Skip to main content
8 Δεκεμβρίου 2010 03:00

Στρατηγική επικοινωνίας για την ψηφιακή μετάβαση

Κοινή δράση με τη συμμετοχή του Δημοσίου και ιδιωτών

Γράφει: Νίκος Δρικάκης
dec188140cadbe0e52d802f53c43ec86 XL b0092828
Η δημιουργία εθνικής στρατηγικής για την επικοινωνία και την ενημέρωση του κοινού, για τα θέματα που αφορούν στην ψηφιακή τηλεόραση -ένα φιλόδοξο εγχείρημα δεδομένων και των τρεχουσών οικονομικών συνθηκών- εξετάζεται από τους εμπλεκόμενους στη μετάβαση, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Την αναγκαιότητα της δημιουργίας εθνικής επικοινωνιακής στρατηγικής, έχουν ήδη επισημάνει στελέχη και των δύο πλευρών (εκπρόσωποι των επιχειρήσεων και των κρατικών φορέων) και σύμφωνα με πληροφορίες το ζήτημα θα τεθεί από τα πρώτα, στη νέα συντονιστική Επιτροπή που έχει δημιουργηθεί για το συντονισμό των κινήσεων για την ψηφιακή μετάβαση και η οποία αναμένεται να συνεδριάσει σύντομα.
Υπενθυμίζεται ότι στην Επιτροπή συμμετέχουν εκπρόσωποι από τη ΓΓΕ, τα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, Εσωτερικών, Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης, το ΕΣΡ την ΕΕΤΤ την ΕΙΤΗΣΕΕ, την Digea, την ΕΠΕΚ, την ΕΤΕΠ και την Digital Union και η πρώτη της συνεδρίαση θα γίνει όταν ορισθούν οι εκπρόσωποι των προαναφερθέντων φορέων.
Το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, στο οποίο περιλαμβάνονται οι κάθε είδους ενέργειες σχετικά με την ενημέρωση του κοινού για τη μετάβαση στη νέα τεχνολογία εκπομπών, αποτελεί σε διεθνή κλίμακα, κοινή προσπάθεια του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, αφενός γιατί αφορά το σύνολο των πολιτών, αφετέρου γιατί ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το ΙΟΜ -και ειδικότερα ο ερευνητής ΜΜΕ, Κωνσταντίνος Παπαβασιλόπουλος- το κόστος της επικοινωνίας / ενημέρωσης στη Μεγάλη Βρετανία ανήλθε σε 200 εκατ. λίρες, στη Γαλλία στα 240 εκατ. ευρώ και σε μικρότερες χώρες, όπως η Σουηδία και η Δανία, σε 5,5 εκατ. ευρώ και 6,7 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Το εγχείρημα στην Ελλάδα
Όπως αναφέρθηκε στη «Ν» το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, δεν μπορεί να αποσυνδεθεί από το σημερινό οικονομικό περιβάλλον, το οποίο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για μεγάλα ανοίγματα.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υιοθετεί μια κεντρική συνολική εικόνα για όλους τους φορείς -στο πλαίσιο αυτό και δεδομένου ότι η αρχή έχει γίνει με την οικογένεια Κλικλίκου, το πιθανότερο είναι η καμπάνια αυτή να αποτελέσει και την κεντρική επιλογή- ενώ από πλευράς επικοινωνιακών οχημάτων, θα περιλαμβάνεται το σύνολο των μέσων, με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, καταχωρίσεις στον Τύπο, το Διαδίκτυο, υπαίθρια διαφήμιση, ειδικές ενημερωτικές εκδηλώσεις καθώς και συνεργασία με άλλες οργανώσεις.
Το τελικό ποσό του κόστους της καμπάνιας δεν μπορεί να προσδιορισθεί ακριβώς στην παρούσα φάση, ενώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι ήδη έχουν γίνει τα πρώτα βήματα από την πλευρά των ιδιωτών, μέσω της Digea. Παρά ταύτα στελέχη της αγοράς, εκτιμούν ότι θα κινηθεί σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα μικρότερων χωρών (όπως η Δανία).

Πηγή: Ναυτεμπορική

Η δημιουργία εθνικής στρατηγικής για την επικοινωνία και την ενημέρωση του κοινού, για τα θέματα που αφορούν στην ψηφιακή τηλεόραση -ένα φιλόδοξο εγχείρημα δεδομένων και των τρεχουσών οικονομικών συνθηκών- εξετάζεται από τους εμπλεκόμενους στη μετάβαση, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Την αναγκαιότητα της δημιουργίας εθνικής επικοινωνιακής στρατηγικής, έχουν ήδη επισημάνει στελέχη και των δύο πλευρών (εκπρόσωποι των επιχειρήσεων και των κρατικών φορέων) και σύμφωνα με πληροφορίες το ζήτημα θα τεθεί από τα πρώτα, στη νέα συντονιστική Επιτροπή που έχει δημιουργηθεί για το συντονισμό των κινήσεων για την ψηφιακή μετάβαση και η οποία αναμένεται να συνεδριάσει σύντομα.
Υπενθυμίζεται ότι στην Επιτροπή συμμετέχουν εκπρόσωποι από τη ΓΓΕ, τα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, Εσωτερικών, Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης, το ΕΣΡ την ΕΕΤΤ την ΕΙΤΗΣΕΕ, την Digea, την ΕΠΕΚ, την ΕΤΕΠ και την Digital Union και η πρώτη της συνεδρίαση θα γίνει όταν ορισθούν οι εκπρόσωποι των προαναφερθέντων φορέων.
Το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, στο οποίο περιλαμβάνονται οι κάθε είδους ενέργειες σχετικά με την ενημέρωση του κοινού για τη μετάβαση στη νέα τεχνολογία εκπομπών, αποτελεί σε διεθνή κλίμακα, κοινή προσπάθεια του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, αφενός γιατί αφορά το σύνολο των πολιτών, αφετέρου γιατί ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το ΙΟΜ -και ειδικότερα ο ερευνητής ΜΜΕ, Κωνσταντίνος Παπαβασιλόπουλος- το κόστος της επικοινωνίας / ενημέρωσης στη Μεγάλη Βρετανία ανήλθε σε 200 εκατ. λίρες, στη Γαλλία στα 240 εκατ. ευρώ και σε μικρότερες χώρες, όπως η Σουηδία και η Δανία, σε 5,5 εκατ. ευρώ και 6,7 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Το εγχείρημα στην Ελλάδα
Όπως αναφέρθηκε στη «Ν» το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, δεν μπορεί να αποσυνδεθεί από το σημερινό οικονομικό περιβάλλον, το οποίο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για μεγάλα ανοίγματα.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υιοθετεί μια κεντρική συνολική εικόνα για όλους τους φορείς -στο πλαίσιο αυτό και δεδομένου ότι η αρχή έχει γίνει με την οικογένεια Κλικλίκου, το πιθανότερο είναι η καμπάνια αυτή να αποτελέσει και την κεντρική επιλογή- ενώ από πλευράς επικοινωνιακών οχημάτων, θα περιλαμβάνεται το σύνολο των μέσων, με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, καταχωρίσεις στον Τύπο, το Διαδίκτυο, υπαίθρια διαφήμιση, ειδικές ενημερωτικές εκδηλώσεις καθώς και συνεργασία με άλλες οργανώσεις.
Το τελικό ποσό του κόστους της καμπάνιας δεν μπορεί να προσδιορισθεί ακριβώς στην παρούσα φάση, ενώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι ήδη έχουν γίνει τα πρώτα βήματα από την πλευρά των ιδιωτών, μέσω της Digea. Παρά ταύτα στελέχη της αγοράς, εκτιμούν ότι θα κινηθεί σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα μικρότερων χωρών (όπως η Δανία).

Πηγή: Ναυτεμπορική

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

  • Ekselans EK CAST

    Ekselans EK CAST

    Το EK CAST βελτιώνει την εμπειρία πολυμέσων των φιλοξενούμενων στα δωμάτια του ξενοδοχείου (ή/και νοσοκομείου, γηροκομείου κ.λπ.), επιτρέποντάς τους να απολαμβάνουν τόσο το δικό τους περιεχόμενο π...
  • Huayu 0143

    Huayu 0143

    Αν χάλασε το τηλεχειριστήριο του αποκωδικοποιητή σας MAG, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε, καθώς η KAL Electronics έχει τη λύση! Διαθέτει το Huayu 0143, που είναι ένα οικονομικό τηλεχειριστήριο αντικ...
  • Tesla XT850

    Tesla XT850

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου Tesla MediaBox XT850. Πρόκειται για ένα Android TV Box που είναι ταυτόχρονα και DVB-T2 HEVC (H.265) δέκτης, συμβατός με το νέο πρότυπο επίγεια...
  • D-Link DMS-106XT

    D-Link DMS-106XT

    Απολαύστε αξιόπιστο ενσύρματο Ethernet 10 Gigabit, με πέντε θύρες 2.5 Gigabit, λειτουργία Turbo για ιεράρχηση QoS βάσει θυρών, καθώς και πολύχρωμο φωτισμό LED, που σας επιτρέπουν να εξαλείψετε τα ...
  • Digitalbox 8200 HD FTA

    Digitalbox 8200 HD FTA

    Ένας νέος δέκτης κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά από την Ψηφιακή Τεχνολογία Α.Ε.Β.Ε. Πρόκειται για τον Digitalbox 8200 HD FTA, έναν οικονομικό δορυφορικό δέκτη με DVB-S2 tuner που έχει σχεδιαστεί γ...
  • Η Panel TV μαγνήτισε τους επαγγελματίες στην Athens Electronix 2024

    Η Panel TV μαγνήτισε τους επαγγελματίες στην Athens Electronix 2024

    Νέο παράθυρο στην πληροφόρηση των επαγγελματιών ψηφιακών λύσεων άνοιξε η Panel TV με τη συμμετοχή της και την παρουσίαση νέων καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών στη μεγαλύτερη κλαδική έκθεση συστημάτ...
  • Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας U30

    Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας U30

    Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, ...
  • Αποκλειστική αντιπροσώπευση της Ekselans από την IDComs

    Αποκλειστική αντιπροσώπευση της Ekselans από την IDComs

    Οριστικοποιήθηκε η συμφωνία της IDComs για την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Ekselans στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της IDComs, ο σκοπός αυτής της συνεργασίας είναι να εμπλουτίσει τη γ...
  • Octagon Spirit PRO

    Octagon Spirit PRO

    Έφτασε στην Tronix ο νέος Octagon Spirit PRO, ένας IP δέκτης που συνδυάζει την προηγμένη τεχνολογία με την κορυφαία σχεδίαση και προσφέρει τις πιο πρόσφατες δυνατότητες για μια απαράμιλλη εμπειρία...
  • Η AVM στην MWC 2024

    Η AVM στην MWC 2024

    Στη φετινή MWC στη Βαρκελώνη, η AVM παρουσίασε πρωτοποριακές καινοτομίες και νέα προϊόντα FRITZ! για ισχυρές συνδέσεις. Το FRITZ!Box 5690 Pro για οπτικές ίνες υποστηρίζει επιπλέον σύνδεση DSL κ...
  • TP-Link SG6428X & SG6654X

    TP-Link SG6428X & SG6654X

    Τα SG6428X και SG6654X είναι δύο υψηλής απόδοσης επαγγελματικά switches επιπέδου L3 της TP-Link, τα οποία διαθέτουν πλεονάζουσες μονάδες τροφοδοσίας και προσφέρουν γρήγορες ενσύρματες ταχύτητες 10...
  • devolo Magic 2 WiFi next

    devolo Magic 2 WiFi next

    Το Magic 2 WiFi next της Devolo «ανεβάζει» το Internet στο σπίτι σας σε νέα επίπεδα. Χάρη στην εξαιρετική τεχνολογία Powerline, η πλήρης απόδοση της σύνδεσής σας στο Internet μεταφέρεται με ταχύτη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2024

    Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2024

    Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Μαΐου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Μαΐου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό ...
  • Cosmote, Nova, Vodafone – Όλα τα πακέτα για streaming και υπερυψηλές ταχύτητες internet μέσω οπτικής ίνας

    Cosmote, Nova, Vodafone – Όλα τα πακέτα για streaming και υπερυψηλές ταχύτητες internet μέσω οπτικής ίνας

    Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι πάντα περιζήτητοι! Εκτός από τις υπηρεσίες τηλεφωνίας και υψηλής ταχύτητας internet που παρέχουν, έχουν εμπλουτίσει το πορτφόλιό τους και με πλατφόρμες συνδρομητ...
  • Kathrein UFOpro

    Kathrein UFOpro

    Το UFOpro αποτελεί την πρόσφατη πλατφόρμα Headend της γερμανικής Kathrein, που προσφέρει ηγετική σχέση απόδοσης - τιμής στην αγορά! Είναι κατασκευασμένο για εφαρμογές τηλεόρασης επόμενης γενιάς σε...
  • Sat & Zap, Μάιος 2024

    Sat & Zap, Μάιος 2024

    Ελάχιστο το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον στη γεωστατική τροχιά όπου το streaming έχει υπερκεράσει τους δορυφόρους. Αντίθετα, σε Ασία και Αφρική κάθε μήνα εμφανίζονται νέα ελεύθερα κανάλια. Al Shams...