Skip to main content
25 Φεβρουαρίου 2019 13:45

Το μεγάλο βήμα του Netflix που αναμορφώνει την "οικονομία" του Hollywood

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2Fb3264b932f10cc5978fc185771dd15cb XL

Στο Netflix γίνεται πλέον “συνήθεια” να ξεπερνά σε δαπάνες τους παραδοσιακούς “παίκτες” στο Hollywood, είτε αυτό αφορά τα 12,5 εκατ. δολάρια τα οποία πλήρωσε πριν δύο χρόνια στο Sundance για το δράμα εποχής Β’ Παγκοσμίου Πολέμου Mudbound είτε την υπογραφή συμβολαίου ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων με τη δημιουργό του Grey’s Anatomy, Shonda Rhimes, για τη…

Των Dawn Chmielewski και Natalie Robehmed

Στο Netflix γίνεται πλέον “συνήθεια” να ξεπερνά σε δαπάνες τους παραδοσιακούς “παίκτες” στο Hollywood, είτε αυτό αφορά τα 12,5 εκατ. δολάρια τα οποία πλήρωσε πριν δύο χρόνια στο Sundance για το δράμα εποχής Β’ Παγκοσμίου Πολέμου Mudbound είτε την υπογραφή συμβολαίου ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων με τη δημιουργό του Grey’s Anatomy, Shonda Rhimes, για τη δημιουργία αποκλειστικού καταλόγου νέων σειρών.

Πλέον ο γίγαντας του streaming διευρύνει τα όρια έτι περαιτέρω, με μια πραγματική “σταυροφορία” εν όψει Όσκαρ, με επίκεντρο την καμπάνια 30 εκατ. δολαρίων για εκείνο της Καλύτερης Ταινίας, με την υποψηφιότητα του “Roma”, μια ισπανόφωνη σινεφίλ παραγωγή γύρω από τη ζωή μιας οικιακής βοηθού στην Πόλη του Μεξικού. Πρόκειται για διπλάσιο ποσό εκείνου που πλήρωσε το Netflix προκειμένου να αποκτήσει τα δικαιώματα της ταινίας και υπερδιπλάσια σε σχέση με τις εκστρατείες των υπόλοιπων στούντιο παραγωγής για την κατάκτηση του σχετικού Όσκαρ.

“Είναι η πλέον επιθετική καμπάνια που έχω δει για οποιαδήποτε ταινία, πόσο μάλλον για ταινία που δεν είναι γυρισμένη στα αγγλικά, ασπρόμαυρη και χωρίς πρωταγωνιστές – σταρ”, τονίζει ο Tony Angellotti, στέλεχος στρατηγικής στην  Universal Pictures, ο οποίος εργάζεται στην καμπάνια του βασικού αντιπάλου του Roma για την κορυφή των Όσκαρ, του Green Book.

Το να κερδίσει ένα φιλμ – ή ακόμη και να προταθεί για – το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας παραδοσιακά δίνει μια δεύτερη μεγάλη ώθηση στην προβολή του στις κινηματογραφικές αίθουσες, γεγονός που αυξάνει και τα έσοδα των στούντιο παραγωγής από τα δικαιώματα που πωλούν για τηλεοπτική προβολή και streaming.

Αυτό ισχύει ειδικά για ταινίες μικρότερου μπάτζετ. Ο νικητής της περασμένης χρονιάς, The Shape of Water, κέρδισε το μισό του box office μετά την υποψηφιότητα για το Όσκαρ, σύμφωνα με την Comscore. Αυτό μεταφράζεται σε άμεσα κέρδη όταν η ταινία μεταφέρεται στη μικρή οθόνη. Η ανταγωνίστρια του Roma, παραγωγή της Disney, Black Panther, με 700 εκατ. δολάρια έσοδα από εισιτήρια στις ΗΠΑ, αναμένεται να κερδίσει άλλα 50 εκατ. από δικαιώματα για προβολή στη μικρή οθόνη.

Το Netflix, ωστόσο, δεν ενδιαφέρεται για το box office. Προφανώς, προέβαλε το Ρόμα σε 1.100 κινηματογραφικές αίθουσες σε όλο τον κόσμο, αλλά αυτό έγινε αποκλειστικά για να έχει το δικαίωμα να λάβει υποψηφιότητα για τα Oscar, καθώς η Ακαδημία δεν εξετάζει ταινίες οι οποίες δεν έχουν προβληθεί στο σινεμά. Σχεδόν το σύνολο των εσόδων 15,8 δισ. δολαρίων του 2018 είχε ως πηγή τους 139 εκατομμύρια συνδρομητές του, που πλήρωσαν κατά μέσο όρο 9 ευρώ τον μήνα για την υπηρεσία streaming.

Για να κρατήσει αυτούς τους συνδρομητές και να προσελκύσει και νέους, το Netflix πρέπει να προσελκύσει συντελεστές από την αφρόκρεμα του Hollywood για την παραγωγή θελκτικού περιεχομένου. Κι αυτό ειδικά τώρα που οι ανταγωνιστές του σε αυτό το επίπεδο, όπως η Disney, ετοιμάζουν τις δικές τους υπηρεσίες streaming.

“Κάτι τέτοιο θα τους διευκολύνει να μπορούν να πουν σε μεγάλους δημιουργούς ταινιών ότι δεν χρειάζεται να δουλεύουν για κάποιο από τα παραδοσιακά μεγάλα στούντιο για να κερδίσουν Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Ελάτε να δουλέψετε για μας, είναι το μήνυμά τους”, σημειώνει, αναφερόμενος στο Netflix, ο Chris Aronson, στέλεχος του τμήματος διανομής στην Twentieth Century Fox.

Καλωσήρθατε στα νέα “μαθηματικά” των Όσκαρ, όπου πλέον δεν μετρούν τα αποκόμματα εισιτηρίων του box office, αλλά οι κερδισμένοι ή χαμένοι συνδρομητές και το τι επιθυμεί να παρακολουθεί κάποιος, καθήμενος αναπαυτικά στον καναπέ του. Το πραγματικό blitzkrieg του Netflix στο επίπεδο του μάρκετινγκ, που αγγίζει τα 2,4 δισ. δολάρια για να γίνει γνωστό το πρωτότυπο περιεχόμενό του. Η δαπάνη – ρεκόρ για την προώθηση έφερε αύξηση συνδρομητών κατά 29 εκατομμύρια.

Πριν την καμπάνια του Roma, το Netflix εξαγόρασε την εταιρεία marketing της οποίας η πρόεδρος και CEO, Lisa Taback, είχε οργανώσει τις επιτυχημένες καμπάνιες για τις ταινίες παραγωγής Harvey Weinstein,  Shakespeare In Love και The King’s Speech. Στη συνέχεια, δαπάνησε δεκάδες εκατομμύρια για τη αγορά διαφημιστικών χώρων στην εμβληματική Sunset Strip του Hollywood.

Η στρατηγική των μεγάλων δαπανών για την κατάκτηση βραβείων έχει ήδη δουλέψει για το Netflix στο επίπεδο των τηλεοπτικών σόου. Το 2017, για παράδειγμα, κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για το The Crown. Το streaming στην πλατφόρμα του, προς το παρόν, αφορά στη μερίδα του λέοντος τηλεοπτικό περιεχόμενο (86%) και μόλις κατά 14% κινηματογραφικό. Όπως όμως αποδεικνύει η καμπάνια εν όψει Όσκαρ, το Netflix αυξάνει εκθετικά τους πόρους που θα διαθέτει για κινηματογραφικό περιεχόμενο, όπως αποδεικνύει και η πρόσφατη “στρατολόγηση” του Martin Scorsese.

Τα πράγματα βέβαια για το Netflix δεν θα είναι ρόδινα. Οι αντίπαλοί του στον χώρο του streaming, με εξίσου ή περισσότερο βαθιές “τσέπες”, στρατολογούν επίσης μεγάλα ονόματα και εισέρχονται με αξιώσεις στον χορό των Όσκαρ. Η Amazon Prime Video έγινε η πρώτη υπηρεσία streaming που έλαβε υποψηφιότητα για όσκαρ Καλύτερης Ταινίας το 2017 με το Manchester by the Sea, μολονότι δεν το κέρδισε. Η Hulu, από την άλλη, έλαβε επίσης την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ, με το ντοκιμαντέρ Mnding the Gap, καθώς και εκείνη στρέφει την προσοχή της από το τηλεοπτικό στο κινηματογραφικό περιεχόμενο.

Προσδεθείτε λοιπόν και προμηθευτείτε ποπ κορν. Η εποχή του ανελέητου ανταγωνισμού σε αυτό το επίπεδο μόλις άρχισε.

http://www.capital.gr/forbes/3345246/to-megalo-bima-tou-netflix-pou-anamorfonei-tin-oikonomia-tou-hollywood

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

  • Fracarro D-Matrix 4S EVO

    Fracarro D-Matrix 4S EVO

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του D-Matrix 4S EVO της ιταλικής Fracarro. Το νέο αυτό headend διαθέτει 4 ανεξάρτητες δορυφορικές εισόδους DVB-S2 και 4 modulators DVB-T / DVB-C κατ’ ε...
  • ICY BOX IB-HUB1439-LAN

    ICY BOX IB-HUB1439-LAN

    Το ICY BOX IB-HUB1439-LAN είναι μια πρακτική και εύχρηστη συσκευή, ιδανική για χρήση στο γραφείο, στο σπίτι, ακόμα κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας αλουμίν...
  • V-Tech Z23

    V-Tech Z23

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή του mini modulator V-Tech Z23, ο οποίος ήταν σε έλλειψη. Πρόκειται για έναν μικρού μεγέθους ψηφιακό Full HD διαμορφωτή μονού καναλιού, ο οποίος ενσωματ...
  • Θερμαινόμενες μεμβράνες από τη ΛΥΡΑ ΑΕΒΕ

    Θερμαινόμενες μεμβράνες από τη ΛΥΡΑ ΑΕΒΕ

    Τα δορυφορικά κάτοπτρα της ΛΥΡΑ, έκτος από τα υψηλής ποιότητας τεχνικά χαρακτηριστικά που διαθέτουν (αντοχή σε ισχυρές ανεμοπιέσεις – μέχρι 190km/h) και τα κορυφαίας κατασκευής υλικά τους, έρχοντα...
  • Ekselans SWG 24 L2

    Ekselans SWG 24 L2

    Μεταξύ των πολυάριθμων προϊόντων της Ekselans, το SWG 24 L2 είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο managed switch με 24x θύρες Gigabit Ethernet και 4x θύρες SFP (Small Form-factor Pluggable). Ένα managed sw...
  • D-Link DWA-182

    D-Link DWA-182

    Το DWA-182 Wireless AC1300 MU-MIMO Wi-Fi USB Adapter παρέχει υψηλότερες ασύρματες ταχύτητες από ποτέ, προσφέροντας ισχυρή τεχνολογία Wireless AC στον σταθερό ή τον φορητό υπολογιστή σας. Με ενσωμα...
  • Kathrein UFOpro & UFOprolite

    Kathrein UFOpro & UFOprolite

    Τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που διαθέτει η ΛΥΡΑ ΑΕΒΕ είναι σχεδιασμένα για εφαρμογές διανομής τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σημάτων σε ξενοδοχεία, στάδια, νοσοκομεία, κρουαζιερόπλοια, ενοικιαζόμεν...
  • Emme Esse 87435

    Emme Esse 87435

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Emme Esse 87435. Πρόκειται για ένα ψηφιακό modulator που λαμβάνει ένα HDMI σήμα από δορυφορικό / επίγειο δέκτη, DVD player, κάμερα ασφαλείας ή οποι...
  • Ekselans CPE 1200-OLP

    Ekselans CPE 1200-OLP

    Η Ekselans διαθέτει – μεταξύ άλλων – πλήρη γκάμα Access Points για κάθε είδους οικιακή ή επαγγελματική εφαρμογή. Ένα από τα αξιόλογα Access Points της Ekselans είναι το CPE 1200-OLP, το οποίο υποσ...
  • Nedis SFIND100BK

    Nedis SFIND100BK

    Συνδέστε τον μετρητή με ένα LNB και έναν δορυφορικό δέκτη και βρείτε την κατάλληλη θέση / γωνία για το κάτοπτρό σας, εύκολα και γρήγορα. Διαθέτει οθόνη αναλογικής ένδειξης με οπίσθιο φωτισμό. Επιπ...
  • Kathrein MS & MP series

    Kathrein MS & MP series

    Η εταιρεία ΛΥΡΑ ΑΕΒΕ ανακοινώνει νέα παραλαβή των σειρών ερμαρίων - ντουλαπιών MS και MP της γερμανικής Kathrein. Η σειρά MS περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας ερμάρια - ντουλάπια τοποθέτησης και σ...
  • Engel MV7400

    Engel MV7400

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του HDMI switch Engel MV7400. Πρόκειται για έναν διαχωριστή HDMI σημάτων από 4 εισόδους σε 1 έξοδο, με μέγιστη ανάλυση Full HD 1080p. Είναι συμβατό με ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Ψηφιακή Τηλεόραση, Απρίλιος 2024

    Ψηφιακή Τηλεόραση, Απρίλιος 2024

    Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Απριλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Απριλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περι...
  • Μεγάλη επιτυχία για την Athens Electronix 2024!

    Μεγάλη επιτυχία για την Athens Electronix 2024!

    Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε η Athens Electronix 2024, η μεγαλύτερη έκθεση της χρονιάς στην πρωτεύουσα, η οποία διοργανώθηκε από την Libra Press στον Πολυχώρο Εκδηλώσεων Δαΐς, στις 2 και 3 Μα...
  • TP-Link EAP683 LR, EAP211-Bridge kit & EAP625-Outdoor HD

    TP-Link EAP683 LR, EAP211-Bridge kit & EAP625-Outdoor HD

    Η TP-Link διευρύνει την οικογένεια των συσκευών Omada, παρουσιάζοντας 3 νέα wireless Access Points. Πρόκειται για τα EAP683 LR, EAP211-Bridge KIT και EAP625-Outdoor HD, τα οποία προσφέρουν αξεπέρα...