Η ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά αξίζει 95,1 δισ. ευρώ
Η αξία της ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά αυξήθηκε το 2012 κατά ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 0,9% και έφτασε τα 95,1 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα έσοδα από τις διαφημίσεις μειώθηκαν σχεδόν 4% στα 31 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την έρευνα Turning Digital της ιταλικής ItMedia Consulting.
Παρά την αύξηση 3,7%, η συνδρομητική τηλεοπτική αγορά επιβραδύνεται και αξίζει τώρα 43 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα έσοδα από τα τηλεοπτικά τέλη είναι λίγο χαμηλότερα από 21 δισεκατομμύρια. Οι παραδοσιακές πηγές εσόδων (η διαφήμιση στα επίγεια κανάλια και τα τηλεοπτικά τέλη) μειώνουν τους πόρους της συνδρομητικές τηλεόρασης και της ψηφιακής διαφήμισης. Το 2012 το πολυκάναλο περιβάλλον είχε το 56% της αξίας της αγοράς, δηλαδή πάνω από 53 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η ψηφιοποίηση των ευρωπαϊκών νοικοκυριών συνεχίζεται: στο τέλος του 2012 το 91% περίπου των νοικοκυριών της Δυτικής Ευρώπης έκανε λήψη ψηφιακής τηλεόρασης. Μετά το τελευταίο αναλογικό switch off γύρω στα 165 εκατομμύρια ευρωπαϊκά νοικοκυριά απολαμβάνουν τα οφέλη της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, 10 εκατομμύρια περισσότερα από τον προηγούμενο χρόνο.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στις μεθόδους τηλεοπτικής λήψης, με μερίδιο που φτάνει το 36%, ακολουθεί η δορυφορική τηλεόραση (53 εκατομμύρια νοικοκυριά) και η ψηφιακή καλωδιακή με 22% ή 36 εκατομμύρια νοικοικυριά. Η IPTV απολαμβάνει τη μεγαλύτερη αύξηση με 15%, δηλαδή 3,2 εκατομμύρια νέα IPTV νοικοκυριά.
Ανάμεσα στις 5 μεγαλύτερες αγορές, η Ιταλία μαζί με την Ισπανία είναι οι χώρες που επηρεάζονται περισσότερο από την οικονομική κρίση, με μείωση 12% των διαφημιστικών εσόδων και μία πτώση ρεκόρ του αριθμού των συνδρομητών. Από την άλλη μεριά, η Ιταλία μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο (και τη Φινλανδία) είναι οι χώρες με 100% ψηφιακή κάλυψη, και αυτές με τα περισσότερα κανάλια στην επίγεια ψηφιακή. Επιπρόσθετα καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση σε θεματικά κανάλια, αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιο της σε μόλις δύο χρόνια (από το 20 στο 34%).
Πηγή: advanced-television.com
Η αξία της ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά αυξήθηκε το 2012 κατά ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 0,9% και έφτασε τα 95,1 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα έσοδα από τις διαφημίσεις μειώθηκαν σχεδόν 4% στα 31 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την έρευνα Turning Digital της ιταλικής ItMedia Consulting.
Παρά την αύξηση 3,7%, η συνδρομητική τηλεοπτική αγορά επιβραδύνεται και αξίζει τώρα 43 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα έσοδα από τα τηλεοπτικά τέλη είναι λίγο χαμηλότερα από 21 δισεκατομμύρια. Οι παραδοσιακές πηγές εσόδων (η διαφήμιση στα επίγεια κανάλια και τα τηλεοπτικά τέλη) μειώνουν τους πόρους της συνδρομητικές τηλεόρασης και της ψηφιακής διαφήμισης. Το 2012 το πολυκάναλο περιβάλλον είχε το 56% της αξίας της αγοράς, δηλαδή πάνω από 53 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η ψηφιοποίηση των ευρωπαϊκών νοικοκυριών συνεχίζεται: στο τέλος του 2012 το 91% περίπου των νοικοκυριών της Δυτικής Ευρώπης έκανε λήψη ψηφιακής τηλεόρασης. Μετά το τελευταίο αναλογικό switch off γύρω στα 165 εκατομμύρια ευρωπαϊκά νοικοκυριά απολαμβάνουν τα οφέλη της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, 10 εκατομμύρια περισσότερα από τον προηγούμενο χρόνο.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στις μεθόδους τηλεοπτικής λήψης, με μερίδιο που φτάνει το 36%, ακολουθεί η δορυφορική τηλεόραση (53 εκατομμύρια νοικοκυριά) και η ψηφιακή καλωδιακή με 22% ή 36 εκατομμύρια νοικοικυριά. Η IPTV απολαμβάνει τη μεγαλύτερη αύξηση με 15%, δηλαδή 3,2 εκατομμύρια νέα IPTV νοικοκυριά.
Ανάμεσα στις 5 μεγαλύτερες αγορές, η Ιταλία μαζί με την Ισπανία είναι οι χώρες που επηρεάζονται περισσότερο από την οικονομική κρίση, με μείωση 12% των διαφημιστικών εσόδων και μία πτώση ρεκόρ του αριθμού των συνδρομητών. Από την άλλη μεριά, η Ιταλία μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο (και τη Φινλανδία) είναι οι χώρες με 100% ψηφιακή κάλυψη, και αυτές με τα περισσότερα κανάλια στην επίγεια ψηφιακή. Επιπρόσθετα καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση σε θεματικά κανάλια, αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιο της σε μόλις δύο χρόνια (από το 20 στο 34%).
Πηγή: advanced-television.com




