Skip to main content
8 Δεκεμβρίου 2010 02:00

Στρατηγική επικοινωνίας για την ψηφιακή μετάβαση

Κοινή δράση με τη συμμετοχή του Δημοσίου και ιδιωτών

Γράφει: Νίκος Δρικάκης
dec188140cadbe0e52d802f53c43ec86 XL b0092828
Η δημιουργία εθνικής στρατηγικής για την επικοινωνία και την ενημέρωση του κοινού, για τα θέματα που αφορούν στην ψηφιακή τηλεόραση -ένα φιλόδοξο εγχείρημα δεδομένων και των τρεχουσών οικονομικών συνθηκών- εξετάζεται από τους εμπλεκόμενους στη μετάβαση, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Την αναγκαιότητα της δημιουργίας εθνικής επικοινωνιακής στρατηγικής, έχουν ήδη επισημάνει στελέχη και των δύο πλευρών (εκπρόσωποι των επιχειρήσεων και των κρατικών φορέων) και σύμφωνα με πληροφορίες το ζήτημα θα τεθεί από τα πρώτα, στη νέα συντονιστική Επιτροπή που έχει δημιουργηθεί για το συντονισμό των κινήσεων για την ψηφιακή μετάβαση και η οποία αναμένεται να συνεδριάσει σύντομα.
Υπενθυμίζεται ότι στην Επιτροπή συμμετέχουν εκπρόσωποι από τη ΓΓΕ, τα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, Εσωτερικών, Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης, το ΕΣΡ την ΕΕΤΤ την ΕΙΤΗΣΕΕ, την Digea, την ΕΠΕΚ, την ΕΤΕΠ και την Digital Union και η πρώτη της συνεδρίαση θα γίνει όταν ορισθούν οι εκπρόσωποι των προαναφερθέντων φορέων.
Το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, στο οποίο περιλαμβάνονται οι κάθε είδους ενέργειες σχετικά με την ενημέρωση του κοινού για τη μετάβαση στη νέα τεχνολογία εκπομπών, αποτελεί σε διεθνή κλίμακα, κοινή προσπάθεια του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, αφενός γιατί αφορά το σύνολο των πολιτών, αφετέρου γιατί ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το ΙΟΜ -και ειδικότερα ο ερευνητής ΜΜΕ, Κωνσταντίνος Παπαβασιλόπουλος- το κόστος της επικοινωνίας / ενημέρωσης στη Μεγάλη Βρετανία ανήλθε σε 200 εκατ. λίρες, στη Γαλλία στα 240 εκατ. ευρώ και σε μικρότερες χώρες, όπως η Σουηδία και η Δανία, σε 5,5 εκατ. ευρώ και 6,7 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Το εγχείρημα στην Ελλάδα
Όπως αναφέρθηκε στη «Ν» το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, δεν μπορεί να αποσυνδεθεί από το σημερινό οικονομικό περιβάλλον, το οποίο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για μεγάλα ανοίγματα.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υιοθετεί μια κεντρική συνολική εικόνα για όλους τους φορείς -στο πλαίσιο αυτό και δεδομένου ότι η αρχή έχει γίνει με την οικογένεια Κλικλίκου, το πιθανότερο είναι η καμπάνια αυτή να αποτελέσει και την κεντρική επιλογή- ενώ από πλευράς επικοινωνιακών οχημάτων, θα περιλαμβάνεται το σύνολο των μέσων, με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, καταχωρίσεις στον Τύπο, το Διαδίκτυο, υπαίθρια διαφήμιση, ειδικές ενημερωτικές εκδηλώσεις καθώς και συνεργασία με άλλες οργανώσεις.
Το τελικό ποσό του κόστους της καμπάνιας δεν μπορεί να προσδιορισθεί ακριβώς στην παρούσα φάση, ενώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι ήδη έχουν γίνει τα πρώτα βήματα από την πλευρά των ιδιωτών, μέσω της Digea. Παρά ταύτα στελέχη της αγοράς, εκτιμούν ότι θα κινηθεί σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα μικρότερων χωρών (όπως η Δανία).

Πηγή: Ναυτεμπορική

Η δημιουργία εθνικής στρατηγικής για την επικοινωνία και την ενημέρωση του κοινού, για τα θέματα που αφορούν στην ψηφιακή τηλεόραση -ένα φιλόδοξο εγχείρημα δεδομένων και των τρεχουσών οικονομικών συνθηκών- εξετάζεται από τους εμπλεκόμενους στη μετάβαση, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Την αναγκαιότητα της δημιουργίας εθνικής επικοινωνιακής στρατηγικής, έχουν ήδη επισημάνει στελέχη και των δύο πλευρών (εκπρόσωποι των επιχειρήσεων και των κρατικών φορέων) και σύμφωνα με πληροφορίες το ζήτημα θα τεθεί από τα πρώτα, στη νέα συντονιστική Επιτροπή που έχει δημιουργηθεί για το συντονισμό των κινήσεων για την ψηφιακή μετάβαση και η οποία αναμένεται να συνεδριάσει σύντομα.
Υπενθυμίζεται ότι στην Επιτροπή συμμετέχουν εκπρόσωποι από τη ΓΓΕ, τα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, Εσωτερικών, Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης, το ΕΣΡ την ΕΕΤΤ την ΕΙΤΗΣΕΕ, την Digea, την ΕΠΕΚ, την ΕΤΕΠ και την Digital Union και η πρώτη της συνεδρίαση θα γίνει όταν ορισθούν οι εκπρόσωποι των προαναφερθέντων φορέων.
Το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, στο οποίο περιλαμβάνονται οι κάθε είδους ενέργειες σχετικά με την ενημέρωση του κοινού για τη μετάβαση στη νέα τεχνολογία εκπομπών, αποτελεί σε διεθνή κλίμακα, κοινή προσπάθεια του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, αφενός γιατί αφορά το σύνολο των πολιτών, αφετέρου γιατί ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το ΙΟΜ -και ειδικότερα ο ερευνητής ΜΜΕ, Κωνσταντίνος Παπαβασιλόπουλος- το κόστος της επικοινωνίας / ενημέρωσης στη Μεγάλη Βρετανία ανήλθε σε 200 εκατ. λίρες, στη Γαλλία στα 240 εκατ. ευρώ και σε μικρότερες χώρες, όπως η Σουηδία και η Δανία, σε 5,5 εκατ. ευρώ και 6,7 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Το εγχείρημα στην Ελλάδα
Όπως αναφέρθηκε στη «Ν» το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, δεν μπορεί να αποσυνδεθεί από το σημερινό οικονομικό περιβάλλον, το οποίο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για μεγάλα ανοίγματα.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υιοθετεί μια κεντρική συνολική εικόνα για όλους τους φορείς -στο πλαίσιο αυτό και δεδομένου ότι η αρχή έχει γίνει με την οικογένεια Κλικλίκου, το πιθανότερο είναι η καμπάνια αυτή να αποτελέσει και την κεντρική επιλογή- ενώ από πλευράς επικοινωνιακών οχημάτων, θα περιλαμβάνεται το σύνολο των μέσων, με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, καταχωρίσεις στον Τύπο, το Διαδίκτυο, υπαίθρια διαφήμιση, ειδικές ενημερωτικές εκδηλώσεις καθώς και συνεργασία με άλλες οργανώσεις.
Το τελικό ποσό του κόστους της καμπάνιας δεν μπορεί να προσδιορισθεί ακριβώς στην παρούσα φάση, ενώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι ήδη έχουν γίνει τα πρώτα βήματα από την πλευρά των ιδιωτών, μέσω της Digea. Παρά ταύτα στελέχη της αγοράς, εκτιμούν ότι θα κινηθεί σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα μικρότερων χωρών (όπως η Δανία).

Πηγή: Ναυτεμπορική

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link Omada ER706W-4G
Το ER706W-4G είναι ένα ασύρματο router της TP-Link, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο internet μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει μία υπ…
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας 2U30F
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή του τελευταίου μοντέλου της σειράς θωρακισμένων ενισχυτών με βύσματα F. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες…
Bridge Cable KL015 / KL016 / KL017 / KL018 / KL019
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή σειράς καλωδίων LAN μάρκας Bridge Cable, σε κουλούρες 100m. Πρόκειται για μονόκλωνα καλώδια CAT6 με πάχος καλωδίου 23AWG, τα οποία προσφέρουν αξιό…
Promax ATLaS NG
Έχει προστεθεί μία τρίτη ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για το πεδιόμετρο - ναυαρχίδα Promax ATLaS NG. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην playlist Promax ATLaS NG - Εκπαιδευ…
Ikusi AM 321
Ο Multiband ενισχυτής AM 321 της Ikusi by Fagor, είναι ένας αυτοτροφοδοτούμενος ενισχυτής πολλαπλών ζωνών με 3 εισόδους για εσωτερικούς χώρους, προσαρμοσμένος στο LTE. Ο AM 321 (Ref. 35386) είναι κα…
Ikusi WAF 201
Ο ενισχυτής WAF 201 (Ref. 35150) είναι ένας broadband ενισχυτής υψηλής στάθμης εξόδου, ιδανικός για την ενίσχυση όλων των τηλεοπτικών καναλιών σε κεντρικές εγκαταστάσεις. Βασικά χαρακτηριστικά: •…
Η IDComs συμμετέχει στη Salonica Electronix 2025!
Στα πλαίσια της συνεχούς δυναμικής παρουσίας της IDComs σε εκθέσεις και events, η εταιρεία θα συμμετάσχει και φέτος στην έκθεση Salonica Electronix 2025, η οποία θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη…
Ruijie Reyee RG-RAP72Pro
Το RG-RAP72Pro σχεδιάστηκε για να προσφέρει ασύρματη σύνδεση υψηλής απόδοσης σε επαγγελματικούς χώρους. Αυτοί οι επαγγελματικοί χώροι κυμαίνονται από ξενοδοχειακές μονάδες, σε μικρές επιχειρήσεις, γ…
Goobay HDMI Optical Hybrid Ultra High Speed 30m / 40m / 50m
Η εταιρεία STAM Electronics ανακοινώνει την παραλαβή σειράς καλωδίων HDMI μάρκας Goobay. Πρόκειται για ultra high speed ενεργά οπτικά καλώδια (AOC – Active Optical Cable) HDMI version 2.1, τα οποία…
TP-Link Omada EAP650-Desktop
Η TP-Link παρουσιάζει το νέο EAP650-Desktop, ένα επιτραπέζιο Access Point για συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας με ευέλικτη ανάπτυξη. Προσφέρει εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες Wi-Fi 6 και είναι ιδανικό γ…
H850 – Συσκευή ανάγνωσης κωδικού και συχνότητας για ασύρματα τηλεχειριστήρια
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή ενός ποιοτικού και αξιόπιστου αντιγραφέα τηλεκοντρόλ, του H850. Πρόκειται για μια μικροσκοπική συσκευή ανάγνωσης κωδικού και συχνότητας για ασύρμα…
IKUSI by FAGOR FMC Series
Η σειρά FMC της IKUSI by FAGOR περιλαμβάνει 20 μοντέλα Cascade πολυδιακοπτών στους οποίους ο αριθμός εισόδων αποτελεί επίσης και τον αριθμό γραμμών καθόδου (trunk lines). Για τις εν λόγω σειρές, δια…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Απρίλιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Απριλίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Απριλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιο…
Smart TV OS
Οι σύγχρονες τηλεοράσεις κατασκευάζονται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ώστε να χαρακτηρίζονται έξυπνες και να προσφέρουν διευρυμένες δυνατότητες τηλεθέασης, σε σχέση με τα παραδοσιακά μοντέ…
Sat & Zap, Απρίλιος 2025
Ξεκίνησαν εκπομπές οι νέοι ισχυροί δορυφόροι Astra 1P, Turksat 6A, Badr8 (στον τελευταίο λαμβάνουμε στα δυτικά ακόμα και τη δέσμη Δυτικής Αφρικής). Οι τουρκοκύπριοι εκπέμπουν ελεύθερα όλα τα κανάλια…