Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Forthnet: Αποτελέσματα 12μήνου
«Παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, το οποίο οδήγησε στη συρρίκνωση του κύκλου εργασιών του κλάδου, η στρατηγική μας συνέβαλε στη σταθεροποίηση των εσόδων της εταιρείας και στην αύξηση της συνδρομητικής βάσης στις βασικές κατηγορίες υπηρεσιών. Ειδικότερα, η συνδρομητική βάση παρουσίασε μία σταθερή αύξηση…31 Μαρτίου 2015
Σημαντικά Σημεία
· Ιστορικό υψηλό σε συνδρομητές Nova 3Play με ετήσια αύξηση 27,4%
· Ιστορικό υψηλό σε συνδρομητές Nova με ετήσια αύξηση 12,1%
· Διατήρηση της ηγετικής θέσης στην αγορά LLU με αύξηση 0,6 ποσοστιαίων μονάδων στο μερίδιο αγοράς χάρη στην αύξηση 6,1% των συνδρομών broadband
· Σταθερότητα στα ετήσια έσοδα σε αντίθεση με την συνεχόμενη πτώση του κλάδου
· Βελτίωση κατά 6,2% στο δημοσιευμένο EBITDA
12M 2014 | 12M 2013 | Δ | |
Συνολικές συνδρομές | 1.178.427 | 1.084.693 | 8,6% |
Μοναδικά νοικοκυριά | 814.878 | 799.378 | 1,9% |
Συνδυαστικές υπηρεσίες/3play | 363.549 | 285.315 | 27,4% |
Συνδρομητές Broadband | 671.166 | 632.353 | 6,1% |
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα | 507.261 | 452.340 | 12,1% |
(.000€) | Q4 2014 | Q4 2013 | Δ | 12M 2014 | 12M 2013 | Δ |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα) | 96.304 | 97.452 | -1,2% | 384.496 | 384.827 | -0,1% |
Δημοσιευμένα EBITDA | 12.096 | 14.527 | -16,7% | 59.355 | 55.895 | 6,2% |
Προσαρμοσμένα EBITDA | 12.096 | 14.527 | -16,7% | 59.974 | 64.640 | -7,2% |
Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο:
«Παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, το οποίο οδήγησε στη συρρίκνωση του κύκλου εργασιών του κλάδου, η στρατηγική μας συνέβαλε στη σταθεροποίηση των εσόδων της εταιρείας και στην αύξηση της συνδρομητικής βάσης στις βασικές κατηγορίες υπηρεσιών. Ειδικότερα, η συνδρομητική βάση παρουσίασε μία σταθερή αύξηση, κυρίως λόγω της απήχησης της υπηρεσίας Nova 3Play, παρά τον έντονο ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών. Η στρατηγική μας για τα επόμενα τρίμηνα, θα είναι η συνέχιση της ανάπτυξης καινοτόμων προτάσεων και υπηρεσιών που μας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό, καθώς και η περαιτέρω προσαρμογή του κοστολογικού μοντέλου της εταιρείας, προκειμένου να ανταπεξέλθει στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς».
Λειτουργικά Αποτελέσματα
Συνδυαστικές Υπηρεσίες/3Play
Στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2014, τα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες της Forthnet, ανήλθαν στα 363,5 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 27,4%, σε σχέση με το τέλος του 2013, ενισχύοντας την παρουσία της Forthnet στα ελληνικά νοικοκυριά. Αντίστοιχα, αύξηση σημειώθηκε στο μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play, σε σχέση με το σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet, με την τάση αυτή να δρα υποστηρικτικά, τόσο στο μέσο έσοδο ανά συνδρομητή, όσο και στην ενίσχυση της πιστότητας των πελατών.
Q4 2014 | Q4 2013 | Δ | |
Νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες | 363.549 | 285.315 | 27,4% |
Ποσοστό νοικοκυριών με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες | 44,6% | 35,7% | +8,9π.μ. |
Νέα νοικοκυριά με Nova 3Play/συνδυαστικές υπηρεσίες | 7.687 | 33.423 | -77,0% |
Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Στο τέλος του 2014, οι συνδρομητές τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 6,1% συγκριτικά με πέρυσι, καθώς ανήλθαν στους 671,2 χιλιάδες. Τους τελευταίους 12 μήνες, το μερίδιο αγοράς της Forthnet σε συνδρομητές LLU, αυξήθηκε κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες, επαληθεύοντας την απήχηση του Nova 3Play.
Q4 2014 | Q4 2013 | Δ | |
Συνδρομητές Broadband[1] | 671.166 | 632.353 | 6,1% |
Νέοι συνδρομητές | -2.044 | 22.483 | -109,1% |
Ενεργοί συνδρομητές LLU | 643.414 | 596.978 | 7,8% |
Ποσοστό LLU | 95,9% | 94,4% | 1,5π.μ. |
Νέοι συνδρομητές LLU | -496 | 25.542 | -101,9% |
Μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές | -1,6% | 55,3% | -56,9π.μ. |
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU | 31,9% | 31,3% | 0,6π.μ. |
Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Στο τέλος του 2014, η συνδρομητική βάση παρουσίασε αύξηση 12,1% συγκριτικά με πέρυσι, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 507,3 χιλιάδων συνδρομητών. Η εξάπλωση των υπηρεσιών 3play αναμένεται να συνεχίσει να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης.
Q4 2014 | Q4 2013 | Δ | |
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα | 507.261 | 452.340 | 12,1% |
Οικονομικά Αποτελέσματα
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 12μηνο του 2014, ανήλθε στα €379εκ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 12μηνο του 2013, εξαιτίας της μείωσης των τελών τερματισμού στα σταθερά δίκτυα. Τα έσοδα, προσαρμοσμένα ως προς το λογιστικό χειρισμό των εσόδων που η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, παραμένουν σχεδόν σταθερά. Η από 1/1/14 μείωση των τελών τερματισμού στα σταθερά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα επηρέασε τα έσοδα στο 12μηνο κατά €6,2 εκατ..
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 4ο τρίμηνο του 2014, ανήλθε στα €94,8εκ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του 2013 εξαιτίας της μείωσης των τελών τερματισμού στα σταθερά δίκτυα. Η μεταβολή του τζίρου, προσαρμοσμένη ως προς το λογιστικό χειρισμό των εσόδων που η εταιρεία λειτουργεί ως ενδιάμεσος πάροχος, είναι στο επίπεδο του -1,2%.Η από 1/1/14 μείωση των τελών τερματισμού στα σταθερά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα επηρέασε τα έσοδα στο 4ο τρίμηνο κατά €2,6 εκατ.
Ανάλυση εσόδων (€ ‘000) | Q4 2014 | Q4 2013[2] | Δ | 12M 2014 | 12M 20132 | Δ |
Λιανική | 74.017 | 74.580 | -0,8% | 299.549 | 298.181 | 0,5% |
Λιανική -Telco | 37.994 | 40.363 | -5,9% | 158.987 | 163.668 | -2,9% |
Λιανική – PayTV | 36.023 | 34.217 | 5,3% | 140.562 | 134.513 | 4,5% |
Εταιρικοί πελάτες | 12.876 | 12.658 | 1,7% | 53.414 | 54.470 | -1,9% |
Εταιρικοί πελάτες (Ομαλοποιημένα)3 | 14.394 | 15.101 | -4,7% | 59.247 | 57.976 | 2,2% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco | 8.597 | 7.868 | 9,3% | 35.307 | 37.718 | -6,4% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco (Ομαλοποιημένα)3 | 10.115 | 10.311 | -1,9% | 41.140 | 41.224 | -0,2% |
Εταιρικοί πελάτες – Pay TV | 4.279 | 4.790 | -10,7% | 18.107 | 16.752 | 8,1% |
Διαφήμιση | 2.228 | 3.057 | -27,1% | 10.084 | 10.191 | -1,0% |
Λοιπά έσοδα | 5.666 | 4.714 | 20,2% | 15.616 | 18.479 | -15,5% |
Κύκλος εργασιών | 94.787 | 95.009 | -0,2% | 378.663 | 381.321 | -0,7% |
Κύκλος εργασιών (Ομαλοποιημένα)[3] | 96.304 | 97.452 | -1,2% | 384.496 | 384.827 | -0,1% |
Τα προσαρμοσμένα EBITDA του 12μηνου του 2014 ανήλθαν στα €60,0 εκατ., έναντι €64,6 εκατ. το 12μηνο του 2013, κυρίως λόγω της συμπίεσης των τιμών και της αυξημένης εισροής συνδρομητών.
Ανάλυση EBITDA (€ ‘000) | Q4 2014 | Q4 2013 | Δ | 12M 2014 | 12M 2013 | Δ |
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων) | 94.787 | 95.009 | -0,2% | 378.663 | 381.321 | -0,7% |
Συνολικά έσοδα (ομαλοποιημένα)3 | 96.304 | 97.452 | -1,2% | 384.496 | 384.827 | -0,1% |
Δημοσιευμένα EBITDA | 12.096 | 14.527 | -16,7% | 59.355 | 55.895 | 6,2% |
Προσαρμοσμένα EBITDA[4] | 12.096 | 14.527 | -16,7% | 59.974 | 64.640 | -7,2% |
Περιθώριο προσαρμοσμένων EBITDA | 12,8% | 15,3% | -2,5π.μ. | 15,8% | 17,0% | -1,2π.μ. |
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός το Δεκέμβριο του 2014 ανέρχεται σε €325 εκ.
Πρόσφατες Εξελίξεις
· Τον Οκτώβριο του 2014, η Forthnet ανακοίνωσε την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Γαλλικού Πρωταθλήματος, ενώ το Νοέμβριο του 2014 προχώρησε στην απόκτηση των αντίστοιχων του Κυπέλου Πορτογαλίας, ενισχύοντας περαιτέρω το αθλητικό περιεχόμενο της Nova.
· To Φεβρουάριο του 2015, η εταιρεία ανακοίνωσε την συνεργασία της με τη Village Roadshow Pictures για την αποκλειστική μετάδοση κινηματογραφικών ταινιών του συγκεκριμένου στούντιο του Hollywood, που σημειώνουν μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες.
· H εταιρεία συνεχίζει να αναβαθμίζει την εμπειρία των πελατών μέσω της βραβευμένης υπηρεσίας Nova GΟ, η οποία σε λιγότερο από έναν χρόνο ξεπέρασε τους 100.000 ενεργούς χρήστες, και προχώρησε στην διάθεση της υπηρεσίας σε όλους τους συνδρομητές Nova και Νova 3Play.
· Στο πλαίσιο των μη δεσμευτικών προσφορών που υποβλήθηκαν τον Ιούλιο του 2014, η εταιρεία, εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία, συμφώνησε στη διενέργεια ανεξάρτητων ελέγχων, οι οποίοι έχουν ολοκληρωθεί.
[1]Ενεργοί & υπό ενεργοποίηση συνδρομητές
[2]Ορισμένα κονδύλια της προηγούμενης περιόδου αναταξινομήθηκαν προκειμένου να καταστούν συγκρίσιμα με τα αντίστοιχα της τρέχουσας περιόδου
[3]Η ομαλοποίηση οφείλεται στην αναταξινόμιση στον κύκλο εργασιών κονδυλίων των επιχειρηματικών εσόδων που βάσει λογιστικής πολιτικής παρουσιάζονται στα έξοδα
[4]Προσαρμοσμένα EBITDA από μη ταμειακές και άλλες προσαρμογές