Γράφει: Σ.Χ.
Σύμφωνα με τον Thomas Decieux, επικεφαλής μάρκετινγκ της Nagra, τα κόστη του CDN (Content Delivery Network, διανομή περιεχομένου μέσω δικτύου server) αναμένεται να μειωθούν γύρω στο 20% κατά μέσο όρο τα αμέσως επόμενα χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι το CDN θα γίνει φθηνότερο από τις (δορυφορικές) εκπομπές.
Μιλώντας στο παγκόσμιο συνέδριο για τη διασυνδεμένη τηλεόραση (Connected TV World Summit) στο Λονδίνο χθες, ο Decieux είπε ότι η Nagra διερεύνησε το κόστος διανομής του περιεχομένου μέσω δορυφόρου ανά νοικοκυριό σε σχέση με τη διανομή Over-The-Top (OTT) μέσω CDN. Με βάση ένα μπουκέτο 250 καναλιών με μέσο bit rate 4Mbps ανά κανάλι, με 25,5 ώρες τηλεθέασης ανά χρήστη την εβδομάδα, με κόστος ενός transponder που φτάνει τα 3 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος και με 0.044 δολάρια ανά GB μέσω CDN, για συνδρομητική βάση που φτάνει έως το ένα εκατομμύριο χρήστες είναι ήδη φθηνότερη η διανομή του πλήρους μπουκέτου μέσω CDN από την δορυφορική εκπομπή, σύμφωνα με τον Decieux.
Για την ώρα δεν ισχύει το ίδιο για δίκτυα που έχουν πάνω από δύο εκατομμύρια χρήστες, όμως σύντομα θα γίνει και αυτό πραγματικότητα. H Nagra υπολόγισε ότι ένα δορυφορικό πακέτο ανάλογο με αυτό της CanalSat, με περισσότερους από πέντε εκατομμύρια συνδρομητές, θα φτάσει στο θεωρητικό αυτό σημείο το 2018, ενώ το BSkyB – που έχει περισσότερους από 10 εκατομμύρια συνδρομητές – θα φτάσει σε αυτό το 2021. Όπως είπε ο Decieux, για τους νέους παροχείς έχει νόημα να αναρωτηθούν αν είναι καλύτερο αυτή τη στιγμή να διανέμουν τις υπηρεσίες τους μέσω CDN.
Digitaltveurope.net
Σύμφωνα με τον Thomas Decieux, επικεφαλής μάρκετινγκ της Nagra, τα κόστη του CDN (Content Delivery Network, διανομή περιεχομένου μέσω δικτύου server) αναμένεται να μειωθούν γύρω στο 20% κατά μέσο όρο τα αμέσως επόμενα χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι το CDN θα γίνει φθηνότερο από τις (δορυφορικές) εκπομπές.
Μιλώντας στο παγκόσμιο συνέδριο για τη διασυνδεμένη τηλεόραση (Connected TV World Summit) στο Λονδίνο χθες, ο Decieux είπε ότι η Nagra διερεύνησε το κόστος διανομής του περιεχομένου μέσω δορυφόρου ανά νοικοκυριό σε σχέση με τη διανομή Over-The-Top (OTT) μέσω CDN. Με βάση ένα μπουκέτο 250 καναλιών με μέσο bit rate 4Mbps ανά κανάλι, με 25,5 ώρες τηλεθέασης ανά χρήστη την εβδομάδα, με κόστος ενός transponder που φτάνει τα 3 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος και με 0.044 δολάρια ανά GB μέσω CDN, για συνδρομητική βάση που φτάνει έως το ένα εκατομμύριο χρήστες είναι ήδη φθηνότερη η διανομή του πλήρους μπουκέτου μέσω CDN από την δορυφορική εκπομπή, σύμφωνα με τον Decieux.
Για την ώρα δεν ισχύει το ίδιο για δίκτυα που έχουν πάνω από δύο εκατομμύρια χρήστες, όμως σύντομα θα γίνει και αυτό πραγματικότητα. H Nagra υπολόγισε ότι ένα δορυφορικό πακέτο ανάλογο με αυτό της CanalSat, με περισσότερους από πέντε εκατομμύρια συνδρομητές, θα φτάσει στο θεωρητικό αυτό σημείο το 2018, ενώ το BSkyB – που έχει περισσότερους από 10 εκατομμύρια συνδρομητές – θα φτάσει σε αυτό το 2021. Όπως είπε ο Decieux, για τους νέους παροχείς έχει νόημα να αναρωτηθούν αν είναι καλύτερο αυτή τη στιγμή να διανέμουν τις υπηρεσίες τους μέσω CDN.
Digitaltveurope.net