Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 195
TM 655
SECREP 159
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

1 Ιουλίου 2014 10:27

Προς την ανάπτυξη της συνδρομητικής η πρόταση του ΟΤΕ για εξαγορά της Nova

3f1e7f49a4ea0017410c1206751bbc99 XL 9cf87b38

Η συνδρομητική τηλεόραση

Με βάση τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς, αλλά και τις τάσεις στο home entertainement σε παγκόσμιο επίπεδο, η συνδρομητική τηλεόραση έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας.

· Η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά…

Η συνδρομητική τηλεόραση

Με βάση τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς, αλλά και τις τάσεις στο home entertainement σε παγκόσμιο επίπεδο, η συνδρομητική τηλεόραση έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας.

· Η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά ανέβηκε από το 11% (2011- χρονιά που ξεκίνησε δορυφορικές υπηρεσίες ο ΟΤΕ TV) στο 18% (2013), ενώ το 2014 αναμένεται ναξεπεράσειτο 20%.
· Το ποσοστό αυτό παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη, με τις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες να κυμαίνονται στο 25%, και την υπόλοιπη Ευρώπη να ξεπερνά το 50%.

Ενδεικτικά τα ποσοστά διείσδυσης σε Ευρωπαϊκές χώρες το 2013:

o Ισπανία, Ιταλία: ~25%
o Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία: >70%
o Κροατία: ~40%
o Ολλανδία: >90%
o Γαλλία, Αγγλία: ~50%

· Με τις διεθνείς τάσεις να δείχνουν προς ένα «παγκοσμιοποιημένο» μοντέλο, η συνδρομητική τηλεόραση είναι ιδιαίτερα ανοιχτή, ενώ ο ανταγωνισμός προέρχεται και από άλλους πόλους:

o Κανάλια ελεύθερης μετάδοσης

o Τηλεόραση μέσω διαδικτύου

o Online πλατφόρμες παροχής περιεχομένου (πχ Netflix)

· Στην Ελλάδα, η συνολική βάση στο α’ τρίμηνο του 2014 ξεπερνά τις 760 χιλιάδες.

· Τα τελευταία δύο χρόνια, η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα έχει σημειώσει αξιοσημείωτους ρυθμούς ανάπτυξης, μετά και την είσοδο του ΟΤΕ στις υπηρεσίες μέσω δορυφόρου τον Οκτώβριο του 2011.

· Ο ΟΤΕ TV κατέγραψε εντυπωσιακή ανάπτυξη, προσελκύοντας μέσα σε διάστημα δύο ετών περίπου 200 χιλιάδες συνδρομητές. Στο τέλος του α’ τριμήνου του 2014, η πελατειακή βάση του ΟΤΕ TV έφτασε τις 280 χιλιάδες.

· Επενδύοντας στο περιεχόμενο και προσφέροντας σημαντικές αθλητικές διοργανώσεις, κινηματογραφικό περιεχόμενο και ποιοτικό πρόγραμμα για όλη την οικογένεια σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, ο ΟΤΕ TV έκανε για πρώτη φορά τη συνδρομητική τηλεόραση προσιτή στα ελληνικά νοικοκυριά.

· Με την ολοκλήρωση της προτεινόμενης εξαγοράς και μέσα από τις οικονομίες κλίμακας που μπορούν να προκύψουν οι πελάτες θα απολαμβάνουν:

o περισσότερο περιεχόμενο
o καλύτερες υπηρεσίες
o ακόμη πιο συμφέρουσες τιμές
o μεγαλύτερη ευκολία από μία κοινή τεχνική λύση (1 πιάτο – 1 αποκωδικοποιητής).

· Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται ότι η διείσδυση θα αυξηθεί περαιτέρω, προσεγγίζοντας σταδιακά τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Έτσι, όλο και περισσότερα νοικοκυριά θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές και προσιτές υπηρεσίες τηλεόρασης.

Στρατηγική ανάπτυξης ΟΤΕ

Στη στρατηγική που εφαρμόζει σήμερα ο Όμιλος ΟΤΕ περιλαμβάνεται η δημιουργία νέων πηγών εσόδων από νέες υπηρεσίες και προϊόντα, με απώτερο στόχοτη συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.

Η μη δεσμευτική πρόταση του ΟΤΕ για την εξαγορά της Nova, επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της εταιρείας για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο ΟΤΕ, επίσης, είναι σε θέση να αναλάβει πρωτοβουλίες επενδύσεων στην ελληνική αγορά, αποτελώντας έναν αξιόπιστο εταίρο έναντι των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σε ό,τι αφορά τις ανάγκες αναχρηματοδότησης της Nova.

Πρόκειται για μία στρατηγική κίνηση ανάπτυξης του Ομίλου ΟΤΕ, σε μία αγορά με σημαντικά περιθώρια ανόδου. Στόχος του ΟΤΕ είναι:

· Να επιτύχει οικονομίες κλίμακας και ακόμη πιο αποτελεσματική λειτουργία στον τομέα της τηλεόρασης, μέσα από σημαντικά χαμηλότερη κόστη.
· Να προσφέρει ακόμη καλύτερες υπηρεσίες στους συνδρομητές, σε ακόμη πιο συμφέρουσες τιμές.
· Να ενισχύσει τη συνδρομητική του βάση στον τομέα της τηλεόρασης.

Η συμφωνία αυτή είναι και προς όφελος της Forthnet, η οποία θα μπορέσει να καλύψει τις δανειακές της υποχρεώσεις και να διασφαλίσει τη συνέχεια των υπόλοιπων δραστηριοτήτων της. Τέλος, τόσο οι επενδύσεις, όσο και η εξυγίανση των επιχειρήσεων είναι βασικά αναπτυξιακά ζητούμενα για την ελληνική οικονομία.

—–

Οικονομικά στοιχεία ΟΤΕ

· To 2013, o Όμιλος OTE είχε κύκλο εργασιών €4 δισ., κερδοφορία EBITDA €1,2 δισ. και καθαρά κέρδη €287,8 εκατ.

· Μέσα από ένα επιτυχημένο και πολυεπίπεδο πλάνο αναχρηματοδότησης και μείωσης του δανεισμού του και επιλεγμένων αποεπενδύσεων, ο ΟΤΕ έχει καταφέρει να μειώσει το καθαρό του δανεισμό τα 3 τελευταία χρόνια (2010-2013) κατά 2,8 δισ. ή κατά 65%, σε κάτι λιγότερο από 1,5 δισ. ευρώ, όσο δηλαδή το EBITDA του Ομίλου σε ένα χρόνο. Η αναλογία αυτή τοποθετεί τον ΟΤΕ μεταξύ των πιο εύρωστων τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην Ευρώπη.

· Με την έκδοση ομολόγου ύψους 700 εκ. ευρώ το 2013, ο ΟΤΕ έγινε η πρώτη εταιρεία στη χώρα από το 2011 που κατάφερε να αντλήσει ένα τόσο σημαντικό ποσό από τις διεθνείς αγορές.

· Οι θετικές ταμειακές ροές του ΟΤΕ καλύπτουν τις λήξεις των δανείων της εταιρείας τα επόμενα χρόνια (734 εκατ. ελεύθερες ταμειακές ροές το 2013) και περιθώριο EBITDA πάνω από 35%.

· Το πρόγραμμα επενδύσεων του Ομίλου ΟΤΕ τον καθιστούν μακράν τον μεγαλύτερο επενδυτή στις τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα. Μετά από επενδύσεις ύψους €2 δισ. τα τελευταία 5 χρόνια, ο Όμιλος έχει αρχίσει να υλοποιεί νέες επενδύσεις ύψους €1,2 δισ. στη χώρα για την επόμενη τετραετία. Βάσει των στοιχείων, ο ΟΤΕ αποτελεί μακράν το μεγαλύτερο επενδυτή στον τομέα των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τεχνολογία Cast για ξενοδοχεία από την IDComs
Η διαδικασία casting μέσα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου είναι μια τεχνολογία που βρίσκει ευρύτατη εφαρμογή σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και αφορά στη δυνατότητα των επισκεπτών ενός καταλύματος να δ...
Fracarro UX-WB LTE
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου LNB της οικογένειας UX της ιταλικής Fracarro. Πρόκειται για το UX-WB LTE, ένα wideband LNB με 2 ξεχωριστές εξόδους, που η μία μεταφέρει όλα τα...
Ο αντίκτυπος της μετάβασης από DVB-T σε DVB-T2 και από HD σε UHD-4K στους αναλυτές φάσματος τηλεόρασης
Μία σημαντική τεχνολογική αλλαγή στη μετάδοση ψηφιακής τηλεόρασης θα είναι η μετάβαση από DVB-T σε DVB-T2. Η Promax επισημαίνει τον βασικό αντίκτυπο που θα έχει μία τέτοια αλλαγή στους αναλυτές φά...
Amiko A11 LINK
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Amiko A11 Link, μιας συσκευής που έρχεται σε μορφή HDMI TV stick και κρύβεται πίσω από την τηλεόραση, καθώς τοποθετείται απευθείας σε θύρα HDMI. Βα...
Συνέντευξη της IDComs στα πλαίσια της έκθεσης Creta Electronix 2024
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης Creta Electronix 2024, στην οποία συμμετείχε η IDComs, στο διάστημα μεταξύ 2-3 Νοεμβρίου, ο Θανάσης Κυριακόπουλος, Managing Director, και ο Στάνισλαβ Ερμιζίδης, Networ...
Arli F Adaptors
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή βυσμάτων, η οποία περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία F adaptors που καλύπτουν όλες τις ανάγκες ομοαξονικών ζεύξεων. Πιο αναλυτικά, διατίθενται οι παρακάτω τύ...
Multiswitches Stand Alone & Cascade της Ikusi by Fagor
Μία εξαιρετική σειρά πολυδιακοπτών από την Ikusi by Fagor περιλαμβάνει μοντέλα Stand Alone και Cascade multiswitch για διανομή Sat-IF+Ter σε εγκαταστάσεις κάθε μεγέθους, με δυνατότητα επεκτάσεων α...
Fracarro MBJ3rFM+3UU 700
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Fracarro MBJ3rFM+3UU 700. Πρόκειται για ένα μοντέλο ενισχυτή τηλεόρασης πολλαπλών ζωνών εσωτερικού χώρου, με 3 εισόδους (FM+III+DAB, UHF), με ενίσχ...
MaxHub Pivot & MTR Certified Console
Η MaxHub εισάγει νέες τεχνολογίες που ολοκληρώνουν δυναμικά το Q4 του 2024, ανακοινώνοντας δύο μεγάλες εξελίξεις, το MaxHub Pivot και την κονσόλα MTR Certified. Η MaxHub καινοτομεί, συνεχίζοντας ν...
TP-Link ER706W-4G
Το ER706W-4G είναι ένα ασύρματο router της TP-Link, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο internet μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει μία ...
Διαθέσιμος ο νέος τιμοκατάλογος για τα προϊόντα Ikusi by Fagor
Είναι πλέον διαθέσιμος ο νέος τιμοκατάλογος για τα προϊόντα Ikusi by Fagor. Ο τιμοκατάλογος περιλαμβάνει τα γνωστά προϊόντα της Ikusi που είναι ακόμα σε παραγωγή και προϊόντα της Fagor, τα οποία σ...
Fracarro LP45F 700 5G & LP45 MINI 5G
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή των νέων κεραιών LP45F 700 5G και LP45 MINI 5G της Fracarro. Πρόκειται για λογαριθμικές προσυναρμολογημένες κεραίες για τη ζώνη των UHF, που χαρακτηρίζ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Φεβρουάριος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Φεβρουαρίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με ...
Managed vs Unmanaged Switch
Οι μεταγωγείς δικτύου, που είναι γνωστοί διεθνώς ως Network ή Ethernet Switch, αποτελούν σημαντικά στοιχεία της υποδομής δικτύου επειδή συνδέουν συσκευές (στις οποίες μπορεί να περιλαμβάνονται και...