Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Η OpenAI ετοιμάζεται να λανσάρει το SearchGPT έως το τέλος του έτους
Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, η OpenAI σχεδιάζει να λανσάρει το SearchGPT, τη δικής της μηχανή αναζήτησης βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη, ως μέρος του ChatGPT.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Varun Shetty, επικεφαλής μέσων ενημέρωσης της OpenAI, σε συνέδριο στις Βρυξέλλες, η εταιρεία στοχεύει να παρουσιάσει τη νέα λειτουργία πριν την έλευση του 2024.
Το SearchGPT θέλει να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Η νέα μηχανή αναζήτησης υπόσχεται να παρέχει άμεσες απαντήσεις σε ερωτήματα, χωρίς να απαιτείται η μετάβαση σε άλλους ιστότοπους. Για παράδειγμα, ένας χρήστης θα μπορεί να ρωτήσει “Ποιο ήταν το αποτέλεσμα του χθεσινού αγώνα μεταξύ των Kansas City Chiefs και των Miami Dolphins; Και αν νίκησαν οι Chiefs, ποιος σκόραρε;” και να λάβει μια ολοκληρωμένη απάντηση.
Ωστόσο, το SearchGPT βρίσκεται ακόμη σε φάση δοκιμών και οι πρώτες αναφορές για την απόδοσή του δεν είναι πολύ ενθαρρυντικές. Τον Σεπτέμβριο, η εφημερίδα The Washington Post δημοσίευσε ένα άρθρο με τις πρώτες εντυπώσεις από τη χρήση της μηχανής αναζήτησης, υποδεικνύοντας ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι να φτάσει στο επίπεδο του ανταγωνισμού.
Η επιβεβαίωση του Shetty για το λανσάρισμα του SearchGPT πριν το τέλος του έτους ίσως υποδηλώνει ότι η OpenAI έχει καταφέρει να βελτιώσει σημαντικά το προϊόν της, φέρνοντάς το πιο κοντά στο επίπεδο άλλων μηχανών αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη, όπως το Perplexity και το Arc Search. Κάτι που πάντως επιβεβαιώνει το στέλεχος της OpenAI είναι ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει επί του παρόντος να μοιραστεί τα διαφημιστικά έσοδα από το SearchGPT με τους εκδότες των οποίων το περιεχόμενο εμφανίζει στα αποτελέσματα.
Η είσοδος του SearchGPT στην αγορά των μηχανών αναζήτησης θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο καμπής τόσο για την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης όσο και για τον ανταγωνισμό στον τομέα της αναζήτησης στο διαδίκτυο. Για δεκαετίες, η Google κυριαρχούσε χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό, αλλά αν κάποιο προϊόν τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να αμφισβητήσει αυτή την κυριαρχία, είναι πιθανό να προέρχεται από την OpenAI, την πρωτοπόρο εταιρεία στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.
Σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης, το SearchGPT θα απαντά στα ερωτήματα με φυσική γλώσσα, παρέχοντας παράλληλα τις πηγές των πληροφοριών του, κάτι που κάνει υπό μια μορφή και το Bing Search. Ο Shetty τόνισε ότι αυτή είναι η βασική εμπειρία που προσπαθούν να δημιουργήσουν, επιδιώκοντας την ισορροπία μεταξύ των αναγκών των χρηστών και των εκδοτών περιεχομένου.
Η προσθήκη των πηγών στις απαντήσεις του SearchGPT αποτελεί μια σημαντική διαφοροποίηση από το τρέχον μοντέλο του ChatGPT, το οποίο παρέχει απαντήσεις χωρίς να αναφέρει τις πηγές του. Η αλλαγή αναμένεται να ικανοποιήσει εν μέρει τους σκεπτικιστές της τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίοι προτιμούν να διαβάζουν και να καταναλώνουν το πρωτότυπο περιεχόμενο αντί για σύντομες περιλήψεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη.
Το SearchGPT θα υποστηρίζει αρχικά την αγγλική γλώσσα, με σχέδια για επέκταση σε άλλες γλώσσες στο εγγύς μέλλον.
Πηγή: https://www.insomnia.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 15/10/2024)