Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
29 Νοεμβρίου 2024 13:15
29 Νοεμβρίου 2024 10:35
29 Νοεμβρίου 2024 09:25
29 Νοεμβρίου 2024 09:14
29 Νοεμβρίου 2024 09:10
29 Νοεμβρίου 2024 09:07
29 Νοεμβρίου 2024 09:05
29 Νοεμβρίου 2024 09:03
22 Δεκεμβρίου 2010 02:00
Υψηλές επιδόσεις επιτυγχάνουν οι πλατφόρμες των Mobile TV
Γράφει: Ν.Δρικάκης
Τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη, στον τομέα της συνδρομητικής παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών, εμφανίζουν οι πλατφόρμες παροχής τηλεόρασης Mobile TV, ενώ από την άλλη οι καλωδιακές πλατφόρμες έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση.
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκονται και οι άλλοι επιμέρους κλάδοι των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που παρέχονται, τα κανάλια με ψυχαγωγικό περιεχόμενο, καθώς και τα κανάλια με τα σπορ, αποτελούν το βασικό κορμό των πλατφορμών παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Αύξηση δραστηριοτήτων
Σύμφωνα με στοιχεία της Mavise, η ετήσια μεταβολή στην παροχή των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών στις 29 χώρες της Ευρώπης (27 της Ε.Ε., συν 2 υπό ένταξη Κροατία και Τουρκία), έχει θετικό πρόσημο συνολικά, αφού ο αριθμός των μπουκέτων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυξάνεται.
Συνολικά στην ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά σήμερα, δραστηριοποιούνται 5.681 εταιρείες (πάροχοι περιεχομένου, πλατφόρμες, αναμεταδότες) δίνοντας στον τηλεθεατή, περισσότερα από 7.9510 τηλεοπτικά κανάλια, μέσα από 6 διαφορετικούς «διαύλους» (αναλογική επίγεια, ψηφιακή επίγεια, δορυφορική, καλωδιακή, IPTV και Mobile TV). Οι συνδρομητικοί τηλεοπτικοί σταθμοί στην Ευρώπη αποτελούν το 52% του συνόλου των καναλιών.
Τηλεοπτικές πλατφόρμες
Στις 29 ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν 4.297 τηλεοπτικές πλατφόρμες κάθε είδους. Το μεγαλύτερο μερίδιο ανήκει στην καλωδιακή τηλεόραση, αφού στον τομέα, δραστηριοποιούνται περισσότερες από 4.063 πλατφόρμες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 94,6% της αγοράς.
Σε 90 ανέρχονται οι πλατφόρμες IPTV στην Ευρώπη, ενώ 60 είναι οι δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες. Επισημαίνεται ότι παρά το γεγονός πως οι χώρες μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν περάσει στις επίγειες ψηφιακές τηλεοπτικές εκπομπές στο σύνολό τους, ήδη υπάρχουν 20 πλατφόρμες παροχής επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αριθμός ο οποίος στα επόμενα 2 χρόνια αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην αύξηση των δραστηριοτήτων σε κάθε τομέα ξεχωριστά, την καλύτερη επίδοση παρουσίασε το Mobile TV, αφού εκεί καταγράφεται η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, κατά 60%.
Αντίστοιχα η μεταβολή για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, ήταν της τάξεως του 42,86%, για το IPTV της τάξεως του 32,35%, για τις δορυφορικές υπηρεσίες της τάξεως του 17,65% και για τις καλωδιακές της τάξεως του 0,99%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θεματολογία των καναλιών, που φιλοξενούνται από τις πλατφόρμες, αφού ο τομέας Entertainment & Fiction, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο με 19%.
Τα κανάλια με τα σπορ αποτελούν το 18% του συνόλου, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλή επιχειρηματικά, είναι επίσης τα κανάλια ταινιών, καθώς και τα κανάλια με ντοκιμαντέρ, τα οποία έχουν μερίδιο από 10% το κάθε είδος.
Ακολουθούν τα παιδικά κανάλια με 9%, τα γενικού ενδιαφέροντος και τα μουσικά με 8% το κάθε ένα είδος, τα κανάλια με περιεχόμενο lifestyle και ταξιδιών με 5%, τα ενημερωτικά κανάλια (ειδήσεις και οικονομία) με 4%, ενώ 3% είναι το μερίδιο των καναλιών για τηλεπωλήσεις, 2% των καναλιών για ενήλικους και 1% των καναλιών με θέμα τον πολιτισμό.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στην τηλεοπτική βιομηχανία, δεδομένου ότι στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα (στα επόμενα τρία χρόνια συγκεκριμένα) οι επίγειες τηλεοπτικές υπηρεσίες θα παρέχονται αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο σε παγκόσμια κλίμακα.
Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένων των αυξημένων δυνατοτήτων που παρουσιάζει η ψηφιακή τεχνολογία -μέσα από μια συχνότητα παροχή τουλάχιστον 4 καναλιών- η προοπτική της παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών, από τους μέχρι σήμερα ελεύθερα παρεχόμενους τηλεοπτικούς σταθμούς, αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική σε ό,τι αφορά το επιχειρηματικό μοντέλο δραστηριοτήτων, ειδικά την τρέχουσα περίοδο όπου το μοντέλο άντλησης εσόδων αποκλειστικά από τη διαφήμιση, δέχεται ισχυρότατες πιέσεις.
Η μετάβαση αυτή, θα συνοδευτεί και από το πέρασμα σε τηλεοπτικές υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας, οι οποίες θα αυξήσουν μεν το κόστος παραγωγής, θα δημιουργήσουν ωστόσο και απαιτήσεις για νέο περιεχόμενο.
πηγή: H Nαυτεμπορική
Τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη, στον τομέα της συνδρομητικής παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών, εμφανίζουν οι πλατφόρμες παροχής τηλεόρασης Mobile TV, ενώ από την άλλη οι καλωδιακές πλατφόρμες έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση.
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκονται και οι άλλοι επιμέρους κλάδοι των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που παρέχονται, τα κανάλια με ψυχαγωγικό περιεχόμενο, καθώς και τα κανάλια με τα σπορ, αποτελούν το βασικό κορμό των πλατφορμών παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Αύξηση δραστηριοτήτων
Σύμφωνα με στοιχεία της Mavise, η ετήσια μεταβολή στην παροχή των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών στις 29 χώρες της Ευρώπης (27 της Ε.Ε., συν 2 υπό ένταξη Κροατία και Τουρκία), έχει θετικό πρόσημο συνολικά, αφού ο αριθμός των μπουκέτων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυξάνεται.
Συνολικά στην ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά σήμερα, δραστηριοποιούνται 5.681 εταιρείες (πάροχοι περιεχομένου, πλατφόρμες, αναμεταδότες) δίνοντας στον τηλεθεατή, περισσότερα από 7.9510 τηλεοπτικά κανάλια, μέσα από 6 διαφορετικούς «διαύλους» (αναλογική επίγεια, ψηφιακή επίγεια, δορυφορική, καλωδιακή, IPTV και Mobile TV). Οι συνδρομητικοί τηλεοπτικοί σταθμοί στην Ευρώπη αποτελούν το 52% του συνόλου των καναλιών.
Τηλεοπτικές πλατφόρμες
Στις 29 ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν 4.297 τηλεοπτικές πλατφόρμες κάθε είδους. Το μεγαλύτερο μερίδιο ανήκει στην καλωδιακή τηλεόραση, αφού στον τομέα, δραστηριοποιούνται περισσότερες από 4.063 πλατφόρμες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 94,6% της αγοράς.
Σε 90 ανέρχονται οι πλατφόρμες IPTV στην Ευρώπη, ενώ 60 είναι οι δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες. Επισημαίνεται ότι παρά το γεγονός πως οι χώρες μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν περάσει στις επίγειες ψηφιακές τηλεοπτικές εκπομπές στο σύνολό τους, ήδη υπάρχουν 20 πλατφόρμες παροχής επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αριθμός ο οποίος στα επόμενα 2 χρόνια αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην αύξηση των δραστηριοτήτων σε κάθε τομέα ξεχωριστά, την καλύτερη επίδοση παρουσίασε το Mobile TV, αφού εκεί καταγράφεται η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, κατά 60%.
Αντίστοιχα η μεταβολή για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, ήταν της τάξεως του 42,86%, για το IPTV της τάξεως του 32,35%, για τις δορυφορικές υπηρεσίες της τάξεως του 17,65% και για τις καλωδιακές της τάξεως του 0,99%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θεματολογία των καναλιών, που φιλοξενούνται από τις πλατφόρμες, αφού ο τομέας Entertainment & Fiction, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο με 19%.
Τα κανάλια με τα σπορ αποτελούν το 18% του συνόλου, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλή επιχειρηματικά, είναι επίσης τα κανάλια ταινιών, καθώς και τα κανάλια με ντοκιμαντέρ, τα οποία έχουν μερίδιο από 10% το κάθε είδος.
Ακολουθούν τα παιδικά κανάλια με 9%, τα γενικού ενδιαφέροντος και τα μουσικά με 8% το κάθε ένα είδος, τα κανάλια με περιεχόμενο lifestyle και ταξιδιών με 5%, τα ενημερωτικά κανάλια (ειδήσεις και οικονομία) με 4%, ενώ 3% είναι το μερίδιο των καναλιών για τηλεπωλήσεις, 2% των καναλιών για ενήλικους και 1% των καναλιών με θέμα τον πολιτισμό.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στην τηλεοπτική βιομηχανία, δεδομένου ότι στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα (στα επόμενα τρία χρόνια συγκεκριμένα) οι επίγειες τηλεοπτικές υπηρεσίες θα παρέχονται αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο σε παγκόσμια κλίμακα.
Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένων των αυξημένων δυνατοτήτων που παρουσιάζει η ψηφιακή τεχνολογία -μέσα από μια συχνότητα παροχή τουλάχιστον 4 καναλιών- η προοπτική της παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών, από τους μέχρι σήμερα ελεύθερα παρεχόμενους τηλεοπτικούς σταθμούς, αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική σε ό,τι αφορά το επιχειρηματικό μοντέλο δραστηριοτήτων, ειδικά την τρέχουσα περίοδο όπου το μοντέλο άντλησης εσόδων αποκλειστικά από τη διαφήμιση, δέχεται ισχυρότατες πιέσεις.
Η μετάβαση αυτή, θα συνοδευτεί και από το πέρασμα σε τηλεοπτικές υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας, οι οποίες θα αυξήσουν μεν το κόστος παραγωγής, θα δημιουργήσουν ωστόσο και απαιτήσεις για νέο περιεχόμενο.
πηγή: H Nαυτεμπορική