Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
3 Δεκεμβρίου 2024 10:25
3 Δεκεμβρίου 2024 09:15
3 Δεκεμβρίου 2024 09:09
3 Δεκεμβρίου 2024 09:05
3 Δεκεμβρίου 2024 09:03
3 Δεκεμβρίου 2024 08:56
3 Δεκεμβρίου 2024 08:40
3 Δεκεμβρίου 2024 08:38
3 Δεκεμβρίου 2024 08:34
21 Δεκεμβρίου 2011 13:11
Οι νέες τηλεοπτικές υπηρεσίες απαιτούν και νέο θεσμικό πλαίσιο
Γράφει: Γιάννης-Φίλιππος Δημητριάδης
Σε νέα τροχιά εισέρχεται η τηλεοπτική βιομηχανία στην Ευρώπη, αφού το περιβάλλον του ανταγωνισμού αλλάζει ουσιαστικά, δημιουργώντας ανάγκη για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, τόσο για τη διασφάλιση του ανταγωνισμού, όσο και για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων.
Αυτό επισημαίνεται από τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, μέσω της πανευρωπαϊκής τους Ένωσης -της ACT- αφού η άνθηση που γνώριζει ο χώρος σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον του κοινού είναι μεγάλη.
Παρά ταύτα και όπως τονίζεται, «μια τηλεοπτική βιομηχανία που δεν επενδύει στο δημοσιογραφικό περιεχόμενο, δεν προάγει τα ευρωπαϊκά αθλητικά προγράμματα, καθώς και τη δημιουργία ευρωπαϊκού ψυχαγωγικού περιεχομένου δεν είναι προς όφελος κανενός στην Ευρώπη».
Ανάπτυξη
Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεσή της, που εξέδωσε για το 2011 η ACT, η βιομηχανία της τηλεόρασης στην Ευρώπη δεν ήταν ποτέ υγιέστερη. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές, παρά τη μεγάλη ποικιλία εναλλακτικών λύσεων για τον ελεύθερο χρόνο τους, βλέπουν περισσότερη τηλεόραση από ποτέ.
Ο μέσος ημερήσιος χρόνος τηλεθέασης στην Ευρώπη ανέρχεται πλέον στα 228 λεπτά, ενώ αξίζει να επισημανθεί ότι ο χρόνος αυτός παρουσιάζει αύξηση για δέκατη συνεχή χρονιά.
Η τηλεοπτική βιομηχανία των ευρωπαίων broadcasters, είναι μια αγορά της τάξης των 84 δισεκατομμυρίων ευρώ. Πέρα από το μέγεθός τους οι παραδοσιακοί παίκτες του χώρου της τηλεόρασης, επανεπενδύουν το 44% των εσόδων τους από τη διαφήμιση και τις συνδρομές στο περιεχόμενο και ειδικότερα σε ειδησεογραφικά και αθλητικά προγράμματα, καθώς και σε δικαιώματα ταινιών και ντοκιμαντέρ.
Η στρατηγική αυτή, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ευρωπαϊκή πολιτική γενικότερα και συμβάλλει στην ανάπτυξη, αφού η παραγωγή πρωτότυπων προγραμμάτων ενισχύει την οικονομική ανάπτυξη ευρύτερα και δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.
Οι προκλήσεις
Παρά ταύτα στην περίοδο αυτή που τα νούμερα παρουσιάζουν τέτοια άνθηση, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η τηλεοπτική βιομηχανία είναι περισσότερες και σημαντικότερες από ποτέ.
Η επιτυχία του μοντέλου διανομής τηλεοπτικού περιεχομένου στους καταναλωτές, έχει προσελκύσει νέους παίκτες στην αγορά, προερχόμενους από τις τηλεπικοινωνίες, το χώρο των νέων τεχνολογιών και της ηλεκτρονικής, οι οποίοι διεκδικούν μερίδιο από τα έσοδα.
Όπως εκτιμά η ACT, η είσοδος στην αγορά τόσο ισχυρών παικτών, θα δώσει νέα ώθηση στο ρυθμό ανάπτυξης και ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στη βιομηχανία της τηλεόρασης.
Connected TV
Στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, αναμένεται να αναπτυχθούν η connected TV -ή αλλιώς hybrid TV, δηλαδή η τηλεόραση με δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο- καθώς και η εκπομπή περιεχομένου πέρα από τα παραδοσιακά δίκτυα συχνοτήτων -μέσω των συχνοτήτων της κινητής- πράγμα που όπως εκτιμά η ACT είναι ιδιαίτερα σημαντικές αλλαγές που θα επηρεάσουν καταλυτικά τη βιομηχανία, δημιουργώντας συστημικές και θεμελιώδεις αλλαγές στο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για την εκπομπή.
Ιδιαίτερα, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι αρμόδιοι στις Βρυξέλλες, είναι το πώς θα καταφέρουν να προστατεύσουν τα πνευματικά δικαιώματα σε ένα περιβάλλον το οποίο μεταλλάσσεται διαρκώς.
Οι προτεραιότητες
Το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων για το τηλεοπτικό περιεχόμενο, βρίσκεται στην κορυφή του ενδιαφέροντος για την τηλεοπτική βιομηχανία, ειδικότερα δεδομένων των αλλαγών που πραγματοποιούνται στην αγορά και της διεύρυνσης του ανταγωνισμού.
Αξίζει να επισημανθεί ότι το θέμα βρίσκεται ψηλά και στην ατζέντα των ευρωπαίων ρυθμιστών, οι οποίοι ήδη από τις πρώτες ημέρες του 2012 προχωρούν τις εργασίες για τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου.
Οι Ευρωπαίοι Επίτροποι Εσωτερικής Αγοράς και Ανταγωνισμού, Μισέλ Μπαρνιέ, Ψηφιακής Τεχνολογίας και αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Νέλι Κρόες και Εκπαίδευσης και Πολιτισμού, Ανδρούλα Βασιλείου, έχουν αναλάβει δράση στους σχετικούς τομείς και ειδικότερα για τη δημιουργία του Audiovisual Green Paper, για τo Digital Agenda και για το Creative Europe Program και στις αρχές του επόμενου έτους, αναμένονται οι προτάσεις τους για τη διαχείριση των συλλογικών δικαιωμάτων και για την εφαρμογή στο πλαίσιο αυτό των κανόνων της πνευματικής ιδιοκτησίας.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr
Πηγή: naftemporiki
Σε νέα τροχιά εισέρχεται η τηλεοπτική βιομηχανία στην Ευρώπη, αφού το περιβάλλον του ανταγωνισμού αλλάζει ουσιαστικά, δημιουργώντας ανάγκη για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, τόσο για τη διασφάλιση του ανταγωνισμού, όσο και για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων.
Αυτό επισημαίνεται από τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, μέσω της πανευρωπαϊκής τους Ένωσης -της ACT- αφού η άνθηση που γνώριζει ο χώρος σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον του κοινού είναι μεγάλη.
Παρά ταύτα και όπως τονίζεται, «μια τηλεοπτική βιομηχανία που δεν επενδύει στο δημοσιογραφικό περιεχόμενο, δεν προάγει τα ευρωπαϊκά αθλητικά προγράμματα, καθώς και τη δημιουργία ευρωπαϊκού ψυχαγωγικού περιεχομένου δεν είναι προς όφελος κανενός στην Ευρώπη».
Ανάπτυξη
Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεσή της, που εξέδωσε για το 2011 η ACT, η βιομηχανία της τηλεόρασης στην Ευρώπη δεν ήταν ποτέ υγιέστερη. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές, παρά τη μεγάλη ποικιλία εναλλακτικών λύσεων για τον ελεύθερο χρόνο τους, βλέπουν περισσότερη τηλεόραση από ποτέ.
Ο μέσος ημερήσιος χρόνος τηλεθέασης στην Ευρώπη ανέρχεται πλέον στα 228 λεπτά, ενώ αξίζει να επισημανθεί ότι ο χρόνος αυτός παρουσιάζει αύξηση για δέκατη συνεχή χρονιά.
Η τηλεοπτική βιομηχανία των ευρωπαίων broadcasters, είναι μια αγορά της τάξης των 84 δισεκατομμυρίων ευρώ. Πέρα από το μέγεθός τους οι παραδοσιακοί παίκτες του χώρου της τηλεόρασης, επανεπενδύουν το 44% των εσόδων τους από τη διαφήμιση και τις συνδρομές στο περιεχόμενο και ειδικότερα σε ειδησεογραφικά και αθλητικά προγράμματα, καθώς και σε δικαιώματα ταινιών και ντοκιμαντέρ.
Η στρατηγική αυτή, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ευρωπαϊκή πολιτική γενικότερα και συμβάλλει στην ανάπτυξη, αφού η παραγωγή πρωτότυπων προγραμμάτων ενισχύει την οικονομική ανάπτυξη ευρύτερα και δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.
Οι προκλήσεις
Παρά ταύτα στην περίοδο αυτή που τα νούμερα παρουσιάζουν τέτοια άνθηση, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η τηλεοπτική βιομηχανία είναι περισσότερες και σημαντικότερες από ποτέ.
Η επιτυχία του μοντέλου διανομής τηλεοπτικού περιεχομένου στους καταναλωτές, έχει προσελκύσει νέους παίκτες στην αγορά, προερχόμενους από τις τηλεπικοινωνίες, το χώρο των νέων τεχνολογιών και της ηλεκτρονικής, οι οποίοι διεκδικούν μερίδιο από τα έσοδα.
Όπως εκτιμά η ACT, η είσοδος στην αγορά τόσο ισχυρών παικτών, θα δώσει νέα ώθηση στο ρυθμό ανάπτυξης και ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στη βιομηχανία της τηλεόρασης.
Connected TV
Στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, αναμένεται να αναπτυχθούν η connected TV -ή αλλιώς hybrid TV, δηλαδή η τηλεόραση με δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο- καθώς και η εκπομπή περιεχομένου πέρα από τα παραδοσιακά δίκτυα συχνοτήτων -μέσω των συχνοτήτων της κινητής- πράγμα που όπως εκτιμά η ACT είναι ιδιαίτερα σημαντικές αλλαγές που θα επηρεάσουν καταλυτικά τη βιομηχανία, δημιουργώντας συστημικές και θεμελιώδεις αλλαγές στο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για την εκπομπή.
Ιδιαίτερα, μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι αρμόδιοι στις Βρυξέλλες, είναι το πώς θα καταφέρουν να προστατεύσουν τα πνευματικά δικαιώματα σε ένα περιβάλλον το οποίο μεταλλάσσεται διαρκώς.
Οι προτεραιότητες
Το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων για το τηλεοπτικό περιεχόμενο, βρίσκεται στην κορυφή του ενδιαφέροντος για την τηλεοπτική βιομηχανία, ειδικότερα δεδομένων των αλλαγών που πραγματοποιούνται στην αγορά και της διεύρυνσης του ανταγωνισμού.
Αξίζει να επισημανθεί ότι το θέμα βρίσκεται ψηλά και στην ατζέντα των ευρωπαίων ρυθμιστών, οι οποίοι ήδη από τις πρώτες ημέρες του 2012 προχωρούν τις εργασίες για τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου.
Οι Ευρωπαίοι Επίτροποι Εσωτερικής Αγοράς και Ανταγωνισμού, Μισέλ Μπαρνιέ, Ψηφιακής Τεχνολογίας και αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Νέλι Κρόες και Εκπαίδευσης και Πολιτισμού, Ανδρούλα Βασιλείου, έχουν αναλάβει δράση στους σχετικούς τομείς και ειδικότερα για τη δημιουργία του Audiovisual Green Paper, για τo Digital Agenda και για το Creative Europe Program και στις αρχές του επόμενου έτους, αναμένονται οι προτάσεις τους για τη διαχείριση των συλλογικών δικαιωμάτων και για την εφαρμογή στο πλαίσιο αυτό των κανόνων της πνευματικής ιδιοκτησίας.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr
Πηγή: naftemporiki