Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέος πυραυλοκινητήρας αμμωνίας αναπτύσσεται στη Ρωσία
Η ρωσική κατασκευαστική εταιρεία Energomash ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός νέου πυραυλοκινητήρα, που θα μειώσει δραστικά το κόστος των εκτοξεύσεων των πυραύλων και θα εξαλείψει την ανάγκη παραγωγής υδρογόνου για καύσιμα. Ο νέος κινητήρας, ο οποίος θα είναι γύρω στο 30% πιο αποδοτικός από τους σημερινούς, θα δουλεύει με ένα εντελώς καινούριο μίγμα καυσίμου, που αποτελείται από ασετιλίνη και αμμωνία (atsetam).
«Το μίγμα ασετιλίνης και αμμωνίας είναι 20 φορές φθηνότερο από το αυτό του υδρογόνου, το οποίο κοστίζει δύο χιλιάδες ρούβλια (51,5 ευρώ) το κιλό, ενώ το atsetam κοστίζει το πολύ 100 ρούβλια (2,6 ευρώ) το κιλό», λέει ο Anatoly Likhvantsev, διευθυντής νεωτερικών τεχνολογιών της Energomash, στην εφημερίδα Izvestiya. «Χρησιμοποιώντας 5 με 6 τόνους από αυτό το μίγμα, μπορούμε να εξοικονομήσουμε ένα σεβαστό ποσό χρημάτων. Επιπρόσθετα, τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο atsetam μπορούν εύκολα να αποθηκευθούν και μεταφερθούν, ενώ το υδρογόνο απαιτεί ειδικό τρόπο και συνθήκες αποθήκευσης και μεταφοράς», πρόσθεσε.
Ο νέος κινητήρας atsetam θα κατασκευαστεί πάνω στη βάση του κινητήρα οξυγόνου και κηροζίνης RD-161. Οι ακριβείς παράμετροι θα καθοριστούν κατά τη διάρκεια δοκιμών που θα ξεκινήσουν φέτος και θα κρατήσουν γύρω στα τρία χρόνια. Ο κατασκευαστής σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το νέο κινητήρα σε εκτοξεύσεις πυραύλων το 2017 – 2018, ανάλογα με την χρηματοδότηση. Όταν βρεθεί ο ιδανικός λόγος ασετιλίνης – αμμωνίας για το μίγμα (ώστε το καύσιμο να είναι αρκετά ισχυρό, χωρίς να εκρήγνυται εύκολα) οι σχεδιαστές θα καθορίσουν τις παραμέτρους του κινητήρα.
Σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς, ο κινητήρας atsetam δεν θα απαιτήσει μεγάλες δομικές αλλαγές στους υφιστάμενους πυραυλοκινητήρες, καθώς οι φυσικές ιδιότητες του atsetam δεν διαφέρουν πολύ από αυτές της κηροζίνης. Ένα ανώτερο στάδιο που θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα atsetam θα εγκατασταθεί στους σημερινούς πυραυλικούς φορείς, μία πιο επικερδής πρακτική σε σχέση με την ανάπτυξη ενός εντελώς καινούριου πυραύλου που θα βασίζεται σε αυτό τον κινητήρα.
Rian.ru
Η ρωσική κατασκευαστική εταιρεία Energomash ξεκίνησε την ανάπτυξη ενός νέου πυραυλοκινητήρα, που θα μειώσει δραστικά το κόστος των εκτοξεύσεων των πυραύλων και θα εξαλείψει την ανάγκη παραγωγής υδρογόνου για καύσιμα. Ο νέος κινητήρας, ο οποίος θα είναι γύρω στο 30% πιο αποδοτικός από τους σημερινούς, θα δουλεύει με ένα εντελώς καινούριο μίγμα καυσίμου, που αποτελείται από ασετιλίνη και αμμωνία (atsetam).
«Το μίγμα ασετιλίνης και αμμωνίας είναι 20 φορές φθηνότερο από το αυτό του υδρογόνου, το οποίο κοστίζει δύο χιλιάδες ρούβλια (51,5 ευρώ) το κιλό, ενώ το atsetam κοστίζει το πολύ 100 ρούβλια (2,6 ευρώ) το κιλό», λέει ο Anatoly Likhvantsev, διευθυντής νεωτερικών τεχνολογιών της Energomash, στην εφημερίδα Izvestiya. «Χρησιμοποιώντας 5 με 6 τόνους από αυτό το μίγμα, μπορούμε να εξοικονομήσουμε ένα σεβαστό ποσό χρημάτων. Επιπρόσθετα, τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο atsetam μπορούν εύκολα να αποθηκευθούν και μεταφερθούν, ενώ το υδρογόνο απαιτεί ειδικό τρόπο και συνθήκες αποθήκευσης και μεταφοράς», πρόσθεσε.
Ο νέος κινητήρας atsetam θα κατασκευαστεί πάνω στη βάση του κινητήρα οξυγόνου και κηροζίνης RD-161. Οι ακριβείς παράμετροι θα καθοριστούν κατά τη διάρκεια δοκιμών που θα ξεκινήσουν φέτος και θα κρατήσουν γύρω στα τρία χρόνια. Ο κατασκευαστής σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το νέο κινητήρα σε εκτοξεύσεις πυραύλων το 2017 – 2018, ανάλογα με την χρηματοδότηση. Όταν βρεθεί ο ιδανικός λόγος ασετιλίνης – αμμωνίας για το μίγμα (ώστε το καύσιμο να είναι αρκετά ισχυρό, χωρίς να εκρήγνυται εύκολα) οι σχεδιαστές θα καθορίσουν τις παραμέτρους του κινητήρα.
Σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς, ο κινητήρας atsetam δεν θα απαιτήσει μεγάλες δομικές αλλαγές στους υφιστάμενους πυραυλοκινητήρες, καθώς οι φυσικές ιδιότητες του atsetam δεν διαφέρουν πολύ από αυτές της κηροζίνης. Ένα ανώτερο στάδιο που θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα atsetam θα εγκατασταθεί στους σημερινούς πυραυλικούς φορείς, μία πιο επικερδής πρακτική σε σχέση με την ανάπτυξη ενός εντελώς καινούριου πυραύλου που θα βασίζεται σε αυτό τον κινητήρα.
Rian.ru