Ισπανία: Ρεκόρ τηλεθέασης της συνδρομητικής τηλεόρασης

Η συνδρομητική τηλεόραση στην Ισπανία ολοκλήρωσε τη σεζόν 2024/2025 (20 Σεπτεμβρίου 2024 έως 30 Ιουνίου 2025) με αριθμούς ρεκόρ. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της GECA, τα συνδρομητικά θεματικά κανάλια έφτασαν σε ιστορικά υψηλό μερίδιο τηλεθέασης 11,3% – το καλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί ποτέ σε κανονική περίοδο. Αντιπροσωπεύει αύξηση 70 τοις εκατό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, εδραιώνοντας τον ρόλο της συνδρομητικής τηλεόρασης ως συνεχή δύναμη στο τηλεοπτικό τοπίο της Ισπανίας.
Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκεται η LaLiga TV στο M+, η οποία διατηρεί την πρωτιά της με μερίδιο τηλεθέασης 0,34%. Ακολουθεί στενά η Movistar Plus+ (0,29%), η οποία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση της σεζόν με κέρδος 0,11 μονάδες, και η DAZN LaLiga (0,29%), στην τρίτη θέση.

Μεταξύ των μη αθλητικών προσφορών, η Warner TV ξεχωρίζει ως το πιο ανταγωνιστικό κανάλι, κατέχοντας κατά μέσο όρο μερίδιο 0,25% (+0,03). Ακολουθεί το Star Channel (0,23%, -0,01), το Canal Hollywood (0,20%, -0,04) και η Liga de Campeones στο M+ (0,20%, +0,01). Το AXN πέφτει στο 0,18% (-0,06), ενώ το Calle 13 παραμένει σταθερό στο 0,16%. Το Eurosport συμπληρώνει το Top 10 με μερίδιο 0,14%.
Οι ισχυρές επιδόσεις των αθλητικών καναλιών, σε συνδυασμό με υψηλής ποιότητας ταινίες και ψυχαγωγικό περιεχόμενο, ήταν το κλειδί για την επιτυχία της φετινής σεζόν για τις πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης.
Η εκπομπή με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση της σεζόν ήταν το El Clásico μεταξύ της Ρεάλ Μαδρίτης και της Μπαρτσελόνα, που μεταδόθηκε από το DAZN LaLiga στις 26 Οκτωβρίου, το οποίο συγκέντρωσε 2.029.000 θεατές και πέτυχε μερίδιο τηλεθέασης 17,7%. Στη δεύτερη θέση ήταν η αντίστροφη αναμέτρηση στις 11 Μαΐου, που μεταδόθηκε από το LaLiga TV by M+, με 1.621.000 θεατές και μερίδιο 16%.
Άλλα κορυφαία γεγονότα ήταν το παιχνίδι Ατλέτικο Μαδρίτης – Μπαρτσελόνα (1,61 εκατομμύρια, 12%) και το ντέρμπι του Champions League της Μαδρίτης μεταξύ της Ρεάλ Μαδρίτης και της Ατλέτικο Μαδρίτης στις 4 Μαρτίου (1.358.000 θεατές, 10,3%), που μεταδόθηκε από το Liga de Campeones bon M+. Στην πέμπτη θέση βρέθηκε ένα άλλο ντέρμπι της Μαδρίτης, το Ατλέτικο – Ρεάλ Μαδρίτης στις 29 Σεπτεμβρίου, που μεταδόθηκε από το DAZN LaLiga, με 1.354.000 θεατές και μερίδιο 11,2%.
Η συνδρομητική τηλεόραση πέτυχε επίσης ισχυρά νούμερα και σε άλλα είδη. Η χρονικά μετατοπισμένη τηλεθέαση σημείωσε ιδιαίτερα ισχυρά κέρδη ακροαματικότητας: Το La infiltrada, που μεταδόθηκε από το Movistar Plus+, έγινε το πρόγραμμα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση σε αυτή την κατηγορία, προσελκύοντας 736.000 θεατές στην αναβαλλόμενη προβολή και συνολικά 764.000.
Στη γραμμική τηλεόραση, η ταινία με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση ήταν το Star Wars: The Force Awakens, που προβλήθηκε από το Star Channel στις 6 Ιανουαρίου 2025. Προσέλκυσε 150.000 θεατές και πέτυχε μερίδιο 1,3%, αναδεικνύοντας τη συνεχή απήχηση του κινηματογράφου στους θεατές της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Η Warner TV και το Star Channel ξεχώρισαν αυτή τη σεζόν, κερδίζοντας την προσοχή ενός ολοένα και πιο επιλεκτικού κοινού που αναζητά εναλλακτικές λύσεις πέρα από τα αθλητικά.
Η συνεχής ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης έρχεται σε αντίθεση με την πτώση των θεματικών καναλιών ελεύθερης λήψης, τα οποία υποχώρησαν στο 28,6%, δηλαδή σε μερίδιο 1,6 μονάδων.
Πηγή: advanced-television.com