Skip to main content
5 Μαΐου 2012 18:30

Νέος πυραυλοκινητήρας αμμωνίας αναπτύσσεται στη Ρωσία

Γράφει: Σ.Χ.
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F0f3215f9022da3931868cbe292e41680 XL

Η ρωσική κατασκευαστική εταιρεία Energomash ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός νέου πυραυλοκινητήρα, που θα μειώσει δραστικά το κόστος των εκτοξεύσεων των πυραύλων και θα εξαλείψει την ανάγκη παραγωγής υδρογόνου για καύσιμα. Ο νέος κινητήρας, ο οποίος θα είναι γύρω στο 30% πιο αποδοτικός από τους σημερινούς, θα δουλεύει με ένα εντελώς καινούριο μίγμα καυσίμου, που αποτελείται από ασετιλίνη και αμμωνία (atsetam).  

«Το μίγμα ασετιλίνης και αμμωνίας είναι 20 φορές φθηνότερο από το αυτό του υδρογόνου, το οποίο κοστίζει δύο χιλιάδες ρούβλια (51,5 ευρώ) το κιλό, ενώ το atsetam κοστίζει το πολύ 100 ρούβλια (2,6 ευρώ) το κιλό», λέει ο Anatoly Likhvantsev, διευθυντής νεωτερικών τεχνολογιών της Energomash, στην εφημερίδα Izvestiya. «Χρησιμοποιώντας 5 με 6 τόνους από αυτό το μίγμα, μπορούμε να εξοικονομήσουμε ένα σεβαστό ποσό χρημάτων. Επιπρόσθετα, τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο atsetam μπορούν εύκολα να αποθηκευθούν και μεταφερθούν, ενώ το υδρογόνο απαιτεί ειδικό τρόπο και συνθήκες αποθήκευσης και μεταφοράς», πρόσθεσε.

Ο νέος κινητήρας atsetam θα κατασκευαστεί πάνω στη βάση του κινητήρα οξυγόνου και κηροζίνης RD-161. Οι ακριβείς παράμετροι θα καθοριστούν κατά τη διάρκεια δοκιμών που θα ξεκινήσουν φέτος και θα κρατήσουν γύρω στα τρία χρόνια. Ο κατασκευαστής σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το νέο κινητήρα σε εκτοξεύσεις πυραύλων το 2017 – 2018, ανάλογα με την χρηματοδότηση. Όταν βρεθεί ο ιδανικός λόγος ασετιλίνης – αμμωνίας για το μίγμα (ώστε το καύσιμο να είναι αρκετά ισχυρό, χωρίς να εκρήγνυται εύκολα) οι σχεδιαστές θα καθορίσουν τις παραμέτρους του κινητήρα.

Σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς, ο κινητήρας atsetam δεν θα απαιτήσει μεγάλες δομικές αλλαγές στους υφιστάμενους πυραυλοκινητήρες, καθώς οι φυσικές ιδιότητες του atsetam δεν διαφέρουν πολύ από αυτές της κηροζίνης. Ένα ανώτερο στάδιο που θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα atsetam θα εγκατασταθεί στους σημερινούς πυραυλικούς φορείς, μία πιο επικερδής πρακτική σε σχέση με την ανάπτυξη ενός εντελώς καινούριου πυραύλου που θα βασίζεται σε αυτό τον κινητήρα.

Rian.ru
 

Η ρωσική κατασκευαστική εταιρεία Energomash ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός νέου πυραυλοκινητήρα, που θα μειώσει δραστικά το κόστος των εκτοξεύσεων των πυραύλων και θα εξαλείψει την ανάγκη παραγωγής υδρογόνου για καύσιμα. Ο νέος κινητήρας, ο οποίος θα είναι γύρω στο 30% πιο αποδοτικός από τους σημερινούς, θα δουλεύει με ένα εντελώς καινούριο μίγμα καυσίμου, που αποτελείται από ασετιλίνη και αμμωνία (atsetam).  

«Το μίγμα ασετιλίνης και αμμωνίας είναι 20 φορές φθηνότερο από το αυτό του υδρογόνου, το οποίο κοστίζει δύο χιλιάδες ρούβλια (51,5 ευρώ) το κιλό, ενώ το atsetam κοστίζει το πολύ 100 ρούβλια (2,6 ευρώ) το κιλό», λέει ο Anatoly Likhvantsev, διευθυντής νεωτερικών τεχνολογιών της Energomash, στην εφημερίδα Izvestiya. «Χρησιμοποιώντας 5 με 6 τόνους από αυτό το μίγμα, μπορούμε να εξοικονομήσουμε ένα σεβαστό ποσό χρημάτων. Επιπρόσθετα, τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο atsetam μπορούν εύκολα να αποθηκευθούν και μεταφερθούν, ενώ το υδρογόνο απαιτεί ειδικό τρόπο και συνθήκες αποθήκευσης και μεταφοράς», πρόσθεσε.

Ο νέος κινητήρας atsetam θα κατασκευαστεί πάνω στη βάση του κινητήρα οξυγόνου και κηροζίνης RD-161. Οι ακριβείς παράμετροι θα καθοριστούν κατά τη διάρκεια δοκιμών που θα ξεκινήσουν φέτος και θα κρατήσουν γύρω στα τρία χρόνια. Ο κατασκευαστής σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το νέο κινητήρα σε εκτοξεύσεις πυραύλων το 2017 – 2018, ανάλογα με την χρηματοδότηση. Όταν βρεθεί ο ιδανικός λόγος ασετιλίνης – αμμωνίας για το μίγμα (ώστε το καύσιμο να είναι αρκετά ισχυρό, χωρίς να εκρήγνυται εύκολα) οι σχεδιαστές θα καθορίσουν τις παραμέτρους του κινητήρα.

Σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς, ο κινητήρας atsetam δεν θα απαιτήσει μεγάλες δομικές αλλαγές στους υφιστάμενους πυραυλοκινητήρες, καθώς οι φυσικές ιδιότητες του atsetam δεν διαφέρουν πολύ από αυτές της κηροζίνης. Ένα ανώτερο στάδιο που θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα atsetam θα εγκατασταθεί στους σημερινούς πυραυλικούς φορείς, μία πιο επικερδής πρακτική σε σχέση με την ανάπτυξη ενός εντελώς καινούριου πυραύλου που θα βασίζεται σε αυτό τον κινητήρα.

Rian.ru
 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές
Με ιδιαίτερη επιτυχία, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 13 Ιουλίου 2024 το webinar της IDComs, με θέμα την «Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές». Το webinar επικεντρώθηκε στην περιγρα...
Teletek UP01-SA & GUP04-SA
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή πριζών διανομής σήματος της Teletek. Πρόκειται για την UP01-SA (τερματική) και την GUP04-SA (διελεύσεως), οι οποίες είναι εξοπλισμένες με 3 εξόδους TV,...
CAST Connect
Η IDComs παρουσιάζει το CAST Connect, μία προηγμένη επαγγελματική λύση για streaming, όπως στο σπίτι, απευθείας στην οθόνη του δωματίου του ξενοδοχείου! Το επαγγελματικό σύστημα CAST Connect έχει ...
TP-Link SG2005P-PD
Η TP-Link παρουσιάζει το SG2005P-PD, ένα έξυπνο switch με 1 θύρα εισόδου PoE++ και 4 θύρες εξόδου PoE+, για απλοποιημένη ανάπτυξη δικτύου σε εξωτερικούς χώρους. Με τυπικό PoE Passthrough, που επεκ...
Audien ATA414BT
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή ενός νέου ενισχυτή Hi-Fi της Audien, του μοντέλου ATA414BT. Πρόκειται για έναν ολοκληρωμένο στερεοφωνικό ενισχυτή 4 καναλιών, με δυνατότητα σύνδ...
Τεχνολογία Cast για ξενοδοχεία από την IDComs
Η διαδικασία casting μέσα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου είναι μια τεχνολογία που βρίσκει ευρύτατη εφαρμογή σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και αφορά στη δυνατότητα των επισκεπτών ενός καταλύματος, να ...
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Θωρακισμένοι ενισχυτές κεραίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, οι ...
TP-Link Omada Cloud Essentials
Η TP-Link, ένας παγκόσμιος πρωτοπόρος στις λύσεις smart home και δικτύωσης, ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Omada Cloud Essentials, μιας απλοποιημένης δωρεάν cloud διαχείρισης που έχει σχεδιαστεί γι...
DigiView DV-128
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της νέας κεραίας DigiView DV-128. Πρόκειται για μια εξωτερική διπλή κεραία λήψης UHF, η οποία έχει ενσωματωμένο φίλτρο LTE 5G για προστασία απέν...
Amiko NXH-CO1 & NXH-C02
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή των combiners NXH-CO1 και NXH-CO2 της Amiko. Πρόκειται για μίκτες διανομής δορυφορικού και επίγειου ψηφιακού σήματος, οι οποίοι λειτουργούν σε εύρος ζώ...
Mestek DM97A+
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου Mestek DM97A+, ενός True RMS ψηφιακού πολυμέτρου υψηλής ακρίβειας με αυτόματες κλίμακες, που είναι ιδανικό για επαγγελματική και ερασιτ...
Fracarro AFI123T / AFI313T / MBj2rUUT2 / MBJ3r3UUT2 / MBJ3rFM+3UU 700
Νέα παραλαβή κεντρικών ενισχυτών από την AstraSat, που περιλαμβάνει τα εξής μοντέλα: AFI123T: Με 1 είσοδο, ενίσχυση 30dB, στάθμη εξόδου 113dBμV. AFI313T: Με 3 εισόδους, ενίσχυση 30dB, στάθμη εξόδο...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το...
Creta Electronix 2024
Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024, έλαβε χώρα στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης ένα ιδιαιτέρως επιτυχημένο κλαδικό διήμερο: Η έκθεση Creta Electronix 2024, η δεύτερη κλαδική έκθεση συστημάτ...
Grandstream DP755
Η επικοινωνία, τόσο μεταξύ υπαλλήλων όσο και με πελάτες, είναι κρίσιμη για όλες τις επιχειρήσεις. Η ανάγκη για προϊόντα που μπορούν να καλύψουν αυτές τις απαιτήσεις είναι ζωτικής σημασίας. Για να...
Sat & Zap, Δεκέμβριος 2024
Αρκετά νέα κανάλια αυτόν τον μήνα, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα αγγλόφωνα, όπως το αμερικανικό One America News κ.λπ. Επίσης, τουλάχιστον στα Δυτικά της χώρας, αλλά πιθανότατα και στα Νό...