Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 188
TM 531
SECURITY REPORT 151
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

11 Φεβρουαρίου 2012 19:40

Το BBC ζητά συγνώμη για κατασκευασμένα ντοκιμαντέρ

Γράφει: Σ.Χ.
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F3d5afccc7603c81d8b4a560d3d8b8e68 XL

Το BBC θα ζητήσει σήμερα συγνώμη σε 74 περίπου εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο για ένα σκάνδαλο με κατασκευασμένες ειδήσεις  που αποκάλυψε η εφημερίδα The Independent. Το BBC μετέδιδε ντοκιμαντέρ μίας εταιρείας με έδρα το Λονδίνο η οποία κέρδιζε εκατομμύρια λίρες από πελάτες που την πλήρωναν για την προώθηση των δημοσίων σχέσεων τους (PR), και τους οποίους προέβαλε στις παραγωγές της.

Οι τηλεθεατές του BBC World News στην Κουάλα Λουμπούρ, στο Χαρτούμ, στην Μπανγκόγκ και στο Μπουένος Άιρες, θα παρακολουθήσουν μία σημαντική εκπομπή, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε 295 εκατομμύρια νοικοκυριά, σε 1.7 εκατομμύρια δωμάτια ξενοδοχείων, σε 81 κρουαζιερόπλοια, σε 46 αεροπορικές γραμμές και σε 35 πλατφόρμες κινητής τηλεφωνίας, σε τέσσερις διαφορετικές χρονικές στιγμές ώστε να φτάσει στο κοινό διαφορετικών ζωνών ώρας.  Το BBC θα απολογηθεί σε αυτή την εκπομπή για την καταστρατήγηση κανόνων που έχουν σκοπό την προστασία της δημοσιογραφικής ακεραιότητας.

Η Independent αποκάλυψε πέρυσι σε μία έρευνα για την παγκόσμια βιομηχανία τηλεοπτικών ειδήσεων, ότι το BBC κατέβαλλε μηδαμινές ονομαστικές αμοιβές, που μπορεί να έφταναν το ποσό μόλις μίας λίρας, για τα προγράμματα της βρετανικής εταιρείας FBC Media, της οποίας ο κατάλογος πελατών PR περιελάμβανε ξένες κυβερνήσεις και πολυεθνικές εταιρείες. Η FBC δημιούργησε οκτώ προγράμματα για το BBC που αφορούσαν την Μαλαισία, για τα οποία δεν είχε δηλώσει ότι είχε λάβει το ποσό των 17 εκατομμυρίων στερλινών από την κυβέρνηση της Μαλαισίας για την προώθηση μίας «παγκόσμιας στρατηγικής επικοινωνίας». Τα προγράμματα περιελάμβαναν την θετική κάλυψη της αμφιλεγόμενης βιομηχανίας φοινικέλαιου της Μαλαισίας.

Το BBC χρησιμοποίησε επίσης την FBC για τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ για τον περυσινό ξεσηκωμό στην Αίγυπτο, χωρίς να γνωρίζει ότι η εταιρεία είχε πληρωθεί για να προωθήσει τις δημόσιες σχέσεις του καθεστώτος του πρώην δικτάτορα Χόσνι Μουμπάρακ.

Η επιτροπή δημοσιογραφικών στάνταρ (Editorial Standards Committee) του BBC διενήργησε έρευνα σχετικά με το BBC World News, την οποία δημοσίευσε τον Νοέμβριο και στην οποία ανέφερε ότι ανακάλυψε 15 παραβιάσεις των δημοσιογραφικών κανόνων. Οκτώ από αυτές αφορούσαν τα προγράμματα της FBC για την Μαλαισία. Η επιτροπή εντόπισε και άλλες παραβιάσεις των κανόνων για τις χορηγίες προγραμμάτων που προβάλλονται από το BBC World News, το οποίο είναι μία εμπορική επιχείρηση που μεταδίδει διαφημίσεις. Στην απολογία του το BBC θα αναφέρει: «Ένας μικρός αριθμός προγραμμάτων που προβλήθηκαν από το BBC World News από τον Φεβρουάριο του 2009 έως τον Ιούλιο του 2011, παραβίασαν τους κανόνες του BBC, οι οποίοι έχουν θεσπιστεί για  να διαφυλάττουν την δημοσιογραφική μας ακεραιότητα. Οι κανόνες αυτοί διασφαλίζουν ότι τα προγράμματα είναι ελεύθερα, και θα πρέπει να θεωρούνται ελεύθερα, από εμπορικές ή άλλες εξωτερικές πιέσεις.»

Κάνοντας άμεση αναφορά στα ντοκιμαντέρ του FBC, θα λέει: «Στις περιπτώσεις οκτώ προγραμμάτων, που προέβαλαν την Μαλαισία, ανακαλύψαμε ότι η εταιρεία παραγωγής των προγραμμάτων φαίνεται να έχει οικονομικές σχέσεις με την κυβέρνηση της Μαλαισίας. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως υπήρξε σύγκρουση συμφερόντων, αν και το BBC δεν είχε επίγνωση αυτού του γεγονότος όταν μετέδιδε τα συγκεκριμένα προγράμματα.»

Και καταλήγει: «Η δημοσιογραφική ακεραιότητα είναι η ύψιστη προτεραιότητα του BBC World News, και γι αυτό το λόγο ζητούμε συγνώμη για τις παραβιάσεις των τυπικών μας στάνταρ.»

Η Independent είχε αποκαλύψει ότι η FBC, η οποία διοικείται από τον Alan Friedman πρώην δημοσιογράφο των Financial Times και τον John Defterios παρουσιαστή του CNN, είχε αναλάβει την παραγωγή προγραμμάτων που προέβαλαν τους πελάτες της FBC για το διεθνές επιχειρηματικό κανάλι CNBC, το οποίο ανέστειλε την εκπομπή World Business, η οποία ήταν παραγωγή της FBC. Στον κατάλογο πελατών της FBC περιλαμβάνονται επίσης η ελληνική κυβέρνηση και η κυβέρνηση του Καζακστάν, και εταιρείες όπως η Microsoft. H FBC προσπάθησε επίσης να υπαινιχθεί μέσω του διαφημιστικού της υλικού ότι «καλλιέργησε ως πρεσβευτές» βασικούς διαμορφωτές της κοινής γνώμης, όπως ο οικονομολόγος Jeffrey Sachs. Ο Sachs απέρριψε αυτόν τον ισχυρισμό.

Όταν η Independent δημοσίευσε την έρευνα της, η FBC δήλωσε ότι κρατούσε αυστηρό διαχωρισμό ανάμεσα στις δημοσιογραφικό της τμήμα και το τμήμα δημοσίων σχέσεων.  H FBC έκλεισε τα γραφεία της στο Λονδίνο και τον Οκτώβριο τέθηκε υπό επιτροπεία. Η βρετανική αρχή τηλεπικοινωνιών OFCOM διενεργεί έρευνα για την FBC.

Πηγή: independent.co.uk

Το BBC θα ζητήσει σήμερα συγνώμη σε 74 περίπου εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο για ένα σκάνδαλο με κατασκευασμένες ειδήσεις  που αποκάλυψε η εφημερίδα The Independent. Το BBC μετέδιδε ντοκιμαντέρ μίας εταιρείας με έδρα το Λονδίνο η οποία κέρδιζε εκατομμύρια λίρες από πελάτες που την πλήρωναν για την προώθηση των δημοσίων σχέσεων τους (PR), και τους οποίους προέβαλε στις παραγωγές της.

Οι τηλεθεατές του BBC World News στην Κουάλα Λουμπούρ, στο Χαρτούμ, στην Μπανγκόγκ και στο Μπουένος Άιρες, θα παρακολουθήσουν μία σημαντική εκπομπή, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε 295 εκατομμύρια νοικοκυριά, σε 1.7 εκατομμύρια δωμάτια ξενοδοχείων, σε 81 κρουαζιερόπλοια, σε 46 αεροπορικές γραμμές και σε 35 πλατφόρμες κινητής τηλεφωνίας, σε τέσσερις διαφορετικές χρονικές στιγμές ώστε να φτάσει στο κοινό διαφορετικών ζωνών ώρας.  Το BBC θα απολογηθεί σε αυτή την εκπομπή για την καταστρατήγηση κανόνων που έχουν σκοπό την προστασία της δημοσιογραφικής ακεραιότητας.

Η Independent αποκάλυψε πέρυσι σε μία έρευνα για την παγκόσμια βιομηχανία τηλεοπτικών ειδήσεων, ότι το BBC κατέβαλλε μηδαμινές ονομαστικές αμοιβές, που μπορεί να έφταναν το ποσό μόλις μίας λίρας, για τα προγράμματα της βρετανικής εταιρείας FBC Media, της οποίας ο κατάλογος πελατών PR περιελάμβανε ξένες κυβερνήσεις και πολυεθνικές εταιρείες. Η FBC δημιούργησε οκτώ προγράμματα για το BBC που αφορούσαν την Μαλαισία, για τα οποία δεν είχε δηλώσει ότι είχε λάβει το ποσό των 17 εκατομμυρίων στερλινών από την κυβέρνηση της Μαλαισίας για την προώθηση μίας «παγκόσμιας στρατηγικής επικοινωνίας». Τα προγράμματα περιελάμβαναν την θετική κάλυψη της αμφιλεγόμενης βιομηχανίας φοινικέλαιου της Μαλαισίας.

Το BBC χρησιμοποίησε επίσης την FBC για τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ για τον περυσινό ξεσηκωμό στην Αίγυπτο, χωρίς να γνωρίζει ότι η εταιρεία είχε πληρωθεί για να προωθήσει τις δημόσιες σχέσεις του καθεστώτος του πρώην δικτάτορα Χόσνι Μουμπάρακ.

Η επιτροπή δημοσιογραφικών στάνταρ (Editorial Standards Committee) του BBC διενήργησε έρευνα σχετικά με το BBC World News, την οποία δημοσίευσε τον Νοέμβριο και στην οποία ανέφερε ότι ανακάλυψε 15 παραβιάσεις των δημοσιογραφικών κανόνων. Οκτώ από αυτές αφορούσαν τα προγράμματα της FBC για την Μαλαισία. Η επιτροπή εντόπισε και άλλες παραβιάσεις των κανόνων για τις χορηγίες προγραμμάτων που προβάλλονται από το BBC World News, το οποίο είναι μία εμπορική επιχείρηση που μεταδίδει διαφημίσεις. Στην απολογία του το BBC θα αναφέρει: «Ένας μικρός αριθμός προγραμμάτων που προβλήθηκαν από το BBC World News από τον Φεβρουάριο του 2009 έως τον Ιούλιο του 2011, παραβίασαν τους κανόνες του BBC, οι οποίοι έχουν θεσπιστεί για  να διαφυλάττουν την δημοσιογραφική μας ακεραιότητα. Οι κανόνες αυτοί διασφαλίζουν ότι τα προγράμματα είναι ελεύθερα, και θα πρέπει να θεωρούνται ελεύθερα, από εμπορικές ή άλλες εξωτερικές πιέσεις.»

Κάνοντας άμεση αναφορά στα ντοκιμαντέρ του FBC, θα λέει: «Στις περιπτώσεις οκτώ προγραμμάτων, που προέβαλαν την Μαλαισία, ανακαλύψαμε ότι η εταιρεία παραγωγής των προγραμμάτων φαίνεται να έχει οικονομικές σχέσεις με την κυβέρνηση της Μαλαισίας. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως υπήρξε σύγκρουση συμφερόντων, αν και το BBC δεν είχε επίγνωση αυτού του γεγονότος όταν μετέδιδε τα συγκεκριμένα προγράμματα.»

Και καταλήγει: «Η δημοσιογραφική ακεραιότητα είναι η ύψιστη προτεραιότητα του BBC World News, και γι αυτό το λόγο ζητούμε συγνώμη για τις παραβιάσεις των τυπικών μας στάνταρ.»

Η Independent είχε αποκαλύψει ότι η FBC, η οποία διοικείται από τον Alan Friedman πρώην δημοσιογράφο των Financial Times και τον John Defterios παρουσιαστή του CNN, είχε αναλάβει την παραγωγή προγραμμάτων που προέβαλαν τους πελάτες της FBC για το διεθνές επιχειρηματικό κανάλι CNBC, το οποίο ανέστειλε την εκπομπή World Business, η οποία ήταν παραγωγή της FBC. Στον κατάλογο πελατών της FBC περιλαμβάνονται επίσης η ελληνική κυβέρνηση και η κυβέρνηση του Καζακστάν, και εταιρείες όπως η Microsoft. H FBC προσπάθησε επίσης να υπαινιχθεί μέσω του διαφημιστικού της υλικού ότι «καλλιέργησε ως πρεσβευτές» βασικούς διαμορφωτές της κοινής γνώμης, όπως ο οικονομολόγος Jeffrey Sachs. Ο Sachs απέρριψε αυτόν τον ισχυρισμό.

Όταν η Independent δημοσίευσε την έρευνα της, η FBC δήλωσε ότι κρατούσε αυστηρό διαχωρισμό ανάμεσα στις δημοσιογραφικό της τμήμα και το τμήμα δημοσίων σχέσεων.  H FBC έκλεισε τα γραφεία της στο Λονδίνο και τον Οκτώβριο τέθηκε υπό επιτροπεία. Η βρετανική αρχή τηλεπικοινωνιών OFCOM διενεργεί έρευνα για την FBC.

Πηγή: independent.co.uk

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Amiko MIRA X-4200
Ο Amiko MiraX HiS-4200 είναι ένας κορυφαίος Linux 4K UHD media streamer, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε 4K UHD. Αυτός ο media streamer υποστηρίζει μεταξύ άλλων τ...
KAL KL-60
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου KL-60. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο 4:1, το οποίο προγραμματίζεται μέσω μονάδας υπέρυθρων από τ...
Promax ATLaS NG
Η Promax έχει δημιουργήσει μία σειρά εκπαιδευτικών video για τον κορυφαίο αναλυτή φάσματος ATLaS NG. Στα συγκεκριμένα video, περιγράφονται όλες οι λειτουργίες του αναλυτή, καθώς και ο τρόπος που δ...
SatLink COL5141A
Ο κωδικοποιητής COL5141A 4 σε 1 της SatLink είναι μια επαγγελματική συσκευή κωδικοποίησης και πολυπλεξίας ήχου και video με ισχυρή λειτουργικότητα. Διαθέτει διεπαφές εισόδου 4 καναλιών CVBS video ...
AVM FRITZ!DECT 350
Προσαρμόστε το FRITZ!DECT 350 σε πόρτες ή παράθυρα και αμέσως θα ανιχνεύσει αν είναι ανοικτά ή κλειστά. Αποτελώντας έναυσμα για την επακόλουθη λειτουργία προϊόντων FRITZ!DECT και συμβατών συσκευών...
KAL K-320
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του K-320, ενός ασύρματου ανιχνευτή κίνησης υποδοχής με εμβέλεια ανίχνευσης κίνησης 3 έως 7 μέτρων και γωνία κάλυψης 100°. Είναι ιδανικός για τη...
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας 2U30
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, ...
Tesla XT850
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου Tesla MediaBox XT850. Πρόκειται για ένα Android TV Box που είναι ταυτόχρονα και DVB-T2 HEVC (H.265) δέκτης, συμβατός με το νέο πρότυπο επίγεια...
SatLink ST-6502
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει την παραλαβή του νέου modulator ST-6502 της SatLink. Πρόκειται για έναν διαμορφωτή ενός καναλιού σε mini μέγεθος, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για οικιακή ψυχαγωγία, ξενο...
Fracarro UX-WB LTE
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου LNB της οικογένειας UX της ιταλικής Fracarro. Πρόκειται για το UX-WB LTE, ένα wideband LNB με 2 ξεχωριστές εξόδους, που η μία μεταφέρει όλα τα...
AVM Geofencing
Η τελευταία ενημέρωση του FRITZ!App Smart Home προσθέτει μια λειτουργία που ζητείται συχνά: Το geofencing. Σας επιτρέπει να εκτελείτε ενέργειες στο έξυπνο σπίτι σας όταν εισέρχεστε ή εξέρχεστε από...
Amiko A11 Link
Αναζητείτε έναν προηγμένο τρόπο για να απολαύσετε το αγαπημένο σας περιεχόμενο, είτε πρόκειται για ζωντανή τηλεόραση, είτε για ταινίες ή ραδιόφωνο; Μην ψάχνετε άλλο! Το Amiko A11 Link 4K TV Stick ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Ιούνιος 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουνίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
UEFA EURO 2024 GERMANY
Η ώρα για το μεγαλύτερο αθλητικό ραντεβού της τετραετίας στην Ευρώπη έφτασε! Για έναν ολόκληρο μήνα, από 14 Ιουνίου έως 14 Ιουλίου, η καρδιά της ποδοσφαιρικής Ευρώπης θα χτυπάει στα γήπεδα της Γερ...
Η PartnerNET διανέμει αποκλειστικά τα προϊόντα της MaxHub σε Ελλάδα και Κύπρο
H PartnerNET παρουσιάζει την εταιρεία MaxHub, η οποία αναμένεται να επαναπροσδιορίσει τον χώρο των επικοινωνιών (communication) και της έξυπνης συνεργασίας (collaboration) για τις επιχειρήσεις. Με...
Octagon Spirit Pro
Η γερμανική Octagon διευρύνει την γκάμα των HDTV δεκτών της, παρουσιάζοντας τη version 2 του μοντέλου Spirit, τον Octagon Spirit Pro. Πρόκειται για έναν δέκτη IP με επίσημο λειτουργικό σύστημα And...
Ekselans MD HD Easy Twin 122013
Έναν ολοκαίνουργιο στην ελληνική αγορά ψηφιακό διαμορφωτή, που διαθέτει πολλές και σημαντικές καινοτομίες, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για τον MD HD Easy T...
SAT & ZAP, Ιούνιος 2024
Η πικρή αλήθεια είναι ότι το streaming τείνει να υποκαταστήσει και στους DXersτη δορυφορική λήψη ως μέθοδο zapping. Παρ’ όλα αυτά μπορείτε ακόμη να βρείτε κανάλια που δεν μεταδίδονται ιντερνετικά…...