Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Το πόρισμα για την αποτυχημένη εκτόξευση των δορυφόρων Galileo
![1c93d3b192b70cbed4b5371cb3c8fde9 XL 004bd20f](/wp-content/themes/yootheme/cache/00/1c93d3b192b70cbed4b5371cb3c8fde9_XL-004bd20f.jpeg)
Η ανεξάρτητη επιτροπή που συγκροτήθηκε για την ανάλυση των αιτιών που οδήγησε στη τοποθέτηση σε λανθασμένη τροχιά δύο δορυφόρων Galileo που εκτοξεύθηκαν από το διαστημικό κέντρο της Γαλλικής Γουιάνας με πύραυλο Soyuz στις 22 Αυγούστου, ανακοίνωσε τα τελικά της συμπεράσματα τη Τρίτη 7 Οκτωβρίου…
Η ανεξάρτητη επιτροπή που συγκροτήθηκε για την ανάλυση των αιτιών που οδήγησε στη τοποθέτηση σε λανθασμένη τροχιά δύο δορυφόρων Galileo που εκτοξεύθηκαν από το διαστημικό κέντρο της Γαλλικής Γουιάνας με πύραυλο Soyuz στις 22 Αυγούστου, ανακοίνωσε τα τελικά της συμπεράσματα τη Τρίτη 7 Οκτωβρίου του 2014, στην έδρα της Arianespace στο Evry, κοντά στο Παρίσι.
Το συμπέρασμα της επιτροπής είναι κατ’ αρχήν ότι τα πρώτα στάδια της αποστολής εξελίχθηκαν κανονικά, πράγμα που σημαίνει ότι τα τρία στάδια του πυραύλου Soyuz δεν έχουν ευθύνη για το πρόβλημα που παρουσιάστηκε.
Η επιτροπή απέκλεισε επίσης την υπόθεση ότι η ανωμαλία μπορεί να οφείλεται σε μη φυσιολογική συμπεριφορά των δορυφόρων Galileo.
Η ανωμαλία συνέβη κατά τη διάρκεια πτήσης του τέταρτου σταδίου του πυραύλου, του Fregat, που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την NPO Lavochkin. Το πρόβλημα εμφανίστηκε 35 λεπτά μετά την εκτόξευση, και στο ξεκίνημα της φάσης της βαλλιστικής πτήσης, που προηγείται της δεύτερης καύσης αυτού του σταδίου.
Το σενάριο που οδήγησε στην ανωμαλία ανακατασκευάστηκε με την ακόλουθη αντίστροφη χρονική πορεία:
-Το λάθος στη τροχιά οφείλεται σε λάθος στον προσανατολισμό της πρόωσης της κύριας μηχανής του σταδίου Fregat, κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης καύσης.
-Το λάθος στον προσανατολισμό οφείλεται στην απώλεια της αδρανειακής αναφοράς του σταδίου.
-Η απώλεια αυτή συνέβη όταν το αδρανειακό σύστημα του σταδίου λειτούργησε εκτός των εγκεκριμένων προδιαγραφών του, μία απόκλιση που οφείλεται σε πρόβλημα λειτουργίας δύο προωθητήρων ελέγχου του προσανατολισμού του Fregat, κατά τη διάρκεια της φάσης της βαλλιστικής πτήσης που προηγήθηκε.
-Το πρόβλημα οφείλεται σε προσωρινή διακοπή της τροφοδοσίας υδραζίνης σε αυτούς τους προωθητήρες.
-Η διακοπή της ροής οφείλεται στην εγγύτητα των γραμμών τροφοδοσίας της υδραζίνης με του ψυχρού ηλίου, οι οποίες γραμμές συνδέονται στο ίδιο σημείο στήριξης, που λειτούργησε ως θερμική γέφυρα.
-Ασάφειες στα έγγραφα σχεδίασης επέτρεψαν την εγκατάσταση αυτού του τύπου της θερμικής «γέφυρας» ανάμεσα στις δύο γραμμές. Στη πραγματικότητα τέτοιες γέφυρες έχουν παρατηρηθεί και σε άλλα στάδια Fregat που κατασκευάζονται σήμερα από την NPO Lavochkin.
-Οι ασάφειες στη σχεδίαση οφείλονται στο ότι δεν ελήφθησαν υπόψη οι σχετικές θερμικές μεταφορές κατά τη διάρκεια της θερμικής ανάλυσης της σχεδίασης των συστημάτων του σταδίου.
Έτσι η βασική αιτία της ανωμαλίας της πτήσης VS09 είναι η ανεπαρκής θερμική ανάλυση του συστήματος, κατά τη διάρκεια της σχεδίασης του, και όχι ένα λάθος εργαζομένου κατά τη διάρκεια της συναρμολόγησης του.
Η επιτροπή έρευνας λαμβάνοντας υπόψη τον προσδιορισμό και την πλήρη κατανόηση του σφάλματος στο σχεδιασμό, προτείνει τις παρακάτω διορθωτικές ενέργειες πριν την επιστροφή του συστήματος των Soyuz/Fregat σε πτήσεις:
-Ανασχεδιασμός του συστήματος θερμικής ανάλυσης
-Σχετικές διορθώσεις στα έγγραφα σχεδιασμού
-Αλλαγές στα σχέδια κατασκευής, συναρμολόγησης, ενσωμάτωσης και των διαδικασιών ελέγχου των γραμμών τροφοδοσίας.