Skip to main content
24 Οκτωβρίου 2023 09:06

«Πόλεμος» για τις μετρήσεις τηλεθέασης

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2023%2F10%2F1024X1024 41

Η πρωτοφανής «εξαφάνιση» 1 εκατομμυρίου τηλεθεατών στην prime time δρομολογεί εξελίξεις. Το αίτημα της εταιρείας μετρήσεων για νέο σύστημα χρέωσης των καναλιών και οι σκέψεις για προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού.

Το πρωτοφανές «φιάσκο» με την… εξαφάνιση σχεδόν του 25% του κοινού που παρακολουθεί τηλεόραση στην prime time επί τρεις ημέρες αυξάνει κατακόρυφα τον προβληματισμό για τις μετρήσεις και δρομολογεί εξελίξεις. Μετά από τέσσερις ημέρες, κατά τις οποίες τα κανάλια επεσήμαναν στη Nielsen ότι κάτι δεν πάει καλά και έχουν εξαφανιστεί μυστηριωδώς σχεδόν 1 εκατομμύριο τηλεθεατές, η εταιρεία μετρήσεων προέβη σε ελέγχους και απέστειλε αναθεωρημένους πίνακες τηλεθέασης για τις 9-11 Οκτωβρίου, αναφέροντας ότι το λάθος προέκυψε γιατί από κάποια νοικοκυριά δεν εστάλη ολοκληρωμένη καταγραφή δεδομένων.

Η προσωρινή αλλά τεράστια «εξαφάνιση» μέρους του κοινού φέρνει με ένταση στο προσκήνιο το θέμα της ποιότητας των μετρήσεων τηλεθέασης, καθώς και των μεγάλων διακυμάνσεων που παρατηρούνται εδώ και καιρό από ημέρα σε ημέρα, ενώ την ίδια στιγμή η Nielsen ζητά αυξήσεις (!) από τα κανάλια, κλιμακώνοντας τον «πόλεμο» που εξαπολύεται κατά της εταιρείας μετρήσεων. Λίγο πριν από το φιάσκο με τη μεγάλη απώλεια τηλεθεατών, ο νέος διευθυντής της Nielsen, Στέφανο Τσιρίλο, είχε επαφές με όλα τα κανάλια και τους ενημέρωσε ότι θα πρέπει να γίνει αναπροσαρμογή των χρεώσεων για τη μέτρηση τηλεθέασης προς τα πάνω, καθώς η Nielsen δεν «βγαίνει» οικονομικά με τις τρέχουσες χρεώσεις.

Οι απαιτήσεις της Nielsen για αύξηση θορύβησαν τα κανάλια, που ήδη εξέφραζαν τον προβληματισμό τους για τις διακυμάνσεις στις μετρήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της Reallife, η Nielsen πρότεινε αλλαγή του μοντέλου, που περιλαμβάνει δύο πιθανές εκδοχές. Μια αφορά το ιταλικό μοντέλο, με βάση το οποίο τα κανάλια πληρώνουν προκαθορισμένα ποσά ανάλογα με την κατάταξη τηλεθέασης, δηλαδή από το πρώτο σε τηλεθέαση εισπράττονται τα περισσότερα χρήματα, από το δεύτερο λίγο λιγότερα κ.ο.κ. Η δεύτερη εφαρμόζεται στην Κύπρο και περιλαμβάνει ενιαία χρέωση για όλα τα κανάλια, ανεξαρτήτως τηλεθέασης, επένδυσης σε πρόγραμμα ή άλλων παραμέτρων μεγέθους, δηλαδή μια τιμή χρέωσης (flat fee) για όλους. Οι εν λόγω προτάσεις απορρίφθηκαν από όλους τους σταθμούς, ενώ η διοίκηση της Nielsen επιμένει στην πολιτική αυξήσεων ενόψει της ανανέωσης των συμβολαίων τον Δεκέμβριο.

Μέχρι τώρα, κάθε κανάλι έκανε χωριστά διαπραγματεύσεις για το κόστος των μετρήσεων. Επιπλέον, η διαφαινόμενη αποχώρηση της ΕΡΤ από τις μετρήσεις τηλεθέασης φέρνει απώλεια 400.000 ευρώ για τη Nielsen, που επιχειρεί να τα βγάλει από τους άλλους. Στο κάδρο των συζητήσεων μπαίνει εκ νέου το ζήτημα της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για τις μετρήσεις τηλεθέασης, με τη δυνατότητα συμμετοχής και άλλων διεθνών εταιρειών που διεξάγουν μετρήσεις τηλεθέασης σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι για έναν διεθνή διαγωνισμό θα χρειάζονταν τουλάχιστον έξι μήνες για την καταγραφή των προδιαγραφών και την προκήρυξη και τουλάχιστον άλλοι έξι μήνες για να τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα μέτρησης. Παρότι γα την ώρα το τεχνικό πρόβλημα φαίνεται να αποκαταστάθηκε, το ζήτημα της ποιότητας και της αξιοπιστίας των μετρήσεων παραμένει ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων – δημόσια και παρασκηνιακά. Μάλιστα, ο Alpha, το Star και ο ΣΚΑΪ, που ανέδειξαν το θέμα με ρεπορτάζ στα δελτία ειδήσεων, ζητούν ακόμα και «κινητοποίηση των Αρχών». Τα αναθεωρημένα στοιχεία τηλεθέασης της Nielsen για τις ημέρες από 9 έως 11 Οκτωβρίου δεν είχαν μεγάλες αποκλίσεις, ωστόσο, το μεγάλο λάθος ανέδειξε την απουσία δικλείδων ασφαλείας και επαρκούς εποπτείας, καθώς χρειάστηκε να περάσουν τέσσερις ημέρες με οχλήσεις από τα ίδια τα κανάλια, προκειμένου να «ξυπνήσει» ο μηχανισμός της εταιρείας και να προχωρήσει σε έλεγχο.

Πηγή: https://www.enikos.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 24/10/2023)

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link EAP653
Το EAP653 είναι ένα AX3000 Access Point οροφής με συμπαγή σχεδιασμό, ιδανικό για επαγγελματικά σενάρια που απαιτούν υψηλή απόδοση, όπως ξενοδοχεία, γραφεία, εμπορικά πολυκαταστήματα, αίθουσες συσκέψ…
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής γραμμής L1x112
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, μετά τους ενισχυτές κεραίας θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών γραμμής. Οι ενισχυτές γραμμής διατίθενται σε τέσσερις κατηγορίες. Ο κάθε ένας έχει…
PROMAX ATLaS NG
Έχει προστεθεί μία τέταρτη ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για το πεδιόμετρο - ναυαρχίδα PROMAX ATLaS NG. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Promax ATLaS NG - Εκπαιδ…
EDISION CAM-100
Νέος κεντρικός ενισχυτής από την EDISION, με σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά και υψηλή αισθητική! Πρόκειται για το μοντέλο CAM-100, έναν ενισχυτή επίγειων ψηφιακών καναλιών DVB-T/T2, για μεγάλες εγκ…
Audien DAMP5
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ενισχυτή Hi-Fi, Audien DAMP5. Πρόκειται για έναν ψηφιακό ενισχυτή υψηλής απόδοσης (CLASS D), με τεχνολογία DAC. Διαθέτει πανέμορφο σχεδια…
Έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUSI IKUGaF και IDComs Linear
Η αναμετάδοση των επίγειων τηλεοπτικών προγραμμάτων αποτελεί για την Ελλάδα ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα για αρκετές περιοχές, οι οποίες έχουν ονομαστεί «λευκές περιοχές» λόγω αδυναμίας λήψης κυ…
Infomir MAG555
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει νέα παραλαβή του πρόσφατου μοντέλου της Infomir, του MAG555. Πρόκειται για μια ευέλικτη συσκευή που μετατρέπει οποιαδήποτε τηλεόραση σε κόμβο ψυχαγωγίας. Με υποστήριξη…
Ruijie-Reyee e-Lighten
Στη σημερινή ταχύτατη ψηφιακή εποχή, η αξιόπιστη και αδιάκοπη σύνδεση στο διαδίκτυο είναι απαραίτητη τόσο για τα σπίτια, τα διαμερίσματα, τις πολυκατοικίες, όσο και για τις επιχειρήσεις, και, εφόσον…
IKUSI FLOW Smart Headend
εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, καθώς αποτελεί ένα υπόδειγμα τεχνολογίας διανομής τηλεοπτικών καναλιών, τόσο μέσω IP όσο και μέσω RF. Οι υπηρεσίες δ…
SatLink ST6988
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει την παραλαβή του νέου οργάνου ST-6988 της SatLink. Πρόκειται για έναν φορητό μετρητή χειρός, που είναι συμβατός με DVB-S/S2/T/T2 και MPEG-2 H.265/HEVC (10 Bit). Με το σ…
Supervoice SVC-WBT41
Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί η ανάγκη για καθαρή επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων των επιχειρήσεων, αλλά σαφώς και με τους πελάτες των έκαστων εταιρειών. Είτε πρόκειται για κέντρο τηλεπικοινω…
TP-Link Omada ER706W-4G
Το ER706W-4G είναι ένα ασύρματο router της TP-Link, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο internet μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει μία υπ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Ιούνιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουνίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδι…
Wi-Fi & AI
Η εποχή που ζούμε περιλαμβάνει έναν εξαιρετικά συνδεδεμένο κόσμο, έναν κόσμο που εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τις ασύρματες τεχνολογίες για ευκολία και κινητικότητα. Το σημερινό Wi-Fi έχει ε…
EDISION Κεντρικός Ενισχυτής CAM-300
Ένας νέος κεντρικός ενισχυτής της EDISION κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, προσαρμοσμένος στις σύγχρονες ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί από την απόδοση του φάσματος των 700MHz στην κινητή τη…
Audien DJ-1001UFB
Ένα νέο σύστημα ήχου επαγγελματικών προδιαγραφών κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το Audien DJ-1001UFB, μία κονσόλα - μίκτης DJ 5x καναλιών, με πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης…
Sat & Zap, Ιούνιος 2025
Γερμανικό το ενδιαφέρον αυτόν τον μήνα με τα νέα ελεύθερα κανάλια της Wedo, που όμως υποπτευόμαστε ότι θα κλειδώσουν σύντομα. Ενδιαφέροντα και τα αγγλικά μουσικά κανάλια της Now στις 28.2 Ανατολικά…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.