Skip to main content
TM 839
SECURITY REPORT 170
satpraxis 2022
now 33 2022
25 Νοεμβρίου 2021 12:21

"Η Χρονιά της Οργής" – Από 30 Νοεμβρίου σε Α’ πανελλαδική προβολή αποκλειστικά στο cinobo.com

5dfd6b3485dcc82025019cd8877bdfac XL 8b53a2c2

Συναρπαστικό, πολιτικό θρίλερ που αποτυπώνει το ταραχώδες κλίμα στους δρόμους της Ουρουγουάης, έναν χρόνο πριν το πραξικόπημα του 1973.

πανέμορφο, συναρπαστικό, φτάνει ακόμα και το ποιητικό.- Cineuropa

Συναρπαστικό, πολιτικό θρίλερ που αποτυπώνει το ταραχώδες κλίμα στους δρόμους της Ουρουγουάης, έναν χρόνο πριν το πραξικόπημα του 1973.

Σύνοψη

Ουρουγουάη 1972. Η χώρα οδεύει αναπόφευκτα προς μία τρομερή δικτατορία. Ο Ντιέγκο και ο Λεονάρντο, σεναριογράφοι μιας γνωστής κωμικής τηλεοπτική σειράς, παλεύουν να κρατήσουν την ακεραιότητά τους κάτω από τη συνεχή πίεση να μειώσουν την πολιτική σάτιρα εναντίον του στρατού. Από την πλευρά των καταπιεστών, ο Ρόχας, ο υπολοχαγός υπεύθυνος για τα βασανιστήρια των αντιστασιακών νέων, βρίσκει συναισθηματικό καταφύγιο σε μία πόρνη, τη Σουζάνα. Σιγά σιγά, οι ζωές όλων επηρεάζονται βαθιά από τον ζυγό της δικτατορίας που πλησιάζει απειλητικά.

 

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Ράφα Ρούσο

Γιατί σας πήρε τόσο καιρό να σκηνοθετήσετε μια νέα ταινία;

Γιατί δεν τα κατάφερνα, παρόλο που προσπάθησα πολλές φορές. Συνέχιζα να γράφω σενάρια για άλλους, προσπαθούσα ταυτόχρονα να προωθήσω και τα δικά μου, αλλά για κάποιο λόγο δεν προχωρούσαν. Υπήρξε και μια τεράστια κρίση, η οποία έπληξε σοβαρά τον κλάδο και έγινε ακόμα πιο δύσκολο να κινηθεί κάποιο πρότζεκτ. Φαντάζομαι το ότι η πρώτη μου ταινία δεν είχε το αντίκτυπο που ήλπιζα, δεν βοήθησε πολύ. Ποτέ δεν ξέρεις ποια πρότζεκτ θα προχωρήσουν τελικά και ποια όχι. Αρχικά Η Χρονιά της Οργής δεν φάνταζε καθόλου απλό στο να γίνει, καθώς διαδραματίζεται στην Ουρουγουάη τη δεκαετία του ’70. Παρόλα αυτά το σενάριο άρχισε σταδιακά να κινεί το ενδιαφέρον. Είχα κι άλλα πρότζεκτ που δούλευα, που ήταν θεωρητικά πολύ πιο mainstream, αλλά έχουν μείνει στην άκρη. Είμαι χαρούμενος με αυτήν την ταινία όμως. Ελπίζω ότι θα με βοηθήσει να ασχοληθώ περισσότερο με τη σκηνοθεσία και ότι θα με βάλει ξανά μέσα στα πράγματα.

Πρέπει να σας δυσκόλεψε αρκετά, καθώς είναι ταινία εποχής και πολύ πιο φιλόδοξη από την πρώτη σας…

Ναι, ήταν πάρα πολύ απαιτητική και χρειάστηκε να κάνω τεράστια προετοιμασία για να είμαι έτοιμος: ήταν τέτοια η πρόκληση που τώρα αισθάνομαι ότι θα μπορούσα να σκηνοθετήσω ακόμα και το Αποκάλυψη Τώρα αν χρειαζόταν (γελάει). Έδωσα όλο μου το είναι σε αυτήν την ταινία.

Πώς όμως ένας Μαδριλένος σαν κι εσάς καταλήγει σε μια χώρα της Λατινικής Αμερικής;

Γεννήθηκα στη Μαδρίτη, αλλά οι γονείς μου είναι Αργεντινοί και γι’ αυτό ένιωθα πάντα συνδεδεμένος με την πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα στη Λατινική Αμερική: η Ουρουγουάη και η Αργεντινή είναι αδελφά έθνη. Όταν μου είπαν για «τη χρονιά της οργής» και τι σημαίνει, είδα ότι υπήρχε μια σπουδαία ιστορία εκεί και ότι θα μπορούσε να προσεγγιστεί διαφορετικά… Επίσης, είναι και μια χώρα που δεν έχουμε δει πολύ στον κινηματογράφο. Όλα αυτά έκαναν το πρότζεκτ πολύ ελκυστικό.

Συν το γεγονός ότι όλες οι δικτατορίες είναι παρόμοιες: σκεφτόσασταν καθόλου και τη δικτατορία που υπέμεινε η Ισπανία τον προηγούμενο αιώνα;

Ναι, φυσικά – περισσότερο από οτιδήποτε όμως, με ένοιαζε να αποτυπώσω τις στιγμές ακριβώς πριν τη φρίκη της δικτατορίας. Όταν βλέπω ταινίες για τους Ναζί, μου φαίνεται πιο ενδιαφέρον να δω πώς ήταν τα χρόνια πριν και πώς έφτασαν σε εκείνο το σημείο. Έχουμε δει τη φρίκη σε πολλές άλλες ταινίες, δεν υπάρχει κάτι καινούριο να ειπωθεί επ’ αυτού. Ίσως γι’ αυτό είναι πιο ενδιαφέρον να δούμε μια ιστορία για το πριν, για το πώς έφτασαν ως εκεί, σε μια χώρα όπως η Ουρουγουάη για παράδειγμα που ήταν πάντα πρωτοπόρος στα ανθρώπινα δικαιώματα και στον προοδευτισμό στη Λατινική Αμερική. Και το γεγονός ότι αυτή η συγκεκριμένη χώρα έπεσε στην άβυσσο του απολυταρχισμού μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Ήθελα να πω την ιστορία από την πλευρά του ανθρώπου στον δρόμο, αντί για τα γραφεία των πολιτικών ή των στρατιωτών. Ήθελα να λερώσω τα χέρια μου, να δω την ωμή αλήθεια του πώς απλοί άνθρωποι βίωσαν αυτή τη στιγμή, μέσα από ένα καλειδοσκόπιο χαρακτήρων με διαφορετικές οπτικές. Τί συμπεριφορές ανέπτυξαν σταδιακά απέναντι στην αποπνικτική ατμόσφαιρα που τους περιτύλιγε; Με αυτόν τον τρόπο μπόρεσα να κάνω τον σύγχρονο θεατή να ταυτιστεί περισσότερο με αυτό που περνούσαν οι άνθρωποι τότε.

Βασικά δύο από τους πρωταγωνιστές της ταινίας (που ερμηνεύουν ο Αλμπέρτο Αμάν και ο Χοακίν Φουριέλ) είναι σεναριογράφοι, όπως κι εσείς…

Είναι φανταστικοί χαρακτήρες, και υπήρχαν κωμικές εκπομπές στην τηλεόραση της Ουρουγουάης τότε, που ήταν πολύ γνωστές. Ως δημιουργός, με ενδιέφερε να υιοθετήσω την οπτική κάποιου που ασχολούνταν με τον πολιτισμό γιατί πιστεύω ότι έχουμε ένα όπλο που άλλοι άνθρωποι ίσως δεν έχουν. Είναι δίκοπο μαχαίρι: από τη μία μπορείς να καταδικάσεις και να φέρεις προσοχή σ’ αυτό που ζεις (κάτι που δεν μπορούν να κάνουν άλλοι), αλλά νιώθεις το βάρος αυτής της ευθύνης και, γι’ αυτόν τον λόγο, δεν μπορείς να συγκεντρωθείς στο χαρτί και να αποστασιοποιηθείς από αυτά που συμβαίνουν γύρω σου, καθώς ό,τι και να προσπαθήσεις να γράψεις θα ωχριά σε σχέση με αυτά που συμβαίνουν στην πραγματικότητα ειδικά αν είναι τόσο σοκαριστικά. Έτσι, αν θες να μπορείς να κοιτάς τον εαυτό σου στον καθρέφτη και να αισθάνεσαι καλά, είναι δύσκολο να αποκοπείς από το τι συμβαίνει, και αυτό είναι μια πολύ περίπλοκη θέση για έναν καλλιτέχνη.

Βιογραφικό σκηνοθέτη Ράφα Ρούσο

Ο Ράφα Ρούσο γεννήθηκε το 1962 στη Μαδρίτη από Αργεντινούς γονείς. Ζει και εργάζεται ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος στη Βαρκελώνη. Σπούδασε σενάριο στο Λονδίνο όπου και έζησε για 9 χρόνια. Πριν ασχοληθεί με τον κινηματογράφο, ήταν επιτυχημένος μουσικός με δισκογραφία και πολλές εμφανίσεις σε Αμερική και Αγγλία. Το πρώτο του σενάριο The Twice Upon A Yesterday έγινε ταινία το 1997 με την Πενέλοπε Κρουζ και τη Λίνα Χίντι. Μετά έκανε το πέρασμα στη σκηνοθεσία, σκηνοθετώντας πολλές και βραβευμένες ταινίες μικρού μήκους. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία Love In Self-Defense κυκλοφόρησε το 2006 και αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς. Έχει υπογράψει το σενάριο της ταινίας Remember Me με τον Μπρους Ντερν. Το The Year Of Fury είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του.

Συντελεστές

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Ράφα Ρούσο
Παραγωγοί: Ιζαμπέλ Γκαρσία Περάλτα, Χουάν Γκόνα
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ντανιέλ Αράνιο
Μουσική: Κλαούντια Μπαρντατζί
Πρωταγωνιστούν: Αλμπέρτο Αμάν, Χοακίν Φουριέλ, Ντανιέλ Γκράο, Μαρτίνα Γκούσμαν, Μαριμπέλ Βερντού, Μιγκέλ Άνχελ Σόλα

Διάρκεια: 102’

Έτος Παραγωγής: 2020

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Ομοαξονικά καλώδια Kathrein για αξιοπιστία, αποδοτικότητα και ανθεκτικότητα
Η σύνδεση δεν είναι απλώς τεχνολογία – είναι θέμα εμπιστοσύνης. Σε έναν κόσμο όπου η ποιότητα του σήματος και η σταθερότητα της μετάδοσης είναι κρίσιμη, τα καλώδια Kathrein προσφέρουν απόλυτη αξιοπι…
PROMAX TV Explorer NG
Είναι πλέον διαθέσιμο από την IDComs το πλήρες manual σε αρχείο PDF, για τον νέο επαναστατικό αναλυτή TV Explorer NG της PROMAX. Το συγκεκριμένο manual διαθέτει πάνω από 120 σελίδες με αναλυτικές πε…
ALE UC Solution
Η υβριδική εργασία αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό. Οι εργαζόμενοι εργάζονται και επικοινωνούν από όπου και αν βρίσκονται, χωρίς να κρίνεται απαραίτητη η φυσική παρουσία στον ίδιο χώρο. Με τη λύση ενοποι…
Akuvox Self-Organizing Network
Η Akuvox παρουσιάζει μια καινοτόμα προσέγγιση στον έλεγχο πρόσβασης για πολυκατοικίες και gated communities, με τη λύση Self-Organizing Network, σχεδιασμένη για να προσφέρει ευκολία, αποδοτικότητα κ…
EDISION διπλές πρίζες TV/R-SAT
Μια εξαιρετική νέα σειρά πριζών τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού σήματος και αξεσουάρ είναι άμεσα διαθέσιμη από την EDISION. Οι πρίζες σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την EDISION, διαθέτουν εξαιρετ…
Multimedia Perspectives / Fagor COMPACT ROT 310C & ROR 260C
Η σειρά COMPACT της Multimedia Perspectives / Fagor περιλαμβάνει τον οπτικό πομπό ROT 310C και τον οπτικό δέκτη ROR 260C με ισχυρά χαρακτηριστικά και υψηλή αξιοπιστία, ενώ να σημειωθεί ότι τα παραπά…
Ομοαξονικά καλώδια της Multimedia Perspectives / Fagor
Στη νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων της IDComs συμπεριλαμβάνεται ένα σύνολο ιδιαίτερα αξιόλογων ομοαξονικών καλωδίων για όλες τις εφαρμογές λήψης και διανομής επίγειων και δορυφορικών τηλεοπτικών σημ…
Yeastar TB Series BRI VoIP Gateway
Η σειρά TB της Yeastar περιλαμβάνει τα TB200 και TB400, δύο συμπαγείς και αξιόπιστες αυτόνομες πύλες (gateways) VoIP που μετατρέπουν τις γραμμές ISDN BRI σε VoIP, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ενσ…
Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall
Η συνδεσιμότητα είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοξενίας και το Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall δίνει τη λύση που κάθε ξενοδόχος χρειάζεται. Με τεχνολογία Wi-Fi 6 AX3000 και ταχύτητες έως 2.974Mbps…
Televes 552220 ενισχυτής γραμμής 3 εξόδων
O Televes 552220 είναι ένας ενισχυτής γραμμής τηλεοπτικού σήματος κατάλληλος για διαμερίσματα, με 3 εξόδους και αυτόματη αποκοπή παρεμβολών 5G / LTE. Διαθέτει 2 κύριες εξόδους και 1 για μία τοπική T…
TP-Link Omada OC220
Η σειρά εξειδικευμένων επιχειρηματικών λύσεων της TP-Link, Omada, μόλις κυκλοφόρησε τον OC220, έναν νέο ελεγκτή υλικού με 2,6 φορές ταχύτερη εκκίνηση από τον ελεγκτή προηγούμενης γενιάς. Μικρό κουτί…
Audien W-990B & W-176
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των ηχείων W-990B μαζί με την κονσόλα χειρισμού W-176 της Audien, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σετ ήχου, ιδανικό…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, Ιανουάριος 2026
Το νέο τεύχος Ιανουαρίου 2026 του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύ…
SAT & ZAP, Ιανουάριος 2026
Για πρώτη φορά, είδα ελεύθερη μετάδοση ισραηλινών καναλιών του πακέτου ΥΕS (δύσκολου στα ΒΔ)! Στα αξιόλογα, στις 13 Ανατολικά το αγγλόφωνο CNBC Europe και το νέο ιταλικό κανάλι για την ποδηλασία. Αξ…
Εφαρμογές ευθυγράμμισης δορυφορικού κατόπτρου
Η δορυφορική λήψη παραμένει για πολλούς το αγαπημένο τους χόμπι, που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον τους να αναζητούν στον ορίζοντα νέα τηλεοπτικά κανάλια από διάφορες χώρες του πλανήτη. Η ταράτσα στ…
«Η τεχνολογία είναι πάνω απ’ όλα ανθρώπινη υπόθεση»
Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα, η τεχνολογία δεν είναι πια πολυτέλεια, είναι η δύναμη που ενώνει ανθρώπους, απλοποιεί διαδικασίες και δημιουργεί νέες εμπειρίες. Από την πρώτη στιγμή, η Par…
EDISION HDMI Modulator 3in1 mini loop
Ο ολοκαίνουργιος ψηφιακός διαμορφωτής της EDISION δοκιμάστηκε στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης για το τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για τον HDMI Modulator 3in1 mini loop, έναν ψηφιακό μονοκ…
Audien W-990B & W-176
Η Audien παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σετ ηχητικού συστήματος, που είναι ευέλικτο στην εγκατάσταση και εύκολο στον χειρισμό του. Το σετ αυτό αποτελείται από τα ηχεία W-990B και την κονσόλα W-176, τα…
Amiko Mini Combo FTA
Τον τελευταίο δέκτη που κυκλοφόρησε η Amiko δοκιμάσαμε για αυτόν τον μήνα στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για τον Mini Combo FTA, έναν οικονομικό δέκτη με ανάλυση Full HD, που όχι…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.