Skip to main content
22 Δεκεμβρίου 2010 03:00

Υψηλές επιδόσεις επιτυγχάνουν οι πλατφόρμες των Mobile TV

Γράφει: Ν.Δρικάκης
90522e605cba070e4e558ccb0d67d272 XL 59846c47
Τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη, στον τομέα της συνδρομητικής παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών, εμφανίζουν οι πλατφόρμες παροχής τηλεόρασης Mobile TV, ενώ από την άλλη οι καλωδιακές πλατφόρμες έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση.
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκονται και οι άλλοι επιμέρους κλάδοι των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που παρέχονται, τα κανάλια με ψυχαγωγικό περιεχόμενο, καθώς και τα κανάλια με τα σπορ, αποτελούν το βασικό κορμό των πλατφορμών παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Αύξηση δραστηριοτήτων
Σύμφωνα με στοιχεία της Mavise, η ετήσια μεταβολή στην παροχή των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών στις 29 χώρες της Ευρώπης (27 της Ε.Ε., συν 2 υπό ένταξη Κροατία και Τουρκία), έχει θετικό πρόσημο συνολικά, αφού ο αριθμός των μπουκέτων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυξάνεται.
Συνολικά στην ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά σήμερα, δραστηριοποιούνται 5.681 εταιρείες (πάροχοι περιεχομένου, πλατφόρμες, αναμεταδότες) δίνοντας στον τηλεθεατή, περισσότερα από 7.9510 τηλεοπτικά κανάλια, μέσα από 6 διαφορετικούς «διαύλους» (αναλογική επίγεια, ψηφιακή επίγεια, δορυφορική, καλωδιακή, IPTV και Mobile TV). Οι συνδρομητικοί τηλεοπτικοί σταθμοί στην Ευρώπη αποτελούν το 52% του συνόλου των καναλιών.
Τηλεοπτικές πλατφόρμες
Στις 29 ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν 4.297 τηλεοπτικές πλατφόρμες κάθε είδους. Το μεγαλύτερο μερίδιο ανήκει στην καλωδιακή τηλεόραση, αφού στον τομέα, δραστηριοποιούνται περισσότερες από 4.063 πλατφόρμες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 94,6% της αγοράς.
Σε 90 ανέρχονται οι πλατφόρμες IPTV στην Ευρώπη, ενώ 60 είναι οι δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες. Επισημαίνεται ότι παρά το γεγονός πως οι χώρες μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν περάσει στις επίγειες ψηφιακές τηλεοπτικές εκπομπές στο σύνολό τους, ήδη υπάρχουν 20 πλατφόρμες παροχής επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αριθμός ο οποίος στα επόμενα 2 χρόνια αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην αύξηση των δραστηριοτήτων σε κάθε τομέα ξεχωριστά, την καλύτερη επίδοση παρουσίασε το Mobile TV, αφού εκεί καταγράφεται η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, κατά 60%.
Αντίστοιχα η μεταβολή για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, ήταν της τάξεως του 42,86%, για το IPTV της τάξεως του 32,35%, για τις δορυφορικές υπηρεσίες της τάξεως του 17,65% και για τις καλωδιακές της τάξεως του 0,99%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θεματολογία των καναλιών, που φιλοξενούνται από τις πλατφόρμες, αφού ο τομέας Entertainment & Fiction, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο με 19%.
Τα κανάλια με τα σπορ αποτελούν το 18% του συνόλου, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλή επιχειρηματικά, είναι επίσης τα κανάλια ταινιών, καθώς και τα κανάλια με ντοκιμαντέρ, τα οποία έχουν μερίδιο από 10% το κάθε είδος.
Ακολουθούν τα παιδικά κανάλια με 9%, τα γενικού ενδιαφέροντος και τα μουσικά με 8% το κάθε ένα είδος, τα κανάλια με περιεχόμενο lifestyle και ταξιδιών με 5%, τα ενημερωτικά κανάλια (ειδήσεις και οικονομία) με 4%, ενώ 3% είναι το μερίδιο των καναλιών για τηλεπωλήσεις, 2% των καναλιών για ενήλικους και 1% των καναλιών με θέμα τον πολιτισμό.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στην τηλεοπτική βιομηχανία, δεδομένου ότι στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα (στα επόμενα τρία χρόνια συγκεκριμένα) οι επίγειες τηλεοπτικές υπηρεσίες θα παρέχονται αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο σε παγκόσμια κλίμακα.
Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένων των αυξημένων δυνατοτήτων που παρουσιάζει η ψηφιακή τεχνολογία -μέσα από μια συχνότητα παροχή τουλάχιστον 4 καναλιών- η προοπτική της παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών, από τους μέχρι σήμερα ελεύθερα παρεχόμενους τηλεοπτικούς σταθμούς, αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική σε ό,τι αφορά το επιχειρηματικό μοντέλο δραστηριοτήτων, ειδικά την τρέχουσα περίοδο όπου το μοντέλο άντλησης εσόδων αποκλειστικά από τη διαφήμιση, δέχεται ισχυρότατες πιέσεις.
Η μετάβαση αυτή, θα συνοδευτεί και από το πέρασμα σε τηλεοπτικές υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας, οι οποίες θα αυξήσουν μεν το κόστος παραγωγής, θα δημιουργήσουν ωστόσο και απαιτήσεις για νέο περιεχόμενο.

πηγή: H Nαυτεμπορική

Τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη, στον τομέα της συνδρομητικής παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών, εμφανίζουν οι πλατφόρμες παροχής τηλεόρασης Mobile TV, ενώ από την άλλη οι καλωδιακές πλατφόρμες έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση.
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκονται και οι άλλοι επιμέρους κλάδοι των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που παρέχονται, τα κανάλια με ψυχαγωγικό περιεχόμενο, καθώς και τα κανάλια με τα σπορ, αποτελούν το βασικό κορμό των πλατφορμών παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Αύξηση δραστηριοτήτων
Σύμφωνα με στοιχεία της Mavise, η ετήσια μεταβολή στην παροχή των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών στις 29 χώρες της Ευρώπης (27 της Ε.Ε., συν 2 υπό ένταξη Κροατία και Τουρκία), έχει θετικό πρόσημο συνολικά, αφού ο αριθμός των μπουκέτων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυξάνεται.
Συνολικά στην ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά σήμερα, δραστηριοποιούνται 5.681 εταιρείες (πάροχοι περιεχομένου, πλατφόρμες, αναμεταδότες) δίνοντας στον τηλεθεατή, περισσότερα από 7.9510 τηλεοπτικά κανάλια, μέσα από 6 διαφορετικούς «διαύλους» (αναλογική επίγεια, ψηφιακή επίγεια, δορυφορική, καλωδιακή, IPTV και Mobile TV). Οι συνδρομητικοί τηλεοπτικοί σταθμοί στην Ευρώπη αποτελούν το 52% του συνόλου των καναλιών.
Τηλεοπτικές πλατφόρμες
Στις 29 ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν 4.297 τηλεοπτικές πλατφόρμες κάθε είδους. Το μεγαλύτερο μερίδιο ανήκει στην καλωδιακή τηλεόραση, αφού στον τομέα, δραστηριοποιούνται περισσότερες από 4.063 πλατφόρμες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 94,6% της αγοράς.
Σε 90 ανέρχονται οι πλατφόρμες IPTV στην Ευρώπη, ενώ 60 είναι οι δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες. Επισημαίνεται ότι παρά το γεγονός πως οι χώρες μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν περάσει στις επίγειες ψηφιακές τηλεοπτικές εκπομπές στο σύνολό τους, ήδη υπάρχουν 20 πλατφόρμες παροχής επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αριθμός ο οποίος στα επόμενα 2 χρόνια αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην αύξηση των δραστηριοτήτων σε κάθε τομέα ξεχωριστά, την καλύτερη επίδοση παρουσίασε το Mobile TV, αφού εκεί καταγράφεται η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, κατά 60%.
Αντίστοιχα η μεταβολή για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, ήταν της τάξεως του 42,86%, για το IPTV της τάξεως του 32,35%, για τις δορυφορικές υπηρεσίες της τάξεως του 17,65% και για τις καλωδιακές της τάξεως του 0,99%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θεματολογία των καναλιών, που φιλοξενούνται από τις πλατφόρμες, αφού ο τομέας Entertainment & Fiction, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο με 19%.
Τα κανάλια με τα σπορ αποτελούν το 18% του συνόλου, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλή επιχειρηματικά, είναι επίσης τα κανάλια ταινιών, καθώς και τα κανάλια με ντοκιμαντέρ, τα οποία έχουν μερίδιο από 10% το κάθε είδος.
Ακολουθούν τα παιδικά κανάλια με 9%, τα γενικού ενδιαφέροντος και τα μουσικά με 8% το κάθε ένα είδος, τα κανάλια με περιεχόμενο lifestyle και ταξιδιών με 5%, τα ενημερωτικά κανάλια (ειδήσεις και οικονομία) με 4%, ενώ 3% είναι το μερίδιο των καναλιών για τηλεπωλήσεις, 2% των καναλιών για ενήλικους και 1% των καναλιών με θέμα τον πολιτισμό.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στην τηλεοπτική βιομηχανία, δεδομένου ότι στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα (στα επόμενα τρία χρόνια συγκεκριμένα) οι επίγειες τηλεοπτικές υπηρεσίες θα παρέχονται αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο σε παγκόσμια κλίμακα.
Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένων των αυξημένων δυνατοτήτων που παρουσιάζει η ψηφιακή τεχνολογία -μέσα από μια συχνότητα παροχή τουλάχιστον 4 καναλιών- η προοπτική της παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών, από τους μέχρι σήμερα ελεύθερα παρεχόμενους τηλεοπτικούς σταθμούς, αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική σε ό,τι αφορά το επιχειρηματικό μοντέλο δραστηριοτήτων, ειδικά την τρέχουσα περίοδο όπου το μοντέλο άντλησης εσόδων αποκλειστικά από τη διαφήμιση, δέχεται ισχυρότατες πιέσεις.
Η μετάβαση αυτή, θα συνοδευτεί και από το πέρασμα σε τηλεοπτικές υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας, οι οποίες θα αυξήσουν μεν το κόστος παραγωγής, θα δημιουργήσουν ωστόσο και απαιτήσεις για νέο περιεχόμενο.

πηγή: H Nαυτεμπορική

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

  • Ekselans EK CAST

    Ekselans EK CAST

    Το EK CAST βελτιώνει την εμπειρία πολυμέσων των φιλοξενούμενων στα δωμάτια του ξενοδοχείου (ή/και νοσοκομείου, γηροκομείου κ.λπ.), επιτρέποντάς τους να απολαμβάνουν τόσο το δικό τους περιεχόμενο π...
  • Huayu 0143

    Huayu 0143

    Αν χάλασε το τηλεχειριστήριο του αποκωδικοποιητή σας MAG, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε, καθώς η KAL Electronics έχει τη λύση! Διαθέτει το Huayu 0143, που είναι ένα οικονομικό τηλεχειριστήριο αντικ...
  • Tesla XT850

    Tesla XT850

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου Tesla MediaBox XT850. Πρόκειται για ένα Android TV Box που είναι ταυτόχρονα και DVB-T2 HEVC (H.265) δέκτης, συμβατός με το νέο πρότυπο επίγεια...
  • D-Link DMS-106XT

    D-Link DMS-106XT

    Απολαύστε αξιόπιστο ενσύρματο Ethernet 10 Gigabit, με πέντε θύρες 2.5 Gigabit, λειτουργία Turbo για ιεράρχηση QoS βάσει θυρών, καθώς και πολύχρωμο φωτισμό LED, που σας επιτρέπουν να εξαλείψετε τα ...
  • Digitalbox 8200 HD FTA

    Digitalbox 8200 HD FTA

    Ένας νέος δέκτης κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά από την Ψηφιακή Τεχνολογία Α.Ε.Β.Ε. Πρόκειται για τον Digitalbox 8200 HD FTA, έναν οικονομικό δορυφορικό δέκτη με DVB-S2 tuner που έχει σχεδιαστεί γ...
  • Η Panel TV μαγνήτισε τους επαγγελματίες στην Athens Electronix 2024

    Η Panel TV μαγνήτισε τους επαγγελματίες στην Athens Electronix 2024

    Νέο παράθυρο στην πληροφόρηση των επαγγελματιών ψηφιακών λύσεων άνοιξε η Panel TV με τη συμμετοχή της και την παρουσίαση νέων καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών στη μεγαλύτερη κλαδική έκθεση συστημάτ...
  • Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας U30

    Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας U30

    Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, ...
  • Αποκλειστική αντιπροσώπευση της Ekselans από την IDComs

    Αποκλειστική αντιπροσώπευση της Ekselans από την IDComs

    Οριστικοποιήθηκε η συμφωνία της IDComs για την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Ekselans στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της IDComs, ο σκοπός αυτής της συνεργασίας είναι να εμπλουτίσει τη γ...
  • Octagon Spirit PRO

    Octagon Spirit PRO

    Έφτασε στην Tronix ο νέος Octagon Spirit PRO, ένας IP δέκτης που συνδυάζει την προηγμένη τεχνολογία με την κορυφαία σχεδίαση και προσφέρει τις πιο πρόσφατες δυνατότητες για μια απαράμιλλη εμπειρία...
  • Η AVM στην MWC 2024

    Η AVM στην MWC 2024

    Στη φετινή MWC στη Βαρκελώνη, η AVM παρουσίασε πρωτοποριακές καινοτομίες και νέα προϊόντα FRITZ! για ισχυρές συνδέσεις. Το FRITZ!Box 5690 Pro για οπτικές ίνες υποστηρίζει επιπλέον σύνδεση DSL κ...
  • TP-Link SG6428X & SG6654X

    TP-Link SG6428X & SG6654X

    Τα SG6428X και SG6654X είναι δύο υψηλής απόδοσης επαγγελματικά switches επιπέδου L3 της TP-Link, τα οποία διαθέτουν πλεονάζουσες μονάδες τροφοδοσίας και προσφέρουν γρήγορες ενσύρματες ταχύτητες 10...
  • devolo Magic 2 WiFi next

    devolo Magic 2 WiFi next

    Το Magic 2 WiFi next της Devolo «ανεβάζει» το Internet στο σπίτι σας σε νέα επίπεδα. Χάρη στην εξαιρετική τεχνολογία Powerline, η πλήρης απόδοση της σύνδεσής σας στο Internet μεταφέρεται με ταχύτη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2024

    Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2024

    Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Μαΐου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Μαΐου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό ...
  • Cosmote, Nova, Vodafone – Όλα τα πακέτα για streaming και υπερυψηλές ταχύτητες internet μέσω οπτικής ίνας

    Cosmote, Nova, Vodafone – Όλα τα πακέτα για streaming και υπερυψηλές ταχύτητες internet μέσω οπτικής ίνας

    Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι πάντα περιζήτητοι! Εκτός από τις υπηρεσίες τηλεφωνίας και υψηλής ταχύτητας internet που παρέχουν, έχουν εμπλουτίσει το πορτφόλιό τους και με πλατφόρμες συνδρομητ...
  • Kathrein UFOpro

    Kathrein UFOpro

    Το UFOpro αποτελεί την πρόσφατη πλατφόρμα Headend της γερμανικής Kathrein, που προσφέρει ηγετική σχέση απόδοσης - τιμής στην αγορά! Είναι κατασκευασμένο για εφαρμογές τηλεόρασης επόμενης γενιάς σε...
  • Sat & Zap, Μάιος 2024

    Sat & Zap, Μάιος 2024

    Ελάχιστο το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον στη γεωστατική τροχιά όπου το streaming έχει υπερκεράσει τους δορυφόρους. Αντίθετα, σε Ασία και Αφρική κάθε μήνα εμφανίζονται νέα ελεύθερα κανάλια. Al Shams...