Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 202
TM 780
SECURITY REPORT 165
satpraxis 2022
now 33 2022
9 Οκτωβρίου 2013 18:31

Οι αποφάσεις του Σ.Ε.Ε για Nova και OTE TV

Ποιοί διαφημιστικοί ισχυρισμοί κρίθηκαν παραπλανητικοί και ποιοί όχι

Γράφει: N.D
image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Faeae07f189dc801a5ec7bc754b665354 XL

Σχετικά με τη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

“NOVA SPORTS (tvcs 30’’ με ημερομηνία 1ης μετάδοσης 10 & 11.09.2013)” το Συμβούλιο Ελέγχου και Επικοινωνίας αποφάσισε τα εξής:

Σχετικά με την αναφορά της τιμής του διαφημιζόμενου προϊόντος NOVASPORTS 19,90 ευρώ, η οποία αφορά αποκλειστικά και μόνον τους συνδρομητές NOVA 3PLAY, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η προϋπόθεση αυτή είναι ουσιώδης για τον καταναλωτή, καθώς συνεπάγεται ένα επιπλέον σημαντικό κόστος και για το λόγο αυτό η αναφορά της – με τον τρόπο που γίνεται (κυλιόμενος τίτλος) – δεν κρίνεται επαρκής και μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση.
Η απαραίτητη αυτή διευκρίνιση (δηλαδή ότι η διαφημιζόμενη τιμή αφορά μόνο τους συνδρομητές NOVA 3PLAY), που μπορεί να μεταβάλει την εντύπωση του καταναλωτή και ενδεχομένως να επηρεάσει την τελική απόφασή του, θα πρέπει να επικοινωνείται με απόλυτη σαφήνεια και σε άμεση σύνδεση με την τιμή του διαφημιζόμενου προϊόντος κάθε φορά που αυτή εμφανίζεται / αναφέρεται.
Με βάση τα παραπάνω η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό προκύπτει παράβαση των άρθρων 3 και 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση εντός 3 ημερών.
Αναφορικά με τον ισχυρισμό «το πιο πλούσιο αθλητικό περιεχόμενο», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι τεκμηριώθηκε επαρκώς λόγω της προβολής των ποδοσφαιρικών αγώνων του ελληνικού (κυρίως) πρωταθλήματος που – σύμφωνα με όσα ελέχθησαν κατά τη συνεδρίαση – συγκεντρώνουν ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον για τους έλληνες τηλεθεατές.
Κατά συνέπεια, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό δεν υπάρχει παράβαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.
Προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας προβλέπεται στον άρθρο 13.Ζ του Κανονισμού της ΠΕΕΕ. Επισημαίνεται ότι με βάση το ίδιο άρθρο η προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της παρούσας.
Υπενθυμίζουμε σύσταση του Δ.Σ. του ΣΕΕ προς τα εμπλεκόμενα μέρη να μη χρησιμοποιούν ή κάνουν αποσπασματικές αναφορές σε αποφάσεις των Επιτροπών για σκοπούς δημοσιότητας ή προβολής, προκειμένου να αποφεύγονται παρερμηνείες.

Επίσης όσον αφορά στη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ του
“ΟΤΕ TV (tvc 35’’ με ημερομηνία 1ης μετάδοσης 03.09.2013)”το Συμβούλιο Ελέγχου και Επικοινωνίας αποφάσισε τα εξής:

Αναφορικά με τον ισχυρισμό «αυτό το θέαμα, σε αυτή την τιμή, δεν θα το βρεις πουθενά αλλού», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι πρόκειται για μία σαφή και ακριβή ως προς το περιεχόμενο της δήλωση, που αφορά στο διαφημιζόμενο προϊόν, χωρίς να εκφράζει σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
Κατά συνέπεια η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι ο παραπάνω υπό έλεγχο ισχυρισμός δεν μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση τον καταναλωτή και δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.
Σχετικά με τον ισχυρισμό «τα πάντα, μόνο με …», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι είναι μία αόριστη και υπερβολική διατύπωση που μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση αφού είναι πιθανό να δημιουργήσει εσφαλμένες εντυπώσεις ως προς την απόλυτη πληρότητα του περιεχομένου του διαφημιζόμενου προϊόντος OTE TV
Για το λόγο αυτό η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό προκύπτει παράβαση του άρθρου 5 του ΕΚΔ-Ε και ότι ο εν λόγω ισχυρισμός πρέπει να τροποποιηθεί με τρόπο ώστε να γίνεται κατανοητό ότι αφορά σε όλα εκείνα τα στοιχεία που προαναφέρονται στο λεκτικό της επικοινωνίας (περισσότερα από 70 κανάλια, κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις …), τροποποίηση στην οποία η εγκαλούμενη πλευρά είχε κατά τη συνεδρίαση δηλώσει ότι είναι διατεθειμένη να προβεί.
Όσον αφορά στην τιμή των 21,90 ευρώ, η οποία ισχύει αποκλειστικά και μόνο για τους πελάτες ΟΤΕ, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η σημαντική αυτή προϋπόθεση επικοινωνείται με τρόπο σαφή και ευκρινή καθώς η κάθε εμφάνιση / αναφορά της τιμής του διαφημιζόμενου προϊόντος συνοδεύεται από την απαραίτητη διευκρίνιση «ειδική τιμή για πελάτες ΟΤΕ», με σταθερό τίτλο ενώ επαναλαμβάνεται και με κυλιόμενο super.
Ως εκ τούτου η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι δεν μπορεί να δημιουργηθεί σύγχυση ή / και παραπλάνηση σχετικά με τους καταναλωτές που δικαιούνται την αναφερόμενη τιμή και ότι στο σημείο αυτό δεν εντοπίζεται παραβίαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.
Σχετικά με το οπτικό υλικό που χρησιμοποιείται στην επικοινωνία και το οποίο αφορά σε περιεχόμενο του CINEMA ON DEMAND, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η σχετική απαραίτητη επισήμανση του υλικού αυτού – ως έχει – δεν είναι ευκρινής και δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή και κατανοητή από τον καταναλωτή, με αποτέλεσμα την πιθανή δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων.
Συνεπώς, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό παραβιάζεται το άρθρο 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση.
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τέλος, κατά την ομόφωνη άποψη της Επιτροπής η αναφορά στην προϋπόθεση αγοράς και εγκατάστασης δορυφορικού πιάτου δεν είναι απαραίτητη.
Η Επιτροπή αποφάσισε ότι στα σημεία που χρήζουν τροποποίησης η προθεσμία είναι 3 ημέρες.
Σχετικά με τη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

“NOVA SPORTS (tvcs 30’’ με ημερομηνία 1ης μετάδοσης 10 & 11.09.2013)” το Συμβούλιο Ελέγχου και Επικοινωνίας αποφάσισε τα εξής:

Σχετικά με την αναφορά της τιμής του διαφημιζόμενου προϊόντος NOVASPORTS 19,90 ευρώ, η οποία αφορά αποκλειστικά και μόνον τους συνδρομητές NOVA 3PLAY, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η προϋπόθεση αυτή είναι ουσιώδης για τον καταναλωτή, καθώς συνεπάγεται ένα επιπλέον σημαντικό κόστος και για το λόγο αυτό η αναφορά της – με τον τρόπο που γίνεται (κυλιόμενος τίτλος) – δεν κρίνεται επαρκής και μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση.
Η απαραίτητη αυτή διευκρίνιση (δηλαδή ότι η διαφημιζόμενη τιμή αφορά μόνο τους συνδρομητές NOVA 3PLAY), που μπορεί να μεταβάλει την εντύπωση του καταναλωτή και ενδεχομένως να επηρεάσει την τελική απόφασή του, θα πρέπει να επικοινωνείται με απόλυτη σαφήνεια και σε άμεση σύνδεση με την τιμή του διαφημιζόμενου προϊόντος κάθε φορά που αυτή εμφανίζεται / αναφέρεται.
Με βάση τα παραπάνω η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό προκύπτει παράβαση των άρθρων 3 και 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση εντός 3 ημερών.
Αναφορικά με τον ισχυρισμό «το πιο πλούσιο αθλητικό περιεχόμενο», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι τεκμηριώθηκε επαρκώς λόγω της προβολής των ποδοσφαιρικών αγώνων του ελληνικού (κυρίως) πρωταθλήματος που – σύμφωνα με όσα ελέχθησαν κατά τη συνεδρίαση – συγκεντρώνουν ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον για τους έλληνες τηλεθεατές.
Κατά συνέπεια, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό δεν υπάρχει παράβαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.
Προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας προβλέπεται στον άρθρο 13.Ζ του Κανονισμού της ΠΕΕΕ. Επισημαίνεται ότι με βάση το ίδιο άρθρο η προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της παρούσας.
Υπενθυμίζουμε σύσταση του Δ.Σ. του ΣΕΕ προς τα εμπλεκόμενα μέρη να μη χρησιμοποιούν ή κάνουν αποσπασματικές αναφορές σε αποφάσεις των Επιτροπών για σκοπούς δημοσιότητας ή προβολής, προκειμένου να αποφεύγονται παρερμηνείες.

Επίσης όσον αφορά στη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ του
“ΟΤΕ TV (tvc 35’’ με ημερομηνία 1ης μετάδοσης 03.09.2013)”το Συμβούλιο Ελέγχου και Επικοινωνίας αποφάσισε τα εξής:

Αναφορικά με τον ισχυρισμό «αυτό το θέαμα, σε αυτή την τιμή, δεν θα το βρεις πουθενά αλλού», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι πρόκειται για μία σαφή και ακριβή ως προς το περιεχόμενο της δήλωση, που αφορά στο διαφημιζόμενο προϊόν, χωρίς να εκφράζει σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
Κατά συνέπεια η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι ο παραπάνω υπό έλεγχο ισχυρισμός δεν μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση τον καταναλωτή και δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ-Ε.
Σχετικά με τον ισχυρισμό «τα πάντα, μόνο με …», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι είναι μία αόριστη και υπερβολική διατύπωση που μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση αφού είναι πιθανό να δημιουργήσει εσφαλμένες εντυπώσεις ως προς την απόλυτη πληρότητα του περιεχομένου του διαφημιζόμενου προϊόντος OTE TV
Για το λόγο αυτό η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό προκύπτει παράβαση του άρθρου 5 του ΕΚΔ-Ε και ότι ο εν λόγω ισχυρισμός πρέπει να τροποποιηθεί με τρόπο ώστε να γίνεται κατανοητό ότι αφορά σε όλα εκείνα τα στοιχεία που προαναφέρονται στο λεκτικό της επικοινωνίας (περισσότερα από 70 κανάλια, κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις …), τροποποίηση στην οποία η εγκαλούμενη πλευρά είχε κατά τη συνεδρίαση δηλώσει ότι είναι διατεθειμένη να προβεί.
Όσον αφορά στην τιμή των 21,90 ευρώ, η οποία ισχύει αποκλειστικά και μόνο για τους πελάτες ΟΤΕ, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η σημαντική αυτή προϋπόθεση επικοινωνείται με τρόπο σαφή και ευκρινή καθώς η κάθε εμφάνιση / αναφορά της τιμής του διαφημιζόμενου προϊόντος συνοδεύεται από την απαραίτητη διευκρίνιση «ειδική τιμή για πελάτες ΟΤΕ», με σταθερό τίτλο ενώ επαναλαμβάνεται και με κυλιόμενο super.
Ως εκ τούτου η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι δεν μπορεί να δημιουργηθεί σύγχυση ή / και παραπλάνηση σχετικά με τους καταναλωτές που δικαιούνται την αναφερόμενη τιμή και ότι στο σημείο αυτό δεν εντοπίζεται παραβίαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.
Σχετικά με το οπτικό υλικό που χρησιμοποιείται στην επικοινωνία και το οποίο αφορά σε περιεχόμενο του CINEMA ON DEMAND, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η σχετική απαραίτητη επισήμανση του υλικού αυτού – ως έχει – δεν είναι ευκρινής και δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή και κατανοητή από τον καταναλωτή, με αποτέλεσμα την πιθανή δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων.
Συνεπώς, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι στο σημείο αυτό παραβιάζεται το άρθρο 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση.
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Τέλος, κατά την ομόφωνη άποψη της Επιτροπής η αναφορά στην προϋπόθεση αγοράς και εγκατάστασης δορυφορικού πιάτου δεν είναι απαραίτητη.
Η Επιτροπή αποφάσισε ότι στα σημεία που χρήζουν τροποποίησης η προθεσμία είναι 3 ημέρες.

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link Omada Central
Αναβαθμισμένη από το Omada Cloud-Based Controller, η Omada Central είναι μια πλατφόρμα που βασίζεται στο Cloud για κεντρική διαχείριση συστημάτων δικτύωσης και επιτήρησης. Δεν απαιτείται επιπλέον ελ…
Multimedia Perspectives / FAGOR RHOMBUS 48
Δύο νέα αξιόλογα μοντέλα επίγειων κεραιών προστίθενται – μεταξύ άλλων – στην γκάμα προϊόντων της IDComs. Πρόκειται για το μοντέλο RHOMBUS 5 48 με ενεργό / παθητικό δίπολο και το RHOMBUS 5 P 48 με πα…
Wi-Tek WI-GP1412
Απολαύστε αστραπιαίο fiber internet για απρόσκοπτη συνδεσιμότητα, με το υπερυψηλής ταχύτητας GPON router WI-GP1412 της Wi-Tek! Είναι ιδανικό για εγκαταστάσεις FTTH, έξυπνα σπίτια και μικρά γραφεία…
MaxHub Interactive Flat Panel (IFP) ViewPro Series
Η νέα σειρά MaxHub Interactive Flat Panel (IFP) ViewPro Series είναι μια λύση BYOM (Bring Your Own Meeting), που δεν αφορά μόνο το πώς γίνονται οι συσκέψεις, αλλά το πώς οι συνεργάτες της PartnerNET…
Επίτοιχες βάσεις TV Jolly Line
Διαθέσιμες πλέον στο B2B της EDISION, οι σταθερές και ρυθμιζόμενες βάσεις TV τοίχου της Jolly Line, οι οποίες ξεχωρίζουν για την ποιότητα κατασκευής, την εργονομία και την ευκολία χρήσης τους. Ο λει…
Multimedia Perspectives / FAGOR STELLAR 200/300
Οι προγραμματιζόμενοι ενισχυτές STELLAR 200/300 αποτελούν μονάδες ελέγχου 5 εισόδων και μέχρι 32 καναλιών εξόδου, για επεξεργασία, απόλυτο φιλτράρισμα, μεταλλαγή και ενίσχυση ψηφιακών σημάτων TV / R…
EDISION καλώδια Multicoax RG6 4+1 & 8+1
Διαθέσιμα στο B2B της EDISION τα νέα ομοαξονικά καλώδια Multicoax RG6 4+1 και 8+1. Πρόκειται για υψηλής ποιότητας πεντάκλωνα (4+1) και εννιάκλωνα (8+1) ομοαξονικά καλώδια διπλής θωράκισης, με 5 και…
Νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων στην IDComs
Όπως είχε ανακοινωθεί τον Μάιο 2024, η πολύ γνωστή στην αγορά IKUSI Multimedia συγχωνεύτηκε με την Fagor Electrónica, εταιρεία η οποία αποτελεί τμήμα του μεγάλου ομίλου εταιρειών MONDRAGON, που ειδι…
Wi-Tek Smart IoT Box Series
Τα Smart IoT Box της Wi-Tek είναι κουτιά προστασίας ηλεκτρικού εξοπλισμού, σχεδιασμένα για εξωτερική χρήση σε εξωτερικό περιβάλλον παντός καιρού. Διαθέτουν κέλυφος που εξασφαλίζει αδιάβροχη προστασί…
Grandstream GCC6020 Series
Στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, η ανάγκη για συνοχή, ασφάλεια και ευφυή διαχείριση του δικτύου και των επικοινωνιών δεν αποτελεί πλέον πολυτέλεια, αλλά βασική προϋπόθεση για την εύρυθμη και…
Unitronic AIR
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου Unitronic AIR. Πρόκειται για ένα ποιοτικό και πολύ όμορφα σχεδιασμένο τηλεχειριστήριο κλιματιστικού γενικής χρήσης. Είν…
K-1000 / K-1080ES / K-2080E / K-3302E / K-650E
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή σειράς τηλεχειριστηρίων για κλιματιστικά και air conditioners. Πρόκειται για τα K-1000, K-1080ES, K-2080E, K-3302E και K-650E, τα οποία προγραμματ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Αύγουστος 2025
Το νέο τεύχος Αυγούστου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Θέματα Τεύχο…
Τεχνητή νοημοσύνη στις τηλεοράσεις
Η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης έχει γίνει πολύ γρήγορα το μεγαλύτερο θέμα συζήτησης σε μια σειρά από βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Λόγω των πολλών πιθανών εφαρμογών της, η τεχνητή νοημοσύνη πρ…
Kit ενισχυτή ιστού EDISION MAK-100
Ένα νέο kit ενισχυτή, που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος της Ψηφιακής Τηλεόρασης αυτού του μήνα. Πρόκειται για το EDISION MAK-100, το οποίο περι…
Sat & Zap, Αύγουστος 2025
Σημαντική κινητικότητα αυτόν τον μήνα, με αξιοσημείωτα το ιταλικό ταξιδιωτικό κανάλι στις 13 Ανατολικά, πολλά γαλλικά ελεύθερα στις 5 Δυτικά, το αγγλόφωνο παιδικό στις 52 Ανατολικά και, για πρώτη φο…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.