Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 186
TM 492
SECURITY REPORT 149
satpraxis 2022
ImageTech Photovision 2024
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

29 Νοεμβρίου 2022 12:31

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη διατηρεί αμείωτη τη δυναμική του και μετά την πανδημία

online shopping 91cc8361

Το 76% των Ελλήνων καταναλωτών κάνει αγορές online τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα

Ως μία τακτική, η οποία έχει πλέον εδραιωθεί τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο όσο και στη συνείδηση των καταναλωτών, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη δεν σταμάτησε να σημειώνει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σύμφωνα με την έρευνα ‘PayPal eCommerce Index 2022’, σήμερα το 97% του πληθυσμού ψωνίζει και πληρώνει διαδικτυακά για τα αγαθά που επιλέγει[1]. Οι νεότερες γενιές αναδεικνύονται σε μία ολοένα και πιο ισχυρή κινητήρια δύναμη για τον κλάδο, ο οποίος δεν φαίνεται να επιβραδύνεται, παρά την παγκόσμια κρίση. Η κατάσταση δεν διαφέρει στην ελληνική αγορά, όπου οι online πωλήσεις διαδραματίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο, με ανοδικές τάσεις.

Αληθεύει ότι οι εκτιμήσεις για το μέλλον του e-commerce μετά την πανδημία είχαν σημαντικές διακυμάνσεις, όπως δείχνει πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από την PayPal ανάμεσα σε περισσότερους από 15.000 Ευρωπαίους καταναλωτές, όπου συγκαταλέγονται και Έλληνες. Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, οι συνήθειες των Ελλήνων, κατοίκων μιας από τις κύριες χώρες στην περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης, είναι όντως αξιοσημείωτες, με φόντο τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Γηραιά Ήπειρος. Σε κάθε περίπτωση, ο κλάδος αυτός αποδείχτηκε σε μεγάλο βαθμό απαραίτητος, αλλά και ανθεκτικός με την πάροδο του χρόνου, και πλέον η μεγάλη πλειοψηφία των Ευρωπαίων δεν μπορεί καν να φανταστεί τις καθημερινές αγορές να διεξάγονται αποκλειστικά και μόνο σε φυσικά καταστήματα. Μάλιστα, τα δύο τρίτα εξ αυτών αγοράζουν από e-shops τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση, πραγματοποιώντας κατά μέσο όρο 3,7 αγορές την εβδομάδα[2].

‘Πρωταθλητές’ επί ευρωπαϊκού εδάφους αναδεικνύονται οι Ολλανδοί, με το 78% των εγχώριων καταναλωτών να προβαίνει σε αγορές μέσω Διαδικτύου μία φορά την εβδομάδα ή και ακόμα συχνότερα, κατά μέσο όρο 4,3 φορές[3]. Εξίσου εντυπωσιακά τα ποσοστά για τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι τους ακολουθούν κατά πόδας, κατέχοντας την 2η θέση στη λίστα των πιο τακτικών eshoppers, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της PayPal: το 76% αγοράζει και πληρώνει online τουλάχιστον άπαξ εβδομαδιαίως, πραγματοποιώντας κατά μέσο όρο 4,8 αγορές σε διάστημα 7 ημερών[4].

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές διαθέτουν σταθερή και ευρεία υποστήριξη από τις διαθέσιμες λύσεις κινητής τηλεφωνίας, τη μεγάλη γκάμα εξειδικευμένων εργαλείων τεχνολογίας, καθώς και από την ενσωμάτωση πολλαπλών καναλιών πωλήσεων από τους εμπόρους, ώστε να είναι σε θέση να επιλέγουν εύκολα τις συσκευές εκείνες που ταιριάζουν καλύτερα στις καθημερινές ανάγκες τους. Σύμφωνα με τη μελέτη της PayPal, το 2022 οι Ευρωπαίοι προτίμησαν κυρίως τα smartphones ή τα tablets για τις διαδικτυακές αγορές τους (50% εκ των ερωτηθέντων), ενώ αρκετοί χρησιμοποίησαν επίσης ηλεκτρονικούς υπολογιστές (42%)[5].

Οι Millennials και η Generation Ζ δείχνουν τον δρόμο και διαμορφώνουν τις τάσεις

Τα ευρήματα της έρευνας με τίτλο PayPal eCommerce Index 2022 καθιστούν σαφές ότι το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών (με έντονη την εμπλοκή του mobile shopping) ανήκει δικαιωματικά στις νεότερες γενιές, και κυρίως σε όσους γεννήθηκαν μετά το 1980. Η εν λόγω τάση είναι ιδιαίτερα εμφανής και στους νεαρούς Έλληνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, το 35% των Millennials και το ένα τέταρτο της Γενιάς Z αγοράζουν online αρκετές φορές την εβδομάδα[6].  Για τον σκοπό αυτόν, κάνουν χρήση smartphone και άλλων κινητών συσκευών τόσο το 77% των Millennials, όσο και το 72% της Generation Z, σε ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο από τον εθνικό μέσο όρο (το 50% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα)[7].

Το online κανάλι σημαίνει εύκολες, απρόσκοπτες και ταχείες πληρωμές

Είτε μεγαλύτεροι ή νεότεροι σε ηλικία, οι Ευρωπαίοι είναι σαφώς πρόθυμοι να πληρώσουν διαδικτυακά για τα αγαθά και τις υπηρεσίες της προτίμησής τους: κατά κανόνα, ξοδεύουν 342 ευρώ το μήνα στο Διαδίκτυο. Στην Ελλάδα, από την άλλη, η αντίστοιχη δαπάνη ανέρχεται στα 333 ευρώ[8]. Σημειωτέον δε, υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων μεθόδων πληρωμής για τους καταναλωτές στις μέρες μας, με τα ηλεκτρονικά καταστήματα να προσαρμόζουν ανάλογα τις προσφορές τους, ώστε να διευκολύνουν και να βελτιώνουν, όσο γίνεται περισσότερο, τη συνολική αγοραστική εμπειρία.

«Οι προσιτές και διαφοροποιημένες λύσεις πληρωμών, όπως οι γρήγορες μεταφορές χρημάτων και οι άμεσες πληρωμές μέσω κινητών συσκευών, θεωρούνται τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του online shopping, καθώς παρέχουν ένα νέο και ξεχωριστό επίπεδο άνεσης και ευκολίας. Οι Έλληνες αρέσκονται να έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη γκάμα μεθόδων πληρωμής και καλό είναι να το έχουν αυτό υπόψη τους οι λιανέμποροι. Το να επικεντρωθεί κανείς σε έναν και μόνο τρόπο πληρωμής μπορεί αυτόματα να σημαίνει απώλειες στις πωλήσεις, καθώς ο καταναλωτής ενδέχεται κάλλιστα να επιστρέψει σε ένα κατάστημα που του είναι οικείο, αντί να ασχοληθεί με έναν άγνωστο τρόπο πληρωμής σε ένα νέο κατάστημα που δεν γνωρίζει ακόμη καλά. Το γεγονός αυτό δείχνει πόσο σημαντικό είναι να προσφέρουμε πολλές επιλογές μεθόδων πληρωμής – η τακτική αυτή ενισχύει τη φήμη και την αξιοπιστία της επιχείρησης και ως εκ τούτου βοηθά στην εδραίωση της εμπιστοσύνης ενός ευρύτερου κοινού», αναφέρει ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ.

Η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου διαθέτει, ομολογουμένως, ισχυρή παρουσία. Χάρη στις τεχνολογίες κινητής τηλεφωνίας, τις συνήθειες πληρωμής του καταναλωτικού κοινού και την αυξανόμενη αγοραστική δύναμη των νεότερων γενεών, το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι ο τομέας αυτός θα εξακολουθεί και στο μέλλον να είναι ζωτικής σημασίας και να παραμένει στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής καινοτομίας.


[1] PayPal eCommerce Index 2022; Methodology of research: 15-minute survey of 15,221 European and Israeli consumers aged 18-75 & 10-minute survey of 4,604 business decision makers across Europe and Israel.

[2] PayPal eCommerce Index 2022

[3] ibidem

[4] ibidem

[5] PayPal eCommerce Index 2022

[6] ibidem

[7] ibidem

[8] ibidem

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

  • Fracarro D-Matrix 4S EVO

    Fracarro D-Matrix 4S EVO

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του D-Matrix 4S EVO της ιταλικής Fracarro. Το νέο αυτό Headend διαθέτει 4 ανεξάρτητες δορυφορικές εισόδους DVB-S2 και 4x modulators DVB-T / DVB-C κατ’ ...
  • Promax Ranger: Ολοκληρώθηκε η ομάδα εκπαιδευτικών video

    Promax Ranger: Ολοκληρώθηκε η ομάδα εκπαιδευτικών video

    Είναι πλέον διαθέσιμη η τέταρτη και τελευταία ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για τα πεδιόμετρα Promax Ranger. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Πεδιόμετρα RANGER...
  • Meliconi AT 49 USB

    Meliconi AT 49 USB

    Η εσωτερική κεραία Meliconi AT 49 USB με ενσωματωμένο ενισχυτή 49dB, είναι κατάλληλη για τη λήψη ψηφιακών σημάτων επίγειας τηλεόρασης (DVB-T), ψηφιακών σημάτων επίγειας τηλεόρασης υψηλής ευκρίνεια...
  • Engel AN7123 / AN7126 / AN7143

    Engel AN7123 / AN7126 / AN7143

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή νέας σειράς LNB φλάντζας της Engel. Περιλαμβάνει τα single LNB AN7123, twin LNB AN7126 και quattro LNB AN7143, τα οποία διαθέτουν 1x, 2x και 4x εξόδους...
  • Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G

    Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G

    Οι πιο ισχυρές επίγειες κεραίες της Ikusi είναι τα μοντέλα FlasHD και συγκεκριμένα τα HDTF-C48V & HDTF-C48G σε πράσινο και γκρι χρώμα. Με αξιόλογα χαρακτηριστικά και ισχυρή απόρριψη υψηλότερων...
  • Icy Box IB-LAN301-C3

    Icy Box IB-LAN301-C3

    Απολαύστε το διαδίκτυο χωρίς περιορισμούς: Με ρυθμό μεταφοράς δεδομένων έως και 2,5Gbit, ο αντάπτορας δικτύου IB-LAN301-C3 της Icy Box σάς προσφέρει εξαιρετικά γρήγορη σύνδεση. Αυτό έχει ως αποτέλ...
  • AVM FRITZ!Box 5530 Fiber

    AVM FRITZ!Box 5530 Fiber

    Το FRITZ!Box 5530 Fiber είναι ένα υπερσύγχρονο modem / router από τη γερμανική AVM, το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για δίκτυα οπτικής ίνας. Είναι το απόλυτο modem / router για συνδέσεις Fib...
  • Σεμινάρια AstraSat: Συστήματα οπτικών ινών και νέα επαγγελματικά συστήματα Headend Fracarro

    Σεμινάρια AstraSat: Συστήματα οπτικών ινών και νέα επαγγελματικά συστήματα Headend Fracarro

    Η εταιρεία AstraSat σε συνεργασία με την ιταλική Fracarro Radioindustrie πραγματοποίησε με επιτυχία στη Θεσσαλονίκη το σεμινάριο με θέματα «Συστήματα Οπτικών Ινών για την κατανομή τηλεοπτικού σήμα...
  • TP-Link ER706W-4G

    TP-Link ER706W-4G

    Η TP-Link παρουσιάζει το νέο ασύρματο router ER706W-4G, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει...
  • Kakusiga KK-12101

    Kakusiga KK-12101

    Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή ενός νέου φορητού ηχοσυστήματος που συνδυάζει κομψή εμφάνιση και μοντέρνο σχεδιασμό. Πρόκειται για το Kakusiga KK-12101, το οποίο είναι ένα ηχεί...
  • Ekselans AP 1200 W2

    Ekselans AP 1200 W2

    Το AP 1200 W2 της Ekselans είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο και συμπαγές Access Point για χρήση σε εσωτερικό χώρο, με πλειάδα δυνατοτήτων διαχείρισης για κάθε είδους εφαρμογή ασύρματης πρόσβασης. Το σ...
  • Nedis TVSM6050BK

    Nedis TVSM6050BK

    Η επιδαπέδια βάση τηλεόρασης TVSM6050BK της Nedis διαθέτει κομψή και μοντέρνα εμφάνιση, συνδυάζοντας παράλληλα τη σωστή τοποθέτηση της τηλεόρασής σας στον χώρο σας. Είναι κατάλληλη για τηλεοράσεις...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Ψηφιακή Τηλεόραση, Απρίλιος 2024

    Ψηφιακή Τηλεόραση, Απρίλιος 2024

    Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Απριλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Απριλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περι...
  • Μεγάλη επιτυχία για την Athens Electronix 2024!

    Μεγάλη επιτυχία για την Athens Electronix 2024!

    Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε η Athens Electronix 2024, η μεγαλύτερη έκθεση της χρονιάς στην πρωτεύουσα, η οποία διοργανώθηκε από την Libra Press στον Πολυχώρο Εκδηλώσεων Δαΐς, στις 2 και 3 Μα...
  • TP-Link EAP683 LR, EAP211-Bridge kit & EAP625-Outdoor HD

    TP-Link EAP683 LR, EAP211-Bridge kit & EAP625-Outdoor HD

    Η TP-Link διευρύνει την οικογένεια των συσκευών Omada, παρουσιάζοντας 3 νέα wireless Access Points. Πρόκειται για τα EAP683 LR, EAP211-Bridge KIT και EAP625-Outdoor HD, τα οποία προσφέρουν αξεπέρα...