Οι αποφάσεις του Σ.Ε.Ε για Nova και OTE TV
Ποιοί διαφημιστικοί ισχυρισμοί κρίθηκαν παραπλανητικοί και ποιοί όχι

Σχετικά με τη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
“NOVA SPORTS (tvcs 30’’ με ημερομηνία 1ης μετάδοσης 10 & 11.09.2013)” το Συμβούλιο Ελέγχου και Επικοινωνίας αποφάσισε τα εξής:
Σχετικά με την αναφορά της τιμής του διαφημιζόμενου προϊόντος NOVASPORTS 19,90 ευρώ, η οποία αφορά αποκλειστικά και μόνον τους συνδρομητές NOVA 3PLAY, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η προϋπόθεση αυτή είναι ουσιώδης για τον καταναλωτή, καθώς συνεπάγεται ένα επιπλέον σημαντικό κόστος και για το λόγο αυτό η αναφορά της – με τον τρόπο που γίνεται (κυλιόμενος τίτλος) – δεν κρίνεται επαρκής και μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση.
Η απαραίτητη αυτή διευκρίνιση (δηλαδή ότι η διαφημιζόμενη τιμή αφορά μόνο τους συνδρομητές NOVA 3PLAY), που μπορεί να μεταβάλει την εντύπωση του καταναλωτή και ενδεχομένως να επηρεάσει την τελική απόφασή του, θα πρέπει να επικοινωνείται με απόλυτη σαφήνεια και σε άμεση σύνδεση με την τιμή του διαφημιζόμενου προϊόντος κάθε φορά που αυτή εμφανίζεται / αναφέρεται.
Με βάση τα παραπάνω η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό προκύπτει παράβαση των άρθρων 3 και 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση εντός 3 ημερών.
Αναφορικά με τον ισχυρισμό «το πιο πλούσιο αθλητικό περιεχόμενο», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι τεκμηριώθηκε επαρκώς λόγω της προβολής των ποδοσφαιρικών αγώνων του ελληνικού (κυρίως) πρωταθλήματος που – σύμφωνα με όσα ελέχθησαν κατά τη συνεδρίαση – συγκεντρώνουν ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον για τους έλληνες τηλεθεατές.
Κατά συνέπεια, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό δεν υπάρχει παράβαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.
Προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας προβλέπεται στον άρθρο 13.Ζ του Κανονισμού της ΠΕΕΕ. Επισημαίνεται ότι με βάση το ίδιο άρθρο η προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της παρούσας.
Υπενθυμίζουμε σύσταση του Δ.Σ. του ΣΕΕ προς τα εμπλεκόμενα μέρη να μη χρησιμοποιούν ή κάνουν αποσπασματικές αναφορές σε αποφάσεις των Επιτροπών για σκοπούς δημοσιότητας ή προβολής, προκειμένου να αποφεύγονται παρερμηνείες.
Επίσης όσον αφορά στη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ του
“ΟΤΕ TV (tvc 35’’ με ημερομηνία 1ης μετάδοσης 03.09.2013)”το Συμβούλιο Ελέγχου και Επικοινωνίας αποφάσισε τα εξής:
Αναφορικά με τον ισχυρισμό «αυτό το θέαμα, σε αυτή την τιμή, δεν θα το βρεις πουθενά αλλού», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι πρόκειται για μία σαφή και ακριβή ως προς το περιεχόμενο της δήλωση, που αφορά στο διαφημιζόμενο προϊόν, χωρίς να εκφράζει σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
Κατά συνέπεια η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι ο παραπάνω υπό έλεγχο ισχυρισμός δεν μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση τον καταναλωτή και δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.
Σχετικά με τον ισχυρισμό «τα πάντα, μόνο με …», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι είναι μία αόριστη και υπερβολική διατύπωση που μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση αφού είναι πιθανό να δημιουργήσει εσφαλμένες εντυπώσεις ως προς την απόλυτη πληρότητα του περιεχομένου του διαφημιζόμενου προϊόντος OTE TV
Για το λόγο αυτό η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό προκύπτει παράβαση του άρθρου 5 του ΕΚΔ-Ε και ότι ο εν λόγω ισχυρισμός πρέπει να τροποποιηθεί με τρόπο ώστε να γίνεται κατανοητό ότι αφορά σε όλα εκείνα τα στοιχεία που προαναφέρονται στο λεκτικό της επικοινωνίας (περισσότερα από 70 κανάλια, κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις …), τροποποίηση στην οποία η εγκαλούμενη πλευρά είχε κατά τη συνεδρίαση δηλώσει ότι είναι διατεθειμένη να προβεί.
Όσον αφορά στην τιμή των 21,90 ευρώ, η οποία ισχύει αποκλειστικά και μόνο για τους πελάτες ΟΤΕ, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η σημαντική αυτή προϋπόθεση επικοινωνείται με τρόπο σαφή και ευκρινή καθώς η κάθε εμφάνιση / αναφορά της τιμής του διαφημιζόμενου προϊόντος συνοδεύεται από την απαραίτητη διευκρίνιση «ειδική τιμή για πελάτες ΟΤΕ», με σταθερό τίτλο ενώ επαναλαμβάνεται και με κυλιόμενο super.
Ως εκ τούτου η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι δεν μπορεί να δημιουργηθεί σύγχυση ή / και παραπλάνηση σχετικά με τους καταναλωτές που δικαιούνται την αναφερόμενη τιμή και ότι στο σημείο αυτό δεν εντοπίζεται παραβίαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.
Σχετικά με το οπτικό υλικό που χρησιμοποιείται στην επικοινωνία και το οποίο αφορά σε περιεχόμενο του CINEMA ON DEMAND, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η σχετική απαραίτητη επισήμανση του υλικού αυτού – ως έχει – δεν είναι ευκρινής και δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή και κατανοητή από τον καταναλωτή, με αποτέλεσμα την πιθανή δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων.
Συνεπώς, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό παραβιάζεται το άρθρο 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση.
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τέλος, κατά την ομόφωνη άποψη της Επιτροπής η αναφορά στην προϋπόθεση αγοράς και εγκατάστασης δορυφορικού πιάτου δεν είναι απαραίτητη.
Η Επιτροπή αποφάσισε ότι στα σημεία που χρήζουν τροποποίησης η προθεσμία είναι 3 ημέρες.
Σχετικά με τη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
“NOVA SPORTS (tvcs 30’’ με ημερομηνία 1ης μετάδοσης 10 & 11.09.2013)” το Συμβούλιο Ελέγχου και Επικοινωνίας αποφάσισε τα εξής:
Σχετικά με την αναφορά της τιμής του διαφημιζόμενου προϊόντος NOVASPORTS 19,90 ευρώ, η οποία αφορά αποκλειστικά και μόνον τους συνδρομητές NOVA 3PLAY, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η προϋπόθεση αυτή είναι ουσιώδης για τον καταναλωτή, καθώς συνεπάγεται ένα επιπλέον σημαντικό κόστος και για το λόγο αυτό η αναφορά της – με τον τρόπο που γίνεται (κυλιόμενος τίτλος) – δεν κρίνεται επαρκής και μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση.
Η απαραίτητη αυτή διευκρίνιση (δηλαδή ότι η διαφημιζόμενη τιμή αφορά μόνο τους συνδρομητές NOVA 3PLAY), που μπορεί να μεταβάλει την εντύπωση του καταναλωτή και ενδεχομένως να επηρεάσει την τελική απόφασή του, θα πρέπει να επικοινωνείται με απόλυτη σαφήνεια και σε άμεση σύνδεση με την τιμή του διαφημιζόμενου προϊόντος κάθε φορά που αυτή εμφανίζεται / αναφέρεται.
Με βάση τα παραπάνω η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό προκύπτει παράβαση των άρθρων 3 και 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση εντός 3 ημερών.
Αναφορικά με τον ισχυρισμό «το πιο πλούσιο αθλητικό περιεχόμενο», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι τεκμηριώθηκε επαρκώς λόγω της προβολής των ποδοσφαιρικών αγώνων του ελληνικού (κυρίως) πρωταθλήματος που – σύμφωνα με όσα ελέχθησαν κατά τη συνεδρίαση – συγκεντρώνουν ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον για τους έλληνες τηλεθεατές.
Κατά συνέπεια, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό δεν υπάρχει παράβαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.
Προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας προβλέπεται στον άρθρο 13.Ζ του Κανονισμού της ΠΕΕΕ. Επισημαίνεται ότι με βάση το ίδιο άρθρο η προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της παρούσας.
Υπενθυμίζουμε σύσταση του Δ.Σ. του ΣΕΕ προς τα εμπλεκόμενα μέρη να μη χρησιμοποιούν ή κάνουν αποσπασματικές αναφορές σε αποφάσεις των Επιτροπών για σκοπούς δημοσιότητας ή προβολής, προκειμένου να αποφεύγονται παρερμηνείες.
Επίσης όσον αφορά στη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ του
“ΟΤΕ TV (tvc 35’’ με ημερομηνία 1ης μετάδοσης 03.09.2013)”το Συμβούλιο Ελέγχου και Επικοινωνίας αποφάσισε τα εξής:
Αναφορικά με τον ισχυρισμό «αυτό το θέαμα, σε αυτή την τιμή, δεν θα το βρεις πουθενά αλλού», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι πρόκειται για μία σαφή και ακριβή ως προς το περιεχόμενο της δήλωση, που αφορά στο διαφημιζόμενο προϊόν, χωρίς να εκφράζει σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
Κατά συνέπεια η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι ο παραπάνω υπό έλεγχο ισχυρισμός δεν μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση τον καταναλωτή και δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.
Σχετικά με τον ισχυρισμό «τα πάντα, μόνο με …», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι είναι μία αόριστη και υπερβολική διατύπωση που μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση αφού είναι πιθανό να δημιουργήσει εσφαλμένες εντυπώσεις ως προς την απόλυτη πληρότητα του περιεχομένου του διαφημιζόμενου προϊόντος OTE TV
Για το λόγο αυτό η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό προκύπτει παράβαση του άρθρου 5 του ΕΚΔ-Ε και ότι ο εν λόγω ισχυρισμός πρέπει να τροποποιηθεί με τρόπο ώστε να γίνεται κατανοητό ότι αφορά σε όλα εκείνα τα στοιχεία που προαναφέρονται στο λεκτικό της επικοινωνίας (περισσότερα από 70 κανάλια, κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις …), τροποποίηση στην οποία η εγκαλούμενη πλευρά είχε κατά τη συνεδρίαση δηλώσει ότι είναι διατεθειμένη να προβεί.
Όσον αφορά στην τιμή των 21,90 ευρώ, η οποία ισχύει αποκλειστικά και μόνο για τους πελάτες ΟΤΕ, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η σημαντική αυτή προϋπόθεση επικοινωνείται με τρόπο σαφή και ευκρινή καθώς η κάθε εμφάνιση / αναφορά της τιμής του διαφημιζόμενου προϊόντος συνοδεύεται από την απαραίτητη διευκρίνιση «ειδική τιμή για πελάτες ΟΤΕ», με σταθερό τίτλο ενώ επαναλαμβάνεται και με κυλιόμενο super.
Ως εκ τούτου η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι δεν μπορεί να δημιουργηθεί σύγχυση ή / και παραπλάνηση σχετικά με τους καταναλωτές που δικαιούνται την αναφερόμενη τιμή και ότι στο σημείο αυτό δεν εντοπίζεται παραβίαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.
Σχετικά με το οπτικό υλικό που χρησιμοποιείται στην επικοινωνία και το οποίο αφορά σε περιεχόμενο του CINEMA ON DEMAND, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η σχετική απαραίτητη επισήμανση του υλικού αυτού – ως έχει – δεν είναι ευκρινής και δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή και κατανοητή από τον καταναλωτή, με αποτέλεσμα την πιθανή δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων.
Συνεπώς, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό παραβιάζεται το άρθρο 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση.
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τέλος, κατά την ομόφωνη άποψη της Επιτροπής η αναφορά στην προϋπόθεση αγοράς και εγκατάστασης δορυφορικού πιάτου δεν είναι απαραίτητη.
Η Επιτροπή αποφάσισε ότι στα σημεία που χρήζουν τροποποίησης η προθεσμία είναι 3 ημέρες.