Skip to main content
29 Νοεμβρίου 2022 13:31

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη διατηρεί αμείωτη τη δυναμική του και μετά την πανδημία

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F11%2Fonline shopping

Το 76% των Ελλήνων καταναλωτών κάνει αγορές online τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα

Ως μία τακτική, η οποία έχει πλέον εδραιωθεί τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο όσο και στη συνείδηση των καταναλωτών, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη δεν σταμάτησε να σημειώνει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σύμφωνα με την έρευνα ‘PayPal eCommerce Index 2022’, σήμερα το 97% του πληθυσμού ψωνίζει και πληρώνει διαδικτυακά για τα αγαθά που επιλέγει[1]. Οι νεότερες γενιές αναδεικνύονται σε μία ολοένα και πιο ισχυρή κινητήρια δύναμη για τον κλάδο, ο οποίος δεν φαίνεται να επιβραδύνεται, παρά την παγκόσμια κρίση. Η κατάσταση δεν διαφέρει στην ελληνική αγορά, όπου οι online πωλήσεις διαδραματίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο, με ανοδικές τάσεις.

Αληθεύει ότι οι εκτιμήσεις για το μέλλον του e-commerce μετά την πανδημία είχαν σημαντικές διακυμάνσεις, όπως δείχνει πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από την PayPal ανάμεσα σε περισσότερους από 15.000 Ευρωπαίους καταναλωτές, όπου συγκαταλέγονται και Έλληνες. Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, οι συνήθειες των Ελλήνων, κατοίκων μιας από τις κύριες χώρες στην περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης, είναι όντως αξιοσημείωτες, με φόντο τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Γηραιά Ήπειρος. Σε κάθε περίπτωση, ο κλάδος αυτός αποδείχτηκε σε μεγάλο βαθμό απαραίτητος, αλλά και ανθεκτικός με την πάροδο του χρόνου, και πλέον η μεγάλη πλειοψηφία των Ευρωπαίων δεν μπορεί καν να φανταστεί τις καθημερινές αγορές να διεξάγονται αποκλειστικά και μόνο σε φυσικά καταστήματα. Μάλιστα, τα δύο τρίτα εξ αυτών αγοράζουν από e-shops τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση, πραγματοποιώντας κατά μέσο όρο 3,7 αγορές την εβδομάδα[2].

‘Πρωταθλητές’ επί ευρωπαϊκού εδάφους αναδεικνύονται οι Ολλανδοί, με το 78% των εγχώριων καταναλωτών να προβαίνει σε αγορές μέσω Διαδικτύου μία φορά την εβδομάδα ή και ακόμα συχνότερα, κατά μέσο όρο 4,3 φορές[3]. Εξίσου εντυπωσιακά τα ποσοστά για τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι τους ακολουθούν κατά πόδας, κατέχοντας την 2η θέση στη λίστα των πιο τακτικών eshoppers, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της PayPal: το 76% αγοράζει και πληρώνει online τουλάχιστον άπαξ εβδομαδιαίως, πραγματοποιώντας κατά μέσο όρο 4,8 αγορές σε διάστημα 7 ημερών[4].

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές διαθέτουν σταθερή και ευρεία υποστήριξη από τις διαθέσιμες λύσεις κινητής τηλεφωνίας, τη μεγάλη γκάμα εξειδικευμένων εργαλείων τεχνολογίας, καθώς και από την ενσωμάτωση πολλαπλών καναλιών πωλήσεων από τους εμπόρους, ώστε να είναι σε θέση να επιλέγουν εύκολα τις συσκευές εκείνες που ταιριάζουν καλύτερα στις καθημερινές ανάγκες τους. Σύμφωνα με τη μελέτη της PayPal, το 2022 οι Ευρωπαίοι προτίμησαν κυρίως τα smartphones ή τα tablets για τις διαδικτυακές αγορές τους (50% εκ των ερωτηθέντων), ενώ αρκετοί χρησιμοποίησαν επίσης ηλεκτρονικούς υπολογιστές (42%)[5].

Οι Millennials και η Generation Ζ δείχνουν τον δρόμο και διαμορφώνουν τις τάσεις

Τα ευρήματα της έρευνας με τίτλο PayPal eCommerce Index 2022 καθιστούν σαφές ότι το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών (με έντονη την εμπλοκή του mobile shopping) ανήκει δικαιωματικά στις νεότερες γενιές, και κυρίως σε όσους γεννήθηκαν μετά το 1980. Η εν λόγω τάση είναι ιδιαίτερα εμφανής και στους νεαρούς Έλληνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, το 35% των Millennials και το ένα τέταρτο της Γενιάς Z αγοράζουν online αρκετές φορές την εβδομάδα[6].  Για τον σκοπό αυτόν, κάνουν χρήση smartphone και άλλων κινητών συσκευών τόσο το 77% των Millennials, όσο και το 72% της Generation Z, σε ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο από τον εθνικό μέσο όρο (το 50% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα)[7].

Το online κανάλι σημαίνει εύκολες, απρόσκοπτες και ταχείες πληρωμές

Είτε μεγαλύτεροι ή νεότεροι σε ηλικία, οι Ευρωπαίοι είναι σαφώς πρόθυμοι να πληρώσουν διαδικτυακά για τα αγαθά και τις υπηρεσίες της προτίμησής τους: κατά κανόνα, ξοδεύουν 342 ευρώ το μήνα στο Διαδίκτυο. Στην Ελλάδα, από την άλλη, η αντίστοιχη δαπάνη ανέρχεται στα 333 ευρώ[8]. Σημειωτέον δε, υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων μεθόδων πληρωμής για τους καταναλωτές στις μέρες μας, με τα ηλεκτρονικά καταστήματα να προσαρμόζουν ανάλογα τις προσφορές τους, ώστε να διευκολύνουν και να βελτιώνουν, όσο γίνεται περισσότερο, τη συνολική αγοραστική εμπειρία.

«Οι προσιτές και διαφοροποιημένες λύσεις πληρωμών, όπως οι γρήγορες μεταφορές χρημάτων και οι άμεσες πληρωμές μέσω κινητών συσκευών, θεωρούνται τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του online shopping, καθώς παρέχουν ένα νέο και ξεχωριστό επίπεδο άνεσης και ευκολίας. Οι Έλληνες αρέσκονται να έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη γκάμα μεθόδων πληρωμής και καλό είναι να το έχουν αυτό υπόψη τους οι λιανέμποροι. Το να επικεντρωθεί κανείς σε έναν και μόνο τρόπο πληρωμής μπορεί αυτόματα να σημαίνει απώλειες στις πωλήσεις, καθώς ο καταναλωτής ενδέχεται κάλλιστα να επιστρέψει σε ένα κατάστημα που του είναι οικείο, αντί να ασχοληθεί με έναν άγνωστο τρόπο πληρωμής σε ένα νέο κατάστημα που δεν γνωρίζει ακόμη καλά. Το γεγονός αυτό δείχνει πόσο σημαντικό είναι να προσφέρουμε πολλές επιλογές μεθόδων πληρωμής – η τακτική αυτή ενισχύει τη φήμη και την αξιοπιστία της επιχείρησης και ως εκ τούτου βοηθά στην εδραίωση της εμπιστοσύνης ενός ευρύτερου κοινού», αναφέρει ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ.

Η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου διαθέτει, ομολογουμένως, ισχυρή παρουσία. Χάρη στις τεχνολογίες κινητής τηλεφωνίας, τις συνήθειες πληρωμής του καταναλωτικού κοινού και την αυξανόμενη αγοραστική δύναμη των νεότερων γενεών, το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι ο τομέας αυτός θα εξακολουθεί και στο μέλλον να είναι ζωτικής σημασίας και να παραμένει στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής καινοτομίας.


[1] PayPal eCommerce Index 2022; Methodology of research: 15-minute survey of 15,221 European and Israeli consumers aged 18-75 & 10-minute survey of 4,604 business decision makers across Europe and Israel.

[2] PayPal eCommerce Index 2022

[3] ibidem

[4] ibidem

[5] PayPal eCommerce Index 2022

[6] ibidem

[7] ibidem

[8] ibidem

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

EDISION USB Wi-Fi EDI-MEGA 2
Το EDISION USB Wi-Fi Dongle είναι ξανά διαθέσιμο, με νέες προδιαγραφές και τεχνικά χαρακτηριστικά. Το USB Wi-Fi EDI-MEGA 2 είναι το ολοκαίνουριο μοντέλο, με νέο επεξεργαστή MTK7601, ταχύτητα έως 150…
Grandstream WP856
Το νέο Smart IP Phone WP856 της Grandstream με ενσωματωμένο Dual-Band Wi-Fi 6 και barcode scanner, προσφέρει μία all-in-one λύση. Το WP856 είναι ένα Wi-Fi smartphone με ενσωματωμένο σαρωτή που προσφ…
PROMAX HD RANGER & RANGERNeo
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα προβλήματα στην επίγεια ψηφιακή λήψη, είναι τα λεγόμενα σήματα «ηχώ» ή διεθνώς Echoes, τα οποία μπορούν να εμφανιστούν σε δίκτυα MFN και SFN. Δίκτυα πολλαπλών συχνοτήτ…
JollyLine Replacement στο B2B EDISION
Νέα εισαγωγή τηλεχειριστήριων JollyLine Replacement! Νέες καλύτερες τιμές χονδρικής στα τηλεχειριστήρια άμεσης αντικατάστασης JollyLine στο B2B site της EDISION. Πρόκειται για τηλεχειριστήρια υπέρυθ…
IKUSI by FAGOR WAF 210
Ο ενισχυτής WAF 210 (Ref. 35150) είναι ένας broadband ενισχυτής υψηλής στάθμης εξόδου, ιδανικός για την ενίσχυση όλων των τηλεοπτικών καναλιών σε κεντρικές εγκαταστάσεις. Βασικά χαρακτηριστικά: •…
Συνέντευξη της IDComs στα πλαίσια της Salonica Electronix 2025
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης Salonica Electronix 2025, στην οποία συμμετείχε η IDComs στο διάστημα μεταξύ 15-16 Μαρτίου, ο Στάνισλαβ Ερμιζίδης, Network & System Engineer της IDComs, και ο Κωνστα…
Wi-Tek WI-AP718M(V2)
Το WI-AP718M(V2) της Wi-Tek είναι ένα ισχυρό Wi-Fi Mesh Access Point, κατάλληλο για όσους χρειάζονται αξιόπιστη και γρήγορη κάλυψη Wi-Fi σε μεγάλους χώρους, με ευκολία στη διαχείριση και επεκτασιμότ…
MAXHUB XBoard V7
Η MAXHUB επανέρχεται δυναμικά, παρουσιάζοντας τη νέα, απόλυτα αναβαθμισμένη σειρά Interactive Flat Panels (IFPs), XBoard V7. Πρόκειται για την πιο προηγμένη πλατφόρμα συνεργασίας της εταιρείας, που…
EDISION ομοαξονικά καλώδια RG6
Η νέα σειρά ομοαξονικών καλωδίων της EDISION σάς προσφέρει μια εξαιρετική ομάδα κωδικών ομοαξονικού τύπου RG6, σε διάφορες έτοιμες ποσότητες, με νέα τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα, για να…
TP-Link EAP613
Το EAP613 της TP-Link είναι ένα AX1800 Access Point οροφής με Wi-Fi 6 υψηλής απόδοσης, που επιτρέπει σε περισσότερες συνδεδεμένες συσκευές να μπορούν να απολαμβάνουν μεγαλύτερες ταχύτητες, μικρότερη…
Πολυδιακόπτες Stand Alone & Cascade της IKUSI by FAGOR
Μία εξαιρετική σειρά πολυδιακοπτών από την IKUSI by FAGOR περιλαμβάνει μοντέλα Stand Alone και Cascade multiswitch για διανομή Sat-IF+Ter σε εγκαταστάσεις κάθε μεγέθους με δυνατότητα επεκτάσεων ανάλ…
Wi-TekWI-POL5800-08
Το WI-POL5800-08 της Wi-Tek είναι ένα υψηλής απόδοσης τερματικό οπτικής γραμμής GPON για λύσεις POL. Αποτελεί τον πυρήνα των πλήρως οπτικών λύσεων για την εξέλιξη των δικτύων επόμενης γενιάς. Παρέχε…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Ιούλιος 2025
Το νέο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Θέματα Τεύχους Ε…
Ενισχυτές τηλεοπτικού σήματος
Η λήψη του τηλεοπτικού σήματος ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να αντιμετωπίζει προβλήματα, σε βαθμό τέτοιο που η τηλεόραση να μην μπορεί να συντονίζεται στα επίγεια ψηφιακά κανάλια που εκπέμπουν…
Mercusys MR80X
Το Mercusys MR80X είναι ένα Wi-Fi 6 router, το οποίο απευθύνεται σε χρήστες που επιζητούν υψηλές ταχύτητες, σταθερότητα δικτύου και σύγχρονες λειτουργίες ασφαλείας, χωρίς να ξοδέψουν μια περιουσία…
Sat & Zap, Ιούλιος 2025
Η Ευρώπη λάμπει διά της απουσίας της στον ελεύθερο δορυφορικό ορίζοντα, και μόνο κάποια αγγλόφωνα ή γαλλόφωνα αφρικανικά κανάλια συνεχίζουν να εμφανίζονται. Στα αξιοπερίεργα, το ορθόδοξο ουκρανικό κ…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.