Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
16 Νοεμβρίου 2024 08:45
16 Νοεμβρίου 2024 08:41
15 Νοεμβρίου 2024 10:46
15 Νοεμβρίου 2024 10:27
15 Νοεμβρίου 2024 09:18
15 Νοεμβρίου 2024 09:14
15 Νοεμβρίου 2024 09:05
15 Νοεμβρίου 2024 08:57
9 Απριλίου 2011 10:26
Π. Παπαδόπουλος: "Ευπρόσδεκτο ό,τι γεννά αξία για τους μετόχους"
Ο διευθύνων σύμβουλος της Forthnet μιλά για τα επόμενα σχέδια του ομίλου, τον ανταγωνισμό και… Τον ολυμπιακό.
Γράφει: Nick D.
Σε μια αγορά που βιώνει τις επιπτώσεις της κρίσης, όπως είναι και οι τηλεπικοινωνίες, η διοικητική αλλαγή στη Forthnet έγινε ομαλά, φέρνοντας επικεφαλής έναν άνθρωπο που βρίσκεται 20 χρόνια στην εταιρεία.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Πάνος Παπαδόπουλος, καλείται να ενδυναμώσει το δίδυμο Forthnet-Nova και τις υπηρεσίες του στην αγορά, να ενισχύσει τα χρηματοοικονομικά μεγέθη τους, ελέγχοντας και μειώνοντας τα κόστη λειτουργίας. Αυτήν τη νέα εποχή της Forthnet και τα επόμενα σχέδιά του περιγράφει μιλώντας στο «Κ».
– Η αγορά των τηλεπικοινωνιών δοκιμάζεται τα τελευταία χρόνια, την ίδια στιγμή που απαιτεί αυξημένες επενδύσεις σε υποδομές. Οι αντοχές της αγοράς εξαντλούνται;
Αντιμετωπίζουμε κι εμείς τις επιπτώσεις από την κρίση, όπως και όλοι οι κλάδοι της οικονομίας. Εντούτοις, φαίνεται μέχρι στιγμής να είμαστε πιο ανθεκτικοί, γιατί, όσο ο κόσμος περιορίζει τα έξοδα και περνά περισσότερο χρόνο στο σπίτι, χρειάζεται τη «διέξοδο» του τηλεφώνου και του Internet και το καλύτερο τηλεοπτικό περιεχόμενο για ψυχαγωγία.
Από την άλλη, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στην Ελλάδα έχουν, μέσες-άκρες, όλοι την ίδια οικονομική εμφάνιση στους ισολογισμούς τους: υψηλές επενδύσεις λόγω του απαιτούμενου αρχικού εξοπλισμού και υποδομών, άρα και μεγάλες αποσβέσεις και ανάλογο δανεισμό. Γι΄ αυτό και συνήθως εξετάζεται το business στη λειτουργική του κερδοφορία και στην ικανότητά του να δημιουργεί θετικές ταμειακές ροές, οι οποίες χρηματοδοτούν τυχόν νέες επενδύσεις και, ταυτόχρονα, μειώνουν τον δανεισμό. Για εμάς ο μεγάλος όγκος των αρχικών απαιτούμενων επενδύσεων έχει ολοκληρωθεί. Στόχος μας, πλέον, είναι να συνεχιστεί η αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας και να βελτιωθούν περαιτέρω οι ταμειακές μας ροές μέσα από μείωση του κόστους.
– Για την ανάγκη συγκέντρωσης στις τηλεπικοινωνίες γίνεται συχνά λόγος. Οι συνθήκες αλλά και η χρηματοοικονομική κατάσταση των παρόχων ευνοεί τις συμφωνίες – και ποιος ο ρόλος της Forthnet σε αυτό το τοπίο;
Τουλάχιστον τα τελευταία 2-3 χρόνια γίνονται επαφές και είναι γεγονός ότι η αγορά χρειάζεται τη συγκέντρωση. Σίγουρα η οικονομική κρίση λειτουργεί καταλυτικά προς αυτήν την κατεύθυνση. Εμείς είμαστε θετικοί σε οτιδήποτε δημιουργεί επιπλέον αξία στους μετόχους μας, οι οποίοι έχουν αποδείξει εμπράκτως ότι στηρίζουν συστηματικά την εταιρεία και νιώθουν αισιόδοξοι για το μέλλον. Σκέψεις υπάρχουν και μπορούμε να συζητήσουμε οτιδήποτε θα αυξήσει τα οφέλη για τους μετόχους μας.
– Η στρατηγική της Forthnet και της Nova τι περιλαμβάνει εφεξής;
Εμείς δίνουμε έμφαση πλέον στις συνδυασμένες υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών της Forthnet και περιεχομένου της Nova, κάτι που ήδη από πέρυσι απέδωσε σημαντικά, έχοντας πάνω από 100.000 οικογένειες να απολαμβάνουν το δικό μας “triple-play”. Αυτό μας διαφοροποιεί και από τον ανταγωνισμό και μας δίνει αισιοδοξία. Και, παρά την κρίση, οι συνδρομητές της Nova αυξήθηκαν. Το ποιοτικό περιεχόμενό της, η μετάδοση High Definition, και ειδικά το ποδόσφαιρο με τη Super League, της οποίας τα δικαιώματα μετάδοσης για τις 14 από τις 16 ομάδες έχουμε κλείσει έως το 2014, είναι αποδεδειγμένα ένα σταθερό πλαίσιο για να στηρίξουμε την ανάπτυξή μας.
– Δεν έχετε, όμως, τα δικαιώματα, πρωτίστως, του Ολυμπιακού και της Ξάνθης. Είναι απώλεια αυτό για τη Nova;
Αναμφισβήτητα, ο Ολυμπιακός είναι ένα μεγάλο asset για όποιον μεταδίδει τους αγώνες του. Και δεν σας κρύβω ότι θα επιθυμούσαμε να τον έχουμε εμείς μετά τη λήξη του συμβολαίου του με την ΕΡΤ, τον Μάιο. Θα μας ενδυνάμωνε ακόμα περισσότερο και ήδη βρισκόμαστε σε συνεχείς επαφές με τη SuperLeague για την ένταξη του Ολυμπιακού στην κεντρική τηλεοπτική διαχείρηση, οι οποίες ελπίζω να έχουν θετική κατάληξη.
– Το κόστος δεν μπορεί να μη σας απασχολεί…
Πάντα ήμασταν μια εταιρεία ανάπτυξης και αυτό δεν αλλάζει. Το 2011, όμως, έχουμε αποφασίσει να δώσουμε μεγάλη έμφαση και στον έλεγχο του κόστους και τις περιστολές των δαπανών. Αυτήν τη στιγμή είμαστε στη διαδικασία ανάλυσης αυτών των εξόδων και του σχεδιασμού των επόμενων κινήσεών μας. Θέλουμε τα πρώτα οφέλη να φανούν εφέτος, αλλά από το 2012 θα μπορούμε να δούμε την πλήρη εξέλιξή τους.
Η τηλεόραση θέλει χρόνο
– Για κάποιον που βρίσκεται 20 χρόνια στις τηλεπικοινωνίες και τη Forthnet, η ενασχόληση με την τηλεόραση είναι βατή;
Αυτό που διαπιστώσαμε με την εξαγορά της Nova, μια κίνηση στρατηγικής απόλυτα επιτυχημένη, είναι ότι η τηλεόραση έχει ιδιαιτερότητες, θέλει τεχνογνωσία και εξειδίκευση και δεν τη «μαθαίνει» κανείς από τη μια μέρα στην άλλη. Αποδείχτηκε ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες συ-νέργειες μεταξύ Nova και Forthnet, ειδικά στο εμπορικό κομμάτι και στα θέματα εμπειρίας πελάτη.Ίσως, λοιπόν, εάν θέλαμε να χτίσουμε όλο αυτό το τηλεοπτικό οικοδόμημα από το μηδέν ως Forthnet, να μην ήταν καθόλου, μα καθόλου εύκολο…
– Οπότε για εσάς το IPTV δεν υφίσταται ως project…
Το τεχνολογικό αυτό δίλημμα το λύσαμε με την εξαγορά της Nova. Μην παραβλέπουμε, δε, ότι η διεθνής εμπειρία έχει δείξει πως πολλές επενδύσεις έγιναν στο IPTV, αλλά λίγες στέφθηκαν με επιτυχία. Όμως, σκοπεύουμε να επενδύσουμε στο webTV και ήδη μεταδίδουμε επιλεγμένους αγώνες της Super League μέσω Internet αποκλειστικά για τους συνδρομητές Forthnet. Το ανανεωμένο novasports.gr είναι ήδη στον «αέρα» και ετοιμάζουμε πια και τη νέα έκδοση του novacinema.gr.
– Το περιεχόμενο είναι μια ακριβή επένδυση, ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο. Αυτό καθορίζει την επιτυχία μιας συνδρομητικής πλατφόρμας;
Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς της τηλεόρασης και η Nova είναι στη θέση όπου άλλοι θα ήθελαν να έρθουν. Ειδικά για το ποδόσφαιρο, και εκ του αποτελέσματος, σας λέω ότι στρατηγικά αξίζει η επένδυση. Η Nova το 2010 κατάφερε, ύστερα από πολλά χρόνια, να αυξήσει κατά 30.000 τους συνδρομητές της. Το εθνικό πρωτάθλημα είναι το Νο 1 περιεχόμενο που διεθνώς θέλει να έχει κάποιος, όταν φτιάχνει συνδρομητική τηλεόραση. Η τεχνολογία, είτε είναι δορυφορική η μετάδοση, είτε IPTV, είτε επίγεια δορυφορική, έρχεται σε δεύτερο ρόλο.
capital.gr
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα “Κεφάλαιο” της 2ας Απριλίου
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα “Κεφάλαιο” της 2ας Απριλίου
Σε μια αγορά που βιώνει τις επιπτώσεις της κρίσης, όπως είναι και οι τηλεπικοινωνίες, η διοικητική αλλαγή στη Forthnet έγινε ομαλά, φέρνοντας επικεφαλής έναν άνθρωπο που βρίσκεται 20 χρόνια στην εταιρεία.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Πάνος Παπαδόπουλος, καλείται να ενδυναμώσει το δίδυμο Forthnet-Nova και τις υπηρεσίες του στην αγορά, να ενισχύσει τα χρηματοοικονομικά μεγέθη τους, ελέγχοντας και μειώνοντας τα κόστη λειτουργίας. Αυτήν τη νέα εποχή της Forthnet και τα επόμενα σχέδιά του περιγράφει μιλώντας στο «Κ».
– Η αγορά των τηλεπικοινωνιών δοκιμάζεται τα τελευταία χρόνια, την ίδια στιγμή που απαιτεί αυξημένες επενδύσεις σε υποδομές. Οι αντοχές της αγοράς εξαντλούνται;
Αντιμετωπίζουμε κι εμείς τις επιπτώσεις από την κρίση, όπως και όλοι οι κλάδοι της οικονομίας. Εντούτοις, φαίνεται μέχρι στιγμής να είμαστε πιο ανθεκτικοί, γιατί, όσο ο κόσμος περιορίζει τα έξοδα και περνά περισσότερο χρόνο στο σπίτι, χρειάζεται τη «διέξοδο» του τηλεφώνου και του Internet και το καλύτερο τηλεοπτικό περιεχόμενο για ψυχαγωγία.
Από την άλλη, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στην Ελλάδα έχουν, μέσες-άκρες, όλοι την ίδια οικονομική εμφάνιση στους ισολογισμούς τους: υψηλές επενδύσεις λόγω του απαιτούμενου αρχικού εξοπλισμού και υποδομών, άρα και μεγάλες αποσβέσεις και ανάλογο δανεισμό. Γι΄ αυτό και συνήθως εξετάζεται το business στη λειτουργική του κερδοφορία και στην ικανότητά του να δημιουργεί θετικές ταμειακές ροές, οι οποίες χρηματοδοτούν τυχόν νέες επενδύσεις και, ταυτόχρονα, μειώνουν τον δανεισμό. Για εμάς ο μεγάλος όγκος των αρχικών απαιτούμενων επενδύσεων έχει ολοκληρωθεί. Στόχος μας, πλέον, είναι να συνεχιστεί η αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας και να βελτιωθούν περαιτέρω οι ταμειακές μας ροές μέσα από μείωση του κόστους.
– Για την ανάγκη συγκέντρωσης στις τηλεπικοινωνίες γίνεται συχνά λόγος. Οι συνθήκες αλλά και η χρηματοοικονομική κατάσταση των παρόχων ευνοεί τις συμφωνίες – και ποιος ο ρόλος της Forthnet σε αυτό το τοπίο;
Τουλάχιστον τα τελευταία 2-3 χρόνια γίνονται επαφές και είναι γεγονός ότι η αγορά χρειάζεται τη συγκέντρωση. Σίγουρα η οικονομική κρίση λειτουργεί καταλυτικά προς αυτήν την κατεύθυνση. Εμείς είμαστε θετικοί σε οτιδήποτε δημιουργεί επιπλέον αξία στους μετόχους μας, οι οποίοι έχουν αποδείξει εμπράκτως ότι στηρίζουν συστηματικά την εταιρεία και νιώθουν αισιόδοξοι για το μέλλον. Σκέψεις υπάρχουν και μπορούμε να συζητήσουμε οτιδήποτε θα αυξήσει τα οφέλη για τους μετόχους μας.
– Η στρατηγική της Forthnet και της Nova τι περιλαμβάνει εφεξής;
Εμείς δίνουμε έμφαση πλέον στις συνδυασμένες υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών της Forthnet και περιεχομένου της Nova, κάτι που ήδη από πέρυσι απέδωσε σημαντικά, έχοντας πάνω από 100.000 οικογένειες να απολαμβάνουν το δικό μας “triple-play”. Αυτό μας διαφοροποιεί και από τον ανταγωνισμό και μας δίνει αισιοδοξία. Και, παρά την κρίση, οι συνδρομητές της Nova αυξήθηκαν. Το ποιοτικό περιεχόμενό της, η μετάδοση High Definition, και ειδικά το ποδόσφαιρο με τη Super League, της οποίας τα δικαιώματα μετάδοσης για τις 14 από τις 16 ομάδες έχουμε κλείσει έως το 2014, είναι αποδεδειγμένα ένα σταθερό πλαίσιο για να στηρίξουμε την ανάπτυξή μας.
– Δεν έχετε, όμως, τα δικαιώματα, πρωτίστως, του Ολυμπιακού και της Ξάνθης. Είναι απώλεια αυτό για τη Nova;
Αναμφισβήτητα, ο Ολυμπιακός είναι ένα μεγάλο asset για όποιον μεταδίδει τους αγώνες του. Και δεν σας κρύβω ότι θα επιθυμούσαμε να τον έχουμε εμείς μετά τη λήξη του συμβολαίου του με την ΕΡΤ, τον Μάιο. Θα μας ενδυνάμωνε ακόμα περισσότερο και ήδη βρισκόμαστε σε συνεχείς επαφές με τη SuperLeague για την ένταξη του Ολυμπιακού στην κεντρική τηλεοπτική διαχείρηση, οι οποίες ελπίζω να έχουν θετική κατάληξη.
– Το κόστος δεν μπορεί να μη σας απασχολεί…
Πάντα ήμασταν μια εταιρεία ανάπτυξης και αυτό δεν αλλάζει. Το 2011, όμως, έχουμε αποφασίσει να δώσουμε μεγάλη έμφαση και στον έλεγχο του κόστους και τις περιστολές των δαπανών. Αυτήν τη στιγμή είμαστε στη διαδικασία ανάλυσης αυτών των εξόδων και του σχεδιασμού των επόμενων κινήσεών μας. Θέλουμε τα πρώτα οφέλη να φανούν εφέτος, αλλά από το 2012 θα μπορούμε να δούμε την πλήρη εξέλιξή τους.
Η τηλεόραση θέλει χρόνο
– Για κάποιον που βρίσκεται 20 χρόνια στις τηλεπικοινωνίες και τη Forthnet, η ενασχόληση με την τηλεόραση είναι βατή;
Αυτό που διαπιστώσαμε με την εξαγορά της Nova, μια κίνηση στρατηγικής απόλυτα επιτυχημένη, είναι ότι η τηλεόραση έχει ιδιαιτερότητες, θέλει τεχνογνωσία και εξειδίκευση και δεν τη «μαθαίνει» κανείς από τη μια μέρα στην άλλη. Αποδείχτηκε ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες συ-νέργειες μεταξύ Nova και Forthnet, ειδικά στο εμπορικό κομμάτι και στα θέματα εμπειρίας πελάτη.Ίσως, λοιπόν, εάν θέλαμε να χτίσουμε όλο αυτό το τηλεοπτικό οικοδόμημα από το μηδέν ως Forthnet, να μην ήταν καθόλου, μα καθόλου εύκολο…
– Οπότε για εσάς το IPTV δεν υφίσταται ως project…
Το τεχνολογικό αυτό δίλημμα το λύσαμε με την εξαγορά της Nova. Μην παραβλέπουμε, δε, ότι η διεθνής εμπειρία έχει δείξει πως πολλές επενδύσεις έγιναν στο IPTV, αλλά λίγες στέφθηκαν με επιτυχία. Όμως, σκοπεύουμε να επενδύσουμε στο webTV και ήδη μεταδίδουμε επιλεγμένους αγώνες της Super League μέσω Internet αποκλειστικά για τους συνδρομητές Forthnet. Το ανανεωμένο novasports.gr είναι ήδη στον «αέρα» και ετοιμάζουμε πια και τη νέα έκδοση του novacinema.gr.
– Το περιεχόμενο είναι μια ακριβή επένδυση, ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο. Αυτό καθορίζει την επιτυχία μιας συνδρομητικής πλατφόρμας;
Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς της τηλεόρασης και η Nova είναι στη θέση όπου άλλοι θα ήθελαν να έρθουν. Ειδικά για το ποδόσφαιρο, και εκ του αποτελέσματος, σας λέω ότι στρατηγικά αξίζει η επένδυση. Η Nova το 2010 κατάφερε, ύστερα από πολλά χρόνια, να αυξήσει κατά 30.000 τους συνδρομητές της. Το εθνικό πρωτάθλημα είναι το Νο 1 περιεχόμενο που διεθνώς θέλει να έχει κάποιος, όταν φτιάχνει συνδρομητική τηλεόραση. Η τεχνολογία, είτε είναι δορυφορική η μετάδοση, είτε IPTV, είτε επίγεια δορυφορική, έρχεται σε δεύτερο ρόλο.
capital.gr
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα “Κεφάλαιο” της 2ας Απριλίου
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα “Κεφάλαιο” της 2ας Απριλίου