Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ταχύτατη ανάπτυξη παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου στην Ελλάδα
Τεκτονικές αλλαγές πραγματοποιούνται στην παραγωγή και κατανάλωση περιεχομένου από την ψηφιοποίηση, από καινοτόμες πλατφόρμες και την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Πρόκειται για έναν μετασχηματισμό στην παραγωγή οπτικοακουστικού περιεχομένου που τρέχει με υψηλές ταχύτητες και…
Τεκτονικές αλλαγές πραγματοποιούνται στην παραγωγή και κατανάλωση περιεχομένου από την ψηφιοποίηση, από καινοτόμες πλατφόρμες και την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Πρόκειται για έναν μετασχηματισμό στην παραγωγή οπτικοακουστικού περιεχομένου που τρέχει με υψηλές ταχύτητες και εμπλέκει πολλές τεχνολογίες. Η Ευρώπη προσαρμόζει το νομοθετικό πλαίσιο στη νέα πραγματικότητα, ενώ για την Ελλάδα εμφανίζονται ευκαιρίες για παραγωγές που θα είναι διαθέσιμες τοπικά και διεθνώς από παραδοσιακά κανάλια, όπως κινηματογράφοι και τηλεόραση, αλλά και από τις πλατφόρμες.
Το μέλλον του κλάδου παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Νικόλαος Γιατρομανωλάκης, τόνισε την ανάγκη για μια νέα ατζέντα που θα συνδυάζει κίνητρα, ανάπτυξη δεξιοτήτων, απλοποίηση διαδικασιών και εκσυγχρονισμός του πλαισίου για ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η ελληνική κυβέρνηση, σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία, Έλληνες και διεθνείς παραγωγούς, με στόχο τόσο την ανάπτυξη ελληνικού περιεχομένου όσο και την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα. Αυτό θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μη λειτουργήσει εις βάρος των κινηματογράφων, καθώς μετασχηματισμός σήμερα έχει επιφέρει αλλαγές και στη διανομή του περιεχομένου.
Από την πλευρά του, ο κ. Λεωνίδας Χριστόπουλος, γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης επεσήμανε ότι προωθούνται σημαντικές αλλαγές στο θέμα των κινήτρων και την απλοποίηση των διαδικασιών, όπως στις άδειες για μια κινηματογραφική παραγωγή ή για τις χρηματοδοτήσεις. Ήδη υπάρχουν αποτελέσματα, καθώς αυξάνονται οι παραγωγές, οι οποίες μάλιστα γνωρίζουν επιτυχία στο διεθνές κοινό. Αυτή τη στιγμή τρέχουν 185 project ανω των 100 εκατ. ευρώ. Επίσης, η Ελλάδα έχει ήδη αυξήσει το ποσοστό επιστροφών (cashback) στο 40% από 35%, ενώ υπάρχουν 65 εκατ. ευρώ τα οποία μπορούν να ενισχύσουν τις παραγωγές μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.
Στο πάνελ ήταν παρών ο κ. Alex Long, Regional Director, Public Policy του Netflix International, ο οποίος επιβεβαίωσε το αυξανόμενο ενδιαφέρον της πλατφόρμας για την ελληνική αγορά. Το Netflix βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με παραγωγούς αλλά και φορείς. Όπως ανέφερε η επένδυση σε τοπικές παραγωγές αποτελεί στρατηγική του Netflix. Πρόκειται για μια απόφαση που έχει επιβεβαιώσει το Netflix, καθώς στις πιο δημοφιλείς σειρές βρίσκονται παραγωγές από Δανία, Γερμανία, Ισπανία κά χώρες. Μάλιστα, το 90% του περιεχομένου αποτελείται από τοπικές παραγωγές και μόνο το 10% από διεθνείς. Επιπλέον, από έρευνα του Netflix προέκυψε ότι όσοι παρακολουθούν σειρές από άλλες χώρες θέλουν να τις επισκεφθούν ή να μάθουν τη γλώσσα. Ωστόσο, η παραγωγή είναι μια ακριβή και χρονοβόρα υπόθεση, οπότε απαιτείται μελέτη της κάθε αγοράς πριν ενταχθεί στην πλατφόρμα.
Το TikTok ήταν επίσης παρών, με τον Head of Government Relations and Public Policy για τη ΝΑ Ευρώπη, κ. Giacomo Lev Mannheimer, να αποκαλύπτει ότι πρόσφατα ελήφθη η απόφαση για αύξηση της διάρκειας των βίντεο σε 10 λεπτά. Έτσι, δίνεται η ευκαιρία στους χρήστες, που αυτοί είναι οι παραγωγοί, να δημιουργούν ταινίες μικρού μήκους. Αποκάλυψε, επίσης, ότι το TikTok αποτελεί πλέον επισήμως μέλος του Φεστιβάλ Καννών που σημαίνει ότι μπορεί μία παραγωγή να προταθεί για βραβείο. Εξάλλου, μουσικό κομμάτι που πρωτοεμφανίστηκε στο TikTok κέρδισε βραβείο Grammy. Επιπλέον, το νέο εργαλείο για το editing των βίντεο είναι τόσο εξελιγμένο που βοηθά περίπλοκες και ποιοτικές παραγωγές. Αυτή, άλλωστε, είναι η φιλοσοφία του TikTok, δηλαδή να εμπνέεται η δημιουργικότητα.
Ο κ. Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, παραγωγός και ιδρυτής της HERETIC, μίλησε για υποχρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και πρότεινε να περιληφθούν στις χρηματοδοτήσεις και οι τηλεοπτικές παραγωγές. Πέραν, όμως, της χρηματοδότησης απαιτείται η ενσωμάτωση της νέας ευρωπαϊκής οδηγίας στην εθνική νομοθεσία. Η νέα οδηγία περιλαμβάνει ένα σύνολο αλλαγών που ρυθμίζουν θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, λαμβάνοντας υπόψη την παράλληλη διανομή σε παραδοσιακά κανάλια όπως και από πλατφόρμες. Επίσης, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για την απλοποίηση στις αξιολογήσεις και τις χρηματοδοτήσεις.
Την πρωτοποριακή αυτή συζήτηση για τα ελληνικά δεδομένα, η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, συντόνισε ο δημοσιογράφος-senior editor του diaNEOsis, κ. Ηλίας Νικολαΐδης.