Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Υπηρεσίες δορυφορικού internet στα γαλλικά τρένα υψηλής ταχύτητας TGV
Ξεκίνησε την 1 Δεκεμβρίου από την SNCF (εταιρεία σιδηροδρόμων Γαλλίας), η υπηρεσία BOX TGV που δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες που ταξιδεύουν στην ανατολική διαδρομή του δικτύου υψηλής ταχύτητας των TGV (Train à Grande Vitesse) να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες διαδικτύου και multimedia. Η BOX TGV χρησιμοποιεί την τεχνολογία και την υποδομή που αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία της OCEA, η οποία έχει επικεφαλής την εταιρεία Orange Business Services, ενώ συμμετέχουν η Eutelsat, η Alstom και η Capgemini.
Ο κύριος ανάδοχος για το σύνολο του προγράμματος, η Orange Business Services εξασφάλισε την ολοκλήρωση των υπηρεσιών και της τηλεπικοινωνιακής υποδομής και ανέπτυξε ένα νέο mobile router για τη σύνδεση μεταξύ του δορυφόρου και του ασύρματου δίκτυο Wi-Fi. Η Orange Business Services προσφέρει επίσης υπηρεσίες πρόσβασης, λειτουργίας και συντήρησης για το δίκτυο Wi-Fi που βρίσκεται στα τρένα, και την πρόσβαση του δικτύου στο Internet.
Η Eutelsat εξασφαλίζει το δορυφορικό σκέλος του δικτύου. Ειδικά σχεδιασμένες δορυφορικές κεραίες ώστε να μπορούν να λειτουργούν σε ταχύτητες έως τα 360 χιλιόμετρα ανά ώρα σε περιβάλλον με υψηλές ηλεκτρικές τάσεις, έχουν εγκατασταθεί στις οροφές των τρένων. Το σύστημα λειτουργεί μέσω του δορυφόρου Atlantic Bird 2 της Eutelsat, με την χρήση της προηγμένης τεχνολογίας εξάπλωσης φάσματος (spread spectrum), η οποία επιτρέπει την ροή των δεδομένων από και προς τα τρένα. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη για ολόκληρο το δίκτυο του TGV East, το οποίο εξυπηρετεί την Γαλλία, τη Γερμανία, το Λουξεμβούργο και την Ελβετία. Το δίκτυο παρέχει σήμερα μια συνολική ταχύτητα των 30 Mbps, η οποία όμως μπορεί να αυξηθεί αν απαιτηθεί.
Η Alstom είναι υπεύθυνη για την προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού Wi-Fi και των server που έχουν την διαχείριση και την αποθήκευση δεδομένων των portal που βρίσκονται μέσα στα τρένα. Η εταιρεία έχει εγκαταστήσει επίσης το τοπικό δίκτυο LAN, το οποίο συνδέει τους server οι οποίοι τροφοδοτούν τα βαγόνια κάθε αμαξοστοιχίας και τα Wi-Fi spot κάθε βαγονιού.
Τέλος η εταιρεία Capgemini έχει την συνολική εποπτεία του έργου, από τους επίγειους server, στον εξοπλισμό hardware και λογισμικού που βρίσκονται σε κάθε τρένο. Με αυτό τον τρόπο οι υπεύθυνοι λειτουργίας του προγράμματος έχουν μια σφαιρική άποψη για τις συνθήκες εργασίας του συστήματος, καθώς και τις απαραίτητες πληροφορίες για να διορθώσουν τυχόν δυσλειτουργίες. Η Capgemini ανέπτυξε επίσης λογισμικό γεωγραφικού εντοπισμού (geolocation) το οποίο έχει τη δυνατότητα να παρέχει πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα και τη θέση των τρένων και να τις εμφανίζει σε κάθε portal.
Πηγή: Eutelsat.com
Ξεκίνησε την 1 Δεκεμβρίου από την SNCF (εταιρεία σιδηροδρόμων Γαλλίας), η υπηρεσία BOX TGV που δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες που ταξιδεύουν στην ανατολική διαδρομή του δικτύου υψηλής ταχύτητας των TGV (Train à Grande Vitesse) να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες διαδικτύου και multimedia. Η BOX TGV χρησιμοποιεί την τεχνολογία και την υποδομή που αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία της OCEA, η οποία έχει επικεφαλής την εταιρεία Orange Business Services, ενώ συμμετέχουν η Eutelsat, η Alstom και η Capgemini.
Ο κύριος ανάδοχος για το σύνολο του προγράμματος, η Orange Business Services εξασφάλισε την ολοκλήρωση των υπηρεσιών και της τηλεπικοινωνιακής υποδομής και ανέπτυξε ένα νέο mobile router για τη σύνδεση μεταξύ του δορυφόρου και του ασύρματου δίκτυο Wi-Fi. Η Orange Business Services προσφέρει επίσης υπηρεσίες πρόσβασης, λειτουργίας και συντήρησης για το δίκτυο Wi-Fi που βρίσκεται στα τρένα, και την πρόσβαση του δικτύου στο Internet.
Η Eutelsat εξασφαλίζει το δορυφορικό σκέλος του δικτύου. Ειδικά σχεδιασμένες δορυφορικές κεραίες ώστε να μπορούν να λειτουργούν σε ταχύτητες έως τα 360 χιλιόμετρα ανά ώρα σε περιβάλλον με υψηλές ηλεκτρικές τάσεις, έχουν εγκατασταθεί στις οροφές των τρένων. Το σύστημα λειτουργεί μέσω του δορυφόρου Atlantic Bird 2 της Eutelsat, με την χρήση της προηγμένης τεχνολογίας εξάπλωσης φάσματος (spread spectrum), η οποία επιτρέπει την ροή των δεδομένων από και προς τα τρένα. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη για ολόκληρο το δίκτυο του TGV East, το οποίο εξυπηρετεί την Γαλλία, τη Γερμανία, το Λουξεμβούργο και την Ελβετία. Το δίκτυο παρέχει σήμερα μια συνολική ταχύτητα των 30 Mbps, η οποία όμως μπορεί να αυξηθεί αν απαιτηθεί.
Η Alstom είναι υπεύθυνη για την προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού Wi-Fi και των server που έχουν την διαχείριση και την αποθήκευση δεδομένων των portal που βρίσκονται μέσα στα τρένα. Η εταιρεία έχει εγκαταστήσει επίσης το τοπικό δίκτυο LAN, το οποίο συνδέει τους server οι οποίοι τροφοδοτούν τα βαγόνια κάθε αμαξοστοιχίας και τα Wi-Fi spot κάθε βαγονιού.
Τέλος η εταιρεία Capgemini έχει την συνολική εποπτεία του έργου, από τους επίγειους server, στον εξοπλισμό hardware και λογισμικού που βρίσκονται σε κάθε τρένο. Με αυτό τον τρόπο οι υπεύθυνοι λειτουργίας του προγράμματος έχουν μια σφαιρική άποψη για τις συνθήκες εργασίας του συστήματος, καθώς και τις απαραίτητες πληροφορίες για να διορθώσουν τυχόν δυσλειτουργίες. Η Capgemini ανέπτυξε επίσης λογισμικό γεωγραφικού εντοπισμού (geolocation) το οποίο έχει τη δυνατότητα να παρέχει πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα και τη θέση των τρένων και να τις εμφανίζει σε κάθε portal.
Πηγή: Eutelsat.com