Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 202
TM 780
SECURITY REPORT 165
satpraxis 2022
now 33 2022
2 Νοεμβρίου 2011 11:07

Οι τηλεοπτικές υπηρεσίες προσελκύουν νέους επενδυτές

Αυξάνεται το ενδιαφέρον για το συνδρομητικό μοντέλο

Γράφει: Nick D.
image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F5887c50578562f62006e9f3608514b23 XL
Επενδύσεις στο τηλεοπτικό πεδίο, διεκδικώντας μερίδιο κυρίως από την οικιακή ψυχαγωγία πραγματοποιούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες δραστηριοποιούνται πλέον στις ψηφιακές τηλεοπτικές υπηρεσίες, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό σε πρωτόγνωρο για τη δύσκολη οικονομική συγκυρία επίπεδα.
Το τελευταίο δίμηνο και εν μέσω οικονομικής κρίσης, νέες τηλεοπτικές υπηρεσίες οι οποίες βασίζουν τη λειτουργία τους στο συνδρομητικό μοντέλο, κάνουν την εμφάνισή τους διεκδικώντας «μια θέση στο τηλεκοντρόλ» των ελληνικών νοικοκυριών.
Την ώρα που η διαφημιστική δαπάνη στην παραδοσιακή τηλεόραση δέχεται ισχυρές πιέσεις, η ένταση του ανταγωνισμού στο πεδίο των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών αυξάνεται.
Η πορεία που το εγχείρημα αυτό θα έχει, σε μια περίοδο μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, θα δείξει κατά πόσο το επιχειρηματικό μοντέλο των συνδρομών, μπορεί να δώσει ικανοποιητική απάντηση στα οικονομικά προβλήματα της τηλεόρασης και είναι σε θέση να υποστηρίξει την ανάπτυξη του μέσου για τα επόμενα χρόνια.
Προοπτική
Αξίζει να επισημανθεί ότι εν όψει της έλευσης και των επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αλλά και της προοπτικής δημιουργίας νέου νόμου από την πλευρά της πολιτείας, ενδέχεται το μοντέλο αυτό να περάσει και στους παραδοσιακούς παίκτες, αν όχι σε όλους τουλάχιστον σε εκείνους που διαθέτουν περιεχόμενο.
Η αύξηση της τηλεθέασης το τελευταίο χρονικό διάστημα -πράγμα που αποδίδεται στην οικονομική κρίση, αφού η τηλεόραση αποτελεί την φτηνή διασκέδαση- δεν αρκεί για να διασφαλίσει την πορεία και του συνδρομητικού εγχειρήματος.
Η μια μετά την άλλη οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εισέρχονται στον τηλεοπτικό χώρο, με δραστηριότητα τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στο IPTV. Μόλις πριν λίγο καιρό, η έναρξη της δορυφορικής πλατφόρμας του ΟΤΕ, σήμανε την έναρξη του ανταγωνισμού στον πεδίο της δορυφορικής τηλεόρασης, χώρος στον οποίο η δορυφορική τηλεόραση της Nova -θυγατρική της Forthnet -, δραστηριοποιείτο αποκλειστικά σχεδόν για μια 10ετία.
Στο χώρο του IPTV, το Conn-x του ΟΤΕ  έχει χτίσει κοινό, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το τηλεοπτικό πακέτο της ΟΝ Telecoms. Οι εταιρείες παρέχουν και υπηρεσίες VOD (video on demand), χώρος στον οποίο πριλ λίγο καιρό μπήκε και η HOL ανοίγοντας επισήμως και σε αυτό τον τομέα -όπως προαναφέρθηκε και στη δορυφορική- πόλεμο τιμών.
Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία, αλλά και η ένταση του ανταγωνισμού αποτέλεσαν τους δυο βασικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση νέων εμπορικών πολιτικών, τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στη διαδικτυακή, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στη δημιουργία πακέτων (συνδυασμών) καναλιών, πράγμα που καθιστά δυνατή την παροχή της υπηρεσίας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Eντονος ανταγωνισμός
Το υψηλό κόστος προγράμματος, ιδιαίτερα του αθλητικού -το οποίο είναι το πλέον ελκυστικό για τους συνδρομητές και αποτελεί το βαρόμετρο για την επιτυχία των συνδρομητικών τηλεοπτικών δραστηριοτήτων διεθνώς- δημιουργεί ένα δύσκολο περιβάλλον, το οποίο γίνεται δυσκολότερο όταν υπάρχει αύξηση του ανταγωνισμού και τιμολογιακός πόλεμος.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη φορά που δραστηριοποιήθηκαν δυο συνδρομητικές δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες στη χώρα μας, ο ανταγωνισμός στο πεδίο αυτό, οδήγησε στην κατάρρευση τη μια από τις δυο (Alpha Digital) αφήνοντας τεράστια ανοίγματα στην άλλη.
Οι επενδύσεις πάντως του χώρου των τηλεπικοινωνιών στο πεδίο της τηλεόρασης, βρίσκονται ακόμα στην αρχή και σε μεγάλο βαθμό η δραστηριοποίηση στο σημερινό αρνητικό περιβάλλον δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά μια κίνηση με προοπτική. Στόχος είναι η επικράτηση στο υπό διαμόρφωση, ψηφιακό τηλεοπτικό σκηνικό το οποίο θα είναι ουσιαστικά διαφορετικό από το σημερινό.
Οι νέες προοπτικές που ανοίγει η απελευθέρωση των αναλογικών συχνοτήτων και η προοπτική του ψηφιακού μερίσματος, αφήνουν περιθώρια για σημαντική μείωση του κόστους παροχής υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες, στα αμέσως επόμενα χρόνια καθώς και δυνατότητες παροχής και ανάπτυξης νέων μορφών τηλεόρασης, όπως το MobileTV.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr
Επενδύσεις στο τηλεοπτικό πεδίο, διεκδικώντας μερίδιο κυρίως από την οικιακή ψυχαγωγία πραγματοποιούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες δραστηριοποιούνται πλέον στις ψηφιακές τηλεοπτικές υπηρεσίες, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό σε πρωτόγνωρο για τη δύσκολη οικονομική συγκυρία επίπεδα.
Το τελευταίο δίμηνο και εν μέσω οικονομικής κρίσης, νέες τηλεοπτικές υπηρεσίες οι οποίες βασίζουν τη λειτουργία τους στο συνδρομητικό μοντέλο, κάνουν την εμφάνισή τους διεκδικώντας «μια θέση στο τηλεκοντρόλ» των ελληνικών νοικοκυριών.
Την ώρα που η διαφημιστική δαπάνη στην παραδοσιακή τηλεόραση δέχεται ισχυρές πιέσεις, η ένταση του ανταγωνισμού στο πεδίο των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών αυξάνεται.
Η πορεία που το εγχείρημα αυτό θα έχει, σε μια περίοδο μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, θα δείξει κατά πόσο το επιχειρηματικό μοντέλο των συνδρομών, μπορεί να δώσει ικανοποιητική απάντηση στα οικονομικά προβλήματα της τηλεόρασης και είναι σε θέση να υποστηρίξει την ανάπτυξη του μέσου για τα επόμενα χρόνια.
Προοπτική
Αξίζει να επισημανθεί ότι εν όψει της έλευσης και των επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αλλά και της προοπτικής δημιουργίας νέου νόμου από την πλευρά της πολιτείας, ενδέχεται το μοντέλο αυτό να περάσει και στους παραδοσιακούς παίκτες, αν όχι σε όλους τουλάχιστον σε εκείνους που διαθέτουν περιεχόμενο.
Η αύξηση της τηλεθέασης το τελευταίο χρονικό διάστημα -πράγμα που αποδίδεται στην οικονομική κρίση, αφού η τηλεόραση αποτελεί την φτηνή διασκέδαση- δεν αρκεί για να διασφαλίσει την πορεία και του συνδρομητικού εγχειρήματος.
Η μια μετά την άλλη οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εισέρχονται στον τηλεοπτικό χώρο, με δραστηριότητα τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στο IPTV. Μόλις πριν λίγο καιρό, η έναρξη της δορυφορικής πλατφόρμας του ΟΤΕ, σήμανε την έναρξη του ανταγωνισμού στον πεδίο της δορυφορικής τηλεόρασης, χώρος στον οποίο η δορυφορική τηλεόραση της Nova -θυγατρική της Forthnet -, δραστηριοποιείτο αποκλειστικά σχεδόν για μια 10ετία.
Στο χώρο του IPTV, το Conn-x του ΟΤΕ  έχει χτίσει κοινό, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το τηλεοπτικό πακέτο της ΟΝ Telecoms. Οι εταιρείες παρέχουν και υπηρεσίες VOD (video on demand), χώρος στον οποίο πριλ λίγο καιρό μπήκε και η HOL ανοίγοντας επισήμως και σε αυτό τον τομέα -όπως προαναφέρθηκε και στη δορυφορική- πόλεμο τιμών.
Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία, αλλά και η ένταση του ανταγωνισμού αποτέλεσαν τους δυο βασικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση νέων εμπορικών πολιτικών, τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στη διαδικτυακή, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στη δημιουργία πακέτων (συνδυασμών) καναλιών, πράγμα που καθιστά δυνατή την παροχή της υπηρεσίας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Eντονος ανταγωνισμός
Το υψηλό κόστος προγράμματος, ιδιαίτερα του αθλητικού -το οποίο είναι το πλέον ελκυστικό για τους συνδρομητές και αποτελεί το βαρόμετρο για την επιτυχία των συνδρομητικών τηλεοπτικών δραστηριοτήτων διεθνώς- δημιουργεί ένα δύσκολο περιβάλλον, το οποίο γίνεται δυσκολότερο όταν υπάρχει αύξηση του ανταγωνισμού και τιμολογιακός πόλεμος.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη φορά που δραστηριοποιήθηκαν δυο συνδρομητικές δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες στη χώρα μας, ο ανταγωνισμός στο πεδίο αυτό, οδήγησε στην κατάρρευση τη μια από τις δυο (Alpha Digital) αφήνοντας τεράστια ανοίγματα στην άλλη.
Οι επενδύσεις πάντως του χώρου των τηλεπικοινωνιών στο πεδίο της τηλεόρασης, βρίσκονται ακόμα στην αρχή και σε μεγάλο βαθμό η δραστηριοποίηση στο σημερινό αρνητικό περιβάλλον δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά μια κίνηση με προοπτική. Στόχος είναι η επικράτηση στο υπό διαμόρφωση, ψηφιακό τηλεοπτικό σκηνικό το οποίο θα είναι ουσιαστικά διαφορετικό από το σημερινό.
Οι νέες προοπτικές που ανοίγει η απελευθέρωση των αναλογικών συχνοτήτων και η προοπτική του ψηφιακού μερίσματος, αφήνουν περιθώρια για σημαντική μείωση του κόστους παροχής υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες, στα αμέσως επόμενα χρόνια καθώς και δυνατότητες παροχής και ανάπτυξης νέων μορφών τηλεόρασης, όπως το MobileTV.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link Omada Central
Αναβαθμισμένη από το Omada Cloud-Based Controller, η Omada Central είναι μια πλατφόρμα που βασίζεται στο Cloud για κεντρική διαχείριση συστημάτων δικτύωσης και επιτήρησης. Δεν απαιτείται επιπλέον ελ…
Multimedia Perspectives / FAGOR RHOMBUS 48
Δύο νέα αξιόλογα μοντέλα επίγειων κεραιών προστίθενται – μεταξύ άλλων – στην γκάμα προϊόντων της IDComs. Πρόκειται για το μοντέλο RHOMBUS 5 48 με ενεργό / παθητικό δίπολο και το RHOMBUS 5 P 48 με πα…
Wi-Tek WI-GP1412
Απολαύστε αστραπιαίο fiber internet για απρόσκοπτη συνδεσιμότητα, με το υπερυψηλής ταχύτητας GPON router WI-GP1412 της Wi-Tek! Είναι ιδανικό για εγκαταστάσεις FTTH, έξυπνα σπίτια και μικρά γραφεία…
MaxHub Interactive Flat Panel (IFP) ViewPro Series
Η νέα σειρά MaxHub Interactive Flat Panel (IFP) ViewPro Series είναι μια λύση BYOM (Bring Your Own Meeting), που δεν αφορά μόνο το πώς γίνονται οι συσκέψεις, αλλά το πώς οι συνεργάτες της PartnerNET…
Επίτοιχες βάσεις TV Jolly Line
Διαθέσιμες πλέον στο B2B της EDISION, οι σταθερές και ρυθμιζόμενες βάσεις TV τοίχου της Jolly Line, οι οποίες ξεχωρίζουν για την ποιότητα κατασκευής, την εργονομία και την ευκολία χρήσης τους. Ο λει…
Multimedia Perspectives / FAGOR STELLAR 200/300
Οι προγραμματιζόμενοι ενισχυτές STELLAR 200/300 αποτελούν μονάδες ελέγχου 5 εισόδων και μέχρι 32 καναλιών εξόδου, για επεξεργασία, απόλυτο φιλτράρισμα, μεταλλαγή και ενίσχυση ψηφιακών σημάτων TV / R…
EDISION καλώδια Multicoax RG6 4+1 & 8+1
Διαθέσιμα στο B2B της EDISION τα νέα ομοαξονικά καλώδια Multicoax RG6 4+1 και 8+1. Πρόκειται για υψηλής ποιότητας πεντάκλωνα (4+1) και εννιάκλωνα (8+1) ομοαξονικά καλώδια διπλής θωράκισης, με 5 και…
Νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων στην IDComs
Όπως είχε ανακοινωθεί τον Μάιο 2024, η πολύ γνωστή στην αγορά IKUSI Multimedia συγχωνεύτηκε με την Fagor Electrónica, εταιρεία η οποία αποτελεί τμήμα του μεγάλου ομίλου εταιρειών MONDRAGON, που ειδι…
Wi-Tek Smart IoT Box Series
Τα Smart IoT Box της Wi-Tek είναι κουτιά προστασίας ηλεκτρικού εξοπλισμού, σχεδιασμένα για εξωτερική χρήση σε εξωτερικό περιβάλλον παντός καιρού. Διαθέτουν κέλυφος που εξασφαλίζει αδιάβροχη προστασί…
Grandstream GCC6020 Series
Στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, η ανάγκη για συνοχή, ασφάλεια και ευφυή διαχείριση του δικτύου και των επικοινωνιών δεν αποτελεί πλέον πολυτέλεια, αλλά βασική προϋπόθεση για την εύρυθμη και…
Unitronic AIR
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου Unitronic AIR. Πρόκειται για ένα ποιοτικό και πολύ όμορφα σχεδιασμένο τηλεχειριστήριο κλιματιστικού γενικής χρήσης. Είν…
K-1000 / K-1080ES / K-2080E / K-3302E / K-650E
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή σειράς τηλεχειριστηρίων για κλιματιστικά και air conditioners. Πρόκειται για τα K-1000, K-1080ES, K-2080E, K-3302E και K-650E, τα οποία προγραμματ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Αύγουστος 2025
Το νέο τεύχος Αυγούστου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Θέματα Τεύχο…
Τεχνητή νοημοσύνη στις τηλεοράσεις
Η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης έχει γίνει πολύ γρήγορα το μεγαλύτερο θέμα συζήτησης σε μια σειρά από βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Λόγω των πολλών πιθανών εφαρμογών της, η τεχνητή νοημοσύνη πρ…
Kit ενισχυτή ιστού EDISION MAK-100
Ένα νέο kit ενισχυτή, που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος της Ψηφιακής Τηλεόρασης αυτού του μήνα. Πρόκειται για το EDISION MAK-100, το οποίο περι…
Sat & Zap, Αύγουστος 2025
Σημαντική κινητικότητα αυτόν τον μήνα, με αξιοσημείωτα το ιταλικό ταξιδιωτικό κανάλι στις 13 Ανατολικά, πολλά γαλλικά ελεύθερα στις 5 Δυτικά, το αγγλόφωνο παιδικό στις 52 Ανατολικά και, για πρώτη φο…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.