Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 197
TM 680
SECURITY REPORT 160
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

24 Οκτωβρίου 2023 08:06

«Πόλεμος» για τις μετρήσεις τηλεθέασης

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2023%2F10%2F1024X1024 41

Η πρωτοφανής «εξαφάνιση» 1 εκατομμυρίου τηλεθεατών στην prime time δρομολογεί εξελίξεις. Το αίτημα της εταιρείας μετρήσεων για νέο σύστημα χρέωσης των καναλιών και οι σκέψεις για προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού.

Το πρωτοφανές «φιάσκο» με την… εξαφάνιση σχεδόν του 25% του κοινού που παρακολουθεί τηλεόραση στην prime time επί τρεις ημέρες αυξάνει κατακόρυφα τον προβληματισμό για τις μετρήσεις και δρομολογεί εξελίξεις. Μετά από τέσσερις ημέρες, κατά τις οποίες τα κανάλια επεσήμαναν στη Nielsen ότι κάτι δεν πάει καλά και έχουν εξαφανιστεί μυστηριωδώς σχεδόν 1 εκατομμύριο τηλεθεατές, η εταιρεία μετρήσεων προέβη σε ελέγχους και απέστειλε αναθεωρημένους πίνακες τηλεθέασης για τις 9-11 Οκτωβρίου, αναφέροντας ότι το λάθος προέκυψε γιατί από κάποια νοικοκυριά δεν εστάλη ολοκληρωμένη καταγραφή δεδομένων.

Η προσωρινή αλλά τεράστια «εξαφάνιση» μέρους του κοινού φέρνει με ένταση στο προσκήνιο το θέμα της ποιότητας των μετρήσεων τηλεθέασης, καθώς και των μεγάλων διακυμάνσεων που παρατηρούνται εδώ και καιρό από ημέρα σε ημέρα, ενώ την ίδια στιγμή η Nielsen ζητά αυξήσεις (!) από τα κανάλια, κλιμακώνοντας τον «πόλεμο» που εξαπολύεται κατά της εταιρείας μετρήσεων. Λίγο πριν από το φιάσκο με τη μεγάλη απώλεια τηλεθεατών, ο νέος διευθυντής της Nielsen, Στέφανο Τσιρίλο, είχε επαφές με όλα τα κανάλια και τους ενημέρωσε ότι θα πρέπει να γίνει αναπροσαρμογή των χρεώσεων για τη μέτρηση τηλεθέασης προς τα πάνω, καθώς η Nielsen δεν «βγαίνει» οικονομικά με τις τρέχουσες χρεώσεις.

Οι απαιτήσεις της Nielsen για αύξηση θορύβησαν τα κανάλια, που ήδη εξέφραζαν τον προβληματισμό τους για τις διακυμάνσεις στις μετρήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της Reallife, η Nielsen πρότεινε αλλαγή του μοντέλου, που περιλαμβάνει δύο πιθανές εκδοχές. Μια αφορά το ιταλικό μοντέλο, με βάση το οποίο τα κανάλια πληρώνουν προκαθορισμένα ποσά ανάλογα με την κατάταξη τηλεθέασης, δηλαδή από το πρώτο σε τηλεθέαση εισπράττονται τα περισσότερα χρήματα, από το δεύτερο λίγο λιγότερα κ.ο.κ. Η δεύτερη εφαρμόζεται στην Κύπρο και περιλαμβάνει ενιαία χρέωση για όλα τα κανάλια, ανεξαρτήτως τηλεθέασης, επένδυσης σε πρόγραμμα ή άλλων παραμέτρων μεγέθους, δηλαδή μια τιμή χρέωσης (flat fee) για όλους. Οι εν λόγω προτάσεις απορρίφθηκαν από όλους τους σταθμούς, ενώ η διοίκηση της Nielsen επιμένει στην πολιτική αυξήσεων ενόψει της ανανέωσης των συμβολαίων τον Δεκέμβριο.

Μέχρι τώρα, κάθε κανάλι έκανε χωριστά διαπραγματεύσεις για το κόστος των μετρήσεων. Επιπλέον, η διαφαινόμενη αποχώρηση της ΕΡΤ από τις μετρήσεις τηλεθέασης φέρνει απώλεια 400.000 ευρώ για τη Nielsen, που επιχειρεί να τα βγάλει από τους άλλους. Στο κάδρο των συζητήσεων μπαίνει εκ νέου το ζήτημα της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για τις μετρήσεις τηλεθέασης, με τη δυνατότητα συμμετοχής και άλλων διεθνών εταιρειών που διεξάγουν μετρήσεις τηλεθέασης σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι για έναν διεθνή διαγωνισμό θα χρειάζονταν τουλάχιστον έξι μήνες για την καταγραφή των προδιαγραφών και την προκήρυξη και τουλάχιστον άλλοι έξι μήνες για να τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα μέτρησης. Παρότι γα την ώρα το τεχνικό πρόβλημα φαίνεται να αποκαταστάθηκε, το ζήτημα της ποιότητας και της αξιοπιστίας των μετρήσεων παραμένει ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων – δημόσια και παρασκηνιακά. Μάλιστα, ο Alpha, το Star και ο ΣΚΑΪ, που ανέδειξαν το θέμα με ρεπορτάζ στα δελτία ειδήσεων, ζητούν ακόμα και «κινητοποίηση των Αρχών». Τα αναθεωρημένα στοιχεία τηλεθέασης της Nielsen για τις ημέρες από 9 έως 11 Οκτωβρίου δεν είχαν μεγάλες αποκλίσεις, ωστόσο, το μεγάλο λάθος ανέδειξε την απουσία δικλείδων ασφαλείας και επαρκούς εποπτείας, καθώς χρειάστηκε να περάσουν τέσσερις ημέρες με οχλήσεις από τα ίδια τα κανάλια, προκειμένου να «ξυπνήσει» ο μηχανισμός της εταιρείας και να προχωρήσει σε έλεγχο.

Πηγή: https://www.enikos.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 24/10/2023)

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Infomir MAG555
Πρόκειται για μια ευέλικτη συσκευή που μετατρέπει οποιαδήποτε τηλεόραση σε κόμβο ψυχαγωγίας. Με υποστήριξη για 4K HDR στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο και ήχο Dolby Digital 8 καναλιών, προσφέρει ένα απα…
TP-Link Omada EAP650-Desktop
Η TP-Link παρουσιάζει το νέο EAP650-Desktop, ένα επιτραπέζιο Access Point για συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας με ευέλικτη ανάπτυξη. Προσφέρει εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες Wi-Fi 6 και είναι ιδανικό γ…
Audien BT-525TB & BT-525TW
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των νέων ηχείων BT-525TB (μαύρου χρώματος) και BT-525TW (λευκού χρώματος) της Audien. Πρόκειται για αδιάβροχα πλαστικά ηχεία 2 δρόμων ισχύος 50W m…
Ekselans ODU LTE 4G router
Στην Ελλάδα υπάρχουν πολυάριθμα μικρά ξενοδοχεία, αλλά και ενοικιαζόμενα δωμάτια για τις περιόδους των διακοπών και όχι μόνο. Μία ιδιαίτερα σημαντική υπηρεσία που πρέπει να παρέχει κάθε μικρό ξενοδο…
Ruijie-Reyee AI Heatmap
Για την υλοποίηση μίας εξαιρετικής δικτυακής υποδομής σε εταιρικό περιβάλλον, υπάρχουν πολλές επιλογές στην αγορά, όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι οι περισσότερες συνοδεύονται από μεγάλο κόστο…
Τηλεχειριστήρια αντικατάστασης από την STAM Electronics
Για όσους χρειάζονται να αντικαταστήσουν το παλιό τους τηλεχειριστήριο, η εταιρεία STAM Electronics έχει τη λύση! Διαθέτει τεράστια γκάμα τηλεχειριστηρίων HUAYU, τα οποία είναι συμβατά με τα περισσό…
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Θωρακισμένοι ενισχυτές κεραίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, οι οπ…
TP-Link Omada EAP723
Το EAP723 είναι ένα επαγγελματικό, BE3600 Access Point οροφής της TP-Link, με θύρα Ethernet 2,5 Gigabit και compact σχεδιασμό, το οποίο προσφέρει αξιοσημείωτη απόδοση πολλαπλών Gigabit για μεγαλύτερ…
Audien SM-5115A6
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ηχείου Audien SM-5115A6. Πρόκειται για ένα φορητό ενεργό ηχείο ισχύος 360W RMS, με woofer 15”, tweeter 44 χιλ., δύο ασύρματα μικρόφωνα χε…
Ο νέος τιμοκατάλογος της Promax για το 2025
Είναι πλέον διαθέσιμος ο νέος τιμοκατάλογος για τα προϊόντα της Promax, π.χ. τα κορυφαία πεδιόμετρα της σειράς Ranger Neo και HD Ranger, της ναυαρχίδας ATLaS NG και φυσικά, όλων των άλλων οργάνων μέ…
Grandstream GWN7820
Η σειρά GWN7820 από την Grandstream εισάγει μια νέα εποχή για τα επιχειρηματικά δίκτυα. Αποτελεί Layer 3 managed network switches, περιλαμβάνοντας μοντέλα με PoE, που επιτρέπουν σε μεσαίες και μεγάλ…
ANGA Master
Η εταιρεία STAM Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της σειράς ενισχυτών Master της ANGA, που μπορούν να καλύψουν διάφορες ανάγκες διανομής επίγειου τηλεοπτικού σήματος. Όλοι οι ενισχυτές έχουν ενσ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάρτιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Μαρτίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περ…
Σταθερή, internet & συνδρομητική TV
Οι τηλεπικοινωνίες και η συνδρομητική τηλεόραση αποτελούν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης στο σύγχρονο ελληνικό σπίτι. Οι εταιρείες που τα πωλούν έχουν δημιουργήσει μεγάλο ανταγωνισμό στις τιμές και στ…
LOR 700BLE & 7000 SMART
Δύο νέα τηλεχειριστήρια της FT Electronics πέρασαν αυτόν τον μήνα την πόρτα του εργαστηρίου της Ψηφιακής Τεχνολογίας. Πρόκειται για τα LOR 700BLE και LOR 7000 SMART, τα οποία προγραμματίζονται για ν…
Sat & Zap, Μάρτιος 2025
Ο νέος δορυφόρος Astra 1P στις 19.2 Ανατολικά με την πανευρωπαϊκή του δέσμη εύκολης λήψης ξεκίνησε τις μεταδόσεις, ενώ ο παλαιός 1KR στην ίδια θέση εγκαταλείπεται σταδιακά. Την ίδια ώρα, τα ελεύθερα…