ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Σημαντικό ορόσημο: Το HbbTV φτάνει τα 100 εκατομμύρια σπίτια στην Ευρώπη

Το πρότυπο HbbTV έφτασε σε ένα σημαντικό ορόσημο το 2025, καθώς πάνω από 100 εκατομμύρια νοικοκυριά στην Ευρώπη διαθέτουν πλέον τουλάχιστον μία τηλεόραση που υποστηρίζει την τεχνολογία. Αυτό ανακοίνωσε σήμερα η Ένωση HbbTV Association, με βάση τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών Dataxis για την αγορά.
Ο αριθμός των νοικοκυριών HbbTV θα συνεχίσει να αυξάνεται, φτάνοντας τα 108 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2025, από 97 εκατομμύρια το 2024, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Dataxis για την αγορά. Κοιτάζοντας πιο μπροστά, η εταιρεία προβλέπει ότι ο συνολικός αριθμός θα ξεπεράσει τα 120 εκατομμύρια το 2026, αποδεικνύοντας την ευρεία υιοθέτηση και την αυξανόμενη σημασία του HbbTV στο εξελισσόμενο τηλεοπτικό τοπίο. Τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνουν τη Ρωσία και την Τουρκία.
“Η επίτευξη 100 εκατομμυρίων νοικοκυριών με τηλεοράσεις συμβατές με το HbbTV στην Ευρώπη αποτελεί απόδειξη της δύναμης και της σημασίας του ανοικτού προτύπου HbbTV. Το επίτευγμα αυτό υπογραμμίζει τη δέσμευση ολόκληρου του κλάδου για την παροχή καινοτόμων τηλεοπτικών υπηρεσιών στους καταναλωτές με εναρμονισμένο τρόπο. Το ώριμο, σταθερό και δοκιμασμένο πρότυπο προσφέρει στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, τους διαφημιστές και τους παρόχους τεχνολογίας νέες ευκαιρίες στο οικοσύστημα της συνδεδεμένης τηλεόρασης. Ανυπομονούμε να δούμε περαιτέρω ανάπτυξη και υιοθέτηση”, δήλωσε ο Vincent Grivet, πρόεδρος του HbbTV Association.
Η ταχεία υιοθέτηση του HbbTV αντικατοπτρίζεται στα προηγούμενα και προβλεπόμενα στοιχεία. Το 2020, υπήρχαν 60 εκατομμύρια νοικοκυριά HbbTV στην Ευρώπη, που αντιστοιχούσαν σε 25,9% διείσδυση σε 231 εκατομμύρια συνολικά νοικοκυριά. Μέχρι το 2024, η διείσδυση αυξήθηκε στο 41,3%, με 97 εκατομμύρια νοικοκυριά HbbTV σε σύνολο 236 εκατομμυρίων νοικοκυριών. Φέτος, η διείσδυση αναμένεται να φθάσει το 45,8% και μέχρι το 2026, θα ξεπεραστεί το ορόσημο της διείσδυσης του 50%, με 120 εκατομμύρια νοικοκυριά να έχουν τηλεοράσεις συμβατές με το HbbTV.
Το πρότυπο HbbTV, το οποίο υποστηρίζεται από όλους τους μεγάλους κατασκευαστές τηλεοράσεων, παίζει καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της τηλεοπτικής εμπειρίας, επιτρέποντας την ανακάλυψη περιεχομένου, τις διαδραστικές υπηρεσίες, την παροχή υβριδικού περιεχομένου και τη βελτίωση της προσβασιμότητας από την εισαγωγή του το 2010. Καθώς η αγορά συνεχίζει να επεκτείνεται, οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς, οι φορείς εκμετάλλευσης πλατφορμών και οι πάροχοι περιεχομένου αξιοποιούν όλο και περισσότερο το HbbTV για να προσφέρουν βελτιωμένη εμπλοκή των τηλεθεατών, διευθυνσιοδοτούμενη διαφήμιση και εμπλουτισμένες εμπειρίες περιεχομένου.