεμένη τηλεόραση θα γνωρίσει σχετικά γρήγορη ανάπτυξη.

Για να εξασφαλιστεί ότι οι ευρωπαίοι πολίτες θα επωφεληθούν πλήρως από τις νέες αυτές υπηρεσίες και ότι θα αποκτήσουν ποιοτική πρόσβαση σε οπτικοακουστικά έργα μέσω συνδεδεμένων συσκευών, με ταυτόχρονη επαρκή προστασία τους, η Επιτροπή πρόκειται έως το τέλος του 2012 να δρομολογήσει σχετική δημόσια διαβούλευση.

Ιστορικό
Με το άρθρο 33 της οδηγίας καλείται η Επιτροπή να υποβάλλει τακτικά στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο και την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας. Αυτή είναι η πρώτη έκθεση εφαρμογής για την οδηγία που αφορά τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και καλύπτει την περίοδο 2009-2010.

Το πρώτο μέρος της έκθεσης εξετάζει αναδρομικά την εφαρμογή της οδηγίας, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ποιοτικών κανόνων διαφήμισης σε έναν τομέα όπου η προσφορά διαφήμισης και η ανταπόκριση των ατόμων σε αυτήν μεταβάλλονται.

Όπου στην αξιολόγηση εντοπίζονται περιθώρια για βελτίωση, τούτο δεν αποδυναμώνει τη λογική παρέμβασης της οδηγίας, αλλά απαιτούνται πιο αποτελεσματικά μέσα. Η έκθεση χρησιμεύει συνεπώς ως δομοστοιχείο για την ενίσχυση της τεκμηρίωσης προς το σκοπό αυτό.

Στο δεύτερο μέρος εξετάζεται προοπτικά η επιρροή σημαντικών τεχνολογικών αλλαγών στο ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς παρατηρείται ταχεία σύγκλιση των παραδοσιακών ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και του διαδικτύου.

Χρήσιμοι σύνδεσμοι
Η έκθεση εφαρμογής

http://ec.europa.eu/avpolicy/reg/tvwf/implementation/reports/index_en.htm

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε χθες έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων. Η οδηγία παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης κυκλοφορίας οπτικοακουστικού περιεχομένου και ανταποκρίνεται σε σημαντικούς στόχους δημόσιας πολιτικής, όπως η απαγόρευση της υποκίνησης σε μίσος, η προστασία των ανηλίκων από βλαβερό περιεχόμενο και η προώθηση ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών έργων. Τα κύρια θέματα που καλύπτει η έκθεση προκύπτει είναι οι διαφημιστικές πρακτικές και η ανάγκη περαιτέρω καθοδήγηση; όσον αφορά τη συνδεδεμένη τηλεόραση (δηλαδή τηλεόραση με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο). Ως αποτέλεσμα, η Επιτροπή πρόκειται 

– να δρομολογήσει δημόσια διαβούλευση σχετικά με τη συνδεδεμένη τηλεόραση (δεύτερο εξάμηνο του 2012)
– να επικαιροποιήσει, το 2013, την καθοδήγησή της σχετικά με την τηλεοπτική διαφήμιση. 

«Από την έκθεση προκύπτει ότι η οδηγία για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων λειτουργεί, αλλά οι αλλαγές που κατευθύνονται από το διαδίκτυο δεν μας επιτρέπουν να επαναπαυόμαστε», δήλωσε σήμερα η αντιπρόεδρος της Επιτροπής, κα Neelie Kroes.

Εφαρμογή της οδηγίας
Είκοσι πέντε κράτη μέλη έχουν κοινοποιήσει πλήρη μεταφορά της οδηγίας στην οικεία εθνική νομοθεσία. Σε δύο κράτη μέλη – η Πολωνία και το Βέλγιο – εκκρεμεί ακόμα η προσαρμογή της νομοθεσίας τους.

Διαφήμιση
Τα διαφημιστικά μηνύματα και τα μηνύματα τηλεαγορών στην τηλεόραση δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τα 12 λεπτά ανά ώρα. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι η εφαρμογή του κανόνα αυτού οδήγησε στην εισαγωγή διαφορετικών μορφών διαφήμισης. Στην Ισπανία, επί παραδείγματι, διαφορετικοί τύποι τηλεοπτικής διαφήμισης δεν θεωρήθηκαν διαφημιστικά μηνύματα από τις ισπανικές αρχές. Ωστόσο, το Δικαστήριο έκρινε ότι συνιστούσαν πράγματι διαφημιστικά μηνύματα και ως εκ τούτου έπρεπε να υπάγονται στον κανόνα του 12λεπτου.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς, η Επιτροπή παρακολούθησε τις διαφημιστικές πρακτικές σε οχτώ κράτη μέλη. Σε ορισμένα κράτη μέλη, το 12λεπτο όριο για τα διαφημιστικά μηνύματα παραβιάζεται τακτικά. Με βάση τις διαπιστώσεις αυτές, απεστάλησαν διοικητικές επιστολές στα αντίστοιχα κράτη μέλη και οι συζητήσεις βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη. Η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί τη συμμόρφωση των κρατών μελών με τους κανόνες περί διαφήμισης και, εάν είναι απαραίτητο, θα κινήσει διαδικασίες επί παραβάσει.

Οινοπνευματώδη ποτά
Στα παρακολουθούμενα κράτη μέλη, η διαφήμιση οινοπνευματωδών αντιπροσωπεύει μεταξύ 0,8% και 3% της συνολικής διαφημιστικής δραστηριότητας στις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, με βάση το συνολικό αριθμό μηνυμάτων που μεταδίδονται κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης. Οι διαπιστωμένες περιπτώσεις σαφούς παράβασης είναι πολύ λίγες.

Κατά την εφαρμογή των απαιτήσεων της οδηγίας σχετικά με τη διαφήμιση οινοπνευματωδών, 22 κράτη μέλη έχουν θεσπίσει ελαφρά αυστηρότερους κανόνες για τη διαφήμιση οινοπνευματωδών ποτών, που αφορούν τα κανάλια, τα διαφημιζόμενα προϊόντα ή χρονοθυρίδες εκπομπής.

Παιδιά
Σύμφωνα με την οδηγία, οι οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις απαγορεύεται να θίγουν ηθικά ή σωματικά τους ανηλίκους. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει άμεσα να προτρέπουν τους ανηλίκους στην αγορά ή ενοικίαση προϊόντων ή υπηρεσιών εκμεταλλευόμενες την απειρία ή την ευπιστία τους· να ενθαρρύνουν ευθέως τους ανηλίκους να πείσουν τους γονείς τους ή άλλους να αγοράσουν τα αγαθά ή υπηρεσίες που διαφημίζονται· να εκμεταλλεύονται την ιδιαίτερη εμπιστοσύνη των ανηλίκων στους γονείς, τους δασκάλους ή άλλα πρόσωπα ή να παρουσιάζουν αναίτια ανήλικους σε επικίνδυνες καταστάσεις.

Από την ανάλυση περιεχομένου των 100 συχνότερα μεταδιδόμενων διαφημιστικών μηνυμάτων προέκυψε ότι σπάνια παραβιάστηκαν οι διατάξεις της οδηγίας που αφορούν την προστασία των ανηλίκων από τη διαφήμιση. Όπως και στη διαφήμιση οινοπνευματωδών, εξαιτίας της λεπτομερούς διατύπωσης των σχετικών διατάξεων σημειώνονται λίγες παραβάσεις της οδηγίας. Φαίνεται, ωστόσο, ότι οι διαφημιστικές τεχνικές που προορίζονται για ανηλίκους χρησιμοποιούνται συχνά στην τηλεοπτική διαφήμιση.

Πέντε κράτη μέλη απαγορεύουν τη διαφήμιση σε παιδικά προγράμματα. Τέσσερα κράτη μέλη επιβάλλουν μερική απαγόρευση ή άλλους περιορισμούς σχετικά με τη διαφήμιση σε παιδικά προγράμματα, είτε κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων χρονικών ζωνών ή για συγκεκριμένα προϊόντα, ενώ εφτά κράτη μέλη απαγορεύουν την προβολή των λογοτύπων των χορηγών σε παιδικά προγράμματα.

Διακρίσεις
Στην έκθεση αναλύονται επίσης οι διακρίσεις λόγω φύλου και τα στερεότυπα των φύλων στις 100 συχνότερα μεταδιδόμενα διαφημιστικά μηνύματα σε οκτώ κράτη μέλη. Στερεοτυπική εκπροσώπηση των ρόλων των δύο φύλων διαπιστώθηκε σε ποσοστό 21% έως 36% των μηνυμάτων που αναλύθηκαν. Ωστόσο, σε μερικά κράτη μέλη, ορισμένες θέσεις, επαγγέλματα ή προϊόντα συσχετίζονται πιο συστηματικά με ένα συγκεκριμένο φύλο από ό,τι σε άλλα κράτη μέλη. Η έκθεση έδειξε ότι καμία από τις εξεταζόμενες χώρες δεν είναι υπεράνω τέτοιων στερεοτυπικών παραστάσεων.

Ενόψει των παραπάνω, η Επιτροπή θα παρακολουθεί περαιτέρω την εφαρμογή των κανόνων διαφήμισης στα κράτη μέλη, ενώ το 2013 πρόκειται να επικαιροποιήσει την ερμηνευτική ανακοίνωσή της σχετικά με ορισμένες πτυχές των διατάξεων περί τηλεοπτικής διαφήμισης.

Συνδεδεμένη τηλεόραση
Με τη συνδεδεμένη ή υβριδική τηλεόραση διανοίγεται μια νέα φάση στη διαδικασία που είναι γνωστή ως «σύγκλιση», που φέρνει σε επαφή το διαδίκτυο και τις ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές. Ενώ ορισμένοι πάροχοι προσφέρουν περιορισμένο αριθμό εφαρμογών χωρίς πραγματική πρόσβαση στο διαδίκτυο, άλλοι παρέχουν ελεύθερη πρόσβαση σε οπτικοακουστικό περιεχόμενο μέσω του διαδικτύου. Η προσθήκη διαδικτυακής συνδετικότητας στις συμβατικές τηλεοπτικές συσκευές παρέχει στο χρήστη τη δυνατότητα να επιλέξει τίτλους από μια αρχειοθήκη προγραμμάτων και πρόσθετες κατά παραγγελία υπηρεσίες, καθώς και διαδικτυακό περιεχόμενο.

Οι υπηρεσίες συνδεδεμένης τηλεόρασης υπάρχουν επί του παρόντος στη Γερμανία και την Ιταλία, ενώ επίκειται η εισαγωγή τους στη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Παρά το γεγονός ότι πολλές από τις τηλεοπτικές συσκευές που πωλούνται σήμερα μπορούν να συνδεθούν διαδικτυακά, μόνο το 20% έως 30% είναι πράγματι συνδεδεμένες. Στην Ευρώπη λειτουργούν σήμερα 47 εκατομμύρια συνδεδεμένες οικιακές συσκευές, όπου συμπεριλαμβάνονται συνδεδεμένες τηλεοράσεις, κονσόλες παιχνιδιών, αυτόνομοι τηλεοπτικοί αποκωδικοποιητές, συσκευές ανάγνωσης δίσκων Blu-ray και αποκωδικοποιητές συνδρομητικής τηλεόρασης. Καθώς διευρύνεται ο αριθμός των πολιτών που έχουν πρόσβαση σε υψηλότερες ταχύτητες στο διαδίκτυο, και αυξάνονται οι συνδεδεμένες συσκευές και το διαθέσιμο περιεχόμενο, βάσιμα αναμένεται ότι κατά τα αμέσως επόμενα χρόνια η συνδεδεμένη τηλεόραση θα γνωρίσει σχετικά γρήγορη ανάπτυξη.

Για να εξασφαλιστεί ότι οι ευρωπαίοι πολίτες θα επωφεληθούν πλήρως από τις νέες αυτές υπηρεσίες και ότι θα αποκτήσουν ποιοτική πρόσβαση σε οπτικοακουστικά έργα μέσω συνδεδεμένων συσκευών, με ταυτόχρονη επαρκή προστασία τους, η Επιτροπή πρόκειται έως το τέλος του 2012 να δρομολογήσει σχετική δημόσια διαβούλευση.

Ιστορικό
Με το άρθρο 33 της οδηγίας καλείται η Επιτροπή να υποβάλλει τακτικά στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο και την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας. Αυτή είναι η πρώτη έκθεση εφαρμογής για την οδηγία που αφορά τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων και καλύπτει την περίοδο 2009-2010.

Το πρώτο μέρος της έκθεσης εξετάζει αναδρομικά την εφαρμογή της οδηγίας, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ποιοτικών κανόνων διαφήμισης σε έναν τομέα όπου η προσφορά διαφήμισης και η ανταπόκριση των ατόμων σε αυτήν μεταβάλλονται.

Όπου στην αξιολόγηση εντοπίζονται περιθώρια για βελτίωση, τούτο δεν αποδυναμώνει τη λογική παρέμβασης της οδηγίας, αλλά απαιτούνται πιο αποτελεσματικά μέσα. Η έκθεση χρησιμεύει συνεπώς ως δομοστοιχείο για την ενίσχυση της τεκμηρίωσης προς το σκοπό αυτό.

Στο δεύτερο μέρος εξετάζεται προοπτικά η επιρροή σημαντικών τεχνολογικών αλλαγών στο ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς παρατηρείται ταχεία σύγκλιση των παραδοσιακών ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και του διαδικτύου.

Χρήσιμοι σύνδεσμοι
Η έκθεση εφαρμογής

http://ec.europa.eu/avpolicy/reg/tvwf/implementation/reports/index_en.htm

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Infomir MAG555
Πρόκειται για μια ευέλικτη συσκευή που μετατρέπει οποιαδήποτε τηλεόραση σε κόμβο ψυχαγωγίας. Με υποστήριξη για 4K HDR στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο και ήχο Dolby Digital 8 καναλιών, προσφέρει ένα απα…
TP-Link Omada EAP650-Desktop
Η TP-Link παρουσιάζει το νέο EAP650-Desktop, ένα επιτραπέζιο Access Point για συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας με ευέλικτη ανάπτυξη. Προσφέρει εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες Wi-Fi 6 και είναι ιδανικό γ…
Audien BT-525TB & BT-525TW
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των νέων ηχείων BT-525TB (μαύρου χρώματος) και BT-525TW (λευκού χρώματος) της Audien. Πρόκειται για αδιάβροχα πλαστικά ηχεία 2 δρόμων ισχύος 50W m…
Ekselans ODU LTE 4G router
Στην Ελλάδα υπάρχουν πολυάριθμα μικρά ξενοδοχεία, αλλά και ενοικιαζόμενα δωμάτια για τις περιόδους των διακοπών και όχι μόνο. Μία ιδιαίτερα σημαντική υπηρεσία που πρέπει να παρέχει κάθε μικρό ξενοδο…
Ruijie-Reyee AI Heatmap
Για την υλοποίηση μίας εξαιρετικής δικτυακής υποδομής σε εταιρικό περιβάλλον, υπάρχουν πολλές επιλογές στην αγορά, όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι οι περισσότερες συνοδεύονται από μεγάλο κόστο…
Τηλεχειριστήρια αντικατάστασης από την STAM Electronics
Για όσους χρειάζονται να αντικαταστήσουν το παλιό τους τηλεχειριστήριο, η εταιρεία STAM Electronics έχει τη λύση! Διαθέτει τεράστια γκάμα τηλεχειριστηρίων HUAYU, τα οποία είναι συμβατά με τα περισσό…
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Θωρακισμένοι ενισχυτές κεραίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, οι οπ…
TP-Link Omada EAP723
Το EAP723 είναι ένα επαγγελματικό, BE3600 Access Point οροφής της TP-Link, με θύρα Ethernet 2,5 Gigabit και compact σχεδιασμό, το οποίο προσφέρει αξιοσημείωτη απόδοση πολλαπλών Gigabit για μεγαλύτερ…
Audien SM-5115A6
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ηχείου Audien SM-5115A6. Πρόκειται για ένα φορητό ενεργό ηχείο ισχύος 360W RMS, με woofer 15”, tweeter 44 χιλ., δύο ασύρματα μικρόφωνα χε…
Ο νέος τιμοκατάλογος της Promax για το 2025
Είναι πλέον διαθέσιμος ο νέος τιμοκατάλογος για τα προϊόντα της Promax, π.χ. τα κορυφαία πεδιόμετρα της σειράς Ranger Neo και HD Ranger, της ναυαρχίδας ATLaS NG και φυσικά, όλων των άλλων οργάνων μέ…
Grandstream GWN7820
Η σειρά GWN7820 από την Grandstream εισάγει μια νέα εποχή για τα επιχειρηματικά δίκτυα. Αποτελεί Layer 3 managed network switches, περιλαμβάνοντας μοντέλα με PoE, που επιτρέπουν σε μεσαίες και μεγάλ…
ANGA Master
Η εταιρεία STAM Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της σειράς ενισχυτών Master της ANGA, που μπορούν να καλύψουν διάφορες ανάγκες διανομής επίγειου τηλεοπτικού σήματος. Όλοι οι ενισχυτές έχουν ενσ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Φεβρουάριος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Φεβρουαρίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το…
Managed vs Unmanaged Switch
Οι μεταγωγείς δικτύου, που είναι γνωστοί διεθνώς ως Network ή Ethernet Switch, αποτελούν σημαντικά στοιχεία της υποδομής δικτύου επειδή συνδέουν συσκευές (στις οποίες μπορεί να περιλαμβάνονται και τ…