Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Starlink: Ξεπέρασε τους 1,5 εκατομμύριο συνδρομητές
Το ευρυζωνικό δορυφορικό σύστημα Starlink του Elon Musk έχει πλέον περισσότερους από 1,5 εκατομμύριο συνδρομητές σε όλο τον κόσμο. Οι αριθμοί προέκυψαν σε ένα Tweet από το Starlink με συνοδευτικό βίντεο από μερικές δύσκολες τοποθεσίες.
Το Starlink δεν αναφέρει στρατιωτικούς και άλλους κυβερνητικούς χρήστες στην Ουκρανία ούτε λέει αν αυτοί οι μη-πληρωτές αριθμοί περιλαμβάνονται στο 1,5+ εκατομμύριο.
Μια μελέτη ταμειακών ροών που εκπονήθηκε για την Starlink πριν από μερικά χρόνια από μια επενδυτική τράπεζα υποδείκνυε ότι το 1,5 εκατομμύριο δεν ήταν πιθανό να επιτευχθεί για κάποιο χρονικό διάστημα. Οι πρώτοι δορυφόροι Starlink εκτοξεύτηκαν τον Μάιο του 2019, αν και η υπηρεσία έγινε διαθέσιμη σε ορισμένες περιορισμένες τοποθεσίες το 2020.
Το Starlink ξεπέρασε το όριο του 1 εκατομμυρίου συνδρομητών τον Δεκέμβριο του 2022.
Με άλλα λόγια, η Starlink χρειάστηκε μόλις τρία χρόνια για να επιτύχει αυτόν τον νέο και πολύ εντυπωσιακό αριθμό συνδρομητών και ο οποίος χαρακτηρίζει την επιχείρηση ως τον μεγαλύτερο προμηθευτή δορυφορικής ευρυζωνικότητας, και εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι χρειάστηκε μόλις τέσσερις μήνες για να προσθέσει περίπου 500.000 χρήστες (από τον Δεκέμβριο του 2022 έως σήμερα).
Η πραγματικότητα τώρα είναι ότι η Starlink είναι πιθανώς σε πορεία να πλησιάσει τον αριθμό των 3 εκατομμυρίων συνδρομητών μέχρι το τέλος του 2023. Η Starlink έχει αυξήσει τους τελευταίους μήνες την παραγωγική της ικανότητα κατασκευής δορυφορικών κατόπτρων σε περισσότερες από 150.000 μονάδες το μήνα. Έχει επίσης επεκτείνει ευρέως τις αγορές στις οποίες είναι πλέον διαθέσιμη.
Ο σημερινός στόλος μπορεί να υποστηρίξει περίπου 5-10 εκατομμύρια συνδρομητές, αλλά η ζήτηση είναι τέτοια που σε ορισμένα μέρη του κόσμου (ιδίως σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ) η πρόσβαση είναι περιορισμένη. Οι δορυφόροι Starlink 2ης γενιάς που εκτοξεύονται τώρα θα εξαλείψουν ορισμένα από αυτά τα σημεία συμφόρησης. Ο στόλος των Starlinks 2ης γενιάς θα υποστηρίξει 20-30 εκατομμύρια πελάτες.
Ένας σηµαντικός και καθιερωµένος αντίπαλος, το Hughes Network System που ανήκει στην EchoStar, έχει περισσότερους από 1,3 εκατοµµύρια συνδροµητές “στην Αµερική”. Η Viasat της Καλιφόρνια δεν αποκαλύπτει αριθμούς συνδρομητών, αλλά στην τελευταία δημόσια δήλωση (άνοιξη 2021) δήλωσε ότι είχε 590.000 συνδρομητές.
Το πλεονέκτημα που έχει η Starlink έναντι των συστημάτων HughesNet και Viasat είναι η καθυστέρηση. Οι δορυφόροι της Starlink που πετούν χαμηλά έχουν εντυπωσιακά γρήγορες συνδέσεις, ενώ η Hughes και η Viasat, επειδή οι τελευταίες χρησιμοποιούν γεωστατικούς δορυφόρους που κινούνται σε τροχιά σε σημαντικά μεγαλύτερο ύψος, γεγονός που αυξάνει δραματικά την καθυστέρηση της Viasat και της HughesNet. Η μικρή καθυστέρηση επιτρέπει στην Starlink να προσφέρει καλύτερη εμπειρία για εργασίες όπως οι συνομιλίες βίντεο και τα διαδικτυακά παιχνίδια, οι οποίες απαιτούν ταχύτερες συνδέσεις με χαμηλότερη καθυστέρηση για αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο.
Η Starlink φέρεται να παράγει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε ετήσια έσοδα. Ο Gwynne Shotwell, πρόεδρος της SpaceX, μιλώντας σε ένα συνέδριο που διοργάνωσε η FAA για τις εμπορικές διαστημικές μεταφορές στην Ουάσιγκτον τον Φεβρουάριο του 2023, δήλωσε στους συνέδρους ότι η Starlink κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο θετικές ταμειακές ροές το 2022 και είναι σε καλό δρόμο για να βγάλει κέρδη το 2023.
Πηγή: advanced-television.com