Skip to main content
22 Δεκεμβρίου 2010 03:00

Υψηλές επιδόσεις επιτυγχάνουν οι πλατφόρμες των Mobile TV

Γράφει: Ν.Δρικάκης
90522e605cba070e4e558ccb0d67d272 XL 59846c47
Τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη, στον τομέα της συνδρομητικής παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών, εμφανίζουν οι πλατφόρμες παροχής τηλεόρασης Mobile TV, ενώ από την άλλη οι καλωδιακές πλατφόρμες έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση.
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκονται και οι άλλοι επιμέρους κλάδοι των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που παρέχονται, τα κανάλια με ψυχαγωγικό περιεχόμενο, καθώς και τα κανάλια με τα σπορ, αποτελούν το βασικό κορμό των πλατφορμών παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Αύξηση δραστηριοτήτων
Σύμφωνα με στοιχεία της Mavise, η ετήσια μεταβολή στην παροχή των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών στις 29 χώρες της Ευρώπης (27 της Ε.Ε., συν 2 υπό ένταξη Κροατία και Τουρκία), έχει θετικό πρόσημο συνολικά, αφού ο αριθμός των μπουκέτων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυξάνεται.
Συνολικά στην ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά σήμερα, δραστηριοποιούνται 5.681 εταιρείες (πάροχοι περιεχομένου, πλατφόρμες, αναμεταδότες) δίνοντας στον τηλεθεατή, περισσότερα από 7.9510 τηλεοπτικά κανάλια, μέσα από 6 διαφορετικούς «διαύλους» (αναλογική επίγεια, ψηφιακή επίγεια, δορυφορική, καλωδιακή, IPTV και Mobile TV). Οι συνδρομητικοί τηλεοπτικοί σταθμοί στην Ευρώπη αποτελούν το 52% του συνόλου των καναλιών.
Τηλεοπτικές πλατφόρμες
Στις 29 ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν 4.297 τηλεοπτικές πλατφόρμες κάθε είδους. Το μεγαλύτερο μερίδιο ανήκει στην καλωδιακή τηλεόραση, αφού στον τομέα, δραστηριοποιούνται περισσότερες από 4.063 πλατφόρμες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 94,6% της αγοράς.
Σε 90 ανέρχονται οι πλατφόρμες IPTV στην Ευρώπη, ενώ 60 είναι οι δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες. Επισημαίνεται ότι παρά το γεγονός πως οι χώρες μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν περάσει στις επίγειες ψηφιακές τηλεοπτικές εκπομπές στο σύνολό τους, ήδη υπάρχουν 20 πλατφόρμες παροχής επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αριθμός ο οποίος στα επόμενα 2 χρόνια αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην αύξηση των δραστηριοτήτων σε κάθε τομέα ξεχωριστά, την καλύτερη επίδοση παρουσίασε το Mobile TV, αφού εκεί καταγράφεται η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, κατά 60%.
Αντίστοιχα η μεταβολή για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, ήταν της τάξεως του 42,86%, για το IPTV της τάξεως του 32,35%, για τις δορυφορικές υπηρεσίες της τάξεως του 17,65% και για τις καλωδιακές της τάξεως του 0,99%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θεματολογία των καναλιών, που φιλοξενούνται από τις πλατφόρμες, αφού ο τομέας Entertainment & Fiction, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο με 19%.
Τα κανάλια με τα σπορ αποτελούν το 18% του συνόλου, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλή επιχειρηματικά, είναι επίσης τα κανάλια ταινιών, καθώς και τα κανάλια με ντοκιμαντέρ, τα οποία έχουν μερίδιο από 10% το κάθε είδος.
Ακολουθούν τα παιδικά κανάλια με 9%, τα γενικού ενδιαφέροντος και τα μουσικά με 8% το κάθε ένα είδος, τα κανάλια με περιεχόμενο lifestyle και ταξιδιών με 5%, τα ενημερωτικά κανάλια (ειδήσεις και οικονομία) με 4%, ενώ 3% είναι το μερίδιο των καναλιών για τηλεπωλήσεις, 2% των καναλιών για ενήλικους και 1% των καναλιών με θέμα τον πολιτισμό.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στην τηλεοπτική βιομηχανία, δεδομένου ότι στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα (στα επόμενα τρία χρόνια συγκεκριμένα) οι επίγειες τηλεοπτικές υπηρεσίες θα παρέχονται αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο σε παγκόσμια κλίμακα.
Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένων των αυξημένων δυνατοτήτων που παρουσιάζει η ψηφιακή τεχνολογία -μέσα από μια συχνότητα παροχή τουλάχιστον 4 καναλιών- η προοπτική της παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών, από τους μέχρι σήμερα ελεύθερα παρεχόμενους τηλεοπτικούς σταθμούς, αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική σε ό,τι αφορά το επιχειρηματικό μοντέλο δραστηριοτήτων, ειδικά την τρέχουσα περίοδο όπου το μοντέλο άντλησης εσόδων αποκλειστικά από τη διαφήμιση, δέχεται ισχυρότατες πιέσεις.
Η μετάβαση αυτή, θα συνοδευτεί και από το πέρασμα σε τηλεοπτικές υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας, οι οποίες θα αυξήσουν μεν το κόστος παραγωγής, θα δημιουργήσουν ωστόσο και απαιτήσεις για νέο περιεχόμενο.

πηγή: H Nαυτεμπορική

Τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη, στον τομέα της συνδρομητικής παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών, εμφανίζουν οι πλατφόρμες παροχής τηλεόρασης Mobile TV, ενώ από την άλλη οι καλωδιακές πλατφόρμες έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση.
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκονται και οι άλλοι επιμέρους κλάδοι των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που παρέχονται, τα κανάλια με ψυχαγωγικό περιεχόμενο, καθώς και τα κανάλια με τα σπορ, αποτελούν το βασικό κορμό των πλατφορμών παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Αύξηση δραστηριοτήτων
Σύμφωνα με στοιχεία της Mavise, η ετήσια μεταβολή στην παροχή των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών στις 29 χώρες της Ευρώπης (27 της Ε.Ε., συν 2 υπό ένταξη Κροατία και Τουρκία), έχει θετικό πρόσημο συνολικά, αφού ο αριθμός των μπουκέτων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυξάνεται.
Συνολικά στην ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά σήμερα, δραστηριοποιούνται 5.681 εταιρείες (πάροχοι περιεχομένου, πλατφόρμες, αναμεταδότες) δίνοντας στον τηλεθεατή, περισσότερα από 7.9510 τηλεοπτικά κανάλια, μέσα από 6 διαφορετικούς «διαύλους» (αναλογική επίγεια, ψηφιακή επίγεια, δορυφορική, καλωδιακή, IPTV και Mobile TV). Οι συνδρομητικοί τηλεοπτικοί σταθμοί στην Ευρώπη αποτελούν το 52% του συνόλου των καναλιών.
Τηλεοπτικές πλατφόρμες
Στις 29 ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν 4.297 τηλεοπτικές πλατφόρμες κάθε είδους. Το μεγαλύτερο μερίδιο ανήκει στην καλωδιακή τηλεόραση, αφού στον τομέα, δραστηριοποιούνται περισσότερες από 4.063 πλατφόρμες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 94,6% της αγοράς.
Σε 90 ανέρχονται οι πλατφόρμες IPTV στην Ευρώπη, ενώ 60 είναι οι δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες. Επισημαίνεται ότι παρά το γεγονός πως οι χώρες μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν περάσει στις επίγειες ψηφιακές τηλεοπτικές εκπομπές στο σύνολό τους, ήδη υπάρχουν 20 πλατφόρμες παροχής επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αριθμός ο οποίος στα επόμενα 2 χρόνια αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην αύξηση των δραστηριοτήτων σε κάθε τομέα ξεχωριστά, την καλύτερη επίδοση παρουσίασε το Mobile TV, αφού εκεί καταγράφεται η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, κατά 60%.
Αντίστοιχα η μεταβολή για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, ήταν της τάξεως του 42,86%, για το IPTV της τάξεως του 32,35%, για τις δορυφορικές υπηρεσίες της τάξεως του 17,65% και για τις καλωδιακές της τάξεως του 0,99%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θεματολογία των καναλιών, που φιλοξενούνται από τις πλατφόρμες, αφού ο τομέας Entertainment & Fiction, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο με 19%.
Τα κανάλια με τα σπορ αποτελούν το 18% του συνόλου, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλή επιχειρηματικά, είναι επίσης τα κανάλια ταινιών, καθώς και τα κανάλια με ντοκιμαντέρ, τα οποία έχουν μερίδιο από 10% το κάθε είδος.
Ακολουθούν τα παιδικά κανάλια με 9%, τα γενικού ενδιαφέροντος και τα μουσικά με 8% το κάθε ένα είδος, τα κανάλια με περιεχόμενο lifestyle και ταξιδιών με 5%, τα ενημερωτικά κανάλια (ειδήσεις και οικονομία) με 4%, ενώ 3% είναι το μερίδιο των καναλιών για τηλεπωλήσεις, 2% των καναλιών για ενήλικους και 1% των καναλιών με θέμα τον πολιτισμό.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στην τηλεοπτική βιομηχανία, δεδομένου ότι στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα (στα επόμενα τρία χρόνια συγκεκριμένα) οι επίγειες τηλεοπτικές υπηρεσίες θα παρέχονται αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο σε παγκόσμια κλίμακα.
Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένων των αυξημένων δυνατοτήτων που παρουσιάζει η ψηφιακή τεχνολογία -μέσα από μια συχνότητα παροχή τουλάχιστον 4 καναλιών- η προοπτική της παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών, από τους μέχρι σήμερα ελεύθερα παρεχόμενους τηλεοπτικούς σταθμούς, αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική σε ό,τι αφορά το επιχειρηματικό μοντέλο δραστηριοτήτων, ειδικά την τρέχουσα περίοδο όπου το μοντέλο άντλησης εσόδων αποκλειστικά από τη διαφήμιση, δέχεται ισχυρότατες πιέσεις.
Η μετάβαση αυτή, θα συνοδευτεί και από το πέρασμα σε τηλεοπτικές υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας, οι οποίες θα αυξήσουν μεν το κόστος παραγωγής, θα δημιουργήσουν ωστόσο και απαιτήσεις για νέο περιεχόμενο.

πηγή: H Nαυτεμπορική

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Ενισχυτής κεραίας U35Auto
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα περιγράψουμε σε αυτό το τεύχος τους ενισχυτές κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες ...
TP-Link EAP683 UR AX6000
Το TP-Link Omada EAP683 UR ξεχωρίζει ως μια αξιόπιστη λύση στην κατηγορία των συσκευών δικτύου, συνδυάζοντας συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, προηγμένη ασφάλεια και απρόσκοπτη διαχείριση δικτύου. Μ...
Ikusi ENC-108
Η Ikusi, συνεχίζοντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων προϊόντων, παρουσιάζει το ENC-108 με 8 εισόδους HDMI, τα σήματα των οποίων μπορούν να μετατραπούν σε 8 streams IP σε SPTS (unicast ή mult...
Redline S30 HEVC
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου δέκτη της Redline, S30 HEVC. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη Full HD που είναι εξοπλισμένος με DVB-T2 tuner και υποστηρίζει συμπίεση H.265...
Ikusi IKUGaF
Η Ikusi καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τηλεοπτικής αναμετάδοσης προγραμμάτων, με τα έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUGaF που διαθέτει για τα Gap Fillers. Τα έτοιμα πακέτα IKUGaF είνα...
ANGA PS series
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή σειράς ποιοτικών κεραιών ANGA. Πρόκειται για τη σειρά PS, η οποία περιλαμβάνει εξωτερικές και εσωτερικές κεραίες που είναι κατάλληλες για επίγε...
Amiko MIRA X-4200
Ο Amiko MiraX HiS-4200 είναι ένας κορυφαίος Linux 4K UHD media streamer, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε 4K UHD. Αυτός ο media streamer υποστηρίζει μεταξύ άλλων τ...
KAL KL-60
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου KL-60. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο 4:1, το οποίο προγραμματίζεται μέσω μονάδας υπέρυθρων από τ...
Promax ATLaS NG
Η Promax έχει δημιουργήσει μία σειρά εκπαιδευτικών video για τον κορυφαίο αναλυτή φάσματος ATLaS NG. Στα συγκεκριμένα video, περιγράφονται όλες οι λειτουργίες του αναλυτή, καθώς και ο τρόπος που δ...
SatLink COL5141A
Ο κωδικοποιητής COL5141A 4 σε 1 της SatLink είναι μια επαγγελματική συσκευή κωδικοποίησης και πολυπλεξίας ήχου και video με ισχυρή λειτουργικότητα. Διαθέτει διεπαφές εισόδου 4 καναλιών CVBS video ...
AVM FRITZ!DECT 350
Προσαρμόστε το FRITZ!DECT 350 σε πόρτες ή παράθυρα και αμέσως θα ανιχνεύσει αν είναι ανοικτά ή κλειστά. Αποτελώντας έναυσμα για την επακόλουθη λειτουργία προϊόντων FRITZ!DECT και συμβατών συσκευών...
KAL K-320
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του K-320, ενός ασύρματου ανιχνευτή κίνησης υποδοχής με εμβέλεια ανίχνευσης κίνησης 3 έως 7 μέτρων και γωνία κάλυψης 100°. Είναι ιδανικός για τη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Ιουλίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
Διανομή σήματος HDMI στο σπίτι
Για τη θέαση τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής ανάλυσης μέσω ενός δέκτη, IPTV Box, αποκωδικοποιητή συνδρομητικής πλατφόρμας ή οποιασδήποτε άλλης εξωτερικής πηγής, απαιτείται μόνο η σύνδεσή τους στην...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
Fracarro D-Matrix 4S FTA
Την πιο πρόσφατη μονάδα της οικογένειας των Headend της ιταλικής Fracarro, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το D-Matrix 4S FTA, ένα Compact Headend που έρχε...
Amiko MIRA X-4200
Ένα νέο μοντέλο της σειράς OTT της Amiko δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το MIRA X-4200, ένα Set-Top Box που βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Linux και προ...
Sat & Zap, Ιούλιος 2024
Αρκετά νέα κανάλια στις 28 ανατολικά, ενώ και πάλι το Ιράν εμφανίζεται με νέα κανάλια εξωτερικού, μη εγκεκριμένα φυσικά από το θεοκρατικό καθεστώς… Al Mayadeen HD Hot Bird 13G – 13 East 11....