Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οικονομικά αποτελέσματα Forthnet 12μήνου 2018
![6463b16420766d3920def30d73d7afdb XL 1387a61e](/wp-content/themes/yootheme/cache/13/6463b16420766d3920def30d73d7afdb_XL-1387a61e.jpeg)
Σε αύξηση τουEBITDA κατά 5,3% οδηγεί η πιστή εφαρμογή του προγράμματος λειτουργικής αναδιάρθρωσης της Εταιρείας.Η Forthnet αριθμεί 927 χιλιάδες συνδρομές λιανικής, εξυπηρετώντας 669 χιλιάδες μοναδικά νοικοκυριά, 550 χιλιάδες συνδρομητές broadband και 478 χιλιάδες συνδρομητές Pay TV λιανικής και χονδρικής σε Ελλάδα και Κύπρο. Μείωση στα συνολικά έσοδα κατα 4%.
Σημαντικά Σημεία
· Η πιστή εφαρμογή του προγράμματος λειτουργικής αναδιάρθρωσης της Εταιρείας οδηγεί σε θετικά λειτουργικά αποτελέσματα – EBITDA 42,3 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 5,3%.
· Η Forthnet αριθμεί 927 χιλιάδες συνδρομές λιανικής, εξυπηρετώντας 669 χιλιάδες μοναδικά νοικοκυριά, 550 χιλιάδες συνδρομητές broadband και 478 χιλιάδες συνδρομητές Pay TV λιανικής και χονδρικής σε Ελλάδα και Κύπρο.
· Η Forthnet, ετοιμάζεται να μπει στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας ως ιδεατός πάροχος (MVNO) σε συνέχεια ρυθμιστικών αποφάσεων που, μετά από πολλά χρόνια, εξομοιώνουν το ελληνικό πλαίσιο αγοράς κινητής τηλεφωνίας με αυτό των λοιπών ευρωπαϊκών χωρών.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Forthnet, κ. Πάνος Παπαδόπουλοςδήλωσε:
«Το 2018 καταγράψαμε ενίσχυση του EBITDA σε ετήσια βάση κατά 5,3%, παρά την υπερφορολόγηση του κλάδου της συνδρομητικής τηλεόρασης και τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που διαμορφώνονται σε σχέση με πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά του Pay TV. Η θετική μας πορεία οφείλεται στην επιτυχημένη εφαρμογή του σχεδίου λειτουργικής αναδιάρθρωσης της Εταιρείας, που περιόρισε σταθερά κόστη και βελτίωσε τη λειτουργική μας απόδοση. H στρατηγική μας απόφαση για χονδρική διάθεση του premium αθλητικού και κινηματογραφικού μας περιεχομένου στους τελικούς καταναλωτές μέσω περισσοτέρων παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα και την Κύπρο, συνεχίζει να αποδίδει καρπούς και να εδραιώνει την στρατηγική μας τοποθέτηση στον κλάδο της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Οι πρόσφατες αποφάσεις της ΕΕΤΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δικαίωσαν τις θέσεις μας, σχετικά με το πλαίσιο χονδρικών τιμών για τη λειτουργία μας ως ιδεατός πάροχος κινητής τηλεφωνίας (MVNO), αποτελούν κίνηση Game Changer για την εταιρεία μας. Για πρώτη φορά υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη υγιούς επιχειρηματικής δραστηριότητας, που μας επιτρέπουν να προσφέρουμε με ανταγωνιστικούς όρους και υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, καλύπτοντας έτσι με ολοκληρωμένο τρόπο τις ανάγκες των ελληνικών νοικοκυριών για υπηρεσίες επικοινωνίας και οικιακής ψυχαγωγίας».
Εμπορικά Αποτελέσματα
Στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2018 οι συνολικές συνδρομές ήταν 927 χιλ., τα μοναδικά νοικοκυριά 669 χιλ. ενώ οι ενεργοί συνδρομητές LLU έκλεισαν στις 536 χιλιάδες. Η συνδρομητική βάση Pay TV έκλεισε στους 478 χιλιάδες συμπεριλαμβανομένων των συνδρομητών λιανικής και χονδρικής σε Ελλάδα και Κύπρο.
12M 2018 | 12M 2017 | Δ | |
Συνολικές συνδρομές | 927.481 | 981.678 | -5,5% |
Μοναδικά νοικοκυριά | 668.503 | 691.792 | -3,4% |
Συνδρομητές Broadband[1] | 550.135 | 562.361 | -2,2% |
Ενεργοί συνδρομητές LLU | 536.364 | 547.691 | -2,1% |
Ποσοστό LLU | 97,5% | 97,4% | +0,1π.μ. |
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU | 25,3% | 25,9% | -0.6π.μ. |
Σύνολο Συνδρομητών Pay TV (Λιανική +Χονδρική) [2] | 477.641 | 478.324 | -0,1% |
Οικονομικά Αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα για το δωδεκάμηνο του 2018, ανήλθαν στα €285,2 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το δωδεκάμηνο του 2017 κατά -4,0%. Το έσοδο από διαφήμιση είναι βελτιωμένο κατά 14,0% ως αποτέλεσμα του διαρκώς αναβαθμιζόμενου περιεχομένου του τηλεοπτικού προγράμματος της Nova. Αντίστοιχα, αυξημένα παρουσιάζονται και τα έσοδα από τους εταιρικούς πελάτες κατά 5,9%.
Ανάλυση εσόδων (€ ‘000) | 12M 2018 | 12M 2017 | Δ |
Λιανική | 196.746 | 215.613 | -8,7% |
Λιανική -Telco | 108.624 | 116.032 | -6,4% |
Λιανική – Pay TV | 88.122 | 99.581 | -11,5% |
Εταιρικοί πελάτες | 59.136 | 55.843 | 5,9% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco | 34.548 | 36.877 | -6,3% |
Εταιρικοί πελάτες – Pay TV | 24.588 | 18.966 | 29,6% |
Διαφήμιση | 9.317 | 8.173 | 14,0% |
Λοιπά έσοδα | 20.044 | 17.433 | 15,0% |
Συνολικά Έσοδα | 285.244 | 297.062 | -4,0% |
Το EBITDA του 2018 ανήλθε στα €42,3 εκατ., έναντι €40,2 εκατ. του 2017.
Ανάλυση EBITDA (€ ‘000) | 12M 2018 | 12M 2017 | Δ |
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων) | 285.244 | 297.062 | -4,90% |
EBITDA | 42.346 | 40.217 | +5,3% |
Περιθώριο EBITDA | 14,8% | 13,5% | +1,3π.μ. |
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός στις 31 Δεκεμβρίου 2018 ανέρχεται σε €256,3 εκ.([3])
Πρόσφατες Εξελίξεις
· Με την απόφαση της Ολομέλειας της ΕΕΤΤ, που έχει και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Εταιρεία ετοιμάζεται να εισέλθει στην αγορά την κινητής τηλεφωνίας ως Mobile Virtual Network Operator (MVNO). Η εταιρεία δικαιώθηκε πλήρως από την ΕΕΤΤ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην προσφυγή που είχε κάνει τον Ιούλιο του 2016, καθώς οι ανώτατες τιμές που όρισαν επιτρέπουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα να υπάρξει βιώσιμο μοντέλο MVNO.
· Η Εταιρεία, προχώρησε στην υπογραφή νέας συμφωνίας με την Metro Goldwyn Mayer (MGM) εξασφαλίζοντας ταινίες και τηλεοπτικό περιεχόμενο πρώτης προβολής Οι συνεργασίες με ορισμένα από τα μεγαλύτερα studios του Hollywood, εξασφαλίζουν αποκλειστική πρόσβαση σε βραβευμένες κινηματογραφικές ταινίες και δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές που προσφέρονται τόσο μέσα από τα κανάλια Novacinema, όσο και μέσω των υπηρεσιών ΟΤΤ.
· Παράλληλα, η Εταιρεία αξιοποιώντας τις εκτεταμένες τηλεπικοινωνιακές υποδομές της και την υψηλή τεχνογνωσία του στελεχιακού της δυναμικού προχώρησε πρόσφατα σε σημαντικές συνεργασίες για την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών με κορυφαίες εταιρείες. Μετά τις συμφωνίες με τις επιχειρήσεις Ελληνικά Πετρέλαια, ΦΑΓΕ, Εταιρεία Διαχείρισης Αερίου και Pet City προχώρησε και σε συνεργασίες με τις εταιρείες Praktiker, Μασούτης, Melissa, Marks & Spencer, Brink’s Hellas.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Σε αυτή την παρουσίαση ενδέχεται να περιέχονται μελλοντικές προβλέψεις, οι οποίες βασίζονται σε εκτιμήσεις και υποθέσεις σχετικά με αναμενόμενες εξελίξεις και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την Εταιρεία. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν αποτελούν ιστορικά γεγονότα ούτε εγγύηση για τη μελλοντική απόδοση της Εταιρείας. Αυτές οι μελλοντικές εκτιμήσεις εμπεριέχουν κινδύνους και αβεβαιότητες καθώς υπάρχουν παράγοντες που μπορούν να δημιουργήσουν σημαντική παρέκκλιση των μελλοντικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας από τις εκτιμήσεις αυτές.
Οι μελλοντικές εκτιμήσεις αφορούν μόνο την ημερομηνία της συγκεκριμένης παρουσίασης και δεν αναλαμβάνουμε οποιαδήποτε υποχρέωση να ανανεώνουμε ή επικαιροποιούμε δημόσια οποιεσδήποτε μελλοντικές εκτιμήσεις που περιέχονται στο παρόν προκειμένου να συνάδουν αυτές με τυχόν αλλαγές στις προσδοκίες, στα γεγονότα, στις συνθήκες ή τους όρους που αποτέλεσαν τη βάση για τις εν λόγω μελλοντικές εκτιμήσεις.
[1]Ενεργοί & υπό ενεργοποίηση συνδρομητές
[2]Σύνολο συνδρομητών λιανικής και χονδρικής σε Ελλάδα και Κύπρο (Vodafone, Wind, Cablenet, Cyta Κύπρου, MTN και Primetel)
[3]Εξαιρουμένου του μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου