Γράφει: Nick D.
(Παλιότερη αλλά ενδιαφέρουσα ανάλυση)Το 41% των συνδρομητών της Nova είναι ανώτερου βιοτικού επιπέδου, το 30% μεσαίου και το 29% κατώτερου
Δεν φαίνεται να θυσιάζεται, προς το παρόν τουλάχιστον, στον “βωμό” της οικονομικής κρίσης η διασκέδαση εντός σπιτιού που ακούει στο όνομα “συνδρομητική τηλεόραση”. Το αξιοπερίεργο μάλιστα είναι ότι το 22% των νοικοκυριών έχουν κάποιον αποκωδικοποιητή, είτε της Nova (390.534 συνδρομητές) είτε του Conn-x TV (56.000), με το ποσοστό να βαίνει αυξανόμενο, καταδεικνύοντας ότι η συνδρομητική τηλεθέαση δεν θεωρείται πολυτέλεια, αλλά μια φθηνή διασκέδαση για 447.000 οικογένειες.
Μια προσεκτική ανάλυση μάλιστα στα στοιχεία της μεγαλύτερης ψηφιακής πλατφόρμας, της Nova, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των συνδρομητών της δεν είναι υψηλού βαλαντίου. Τουναντίον. Σε ποσοστό 59% πρόκειται για άτομα κατώτερης και μεσαίας εισοδηματικής τάξης, τα οποία θεωρούν τη συνδρομητική “μια καλή επένδυση, για εξατομικευμένη διασκέδαση σε κάθε μέλος της οικογένειας ξεχωριστά, με κόστος σε πολλές περιπτώσεις μιρκότερο από αυτό μιας ομαδικής εξόδου (π.χ. σινεμά, φαγητό κ.ά.)”.
Το 35% των συνδρομητών παρακολουθούν καθημερινά τέσσερις ώρες τα προγράμματα της Nova, το 24% τρεις ώρες, το 22% δύο ώρες, το 13% τέσσερις ώρες και άνω, και το 6% μία ώρα. Το 32% των συνδρομητών είναι παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών και το 40% παιδιά κάτω των 16 ετών. Στη λεγόμενη ανώτερη κοινωνικοοικονομική τάξη ανήκει το 41% των συνδρομητών, το 30% στη μεσαία και το 29% στην κατώτερη. Στην Αθήνα τα ανάλογα ποσοστά παραλλάσσονται ως εξής: 52% από την ανώτερη τάξη, 28% από τη μεσαία και 20% από την κατώτερη, ενώ στη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα οι συσχετισμοί είναι οι εξής: 42%, 30% και 28% και 32%, 32% και 36%.
(Παλιότερη αλλά ενδιαφέρουσα ανάλυση)Το 41% των συνδρομητών της Nova είναι ανώτερου βιοτικού επιπέδου, το 30% μεσαίου και το 29% κατώτερου
Δεν φαίνεται να θυσιάζεται, προς το παρόν τουλάχιστον, στον “βωμό” της οικονομικής κρίσης η διασκέδαση εντός σπιτιού που ακούει στο όνομα “συνδρομητική τηλεόραση”. Το αξιοπερίεργο μάλιστα είναι ότι το 22% των νοικοκυριών έχουν κάποιον αποκωδικοποιητή, είτε της Nova (390.534 συνδρομητές) είτε του Conn-x TV (56.000), με το ποσοστό να βαίνει αυξανόμενο, καταδεικνύοντας ότι η συνδρομητική τηλεθέαση δεν θεωρείται πολυτέλεια, αλλά μια φθηνή διασκέδαση για 447.000 οικογένειες.
Μια προσεκτική ανάλυση μάλιστα στα στοιχεία της μεγαλύτερης ψηφιακής πλατφόρμας, της Nova, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των συνδρομητών της δεν είναι υψηλού βαλαντίου. Τουναντίον. Σε ποσοστό 59% πρόκειται για άτομα κατώτερης και μεσαίας εισοδηματικής τάξης, τα οποία θεωρούν τη συνδρομητική “μια καλή επένδυση, για εξατομικευμένη διασκέδαση σε κάθε μέλος της οικογένειας ξεχωριστά, με κόστος σε πολλές περιπτώσεις μιρκότερο από αυτό μιας ομαδικής εξόδου (π.χ. σινεμά, φαγητό κ.ά.)”.
Το 35% των συνδρομητών παρακολουθούν καθημερινά τέσσερις ώρες τα προγράμματα της Nova, το 24% τρεις ώρες, το 22% δύο ώρες, το 13% τέσσερις ώρες και άνω, και το 6% μία ώρα. Το 32% των συνδρομητών είναι παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών και το 40% παιδιά κάτω των 16 ετών. Στη λεγόμενη ανώτερη κοινωνικοοικονομική τάξη ανήκει το 41% των συνδρομητών, το 30% στη μεσαία και το 29% στην κατώτερη. Στην Αθήνα τα ανάλογα ποσοστά παραλλάσσονται ως εξής: 52% από την ανώτερη τάξη, 28% από τη μεσαία και 20% από την κατώτερη, ενώ στη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα οι συσχετισμοί είναι οι εξής: 42%, 30% και 28% και 32%, 32% και 36%.