Skip to main content
26 Μαρτίου 2019 14:57

Οδική ασφάλεια: Συμφωνία για νέους κανόνες της ΕΕ οι οποίοι θα βοηθήσουν να σωθούν ζωές

8cb441b60bc5423725c57c9ff2df4cdf XL 270e938c

Τα θεσμικά όργανα της ΕΕ κατέληξαν σε προσωρινή πολιτική συμφωνία σχετικά με τον αναθεωρημένο κανονισμό για τη γενική ασφάλεια. Από το 2022 η χρήση νέων τεχνολογιών ασφάλειας θα καταστεί υποχρεωτική σε ευρωπαϊκά οχήματα, με στόχο την προστασία των επιβατών, των πεζών και των ποδηλατών.

Οδική ασφάλεια: η Επιτροπή χαιρετίζει τη συμφωνία για νέους κανόνες της ΕΕ οι οποίοι θα βοηθήσουν να σωθούν ζωές

Τα θεσμικά όργανα της ΕΕ κατέληξαν σε προσωρινή πολιτική συμφωνία σχετικά με τον αναθεωρημένο κανονισμό για τη γενική ασφάλεια. Από το 2022 η χρήση νέων τεχνολογιών ασφάλειας θα καταστεί υποχρεωτική σε ευρωπαϊκά οχήματα, με στόχο την προστασία των επιβατών, των πεζών και των ποδηλατών.

Οι νέες τεχνολογίες που κυκλοφορούν στην αγορά μπορούν να συνεισφέρουν στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στους δρόμους, το 90 % των οποίων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Τον Μάιο του 2018 η Επιτροπή πρότεινε να καταστούν υποχρεωτικά ορισμένα μέτρα ασφάλειας των οχημάτων, μεταξύ άλλων, τα συστήματα που περιορίζουν τα επικίνδυνα τυφλά σημεία φορτηγών και λεωφορείων και οι τεχνολογίες που προειδοποιούν τον οδηγό σε περίπτωση υπνηλίας ή διάσπασης της προσοχής. Τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας θα μειώσουν τον αριθμό των ατυχημάτων, θα ανοίξουν τον δρόμο για ολοένα και περισσότερο συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα, και θα τονώσουν την καινοτομία και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η κ. Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, επίτροπος αρμόδια για θέματα εσωτερικής αγοράς, βιομηχανίας, επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ, δήλωσε: «Κάθε χρόνο 25.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος. Μπορούμε και πρέπει να αναλάβουμε δράση για αλλάξουμε αυτή την κατάσταση. Με τα νέα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας τα οποία θα καταστούν υποχρεωτικά, μπορούμε να επιτύχουμε τον ίδιο αντίκτυπο με την καθιέρωση της χρήσης ζώνης ασφαλείας. Πολλά από τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας υπάρχουν ήδη, ιδίως σε πιο πολυτελή οχήματα. Πλέον ανεβάζουμε συνολικά τον πήχη της ασφάλειας και ανοίγουμε τον δρόμο για τη συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα του μέλλοντος.»

Στα νέα υποχρεωτικά χαρακτηριστικά ασφαλείας (ο πλήρης κατάλογος διατίθεται εδώ) περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  1. Για αυτοκίνητα, μικρά φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία: προειδοποίηση σε περίπτωση υπνηλίας και διάσπασης προσοχής του οδηγού (π.χ. χρήση έξυπνου τηλεφώνου κατά την οδήγηση), ευφυής έλεγχος ταχύτητας, ασφάλεια οπισθοπορείας με τη χρήση κάμερας ή αισθητήρων, και καταγραφέας δεδομένων ατυχήματος («μαύρο κουτί»).
  2. Για αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά: υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, προηγμένη πέδηση έκτακτης ανάγκης και βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας που έχουν υποβληθεί σε δοκιμές σύγκρουσης.
  3. Για φορτηγά και λεωφορεία: ειδικές απαιτήσεις για τη βελτίωση της άμεσης όρασης οδηγών φορτηγών και λεωφορείων και την εξάλειψη των τυφλών σημείων, καθώς και συστήματα στο εμπρόσθιο τμήμα και τα πλευρικά τμήματα του οχήματος για τον εντοπισμό ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και την ειδοποίηση του οδηγού για την παρουσία αυτών, ιδίως κατά τη στροφή.

Η Επιτροπή εκτιμά ότι τα προτεινόμενα μέτρα θα βοηθήσουν να σωθούν πάνω από 25.000 ζωές και να αποφευχθούν τουλάχιστον 140.000 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2038. Θα συνεισφέρουν επίσης στον μακροπρόθεσμο στόχο της ΕΕ να προσεγγίσει τους μηδέν θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2050 («Όραμα για μηδενικές απώλειες»).

Πέραν της προστασίας των χρηστών του ευρωπαϊκού οδικού δικτύου, τα νέα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας θα βοηθήσουν τους οδηγούς να εξοικειωθούν σταδιακά με τη νέα υποβοήθηση της οδήγησης. Η αύξηση του βαθμού αυτοματοποίησης προσφέρει αξιοσημείωτες δυνατότητες αντιστάθμισης των ανθρώπινων λαθών, καθώς και νέες λύσεις κινητικότητας για τα ηλικιωμένα άτομα και τα άτομα με σωματικά προβλήματα. Όλα τα παραπάνω αναμένεται ότι θα ενισχύσουν την εμπιστοσύνη και την αποδοχή της κοινής γνώμης όσον αφορά τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα και ότι θα στηρίξουν τη μετάβαση στην αυτόνομη οδήγηση.

Επόμενα βήματα

Η πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο και την Επιτροπή στις λεγόμενες τριμερείς διαπραγματεύσεις πρέπει τώρα να εγκριθεί επίσημα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.Τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας θα καταστούν υποχρεωτικά από το 2022, εκτός από την άμεση όραση για φορτηγά και λεωφορεία και τη διευρυμένη περιοχή πρόσκρουσης κεφαλής για αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά, οι οποίες θα καταστούν υποχρεωτικές σε μεταγενέστερο στάδιο λόγω των απαραίτητων τροποποιήσεων της κατασκευαστικής μελέτης.

Ιστορικό 

Τα τελευταία έτη η ΕΕ έχει θεσπίσει ευρύ φάσμα υποχρεωτικών μέτρων, χάρη στα οποία εκτιμάται ότι επιτεύχθηκαν 50.000 λιγότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα ετησίως. Σε αυτά τα μέτρα περιλαμβάνονται συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας σε όλα τα οχήματα, καθώς και προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης και συστήματα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας σε φορτηγά και λεωφορεία.

Το 2017 η Επιτροπή ξεκίνησε δημόσια διαβούλευση για να συλλέξει τις απόψεις των ενδιαφερόμενων μερών σχετικά με πιθανές βελτιώσεις των ισχυόντων μέτρων ασφάλειας των οχημάτων. Στη συνέχεια, τον Μάιο του 2018 η Επιτροπή πρότεινε αναθεώρηση του κανονισμού για τη γενική ασφάλεια και του κανονισμού για την προστασία των πεζών, στο πλαίσιο της τρίτης δέσμης μέτρων με τίτλο «Η Ευρώπη σε κίνηση». Ο αναθεωρημένος κανονισμός για τη γενική ασφάλεια συμβαδίζει με την αποδοτική διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών, σχετικά με την οποία επιτεύχθηκε συμφωνία τον Φεβρουάριο του 2019 όσον αφορά την πρόταση της Επιτροπής.

Η Επιτροπή εξέδωσε επίσης ανακοίνωση για τη συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα, με σκοπό την ανάδειξη της Ευρώπης σε ηγέτιδα δύναμη παγκοσμίως στα αυτόνομα και ασφαλή συστήματα κινητικότητας. Ως πρώτο παραδοτέο στον τομέα της συνδεδεμένης κινητικότητας, η Επιτροπή εξέδωσε νέους κανόνες που επιταχύνουν την εγκατάσταση συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών (C-ITS) στο οδικό δίκτυο της Ευρώπης. Τα συστήματα C-ITS επιτρέπουν στα οχήματα να «επικοινωνούν» μεταξύ τους, με την οδική υποδομή και με τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου, για παράδειγμα, σχετικά με επικίνδυνες καταστάσεις, οδικά έργα και τον χρονισμό των φωτεινών σηματοδοτών, καθιστώντας, ως εκ τούτου, τις οδικές μεταφορές ασφαλέστερες, καθαρότερες και αποδοτικότερες.

Για περισσότερες πληροφορίες

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Ενισχυτής κεραίας U35Auto
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα περιγράψουμε σε αυτό το τεύχος τους ενισχυτές κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες ...
TP-Link EAP683 UR AX6000
Το TP-Link Omada EAP683 UR ξεχωρίζει ως μια αξιόπιστη λύση στην κατηγορία των συσκευών δικτύου, συνδυάζοντας συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, προηγμένη ασφάλεια και απρόσκοπτη διαχείριση δικτύου. Μ...
Ikusi ENC-108
Η Ikusi, συνεχίζοντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων προϊόντων, παρουσιάζει το ENC-108 με 8 εισόδους HDMI, τα σήματα των οποίων μπορούν να μετατραπούν σε 8 streams IP σε SPTS (unicast ή mult...
Redline S30 HEVC
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου δέκτη της Redline, S30 HEVC. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη Full HD που είναι εξοπλισμένος με DVB-T2 tuner και υποστηρίζει συμπίεση H.265...
Ikusi IKUGaF
Η Ikusi καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τηλεοπτικής αναμετάδοσης προγραμμάτων, με τα έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUGaF που διαθέτει για τα Gap Fillers. Τα έτοιμα πακέτα IKUGaF είνα...
ANGA PS series
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή σειράς ποιοτικών κεραιών ANGA. Πρόκειται για τη σειρά PS, η οποία περιλαμβάνει εξωτερικές και εσωτερικές κεραίες που είναι κατάλληλες για επίγε...
Amiko MIRA X-4200
Ο Amiko MiraX HiS-4200 είναι ένας κορυφαίος Linux 4K UHD media streamer, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε 4K UHD. Αυτός ο media streamer υποστηρίζει μεταξύ άλλων τ...
KAL KL-60
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου KL-60. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο 4:1, το οποίο προγραμματίζεται μέσω μονάδας υπέρυθρων από τ...
Promax ATLaS NG
Η Promax έχει δημιουργήσει μία σειρά εκπαιδευτικών video για τον κορυφαίο αναλυτή φάσματος ATLaS NG. Στα συγκεκριμένα video, περιγράφονται όλες οι λειτουργίες του αναλυτή, καθώς και ο τρόπος που δ...
SatLink COL5141A
Ο κωδικοποιητής COL5141A 4 σε 1 της SatLink είναι μια επαγγελματική συσκευή κωδικοποίησης και πολυπλεξίας ήχου και video με ισχυρή λειτουργικότητα. Διαθέτει διεπαφές εισόδου 4 καναλιών CVBS video ...
AVM FRITZ!DECT 350
Προσαρμόστε το FRITZ!DECT 350 σε πόρτες ή παράθυρα και αμέσως θα ανιχνεύσει αν είναι ανοικτά ή κλειστά. Αποτελώντας έναυσμα για την επακόλουθη λειτουργία προϊόντων FRITZ!DECT και συμβατών συσκευών...
KAL K-320
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του K-320, ενός ασύρματου ανιχνευτή κίνησης υποδοχής με εμβέλεια ανίχνευσης κίνησης 3 έως 7 μέτρων και γωνία κάλυψης 100°. Είναι ιδανικός για τη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Ιουλίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
Διανομή σήματος HDMI στο σπίτι
Για τη θέαση τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής ανάλυσης μέσω ενός δέκτη, IPTV Box, αποκωδικοποιητή συνδρομητικής πλατφόρμας ή οποιασδήποτε άλλης εξωτερικής πηγής, απαιτείται μόνο η σύνδεσή τους στην...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
Fracarro D-Matrix 4S FTA
Την πιο πρόσφατη μονάδα της οικογένειας των Headend της ιταλικής Fracarro, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το D-Matrix 4S FTA, ένα Compact Headend που έρχε...
Amiko MIRA X-4200
Ένα νέο μοντέλο της σειράς OTT της Amiko δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το MIRA X-4200, ένα Set-Top Box που βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Linux και προ...
Sat & Zap, Ιούλιος 2024
Αρκετά νέα κανάλια στις 28 ανατολικά, ενώ και πάλι το Ιράν εμφανίζεται με νέα κανάλια εξωτερικού, μη εγκεκριμένα φυσικά από το θεοκρατικό καθεστώς… Al Mayadeen HD Hot Bird 13G – 13 East 11....