Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι περισσότεροι χρήστες πιστεύουν ότι τα έξυπνα ηχεία κατασκοπεύουν τις συζητήσεις τους

Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι άνθρωποι στις ΗΠΑ και στον Καναδά υποπτεύονται ότι τα έξυπνα ηχεία που χρησιμοποιούν κρυφακούνε τις συνομιλίες τους ενώ ένα ποσοστό λίγο πάνω από τα δύο τρίτα πιστεύει ότι έχει δει -στοχευμένες- διαφημίσεις που έχουν προκύψει εξαιτίας αυτής της κατασκοπείας.
Τα δυστοπικά αυτά στοιχεία προέρχονται από μια έρευνα που δημοσιεύτηκε τη περασμένη εβδομάδα από την ασφαλιστική εταιρεία Chubb, στην οποία διαπιστώνονται επίσης αυξανόμενες ανησυχίες για παραβιάσεις δεδομένων, διαρκή παραμέληση των πρακτικών ασφάλειας από τους ανθρώπους κ.ά.
Ο βασικός λόγος είναι ότι στην συντριπτική πλειοψηφία, οι άνθρωποι ανησυχούν για τη διαρροή των προσωπικών τους δεδομένων. Στην έρευνα της Chubb, που διεξήχθη για λογαριασμό της από την εταιρεία ερευνών Dynata, διαπιστώθηκε ότι το 92% των καταναλωτών «ανησυχούν για κάποια παραβίαση στον κυβερνοχώρο που θα αποκαλύψει τα προσωπικά τους στοιχεία ή την ταυτότητά τους» με το 56% εξ αυτών να «ανησυχεί ιδιαίτερα». Πριν από τρία χρόνια, τα παραπάνω ποσοστά ήταν 80% και 39% αντίστοιχα.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2021 σημειώθηκε νέο ρεκόρ όσον αφορά τον αριθμό των παραβιάσεων δεδομένων, είναι κατανοητό να υπάρχουν έντονες ανησυχίες. Ανάμεσα στους ερωτηθέντες στην έρευνα, υπάρχει ένα 79% που «πιστεύει ότι οι ψηφιακοί/εικονικοί βοηθοί και οι συσκευές streaming μπορούν να κρυφακούσουν τις συνομιλίες τους» με το 67% επίσης να «πιστεύει ότι έχει βρεθεί μπροστά από μία διαφήμιση με βάση μία συνομιλία που είχε και η οποία καταγράφηκε από τον εικονικό/ψηφιακό βοηθό ή κάποια συσκευή streaming».
Τα έξυπνα ηχεία όπως το Echo της Amazon και το Nest Audio της Google θα ενεργοποιηθούν στην περίπτωση που ακούσουν τις «λέξεις αφύπνισης» όπως είναι οι «Alexa» ή «Hey Google». Πολλές φορές ωστόσο ενεργοποιούνται και ακούσια, στην περίπτωση που οι λέξεις σε κάποιον διάλογο μοιάζουν με τις «λέξεις αφύπνισης» που αναφέραμε παραπάνω, με αποτέλεσμα ορισμένες φορές αποσπάσματα συνομιλιών να μεταφορτώνονται για αξιολόγηση ή ακόμη και να αποστέλλονται σε μια επαφή.
Αν οι εταιρείες συγκέντρωναν και χρησιμοποιούσαν τέτοια δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών με απώτερο σκοπό τη στοχευμένη διαφήμιση, τότε θα διακινδύνευαν με πρόστιμο τόσο μεγάλο από τις ρυθμιστικές αρχές που θα έκαναν το πρόστιμο των $5 δισεκατομμυρίων της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ στο Facebook για παραβιάσεις του απορρήτου να μοιάζει με κλήση για παράνομη στάθμευση.
Στην ίδια έρευνα ωστόσο, το 48% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προχώρησε στην εκκαθάριση του ιστορικού στον browser που χρησιμοποιεί. Η συγκεκριμένη κίνηση δεν έχει ουσιαστικό νόημα ενάντια στα διαφημιστικά δίκτυα και υποδηλώνει ότι πολλοί χρήστες δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα πως λειτουργεί το web tracking (cookies κ.λπ).
Ένα ενθαρρυντικό συμπέρασμα που προέκυψε από την έρευνα είναι ότι το 51% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποίησε κάποιο είδος ελέγχου ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων για να συνδεθεί σε διαδικτυακούς λογαριασμούς, ποσοστό πολύ υψηλότερο από το 28% της περσινής έρευνας.
Πηγή: https://www.insomnia.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 10/11/2022)