Skip to main content
28 Δεκεμβρίου 2010 03:00

Σπύρος Βούγιας: Στο β’ τρίμηνο του 2011 ο νέος χάρτης συχνοτήτων

Γράφει: Γιάννης-Φίλιππος Δημητριάδης
1d64cb96ebab6802d15c9cb11275c4de XL 72f18718
Προτεραιότητα για την κυβέρνηση αποτελούν η μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον εκπομπών, το θέμα των αδειοδοτήσεων στη ραδιοτηλεόραση και η αξιοποίηση του μερίσματος των συχνοτήτων.
Στην εθνική αυτή προσπάθεια, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει αναλάβει κεντρικό ρόλο.
Για το δύσκολο εγχείρημα της ψηφιακής μετάβασης μιλάει στη «Ν» ο καθ’ ύλην αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας.
Oπως μεταξύ άλλων αναφέρει ο κ. Βούγιας έχει ήδη αναληφθεί σειρά πρωτοβουλιών, όχι μόνο για την τηλεόραση, αλλά και για το ραδιόφωνο, θέμα που θα ανοίξει άμεσα εντός του 2011, αλλά και ενδεχομένως το ψηφιακό μέρισμα.
Ο Χάρτης συχνοτήτων θα είναι έτοιμος, στο 2ο τρίμηνο του 2011, ενώ σε ό,τι αφορά στην ενημέρωση των πολιτών, θα την αναλάβει για όλους τους επί μέρους τομείς της μετάβασης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, μέρισμα κ.λπ.) το κράτος, με τη συμμετοχή και των ιδιωτικών φορέων, εφόσον το επιθυμούν.
Επίσης και σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο, θα υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές. Μια από τις πιο σημαντικές που βρίσκεται υπό εξέταση ακόμα είναι ο διαχωρισμός παρόχου υπηρεσιών περιεχομένου και υπηρεσιών δικτύου.
Εξετάζεται ο διαχωρισμός του παρόχου υπηρεσιών δικτύου από τον πάροχο υπηρεσιών περιεχομένου;
Είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση εξετάζει τη δυνατότητα αυτή λαμβάνοντας υπόψη τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και τη διεθνή εμπειρία, η οποία έχει δείξει ότι μέσω του διαχωρισμού παρόχου υπηρεσιών δικτύου και παρόχου υπηρεσιών περιεχομένου ενισχύεται σημαντικά η επιχειρηματικότητα στο συγκεκριμένο κλάδο και δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.
Πρόκειται για ένα θέμα ωστόσο το οποίο μελετούμε προσεκτικά στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού που αποτελεί και τον καθ’ ύλην αρμόδιο κρατικό φορέα. Στην περίπτωση, που επιλεγεί η συγκεκριμένη κατεύθυνση θα απαιτηθεί τροποποίηση του ν. 3592/2007.
Επίσης αν υπάρξει διαχωρισμός ανάμεσα στον πάροχο υπηρεσιών δικτύου και στον πάροχο υπηρεσιών περιεχομένου, η απόδοση συχνοτήτων στον πάροχο δικτύου θα γίνεται από την ΕΕΤΤ με διαγωνιστικές διαδικασίες ανάλογες με εκείνες που ακολουθούνται για την απόδοση άλλων ζωνών φάσματος, με ιδιαίτερη, όμως, μέριμνα ώστε να μην διαταραχθεί η υπάρχουσα κατάσταση της αγοράς. Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία αδειοδότησης για τους παρόχους περιεχομένου, αυτή θα πραγματοποιείται όπως και τώρα με ευθύνη του ΕΣΡ Θα πρέπει να τονίσω πάντως και πάλι, ότι μέχρι στιγμής, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση όσον αφορά το θέμα του διαχωρισμού.
Σε ποιο σημείο βρίσκεται ο διαγωνισμός για το έργο της αποτίμησης του φάσματος συχνοτήτων και πότε εκτιμάται ότι θα έχουμε το νέο Χάρτη Συχνοτήτων;
Σχετικά με το έργο της αποτίμησης του φάσματος συχνοτήτων -το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων- βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο διαπραγμάτευσης με τους αναδόχους για την ανάληψη της σχετικής μελέτης.
Για το Χάρτη Συχνοτήτων, έχουμε ήδη δρομολογήσει τη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού για την επιλογή τεχνικο-οικονομικού συμβούλου, ο οποίος θα επικαιροποιήσει τον υφιστάμενο χάρτη συχνοτήτων. Εκτίμησή μας είναι ότι η διαδικασία αυτή θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2ο τρίμηνο του 2011.
Μεγάλη συζήτηση γίνεται για το θέμα των αδειοδοτήσεων στη ραδιοτηλεόραση, το Χάρτη συχνοτήτων και κατ’ επέκταση και για το ψηφιακό μέρισμα. Θα υπάρξει στη χώρα μας ψηφιακό μέρισμα;
Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι το ψηφιακό μέρισμα όπως και η αδειοδότηση των ραδιοτηλεοπτικών μέσων, αποτελούν βασικές κυβερνητικές προτεραιότητες, τις οποίες διαχειρίζονται -ως αρμόδιοι κρατικοί φορείς- τα υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού αντίστοιχα. Εμείς ως υπουργείο, υποστηρίζουμε ενεργά αυτές τις προσπάθειες στο μέτρο των αρμοδιοτήτων μας, κυρίως με το νέο Ψηφιακό Χάρτη. Σε μια οικονομική συγκυρία σαν τη σημερινή δεν έχουμε το περιθώριο να αναβάλλουμε για αργότερα την αντιμετώπιση κανενός από αυτά τα δύο ζητήματα.
Το θέμα των Πάρκων Κεραιών, βρίσκεται σε εκκρεμότητα εδώ και πολλά χρόνια κυρίως λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων. Δεδομένου ότι για να γίνει η ψηφιακή μετάβαση, υπάρχουν πολλά σημεία που θα πρέπει να αδειοδοτηθούν σε ολόκληρη την Ελλάδα, ποιες κινήσεις προγραμματίζονται για την επιτάχυνση της διαδικασίας;
Hδη έχουμε αναλάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες. Κατ’ αρχάς, αυτές τις μέρες προωθούμε με σχέδιο Νόμου – το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση – ένα σύνολο διατάξεων που θα απλοποιήσουν και θα επιταχύνουν σημαντικά την υφιστάμενη διαδικασία αδειοδότησης κεραιοσυστημάτων.
Oλοι γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μια επίπονη και μακρόχρονη διαδικασία, που συχνά ξεπερνά τα δύο χρόνια, και αρκετές φορές καταλήγει σε αδιέξοδο. Με βάση το νέο Νόμο -που αφορά κυρίως στην παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών αλλά περιέχει ρυθμίσεις και για θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών- η ΕΕΤΤ μετατρέπεται σε μοναδικό σημείο επαφής (one stop shop), συγκεντρώνοντας η ίδια κατόπιν συνεννόησης με όλους τους αρμόδιους φορείς όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά και μελέτες που απαιτούνται για την έκδοση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας κατασκευής κεραίας.
Να υπογραμμίσω σ’ αυτό το σημείο ότι δεν γίνεται καμία έκπτωση στις απαιτήσεις που αφορούν στην προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος. Εκτιμάται ότι το νέο αυτό σύστημα θα μειώσει τον χρόνο έκδοσης άδειας στους 6-8 μήνες, χρόνο που αποτελεί τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Παράλληλα, έχουμε συγκροτήσει στο υπουργείο μας Ομάδα Εργασίας με αντικείμενο τη διαμόρφωση μιας Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τον καθορισμό των Πάρκων Κεραιών. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε, μάλιστα, συμφωνήσει με την Ειδική Γραμματεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης τη χρηματοδότηση του έργου της αποτύπωσης, της νομικής επεξεργασίας και της οριοθέτησης των Πάρκων Κεραιών.
Πρόσφατα πήρατε την πρωτοβουλία δημιουργίας ενός Εθνικού Φορέα για την διευκόλυνση της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή, ο οποίος αναμένεται σύντομα να αρχίσει τη λειτουργία του. Ποιες είναι πρώτες προτεραιότητες του φορέα, από πού θα αρχίσει τη δράση του;
Προχωρήσαμε στην σύσταση Ομάδας Εργασίας για την τηλεόραση, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων (τηλεοπτικοί σταθμοί, τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, συναρμόδια υπουργεία, ΕΕΤΤ, ΕΣΡ, κτλ.) με στόχο την καλύτερη οργάνωση, τον αποτελεσματικό συντονισμό και την επίβλεψη όλων των αναγκαίων ενεργειών που απαιτούνται για την πλήρη μετάβαση.
Στις βασικές προτεραιότητες αυτής της Ομάδας, συμπεριλαμβάνονται η προετοιμασία του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου, η αξιολόγηση των διαθέσιμων τεχνολογιών ψηφιακής ευρυεκπομπής καθώς και η πρόταση για ένα μοντέλο κοινής αποδοχής, ο ορισμός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για την έγκαιρη και συντονισμένη μετάβαση, αλλά και η διαμόρφωση προτάσεων για την βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής τηλεόρασης και την καλύτερη δυνατή ενημέρωση του κοινού. Η ψηφιακή μετάβαση ωστόσο αφορά και άλλα μέσα και τομείς.
Στο πλαίσιο αυτό και παράλληλα με την Ομάδα Εργασίας για την ψηφιακή τηλεόραση θα συσταθεί αντίστοιχη Ομάδα και για το ψηφιακό ραδιόφωνο και ενδεχομένως για το ψηφιακό μέρισμα.
Στον τομέα της ενημέρωσης των πολιτών για την ψηφιακή, γίνεται ολοένα και περισσότερο λόγος για την αναγκαιότητα υιοθέτησης κοινής επικοινωνιακής πολιτικής από όλους του εμπλεκόμενους. Το κράτος, σχεδιάζει να αναλάβει ενεργό ρόλο στο κομμάτι αυτό και αν ναι, θα αναλάβει και κάποιο μερίδιο του κόστους επικοινωνίας;
Ένα από τα δυσκολότερα σημεία στη διαδικασία μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση σχετίζεται με την προσαρμογή των πολιτών. Γι’ αυτό και προβλέπεται μια μακρά περίοδος παράλληλης μετάδοσης αναλογικού και ψηφιακού σήματος. Για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών, τόσο για την ψηφιακή τηλεόραση όσο και για τη συνολική ψηφιακή μετάβαση, το κράτος θα αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τη συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ- sioan@naftemporiki.gr
Πηγή: naftemporiki.gr
 
Προτεραιότητα για την κυβέρνηση αποτελούν η μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον εκπομπών, το θέμα των αδειοδοτήσεων στη ραδιοτηλεόραση και η αξιοποίηση του μερίσματος των συχνοτήτων.
Στην εθνική αυτή προσπάθεια, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει αναλάβει κεντρικό ρόλο.
Για το δύσκολο εγχείρημα της ψηφιακής μετάβασης μιλάει στη «Ν» ο καθ’ ύλην αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας.
Oπως μεταξύ άλλων αναφέρει ο κ. Βούγιας έχει ήδη αναληφθεί σειρά πρωτοβουλιών, όχι μόνο για την τηλεόραση, αλλά και για το ραδιόφωνο, θέμα που θα ανοίξει άμεσα εντός του 2011, αλλά και ενδεχομένως το ψηφιακό μέρισμα.
Ο Χάρτης συχνοτήτων θα είναι έτοιμος, στο 2ο τρίμηνο του 2011, ενώ σε ό,τι αφορά στην ενημέρωση των πολιτών, θα την αναλάβει για όλους τους επί μέρους τομείς της μετάβασης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, μέρισμα κ.λπ.) το κράτος, με τη συμμετοχή και των ιδιωτικών φορέων, εφόσον το επιθυμούν.
Επίσης και σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο, θα υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές. Μια από τις πιο σημαντικές που βρίσκεται υπό εξέταση ακόμα είναι ο διαχωρισμός παρόχου υπηρεσιών περιεχομένου και υπηρεσιών δικτύου.
Εξετάζεται ο διαχωρισμός του παρόχου υπηρεσιών δικτύου από τον πάροχο υπηρεσιών περιεχομένου;
Είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση εξετάζει τη δυνατότητα αυτή λαμβάνοντας υπόψη τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και τη διεθνή εμπειρία, η οποία έχει δείξει ότι μέσω του διαχωρισμού παρόχου υπηρεσιών δικτύου και παρόχου υπηρεσιών περιεχομένου ενισχύεται σημαντικά η επιχειρηματικότητα στο συγκεκριμένο κλάδο και δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.
Πρόκειται για ένα θέμα ωστόσο το οποίο μελετούμε προσεκτικά στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού που αποτελεί και τον καθ’ ύλην αρμόδιο κρατικό φορέα. Στην περίπτωση, που επιλεγεί η συγκεκριμένη κατεύθυνση θα απαιτηθεί τροποποίηση του ν. 3592/2007.
Επίσης αν υπάρξει διαχωρισμός ανάμεσα στον πάροχο υπηρεσιών δικτύου και στον πάροχο υπηρεσιών περιεχομένου, η απόδοση συχνοτήτων στον πάροχο δικτύου θα γίνεται από την ΕΕΤΤ με διαγωνιστικές διαδικασίες ανάλογες με εκείνες που ακολουθούνται για την απόδοση άλλων ζωνών φάσματος, με ιδιαίτερη, όμως, μέριμνα ώστε να μην διαταραχθεί η υπάρχουσα κατάσταση της αγοράς. Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία αδειοδότησης για τους παρόχους περιεχομένου, αυτή θα πραγματοποιείται όπως και τώρα με ευθύνη του ΕΣΡ Θα πρέπει να τονίσω πάντως και πάλι, ότι μέχρι στιγμής, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση όσον αφορά το θέμα του διαχωρισμού.
Σε ποιο σημείο βρίσκεται ο διαγωνισμός για το έργο της αποτίμησης του φάσματος συχνοτήτων και πότε εκτιμάται ότι θα έχουμε το νέο Χάρτη Συχνοτήτων;
Σχετικά με το έργο της αποτίμησης του φάσματος συχνοτήτων -το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων- βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο διαπραγμάτευσης με τους αναδόχους για την ανάληψη της σχετικής μελέτης.
Για το Χάρτη Συχνοτήτων, έχουμε ήδη δρομολογήσει τη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού για την επιλογή τεχνικο-οικονομικού συμβούλου, ο οποίος θα επικαιροποιήσει τον υφιστάμενο χάρτη συχνοτήτων. Εκτίμησή μας είναι ότι η διαδικασία αυτή θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2ο τρίμηνο του 2011.
Μεγάλη συζήτηση γίνεται για το θέμα των αδειοδοτήσεων στη ραδιοτηλεόραση, το Χάρτη συχνοτήτων και κατ’ επέκταση και για το ψηφιακό μέρισμα. Θα υπάρξει στη χώρα μας ψηφιακό μέρισμα;
Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι το ψηφιακό μέρισμα όπως και η αδειοδότηση των ραδιοτηλεοπτικών μέσων, αποτελούν βασικές κυβερνητικές προτεραιότητες, τις οποίες διαχειρίζονται -ως αρμόδιοι κρατικοί φορείς- τα υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού αντίστοιχα. Εμείς ως υπουργείο, υποστηρίζουμε ενεργά αυτές τις προσπάθειες στο μέτρο των αρμοδιοτήτων μας, κυρίως με το νέο Ψηφιακό Χάρτη. Σε μια οικονομική συγκυρία σαν τη σημερινή δεν έχουμε το περιθώριο να αναβάλλουμε για αργότερα την αντιμετώπιση κανενός από αυτά τα δύο ζητήματα.
Το θέμα των Πάρκων Κεραιών, βρίσκεται σε εκκρεμότητα εδώ και πολλά χρόνια κυρίως λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων. Δεδομένου ότι για να γίνει η ψηφιακή μετάβαση, υπάρχουν πολλά σημεία που θα πρέπει να αδειοδοτηθούν σε ολόκληρη την Ελλάδα, ποιες κινήσεις προγραμματίζονται για την επιτάχυνση της διαδικασίας;
Hδη έχουμε αναλάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες. Κατ’ αρχάς, αυτές τις μέρες προωθούμε με σχέδιο Νόμου – το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση – ένα σύνολο διατάξεων που θα απλοποιήσουν και θα επιταχύνουν σημαντικά την υφιστάμενη διαδικασία αδειοδότησης κεραιοσυστημάτων.
Oλοι γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μια επίπονη και μακρόχρονη διαδικασία, που συχνά ξεπερνά τα δύο χρόνια, και αρκετές φορές καταλήγει σε αδιέξοδο. Με βάση το νέο Νόμο -που αφορά κυρίως στην παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών αλλά περιέχει ρυθμίσεις και για θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών- η ΕΕΤΤ μετατρέπεται σε μοναδικό σημείο επαφής (one stop shop), συγκεντρώνοντας η ίδια κατόπιν συνεννόησης με όλους τους αρμόδιους φορείς όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά και μελέτες που απαιτούνται για την έκδοση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας κατασκευής κεραίας.
Να υπογραμμίσω σ’ αυτό το σημείο ότι δεν γίνεται καμία έκπτωση στις απαιτήσεις που αφορούν στην προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος. Εκτιμάται ότι το νέο αυτό σύστημα θα μειώσει τον χρόνο έκδοσης άδειας στους 6-8 μήνες, χρόνο που αποτελεί τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Παράλληλα, έχουμε συγκροτήσει στο υπουργείο μας Ομάδα Εργασίας με αντικείμενο τη διαμόρφωση μιας Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τον καθορισμό των Πάρκων Κεραιών. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε, μάλιστα, συμφωνήσει με την Ειδική Γραμματεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης τη χρηματοδότηση του έργου της αποτύπωσης, της νομικής επεξεργασίας και της οριοθέτησης των Πάρκων Κεραιών.
Πρόσφατα πήρατε την πρωτοβουλία δημιουργίας ενός Εθνικού Φορέα για την διευκόλυνση της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή, ο οποίος αναμένεται σύντομα να αρχίσει τη λειτουργία του. Ποιες είναι πρώτες προτεραιότητες του φορέα, από πού θα αρχίσει τη δράση του;
Προχωρήσαμε στην σύσταση Ομάδας Εργασίας για την τηλεόραση, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων (τηλεοπτικοί σταθμοί, τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, συναρμόδια υπουργεία, ΕΕΤΤ, ΕΣΡ, κτλ.) με στόχο την καλύτερη οργάνωση, τον αποτελεσματικό συντονισμό και την επίβλεψη όλων των αναγκαίων ενεργειών που απαιτούνται για την πλήρη μετάβαση.
Στις βασικές προτεραιότητες αυτής της Ομάδας, συμπεριλαμβάνονται η προετοιμασία του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου, η αξιολόγηση των διαθέσιμων τεχνολογιών ψηφιακής ευρυεκπομπής καθώς και η πρόταση για ένα μοντέλο κοινής αποδοχής, ο ορισμός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για την έγκαιρη και συντονισμένη μετάβαση, αλλά και η διαμόρφωση προτάσεων για την βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής τηλεόρασης και την καλύτερη δυνατή ενημέρωση του κοινού. Η ψηφιακή μετάβαση ωστόσο αφορά και άλλα μέσα και τομείς.
Στο πλαίσιο αυτό και παράλληλα με την Ομάδα Εργασίας για την ψηφιακή τηλεόραση θα συσταθεί αντίστοιχη Ομάδα και για το ψηφιακό ραδιόφωνο και ενδεχομένως για το ψηφιακό μέρισμα.
Στον τομέα της ενημέρωσης των πολιτών για την ψηφιακή, γίνεται ολοένα και περισσότερο λόγος για την αναγκαιότητα υιοθέτησης κοινής επικοινωνιακής πολιτικής από όλους του εμπλεκόμενους. Το κράτος, σχεδιάζει να αναλάβει ενεργό ρόλο στο κομμάτι αυτό και αν ναι, θα αναλάβει και κάποιο μερίδιο του κόστους επικοινωνίας;
Ένα από τα δυσκολότερα σημεία στη διαδικασία μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση σχετίζεται με την προσαρμογή των πολιτών. Γι’ αυτό και προβλέπεται μια μακρά περίοδος παράλληλης μετάδοσης αναλογικού και ψηφιακού σήματος. Για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών, τόσο για την ψηφιακή τηλεόραση όσο και για τη συνολική ψηφιακή μετάβαση, το κράτος θα αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τη συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ- sioan@naftemporiki.gr
Πηγή: naftemporiki.gr
 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Ενισχυτής κεραίας U35Auto
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα περιγράψουμε σε αυτό το τεύχος τους ενισχυτές κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες ...
TP-Link EAP683 UR AX6000
Το TP-Link Omada EAP683 UR ξεχωρίζει ως μια αξιόπιστη λύση στην κατηγορία των συσκευών δικτύου, συνδυάζοντας συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, προηγμένη ασφάλεια και απρόσκοπτη διαχείριση δικτύου. Μ...
Ikusi ENC-108
Η Ikusi, συνεχίζοντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων προϊόντων, παρουσιάζει το ENC-108 με 8 εισόδους HDMI, τα σήματα των οποίων μπορούν να μετατραπούν σε 8 streams IP σε SPTS (unicast ή mult...
Redline S30 HEVC
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου δέκτη της Redline, S30 HEVC. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη Full HD που είναι εξοπλισμένος με DVB-T2 tuner και υποστηρίζει συμπίεση H.265...
Ikusi IKUGaF
Η Ikusi καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τηλεοπτικής αναμετάδοσης προγραμμάτων, με τα έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUGaF που διαθέτει για τα Gap Fillers. Τα έτοιμα πακέτα IKUGaF είνα...
ANGA PS series
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή σειράς ποιοτικών κεραιών ANGA. Πρόκειται για τη σειρά PS, η οποία περιλαμβάνει εξωτερικές και εσωτερικές κεραίες που είναι κατάλληλες για επίγε...
Amiko MIRA X-4200
Ο Amiko MiraX HiS-4200 είναι ένας κορυφαίος Linux 4K UHD media streamer, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε 4K UHD. Αυτός ο media streamer υποστηρίζει μεταξύ άλλων τ...
KAL KL-60
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου KL-60. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο 4:1, το οποίο προγραμματίζεται μέσω μονάδας υπέρυθρων από τ...
Promax ATLaS NG
Η Promax έχει δημιουργήσει μία σειρά εκπαιδευτικών video για τον κορυφαίο αναλυτή φάσματος ATLaS NG. Στα συγκεκριμένα video, περιγράφονται όλες οι λειτουργίες του αναλυτή, καθώς και ο τρόπος που δ...
SatLink COL5141A
Ο κωδικοποιητής COL5141A 4 σε 1 της SatLink είναι μια επαγγελματική συσκευή κωδικοποίησης και πολυπλεξίας ήχου και video με ισχυρή λειτουργικότητα. Διαθέτει διεπαφές εισόδου 4 καναλιών CVBS video ...
AVM FRITZ!DECT 350
Προσαρμόστε το FRITZ!DECT 350 σε πόρτες ή παράθυρα και αμέσως θα ανιχνεύσει αν είναι ανοικτά ή κλειστά. Αποτελώντας έναυσμα για την επακόλουθη λειτουργία προϊόντων FRITZ!DECT και συμβατών συσκευών...
KAL K-320
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του K-320, ενός ασύρματου ανιχνευτή κίνησης υποδοχής με εμβέλεια ανίχνευσης κίνησης 3 έως 7 μέτρων και γωνία κάλυψης 100°. Είναι ιδανικός για τη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Ιουλίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
Διανομή σήματος HDMI στο σπίτι
Για τη θέαση τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής ανάλυσης μέσω ενός δέκτη, IPTV Box, αποκωδικοποιητή συνδρομητικής πλατφόρμας ή οποιασδήποτε άλλης εξωτερικής πηγής, απαιτείται μόνο η σύνδεσή τους στην...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
Fracarro D-Matrix 4S FTA
Την πιο πρόσφατη μονάδα της οικογένειας των Headend της ιταλικής Fracarro, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το D-Matrix 4S FTA, ένα Compact Headend που έρχε...
Amiko MIRA X-4200
Ένα νέο μοντέλο της σειράς OTT της Amiko δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το MIRA X-4200, ένα Set-Top Box που βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Linux και προ...
Sat & Zap, Ιούλιος 2024
Αρκετά νέα κανάλια στις 28 ανατολικά, ενώ και πάλι το Ιράν εμφανίζεται με νέα κανάλια εξωτερικού, μη εγκεκριμένα φυσικά από το θεοκρατικό καθεστώς… Al Mayadeen HD Hot Bird 13G – 13 East 11....