Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Το BBC ζητά συγνώμη για κατασκευασμένα ντοκιμαντέρ

Το BBC θα ζητήσει σήμερα συγνώμη σε 74 περίπου εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο για ένα σκάνδαλο με κατασκευασμένες ειδήσεις που αποκάλυψε η εφημερίδα The Independent. Το BBC μετέδιδε ντοκιμαντέρ μίας εταιρείας με έδρα το Λονδίνο η οποία κέρδιζε εκατομμύρια λίρες από πελάτες που την πλήρωναν για την προώθηση των δημοσίων σχέσεων τους (PR), και τους οποίους προέβαλε στις παραγωγές της.
Οι τηλεθεατές του BBC World News στην Κουάλα Λουμπούρ, στο Χαρτούμ, στην Μπανγκόγκ και στο Μπουένος Άιρες, θα παρακολουθήσουν μία σημαντική εκπομπή, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε 295 εκατομμύρια νοικοκυριά, σε 1.7 εκατομμύρια δωμάτια ξενοδοχείων, σε 81 κρουαζιερόπλοια, σε 46 αεροπορικές γραμμές και σε 35 πλατφόρμες κινητής τηλεφωνίας, σε τέσσερις διαφορετικές χρονικές στιγμές ώστε να φτάσει στο κοινό διαφορετικών ζωνών ώρας. Το BBC θα απολογηθεί σε αυτή την εκπομπή για την καταστρατήγηση κανόνων που έχουν σκοπό την προστασία της δημοσιογραφικής ακεραιότητας.
Η Independent αποκάλυψε πέρυσι σε μία έρευνα για την παγκόσμια βιομηχανία τηλεοπτικών ειδήσεων, ότι το BBC κατέβαλλε μηδαμινές ονομαστικές αμοιβές, που μπορεί να έφταναν το ποσό μόλις μίας λίρας, για τα προγράμματα της βρετανικής εταιρείας FBC Media, της οποίας ο κατάλογος πελατών PR περιελάμβανε ξένες κυβερνήσεις και πολυεθνικές εταιρείες. Η FBC δημιούργησε οκτώ προγράμματα για το BBC που αφορούσαν την Μαλαισία, για τα οποία δεν είχε δηλώσει ότι είχε λάβει το ποσό των 17 εκατομμυρίων στερλινών από την κυβέρνηση της Μαλαισίας για την προώθηση μίας «παγκόσμιας στρατηγικής επικοινωνίας». Τα προγράμματα περιελάμβαναν την θετική κάλυψη της αμφιλεγόμενης βιομηχανίας φοινικέλαιου της Μαλαισίας.
Το BBC χρησιμοποίησε επίσης την FBC για τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ για τον περυσινό ξεσηκωμό στην Αίγυπτο, χωρίς να γνωρίζει ότι η εταιρεία είχε πληρωθεί για να προωθήσει τις δημόσιες σχέσεις του καθεστώτος του πρώην δικτάτορα Χόσνι Μουμπάρακ.
Η επιτροπή δημοσιογραφικών στάνταρ (Editorial Standards Committee) του BBC διενήργησε έρευνα σχετικά με το BBC World News, την οποία δημοσίευσε τον Νοέμβριο και στην οποία ανέφερε ότι ανακάλυψε 15 παραβιάσεις των δημοσιογραφικών κανόνων. Οκτώ από αυτές αφορούσαν τα προγράμματα της FBC για την Μαλαισία. Η επιτροπή εντόπισε και άλλες παραβιάσεις των κανόνων για τις χορηγίες προγραμμάτων που προβάλλονται από το BBC World News, το οποίο είναι μία εμπορική επιχείρηση που μεταδίδει διαφημίσεις. Στην απολογία του το BBC θα αναφέρει: «Ένας μικρός αριθμός προγραμμάτων που προβλήθηκαν από το BBC World News από τον Φεβρουάριο του 2009 έως τον Ιούλιο του 2011, παραβίασαν τους κανόνες του BBC, οι οποίοι έχουν θεσπιστεί για να διαφυλάττουν την δημοσιογραφική μας ακεραιότητα. Οι κανόνες αυτοί διασφαλίζουν ότι τα προγράμματα είναι ελεύθερα, και θα πρέπει να θεωρούνται ελεύθερα, από εμπορικές ή άλλες εξωτερικές πιέσεις.»
Κάνοντας άμεση αναφορά στα ντοκιμαντέρ του FBC, θα λέει: «Στις περιπτώσεις οκτώ προγραμμάτων, που προέβαλαν την Μαλαισία, ανακαλύψαμε ότι η εταιρεία παραγωγής των προγραμμάτων φαίνεται να έχει οικονομικές σχέσεις με την κυβέρνηση της Μαλαισίας. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως υπήρξε σύγκρουση συμφερόντων, αν και το BBC δεν είχε επίγνωση αυτού του γεγονότος όταν μετέδιδε τα συγκεκριμένα προγράμματα.»
Και καταλήγει: «Η δημοσιογραφική ακεραιότητα είναι η ύψιστη προτεραιότητα του BBC World News, και γι αυτό το λόγο ζητούμε συγνώμη για τις παραβιάσεις των τυπικών μας στάνταρ.»
Η Independent είχε αποκαλύψει ότι η FBC, η οποία διοικείται από τον Alan Friedman πρώην δημοσιογράφο των Financial Times και τον John Defterios παρουσιαστή του CNN, είχε αναλάβει την παραγωγή προγραμμάτων που προέβαλαν τους πελάτες της FBC για το διεθνές επιχειρηματικό κανάλι CNBC, το οποίο ανέστειλε την εκπομπή World Business, η οποία ήταν παραγωγή της FBC. Στον κατάλογο πελατών της FBC περιλαμβάνονται επίσης η ελληνική κυβέρνηση και η κυβέρνηση του Καζακστάν, και εταιρείες όπως η Microsoft. H FBC προσπάθησε επίσης να υπαινιχθεί μέσω του διαφημιστικού της υλικού ότι «καλλιέργησε ως πρεσβευτές» βασικούς διαμορφωτές της κοινής γνώμης, όπως ο οικονομολόγος Jeffrey Sachs. Ο Sachs απέρριψε αυτόν τον ισχυρισμό.
Όταν η Independent δημοσίευσε την έρευνα της, η FBC δήλωσε ότι κρατούσε αυστηρό διαχωρισμό ανάμεσα στις δημοσιογραφικό της τμήμα και το τμήμα δημοσίων σχέσεων. H FBC έκλεισε τα γραφεία της στο Λονδίνο και τον Οκτώβριο τέθηκε υπό επιτροπεία. Η βρετανική αρχή τηλεπικοινωνιών OFCOM διενεργεί έρευνα για την FBC.
Πηγή: independent.co.uk
Το BBC θα ζητήσει σήμερα συγνώμη σε 74 περίπου εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο για ένα σκάνδαλο με κατασκευασμένες ειδήσεις που αποκάλυψε η εφημερίδα The Independent. Το BBC μετέδιδε ντοκιμαντέρ μίας εταιρείας με έδρα το Λονδίνο η οποία κέρδιζε εκατομμύρια λίρες από πελάτες που την πλήρωναν για την προώθηση των δημοσίων σχέσεων τους (PR), και τους οποίους προέβαλε στις παραγωγές της.
Οι τηλεθεατές του BBC World News στην Κουάλα Λουμπούρ, στο Χαρτούμ, στην Μπανγκόγκ και στο Μπουένος Άιρες, θα παρακολουθήσουν μία σημαντική εκπομπή, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε 295 εκατομμύρια νοικοκυριά, σε 1.7 εκατομμύρια δωμάτια ξενοδοχείων, σε 81 κρουαζιερόπλοια, σε 46 αεροπορικές γραμμές και σε 35 πλατφόρμες κινητής τηλεφωνίας, σε τέσσερις διαφορετικές χρονικές στιγμές ώστε να φτάσει στο κοινό διαφορετικών ζωνών ώρας. Το BBC θα απολογηθεί σε αυτή την εκπομπή για την καταστρατήγηση κανόνων που έχουν σκοπό την προστασία της δημοσιογραφικής ακεραιότητας.
Η Independent αποκάλυψε πέρυσι σε μία έρευνα για την παγκόσμια βιομηχανία τηλεοπτικών ειδήσεων, ότι το BBC κατέβαλλε μηδαμινές ονομαστικές αμοιβές, που μπορεί να έφταναν το ποσό μόλις μίας λίρας, για τα προγράμματα της βρετανικής εταιρείας FBC Media, της οποίας ο κατάλογος πελατών PR περιελάμβανε ξένες κυβερνήσεις και πολυεθνικές εταιρείες. Η FBC δημιούργησε οκτώ προγράμματα για το BBC που αφορούσαν την Μαλαισία, για τα οποία δεν είχε δηλώσει ότι είχε λάβει το ποσό των 17 εκατομμυρίων στερλινών από την κυβέρνηση της Μαλαισίας για την προώθηση μίας «παγκόσμιας στρατηγικής επικοινωνίας». Τα προγράμματα περιελάμβαναν την θετική κάλυψη της αμφιλεγόμενης βιομηχανίας φοινικέλαιου της Μαλαισίας.
Το BBC χρησιμοποίησε επίσης την FBC για τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ για τον περυσινό ξεσηκωμό στην Αίγυπτο, χωρίς να γνωρίζει ότι η εταιρεία είχε πληρωθεί για να προωθήσει τις δημόσιες σχέσεις του καθεστώτος του πρώην δικτάτορα Χόσνι Μουμπάρακ.
Η επιτροπή δημοσιογραφικών στάνταρ (Editorial Standards Committee) του BBC διενήργησε έρευνα σχετικά με το BBC World News, την οποία δημοσίευσε τον Νοέμβριο και στην οποία ανέφερε ότι ανακάλυψε 15 παραβιάσεις των δημοσιογραφικών κανόνων. Οκτώ από αυτές αφορούσαν τα προγράμματα της FBC για την Μαλαισία. Η επιτροπή εντόπισε και άλλες παραβιάσεις των κανόνων για τις χορηγίες προγραμμάτων που προβάλλονται από το BBC World News, το οποίο είναι μία εμπορική επιχείρηση που μεταδίδει διαφημίσεις. Στην απολογία του το BBC θα αναφέρει: «Ένας μικρός αριθμός προγραμμάτων που προβλήθηκαν από το BBC World News από τον Φεβρουάριο του 2009 έως τον Ιούλιο του 2011, παραβίασαν τους κανόνες του BBC, οι οποίοι έχουν θεσπιστεί για να διαφυλάττουν την δημοσιογραφική μας ακεραιότητα. Οι κανόνες αυτοί διασφαλίζουν ότι τα προγράμματα είναι ελεύθερα, και θα πρέπει να θεωρούνται ελεύθερα, από εμπορικές ή άλλες εξωτερικές πιέσεις.»
Κάνοντας άμεση αναφορά στα ντοκιμαντέρ του FBC, θα λέει: «Στις περιπτώσεις οκτώ προγραμμάτων, που προέβαλαν την Μαλαισία, ανακαλύψαμε ότι η εταιρεία παραγωγής των προγραμμάτων φαίνεται να έχει οικονομικές σχέσεις με την κυβέρνηση της Μαλαισίας. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως υπήρξε σύγκρουση συμφερόντων, αν και το BBC δεν είχε επίγνωση αυτού του γεγονότος όταν μετέδιδε τα συγκεκριμένα προγράμματα.»
Και καταλήγει: «Η δημοσιογραφική ακεραιότητα είναι η ύψιστη προτεραιότητα του BBC World News, και γι αυτό το λόγο ζητούμε συγνώμη για τις παραβιάσεις των τυπικών μας στάνταρ.»
Η Independent είχε αποκαλύψει ότι η FBC, η οποία διοικείται από τον Alan Friedman πρώην δημοσιογράφο των Financial Times και τον John Defterios παρουσιαστή του CNN, είχε αναλάβει την παραγωγή προγραμμάτων που προέβαλαν τους πελάτες της FBC για το διεθνές επιχειρηματικό κανάλι CNBC, το οποίο ανέστειλε την εκπομπή World Business, η οποία ήταν παραγωγή της FBC. Στον κατάλογο πελατών της FBC περιλαμβάνονται επίσης η ελληνική κυβέρνηση και η κυβέρνηση του Καζακστάν, και εταιρείες όπως η Microsoft. H FBC προσπάθησε επίσης να υπαινιχθεί μέσω του διαφημιστικού της υλικού ότι «καλλιέργησε ως πρεσβευτές» βασικούς διαμορφωτές της κοινής γνώμης, όπως ο οικονομολόγος Jeffrey Sachs. Ο Sachs απέρριψε αυτόν τον ισχυρισμό.
Όταν η Independent δημοσίευσε την έρευνα της, η FBC δήλωσε ότι κρατούσε αυστηρό διαχωρισμό ανάμεσα στις δημοσιογραφικό της τμήμα και το τμήμα δημοσίων σχέσεων. H FBC έκλεισε τα γραφεία της στο Λονδίνο και τον Οκτώβριο τέθηκε υπό επιτροπεία. Η βρετανική αρχή τηλεπικοινωνιών OFCOM διενεργεί έρευνα για την FBC.
Πηγή: independent.co.uk