Skip to main content
25 Νοεμβρίου 2021 12:21

"Η Χρονιά της Οργής" – Από 30 Νοεμβρίου σε Α’ πανελλαδική προβολή αποκλειστικά στο cinobo.com

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F5dfd6b3485dcc82025019cd8877bdfac XL

Συναρπαστικό, πολιτικό θρίλερ που αποτυπώνει το ταραχώδες κλίμα στους δρόμους της Ουρουγουάης, έναν χρόνο πριν το πραξικόπημα του 1973.

πανέμορφο, συναρπαστικό, φτάνει ακόμα και το ποιητικό.- Cineuropa

Συναρπαστικό, πολιτικό θρίλερ που αποτυπώνει το ταραχώδες κλίμα στους δρόμους της Ουρουγουάης, έναν χρόνο πριν το πραξικόπημα του 1973.

Σύνοψη

Ουρουγουάη 1972. Η χώρα οδεύει αναπόφευκτα προς μία τρομερή δικτατορία. Ο Ντιέγκο και ο Λεονάρντο, σεναριογράφοι μιας γνωστής κωμικής τηλεοπτική σειράς, παλεύουν να κρατήσουν την ακεραιότητά τους κάτω από τη συνεχή πίεση να μειώσουν την πολιτική σάτιρα εναντίον του στρατού. Από την πλευρά των καταπιεστών, ο Ρόχας, ο υπολοχαγός υπεύθυνος για τα βασανιστήρια των αντιστασιακών νέων, βρίσκει συναισθηματικό καταφύγιο σε μία πόρνη, τη Σουζάνα. Σιγά σιγά, οι ζωές όλων επηρεάζονται βαθιά από τον ζυγό της δικτατορίας που πλησιάζει απειλητικά.

 

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Ράφα Ρούσο

Γιατί σας πήρε τόσο καιρό να σκηνοθετήσετε μια νέα ταινία;

Γιατί δεν τα κατάφερνα, παρόλο που προσπάθησα πολλές φορές. Συνέχιζα να γράφω σενάρια για άλλους, προσπαθούσα ταυτόχρονα να προωθήσω και τα δικά μου, αλλά για κάποιο λόγο δεν προχωρούσαν. Υπήρξε και μια τεράστια κρίση, η οποία έπληξε σοβαρά τον κλάδο και έγινε ακόμα πιο δύσκολο να κινηθεί κάποιο πρότζεκτ. Φαντάζομαι το ότι η πρώτη μου ταινία δεν είχε το αντίκτυπο που ήλπιζα, δεν βοήθησε πολύ. Ποτέ δεν ξέρεις ποια πρότζεκτ θα προχωρήσουν τελικά και ποια όχι. Αρχικά Η Χρονιά της Οργής δεν φάνταζε καθόλου απλό στο να γίνει, καθώς διαδραματίζεται στην Ουρουγουάη τη δεκαετία του ’70. Παρόλα αυτά το σενάριο άρχισε σταδιακά να κινεί το ενδιαφέρον. Είχα κι άλλα πρότζεκτ που δούλευα, που ήταν θεωρητικά πολύ πιο mainstream, αλλά έχουν μείνει στην άκρη. Είμαι χαρούμενος με αυτήν την ταινία όμως. Ελπίζω ότι θα με βοηθήσει να ασχοληθώ περισσότερο με τη σκηνοθεσία και ότι θα με βάλει ξανά μέσα στα πράγματα.

Πρέπει να σας δυσκόλεψε αρκετά, καθώς είναι ταινία εποχής και πολύ πιο φιλόδοξη από την πρώτη σας…

Ναι, ήταν πάρα πολύ απαιτητική και χρειάστηκε να κάνω τεράστια προετοιμασία για να είμαι έτοιμος: ήταν τέτοια η πρόκληση που τώρα αισθάνομαι ότι θα μπορούσα να σκηνοθετήσω ακόμα και το Αποκάλυψη Τώρα αν χρειαζόταν (γελάει). Έδωσα όλο μου το είναι σε αυτήν την ταινία.

Πώς όμως ένας Μαδριλένος σαν κι εσάς καταλήγει σε μια χώρα της Λατινικής Αμερικής;

Γεννήθηκα στη Μαδρίτη, αλλά οι γονείς μου είναι Αργεντινοί και γι’ αυτό ένιωθα πάντα συνδεδεμένος με την πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα στη Λατινική Αμερική: η Ουρουγουάη και η Αργεντινή είναι αδελφά έθνη. Όταν μου είπαν για «τη χρονιά της οργής» και τι σημαίνει, είδα ότι υπήρχε μια σπουδαία ιστορία εκεί και ότι θα μπορούσε να προσεγγιστεί διαφορετικά… Επίσης, είναι και μια χώρα που δεν έχουμε δει πολύ στον κινηματογράφο. Όλα αυτά έκαναν το πρότζεκτ πολύ ελκυστικό.

Συν το γεγονός ότι όλες οι δικτατορίες είναι παρόμοιες: σκεφτόσασταν καθόλου και τη δικτατορία που υπέμεινε η Ισπανία τον προηγούμενο αιώνα;

Ναι, φυσικά – περισσότερο από οτιδήποτε όμως, με ένοιαζε να αποτυπώσω τις στιγμές ακριβώς πριν τη φρίκη της δικτατορίας. Όταν βλέπω ταινίες για τους Ναζί, μου φαίνεται πιο ενδιαφέρον να δω πώς ήταν τα χρόνια πριν και πώς έφτασαν σε εκείνο το σημείο. Έχουμε δει τη φρίκη σε πολλές άλλες ταινίες, δεν υπάρχει κάτι καινούριο να ειπωθεί επ’ αυτού. Ίσως γι’ αυτό είναι πιο ενδιαφέρον να δούμε μια ιστορία για το πριν, για το πώς έφτασαν ως εκεί, σε μια χώρα όπως η Ουρουγουάη για παράδειγμα που ήταν πάντα πρωτοπόρος στα ανθρώπινα δικαιώματα και στον προοδευτισμό στη Λατινική Αμερική. Και το γεγονός ότι αυτή η συγκεκριμένη χώρα έπεσε στην άβυσσο του απολυταρχισμού μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Ήθελα να πω την ιστορία από την πλευρά του ανθρώπου στον δρόμο, αντί για τα γραφεία των πολιτικών ή των στρατιωτών. Ήθελα να λερώσω τα χέρια μου, να δω την ωμή αλήθεια του πώς απλοί άνθρωποι βίωσαν αυτή τη στιγμή, μέσα από ένα καλειδοσκόπιο χαρακτήρων με διαφορετικές οπτικές. Τί συμπεριφορές ανέπτυξαν σταδιακά απέναντι στην αποπνικτική ατμόσφαιρα που τους περιτύλιγε; Με αυτόν τον τρόπο μπόρεσα να κάνω τον σύγχρονο θεατή να ταυτιστεί περισσότερο με αυτό που περνούσαν οι άνθρωποι τότε.

Βασικά δύο από τους πρωταγωνιστές της ταινίας (που ερμηνεύουν ο Αλμπέρτο Αμάν και ο Χοακίν Φουριέλ) είναι σεναριογράφοι, όπως κι εσείς…

Είναι φανταστικοί χαρακτήρες, και υπήρχαν κωμικές εκπομπές στην τηλεόραση της Ουρουγουάης τότε, που ήταν πολύ γνωστές. Ως δημιουργός, με ενδιέφερε να υιοθετήσω την οπτική κάποιου που ασχολούνταν με τον πολιτισμό γιατί πιστεύω ότι έχουμε ένα όπλο που άλλοι άνθρωποι ίσως δεν έχουν. Είναι δίκοπο μαχαίρι: από τη μία μπορείς να καταδικάσεις και να φέρεις προσοχή σ’ αυτό που ζεις (κάτι που δεν μπορούν να κάνουν άλλοι), αλλά νιώθεις το βάρος αυτής της ευθύνης και, γι’ αυτόν τον λόγο, δεν μπορείς να συγκεντρωθείς στο χαρτί και να αποστασιοποιηθείς από αυτά που συμβαίνουν γύρω σου, καθώς ό,τι και να προσπαθήσεις να γράψεις θα ωχριά σε σχέση με αυτά που συμβαίνουν στην πραγματικότητα ειδικά αν είναι τόσο σοκαριστικά. Έτσι, αν θες να μπορείς να κοιτάς τον εαυτό σου στον καθρέφτη και να αισθάνεσαι καλά, είναι δύσκολο να αποκοπείς από το τι συμβαίνει, και αυτό είναι μια πολύ περίπλοκη θέση για έναν καλλιτέχνη.

Βιογραφικό σκηνοθέτη Ράφα Ρούσο

Ο Ράφα Ρούσο γεννήθηκε το 1962 στη Μαδρίτη από Αργεντινούς γονείς. Ζει και εργάζεται ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος στη Βαρκελώνη. Σπούδασε σενάριο στο Λονδίνο όπου και έζησε για 9 χρόνια. Πριν ασχοληθεί με τον κινηματογράφο, ήταν επιτυχημένος μουσικός με δισκογραφία και πολλές εμφανίσεις σε Αμερική και Αγγλία. Το πρώτο του σενάριο The Twice Upon A Yesterday έγινε ταινία το 1997 με την Πενέλοπε Κρουζ και τη Λίνα Χίντι. Μετά έκανε το πέρασμα στη σκηνοθεσία, σκηνοθετώντας πολλές και βραβευμένες ταινίες μικρού μήκους. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία Love In Self-Defense κυκλοφόρησε το 2006 και αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς. Έχει υπογράψει το σενάριο της ταινίας Remember Me με τον Μπρους Ντερν. Το The Year Of Fury είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του.

Συντελεστές

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Ράφα Ρούσο
Παραγωγοί: Ιζαμπέλ Γκαρσία Περάλτα, Χουάν Γκόνα
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ντανιέλ Αράνιο
Μουσική: Κλαούντια Μπαρντατζί
Πρωταγωνιστούν: Αλμπέρτο Αμάν, Χοακίν Φουριέλ, Ντανιέλ Γκράο, Μαρτίνα Γκούσμαν, Μαριμπέλ Βερντού, Μιγκέλ Άνχελ Σόλα

Διάρκεια: 102’

Έτος Παραγωγής: 2020

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Θωρακισμένοι ενισχυτές κεραίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, οι οπο...
TP-Link SX3032F
Η TP-Link παρουσιάζει το SX3032F, ένα διαχειριζόμενο switch με συνολική χωρητικότητα 640Gbps, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων δικτυακών περιβαλλόντων. ...
Audien BT-525TB & BT-525TW
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των νέων ηχείων BT-525TB (μαύρου χρώματος) και BT-525TW (λευκού χρώματος) της Audien. Πρόκειται για αδιάβροχα πλαστικά ηχεία 2 δρόμων ισχύος 50 ...
Arli Keystone-14718
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή πριζών Keystone-14718 της Arli. Πρόκειται για universal πρίζες δικτύου που ενσωματώνουν μία υποδοχή για θύρα CAT 8.1 RJ45. Διαθέτει πλαίσιο λευκού χρώμ...
Engel AC0565E
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή της νέας βάσης Engel AC0565. Πρόκειται για μια πολύ καλής ποιότητας επιτραπέζια βάση για τηλεοράσεις 32 έως 65 ιντσών, με μέγιστο βάρος 40 κιλών. Είναι...
Brateck LDT66-T02V / LDT03-23MA / LDT66-T024
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει την παραλαβή νέων βάσεων της Brateck, που είναι κατάλληλες για TV, PC και monitor. Αναλυτικά, περιλαμβάνονται τα εξής μοντέλα: LDT66-T02V: Βάση γραφείου ...
Καμπάνια για τα όργανα της PROMAX μέχρι τέλος Δεκεμβρίου
Μία ειδική καμπάνια για τα όργανα της PROMAX – με την ευκαιρία της συμμετοχής της IDComs στην Creta Electronix 2024 – έχει ξεκινήσει από 1η Νοεμβρίου, με διάρκεια μέχρι τέλος Δεκεμβρίου και αφορά ...
V-Tech Z2025 T2 H265
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου επίγειου ψηφιακού δέκτη V-Tech Z2025 T2 H265. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη MPEG-4 με ανάλυση Full HD (1080p), ελληνικό και εύκολο στη χ...
Νέος κατάλογος προϊόντων IKUSI by FAGOR από την IDComs
Είναι πλέον διαθέσιμος ο νέος κατάλογος προϊόντων IKUSI by FAGOR μετά τη συγχώνευση των δύο εταιρειών. Ο κατάλογος περιέχει στο μεγαλύτερο ποσοστό τα προϊόντα της IKUSI που γνωρίζουν οι περισσότερ...
Anga Free TV 1, 2 & 4 Combo
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή τηλεχειριστηρίων μάρκας Anga της σειράς Free TV. Πρόκειται για πολύ ποιοτικά και εργονομικά σχεδιασμένα τηλεχειριστήρια που προγραμματίζονται μ...
TP-Link EAP772
Το EAP772 είναι ένα επαγγελματικό Access Point Wi-Fi 7 τριών ζωνών της TP-Link, με εξαιρετικά λεπτή σχεδίαση που εξασφαλίζει κορυφαία σύνδεση με συνολική απόδοση έως και 9,3Gbps. Η συνολική απόδοσ...
Redline CPE-800
εξωτερική κεραία Wi-Fi, που ουσιαστικά λειτουργεί σαν ασύρματο Access Point για μετάδοση δεδομένων σε μεγάλες αποστάσεις. Διαθέτει απολαβή 23dBi και ισχύ ασύρματης μετάδοσης 26dBm, παρέχοντας έναν...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Ιανουάριος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιανουαρίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Ιανουαρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το...
HDMI Modulators
Η διανομή τηλεοπτικού προγράμματος μιας οπτικοακουστικής πηγής σε πολλαπλές τηλεοράσεις είναι ένα σενάριο που σήμερα εφαρμόζεται ευρύτατα τόσο στο σπίτι, όσο και στα ξενοδοχεία ή ακόμα και σε διάφ...
XENIA 2024
Η Ψηφιακή Τηλεόραση περιηγήθηκε στην XENIA 2024, που διοργανώθηκε Σάββατο 23 με Δευτέρα 25 Νοεμβρίου στο Metropolitan Expo. Πρόκειται για την ετήσια έκθεση, που είναι πλήρως αφιερωμένη στην τουρισ...
Sat & Zap Ιανουαρίου 2025
Πληθώρα ιρανικών καναλιών ως συνήθως (που εκπέμπονται από τις ΗΠΑ), αλλά και μερικά αγγλόφωνα από διάφορες χώρες. Η μεγαλύτερη κινητικότητα στους δορυφόρους κοντά στις 52 ανατολικά. AFV Ame...