Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
"7 Λόγοι να Τρέξεις Μακριά" – Πρεμιέρα 11 Μαΐου αποκλειστικά στο Cinobo
Η οικογένεια, το φτωχό παιδί που εμφανίζεται στην τηλεόραση, οι γείτονες του 6ου ορόφου, η υποψήφια ενοικιάστρια και ο μεσίτης, το ζευγάρι επιχειρηματιών, ο τύπος που τον πάτησε κυριολεκτικά η πρόοδος στο διάβα της και το ζευγάρι που πρόκειται να παντρευτεί. 7 ιστορίες μαύρου χιούμορ από μια δυσλειτουργική κοινωνία.
Προβλέπεται να είναι η μαύρη κωμωδία της χρονιάς
Cinemania
Μια ταινία τόσο πολιτικά μη-ορθή, όσο και απενοχοποιημένα απολαυστική
Cineuropa
Κάποια από τα πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα του ισπανικού κινηματογράφου.
7 σφηνάκια σουρεάλ κωμωδίας που μπλέκουν το χιούμορ με τον τρόμο.
Μια μαύρη σάτιρα όπου, ανά πάσα στιγμή, τα γέλια μπορούν να μετατραπούν σε κραυγές.
Σύντομη Σύνοψη
Η οικογένεια, το φτωχό παιδί που εμφανίζεται στην τηλεόραση, οι γείτονες του 6ου ορόφου, η υποψήφια ενοικιάστρια και ο μεσίτης, το ζευγάρι επιχειρηματιών, ο τύπος που τον πάτησε κυριολεκτικά η πρόοδος στο διάβα της και το ζευγάρι που πρόκειται να παντρευτεί. 7 ιστορίες μαύρου χιούμορ από μια δυσλειτουργική κοινωνία.
Αναλυτική Σύνοψη
Επτά ιστορίες που αναμειγνύουν την κωμωδία με τον τρόμο. Επτά ιστορίες μαύρης κωμωδίας τόσο περίεργες, όσο και προσιτές. Επτά σουρεαλιστικές απεικονίσεις μιας κοινωνίας που αδυνατεί να προχωρήσει μπροστά, μιας κοινωνίας πέρα για πέρα δυσλειτουργικής.
Οικογένεια: Δύο γονείς ξυπνούν τον τεμπέλη γιο τους στη μέση της νύχτας. Πρέπει να του μιλήσουν για ένα επείγον και φρικτό ζήτημα που θα αλλάξει τη ζωή του για πάντα: έχουν αποφασίσει να τον «κάνουν έκτρωση» 20 χρόνια αφού έχει γεννηθεί.
Αλληλεγγύη: Ένα ζευγάρι μεσήλικων γευματίζει ήσυχα στο σπίτι. Στην τηλεόραση παρακολουθούν τα προβλήματα των παιδιών από μια χώρα τρίτου κόσμου. Η τηλεόραση φέρνει τον τρίτο κόσμο στο σπίτι τους. Κυριολεκτικά. Και, από τη μία, πρέπει να δείξουν αλληλεγγύη, από την άλλη όμως; Λοιπόν, από την άλλη δεν μπορεί να αφήσουν να συμβεί κάτι τέτοιο, σωστά;
Τάξη: Κανείς στην πολυκατοικία δεν θυμάται τι υπάρχει πέρα από τον αριθμό «6». Όμως, αυτά που μας είναι άγνωστα, για καλό λόγο είναι άγνωστα, οπότε ίσως θα ήταν καλύτερα να μην το ρισκάρουν… στέλνοντας τον σύζυγό να μάθει τι συμβαίνει.
Ιδιοκτησία: Ένας μεσίτης δείχνει ένα διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης σε μία πιθανή ενοικιάστρια. Το διαμέρισμα έχει αναμφίβολα δυνατότητες, αλλά μια μικρή λεπτομέρεια εκπλήσσει τον πελάτη: ο προηγούμενος ενοικιαστής κρέμεται από τη λάμπα στην τραπεζαρία.
Εργασία: Ένα παντρεμένο ζευγάρι βρίσκεται στο βεστιάριο ενός «καλού» σπιτιού. Ακούγονται θόρυβοι από το πάτωμα. Ο λόγος; 700 Κινέζοι σκλάβοι φτιάχνουν τα ρούχα για τη συλλογή της επόμενης σεζόν.
Πρόοδος: Έναν άντρα τον πάτησε το τραμ και ζητά βοήθεια στη μέση της νύχτας. Καθώς ο θάνατός πλησιάζει, μια γυναίκα του εξηγεί γιατί δεν αξίζει να καλέσει ασθενοφόρο αφού, έτσι κι αλλιώς, είναι ήδη μισοπεθαμένος.
Δέσμευση: Στα σκαλιά της εκκλησίας ένα ζευγάρι ετοιμάζεται να ανταλλάξει όρκους. «Στον πλούτο και τη φτώχεια, στην υγεία και την ασθένεια, μέχρι να μας χωρίσει ο θάνατος». Τι γίνεται όμως αν παραλείψουμε τη διαδικασία και πάμε κατευθείαν στον θάνατο;
Σημείωμα των σκηνοθετών, Εστέβε Σολέρ, Τζεράρντ Κίντο και Νταβίντ Τόρρας
Στις αρχές του 2014, οι τρεις μας συναντηθήκαμε και ξεκινήσαμε, με πολύ περιορισμένα μέσα, να δοκιμάσουμε τις δεξιότητές μας και να πούμε μια ιστορία που θα έσπαγε τις συμβάσεις για την οικογένεια. Το αποτέλεσμα ήταν η ταινία μικρού μήκους, «Εσωτερικό. Οικογένεια.». Τελικά, όχι μόνο πετύχαμε τον στόχο μας, αλλά τον ξεπεράσαμε. Τώρα αποφασίσαμε να προχωρήσουμε παραπέρα, να παρατηρήσουμε την οικογένεια ως μέρος μιας κοινωνίας που πρέπει επειγόντως να ανατρέψει τις συμβάσεις της. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να προσθέσουμε στο «Εσωτερικό. Οικογένεια.» επτά ακόμη ιστορίες.
Το «7 Λόγοι να Τρέξεις Μακριά» προκύπτει από την κριτική ματιά στην κοινωνία μας και τις αξίες που αυτή μεταδίδει, αμφισβητώντας τα πάντα. Προκύπτει από ερωτήσεις που, βγαίνοντας στο δρόμο ή ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στις ειδήσεις, γεννιούνται (ή θα έπρεπε να γεννιούνται) στο μυαλό όλων: σε ποιον ανήκει η κοινωνία που έχουμε; Ποιος επωφελείται; Πραγματικά, υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι; Είναι θρίαμβος για την ανθρωπότητα το πού έχουμε φτάσει; Μας κάνει καλύτερους ή θα πρέπει να το σταματήσουμε;
Αυτά τα ερωτήματα διερευνώνται σε επτά επεισόδια, που έχουν ως τίτλο καθεμία από τις αξίες που επιλέξαμε να εκπροσωπήσουν τη λεγόμενη Ιουδαιο-Χριστιανική κοινωνία: Οικογένεια, Αλληλεγγύη, Τάξη, Ιδιοκτησία, Εργασία, Πρόοδος και Δέσμευση. Μαζί επιδιώκουν να σχηματίσουν μια σύγχρονη «τοιχογραφία» ισχυρών αντιθέσεων και δηκτικού περιεχομένου, το οποίο «εκρήγνυται» πάντα στη μέση μιας καθημερινής στιγμής. Επτά καυστικές ιστορίες που κάνουν μια τομή στη σύγχρονη ζωή.
Το κοινό στοιχείο μεταξύ των ιστοριών είναι ότι μας παρουσιάζουν χαρακτήρες «κλειδωμένους» σε έναν χώρο οικείο που τώρα έχει γίνει εχθρικός προς αυτούς. Θέλουν να ξεφύγουν από αυτόν, αλλά δεν μπορούν. Μικρά καθημερινά «κελιά» που τους αναγκάζουν να αντιμετωπίσουν το ερώτημα ποιος ή τι θέλουν να είναι όταν καλούνται να πάρουν αποφάσεις για το πεπρωμένο, τη ζωή και τον θάνατο.
Ωστόσο, η ταινία ξεφεύγει από τα συνήθη πρότυπα του κοινωνικού κινηματογράφου ή της κατακραυγής, καθώς, χωρίς αμφιβολία, είναι μια κωμωδία. Μια κωμωδία που αποπνέει μαύρο, μερικές φορές παράλογο, χιούμορ που μεταμορφώνεται σε τρόμο. Κινείται ανάμεσα στα δύο είδη με εκπληκτική ευκολία για να παγώσει το χαμόγελο στα χείλη μας, αμέσως μόλις σχηματίστηκε. Όλα αυτά με έναν ακραία λακωνικό τόνο, ο οποίος αποτελεί ειρωνική και κακόβουλη πρόβλεψη για το τι μας περιμένει ως κοινωνία «στην άλλη γωνία».
Το κοινό μπορεί να χαλαρώσει και να γελάσει στην ίδια σκηνή, πιθανώς κάτι που δεν απέχει πολύ από αυτό που συμβαίνει με τα είδη του γκροτέσκο και του σουρεαλισμού στην πιο αγνή τους μορφή. Η ταινία προσπαθεί να ανακαλέσει έναν τρόπο κατανόησης της πραγματικότητας που υπάρχει στις πιο αξέχαστες ταινίες μυθοπλασίας, με μέγιστα παραδείγματα αυτές του Valle-Inclán και του Buñuel.
Θέλουμε να μεταφέρουμε αυτό το πνεύμα σε όλο του το μεγαλείο, στο σύγχρονο περιβάλλον μας, προσπαθώντας να προσεγγίσουμε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό. Όπως έκαναν στο παρελθόν οι ταινίες «Wild Tales» (Damián Szifrón, 2014) ή το «Holy Motors» (Leos Carax, 2012), επιθυμούμε να γοητεύσουμε το κοινό και να προβάλλουμε ένα σύνολο γεμάτο οικεία πρόσωπα που βλέπουμε σε εντελώς νέες και καταπληκτικές καταστάσεις.
Έχουμε παρατηρήσει ότι αυτοί στους οποίους δίνουμε να διαβάσουν τα σενάριά μας θέλουν μετά να μιλήσουν γι’ αυτά, να μοιραστούν τις εντυπώσεις τους. Εκτιμούν την αίσθηση φρεσκάδας και δημιουργικής σύγκρουσης που τους ωθούν να κάνουν ερωτήσεις στον εαυτό τους, να ψάξουν σε έναν άλλο αναγνώστη εάν τα συναισθήματά τους ταυτίζονται. Αυτό ακριβώς επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε: μια κριτική σκέψη που αναγκάζει τον αναγνώστη – και επομένως αργότερα και τον θεατή – να σκεφτεί τι έχει δει, να συζητήσει τις εντυπώσεις του όταν φεύγει από τον κινηματογράφο. Θέλουμε ένα κοινό που να μην παραμένει αδιάφορο, που χρειάζεται να ξανακατανομήσει την κοινωνία μας ρίχνοντας μια ματιά στο εσωτερικό της.
-Τζεράρντ Κίντο, Εστέβε Σολέρ και Νταβίντ Τόρρας
Βιογραφίες σκηνοθετών
Εστέβε Σολέρ (Σενάριο και Σκηνοθεσία)
Ο Εστέβε Σολέρ (Βαρκελώνη, 1976) είναι ένας από τους πιο μεταφρασμένους και αναγνωρισμένους Ισπανούς θεατρικούς συγγραφείς της γενιάς του. Τα κείμενά του έχουν μεταφραστεί σε 17 γλώσσες και έχουν ανεβεί από περισσότερους από 70 σκηνοθέτες σε όλο τον κόσμο. Η τριλογία του «Against Progress», «Against Love» και «Against Democracy» που είναι η κύρια επιρροή του «7 Λόγοι να Τρέξεις Μακριά», έχει διακριθεί στο γερμανικό φεστιβάλ Theatertreffen και έχει κερδίσει βραβεία όπως το Catalan Serra d’Or και το γαλλικό Βραβείο Γκοντό. Η μικρού μήκους ταινία του «Εσωτερικό. Οικογένεια.» που παρουσιάστηκε στα φεστιβάλ Clermont-Ferrand, New York Rooftop Films και Sitges, μεταξύ πολλών άλλων, είναι το βραβευμένο ντεμπούτο του.
Τζεράρντ Κίντο (Σκηνοθεσία)
Ο Τζεράρντ Κίντο (Manresa, 1978) είναι κριτικός ταινιών για το «La Vanguardia» και συγγραφέας πολλών μελετών και βιβλίων, όπως το «Reservoir Dog», στη συλλογή του περιοδικού «Dirigido por…». Σπούδασε στο Centre d’ Estudis Cinematogràfics de Catalunya, από όπου άρχισε να παράγει μερικά από τα πρώτα του έργα, όπως οι ταινίες μεγάλου μήκους «Direcció Intencional Conscient» και «Estultícia». Με το ψευδώνυμο Gerard Normal, έχει εργαστεί ως ερμηνευτής και μουσικός με την ομάδα του «Els normals».
Νταβίντ Τόρρας (Σκηνοθεσία)
Ο Νταβίντ Τόρρας (Sria, 1972) είναι μια διακεκριμένη πολιτιστική φυσιογνωμία της Κεντρικής Καταλονίας. Ο Τόρρας έγινε σημείο αναφοράς με την έκθεση που επιμελήθηκε για τον καλύτερο κινηματογράφο auteur. Μετά από διάφορα project ως παραγωγός, παρουσιάζει στα φεστιβάλ των Fantasporto, Regard sur le court métrage (Canada) και Malaga, μεταξύ πολλών άλλων, τη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους «Εσωτερικό. Οικογένεια.» που σηματοδοτεί το ντεμπούτο του στη σκηνοθεσία.
Συντελεστές
- Σκηνοθεσία: Τζεράρντ Κίντο, Εστέβε Σολέρ, Νταβίντ Τόρρας
- Σενάριο: Εστέβε Σολέρ
- Παραγωγή: Αρίτς Σίρμπιαν, Μάρτιν Σάμπερ
- Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γκαμπριέλ Καμπόι
- Μοντάζ: Αναΐς Ουράκα
- Πρωτότυπη Μουσική: Τζούλι Ράιερ
- Πρωταγωνιστούν: Έμμα Σουάρεζ, Λόλα Ντουένιας, Σερζί Λοπέζ, Φρανσέσκ Ορέγια, Νταβίντ Βερνταγκουέρ, Τζορντί Σάντσεζ, Πέπε Βιγιουέλα, Άλεξ Μπρεντεμούλ, Μανουέλ Σόλο, Αλέν Χερνάντεζ, Άινα Κλοτέτ, Βίκι Πένια, Ραμόν Φονσερέ, Άγκατα Ρόκα, Νούρια Γκάγκο, Μπόρχα Εσπινόζα, Πολ Λόπες, Ρόζα Καδαφάλκ, Αλμπέρτ Ριμπάλτα
Διάρκεια: 75’
Έτος Παραγωγής: 2019
Στις 11 Μαΐου αποκλειστικά στις οθόνες του Cinobo