Skip to main content
TM 834
SECURITY REPORT 168
satpraxis 2022
now 33 2022
5 Αυγούστου 2021 10:02

Deloitte: Πλήγμα για πρώτη φορά σε μία δεκαετία για την ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου

bf1ae260d32733b7c42916b31aa6c2fa XL e4a91b01

Σύμφωνα με το 30ο Annual Review of Football Finance του Sports Business Group της Deloitte, η ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου στο σύνολό της συρρικνώθηκε κατά 13% φτάνοντας τα $27,9 δισ. το 2019/20 (από $33 δισ. το 2018/19) ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19.

Σύμφωνα με το 30ο Annual Review of Football Finance του Sports Business Group της Deloitte, η ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου στο σύνολό της συρρικνώθηκε κατά 13% φτάνοντας τα $27,9 δισ. το 2019/20 (από $33 δισ. το 2018/19) ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19.

Σε απόλυτους όρους, τα «μεγάλα πέντε» ευρωπαϊκά πρωταθλήματα – τα οποία αντιπροσωπεύουν το 60% του μεριδίου της ευρωπαϊκής αγοράς ποδοσφαίρου – υπέστησαν το μεγαλύτερο οικονομικό πλήγμα και είδαν τα συνολικά έσοδά τους να μειώνονται κατά 11% ($2,7 δισ.) στα $16,7 δισ..

Η γερμανική Bundesliga κατέγραψε τη μικρότερη μείωση (4%, $270εκ.) των συνολικών εσόδων της, καθώς η σεζόν ολοκληρώθηκε πριν από το τέλος του οικονομικού έτους ενόσω υπήρχαν μόνο λίγες οικονομικές επιστροφές στα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα. Η Bundesliga είχε έσοδα $3,5 δισ. και αναδείχθηκε ως το δεύτερο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα με την καλύτερη οικονομική απόδοση το 2019/20 ξεπερνώντας τη La Liga ($3,4 δισ.) της οποίας τα έσοδα μειώθηκαν κατά 8%. Αναμένουμε ότι η La Liga θα επανέλθει ως το δεύτερο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα με τα υψηλότερα έσοδα το 2020/21.

Η Serie A της Ιταλίας, με έσοδα $2,3 δισ. (μια μείωση ύψους 18%) και η Ligue 1 της Γαλλίας (το μοναδικό ευρωπαϊκό πρωτάθλημα από τα «μεγάλα πέντε» που διέκοψε τη σεζόν λόγω πανδημίας, με έσοδα $1,8 δισ. (μια μείωση ύψους 16%), συντέλεσαν στην καταγραφή των $16,7 δισ. εσόδων που συγκεντρώθηκαν από τα «μεγάλα πέντε» ευρωπαϊκά πρωταθλήματα.

Ενώ τα συνολικά έσοδα των «πέντε μεγάλων» πρωταθλημάτων μειώθηκαν κατά 11% στα $16,7 δισ. το 2019/20, το συνολικό μισθολογικό κόστος παρέμεινε σταθερό.

Ο Dan Jones, Partner και επικεφαλής του Sports Business Group στην Deloitte, ανέφερε: «Θα περάσουν αρκετά χρόνια προτού διαπιστωθεί πλήρως ο οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας του COVID-19 στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο. Έχουμε όμως ήδη ξεκινήσει να  βλέπουμε το μέγεθος των οικονομικών επιπτώσεων που είχε η πανδημία στους ευρωπαϊκούς συλλόγους.»

«Ωστόσο να αναφέρουμε ότι, ενώ έχουν περάσει 16 μήνες από την εμφάνιση της πανδημίας στην Ευρώπη, η ανάλυση αυτής της έκθεσης επικεντρώνεται στο οικονομικό έτος 2019/20 και ως εκ τούτου αντικατοπτρίζει, στις περισσότερες περιπτώσεις, μόνο τρεις μήνες με τις επιπτώσεις του COVID-19. Η αναστολή των πρωταθλημάτων και η διακοπή ολοκλήρωσης της σεζόν δεν έγινε την ίδια στιγμή χρονικά για το κάθε πρωτάθλημα, κάτι που επηρέασε και τη χρονική διάρκεια που καλύπτουν οι οικονομικές αναφορές στην Αγγλία, την Ισπανία και την Ιταλία. Ως αποτέλεσμα, μερικά στοιχεία εσόδων και εξόδων που σχετίζονται με τη σεζόν 2019/20 θα συμπεριληφθούν στο οικονομικό έτος που λήγει το 2021, και ως εκ τούτου θα αποτιμηθούν την επόμενη χρονιά της ετήσιας ανασκόπησης της Deloitte’s Football Finance.»

Πώς επηρεάστηκε η κερδοφορία 

Όπως ανέφερε η Deloitte τον Ιούνιο, τα έσοδα των συλλόγων της Premier League μειώθηκαν κατά 13% από $6,7 δισ. που ήταν το 2018/19 σε $5,7 δισ. το 2019/20, σηματοδοτώντας έτσι την πρώτη πτώση των συνολικών εσόδων στην ιστορία της Premier League. Παρ’ όλα αυτά, από πλευράς εσόδων, η Premier League εξακολουθούσε να είναι 60% μεγαλύτερη από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή της, τη Bundesliga, αν και αυτή η διαφορά μειώθηκε από 73% το 2018/19.

footballclub profits

Λόγω των σχετικά σταθερών εξόδων των συλλόγων της Premier League καθώς και της μείωσης των εσόδων, τα λειτουργικά κέρδη εξαλείφθηκαν σχεδόν πλήρως. Η μέση αναλογία μισθολογικών εξόδων προς έσοδα των συλλόγων της Premier League επίσης αυξήθηκε, σημειώνοντας ένα ρεκόρ 73%. Η αύξηση των συνολικών ζημιών προ φόρων ήταν σημαντική, αγγίζοντας τα $1,2 δισ. το 2019/20, μια αύξηση που υπερβαίνει το $1 δισ. σε σύγκριση με το 2018/19, με 15 συλλόγους/ομίλους να αναφέρουν ζημίες προ φόρων.

Ο Jones πρόσθεσε: «Αυτό που μπορούμε να δούμε ξεκάθαρα είναι η σχετικά σταθερή φύση της βάσης κόστους των elite ομίλων και ειδικότερα των μισθολογικών δαπανών. Λόγω της πολυετούς διάρκειας των συμβολαίων των παικτών, οι σύλλογοι δυσκολεύτηκαν πολύ να αντισταθμίσουν το πλήγμα που προκάλεσε ο COVID-19 στα έσοδα μειώνοντας το μισθολογικό κόστος. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε την εξέλιξη του ισοζυγίου μισθών και εσόδων το 2020/21 και μετά, και αν η μέχρι τώρα φαινομενικά ασταμάτητη αύξηση των μισθών επιβραδύνεται, σταματά ή αντιστρέφεται ».

Ένα αβέβαιο τοπίο

Ο αντίκτυπος της πανδημίας COVID-19 στα έσοδα της αγωνιστικής περιόδου κατά το οικονομικό έτος 2019/20 είναι σαφής, αλλά ο αντίκτυπος στις δύο μεγαλύτερες ροές εσόδων των «μεγάλων πέντε» πρωταθλημάτων, στην ραδιοτηλεοπτική μετάδοση (που αποτελεί το 51% των εσόδων των συλλόγων των «μεγάλων πέντε» πρωταθλημάτων) – και στις εμπορικές συμφωνίες (36%), παραμένει πιο αβέβαιος.

Ο Sam Boor, Senior Manager του Sports Business Group της Deloitte, επισήμανε: «Από τότε που ο COVID-19 άλλαξε το τοπίο του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, έχουμε δει εξελίξεις στην αγορά των δικαιωμάτων αναμετάδοσης σε πολλά από τα «μεγάλα πέντε» πρωταθλήματα. Η Premier League επέλεξε να ανανεώσει τις συμφωνίες της με τους υφιστάμενους εγχώριους συνεργάτες και, σύμφωνα με πληροφορίες, με το ίδιο κόστος, ενώ η Serie A φέρεται ότι συμφώνησε την μείωση της αξίας κατά 5% στην καινούρια συμφωνία της. Άλλα πρωταθλήματα, συμπεριλαμβανομένης της Ligue 1, επλήγησαν περισσότερο. Θα μάθουμε κατά τις επόμενες σεζόν αν αυτά τα παραδείγματα ανανεώσεων και μειώσεων είναι μια τάση που ήρθε για να μείνει ή είναι προσωρινή.»

Ο Jones ανακεφαλαιώνει: «Παρά την αβεβαιότητα του περασμένου έτους, το ποδόσφαιρο – και το ενδιαφέρον του κοινού για αυτό – έδειξε μεγάλη ανθεκτικότητα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι η σεζόν 2021/22 θα είναι ένα βήμα προς την κανονικότητα, με αποτέλεσμα την ισχυρή ανάκαμψη των εσόδων κατά τα επόμενα χρόνια».

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτές κεντρικής κεραίας
Οι ενισχυτές κεντρικής κεραίας διατίθενται σε δύο διαφορετικές κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι αυτή της οποίας οι ενισχυτές έχουν μία έξοδο και η άλλη κατηγορία είναι αυτή με τους ενισχυτές που…
Amiko TSC-1270
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Amiko TSC-1270. Πρόκειται για ένα ψηφιακό όργανο χειρός που υποστηρίζει όλα τα πρότυπα εκπομπής, καθώς μπορεί να δώσει μετρήσεις για DVB-S, DVB-S2, D…
Επιπλέον options για τον νέο PROMAX TV Explorer NG
Εκτός από τις βασικές λειτουργίες, ο αναλυτής PROMAX TV Explorer NG μπορεί να εμπλουτιστεί με κάποιες προαιρετικές προχωρημένες δυνατότητες – τα λεγόμενα options – με επιπλέον κόστος, το οποίο συμπε…
Televes 562422 MiniKom
O ενισχυτής κεντρικών εγκαταστάσεων με αποκοπή 5G παρεμβολών, Televes 562422 MiniKom, διαθέτει 4 εισόδους σήματος (2x UHF, VHF, FM) με ανεξάρτητα μεταξύ τους κυκλώματα ενίσχυσης, τα οποία αποτρέπουν…
TP-Link EAP603-Outdoor
Το EAP603-Outdoor είναι ένα Omada Access Point AX1800 Wi-Fi 6 της TP-Link, σχεδιασμένο για εξωτερική χρήση. Παρέχει απρόσκοπτη και αξιόπιστη ασύρματη κάλυψη με ταχύτητες έως και 1,8Gbps. Με αδιάβροχ…
Multimedia Perspectives / FAGOR AML Series
Οι επαγγελματικοί ενισχυτές ιστού AML διαθέτουν προστασία LTE (ζώνη 700MHz, δεύτερο ψηφιακό μέρισμα) για αποφυγή όλων των παρεμβολών που προέρχονται από κινητά τηλέφωνα, ασύρματες μεταδόσεις, επίγει…
Multimedia Perspectives / FAGOR EVA D2
Η EVA D2 είναι μία εξαιρετική επίγεια κεραία μεσαίου μεγέθους, με διπλή δοκό, κατάλληλη για ψηφιακή τηλεοπτική λήψη σε ατομικές και κεντρικές εγκαταστάσεις πλήρως προσαρμοσμένες στο LTE. Η κεραία εγ…
Emme Esse 2-Line 45DMBS
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή μιας νέας κεραίας για λήψη σημάτων UHF. Πρόκειται για την κεραία Emme Esse 2-Line 45DMBS, η οποία έχει ενσωματωμένο φίλτρο LTE 5G για προστασία από παρεμ…
Fobem Vision Flex
Απολαύστε τις πιο πρόσφατες εφαρμογές με το νέο Fobem Vision Flex, που είναι διαθέσιμο στην αγορά από την AstraSat. Πρόκειται για ένα Android TV Box με γρήγορο τετραπύρηνο επεξεργαστή Cortex A53, μν…
Ανανεωμένος τιμοκατάλογος PROMAX 2025 από την IDComs
Είναι διαθέσιμος ο ανανεωμένος τιμοκατάλογος 2025 για τα προϊόντα της PROMAX, ο οποίος περιλαμβάνει επιπλέον το νέο εκπληκτικό TV EXPLORER NG, καθώς και τα options που διαθέτει, τον portable analyze…
Νέες επιδαπέδιες βάσεις TV JollyLine
Νέες επιδαπέδιες βάσεις JollyLine είναι άμεσα διαθέσιμες στο B2B της EDISION. Διαθέτουν ειδικό σχεδιασμό και αισθητική και είναι σχεδιασμένες για στερέωση τηλεόρασης σε εσωτερικό χώρο. Προορίζονται…
ANGA Free TV 4 Combo-V2 / Free TV-V2 / Free TV 2-V2
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει την παραλαβή τριών νέων προγραμματιζόμενων τηλεχειριστηρίων μάρκας ANGA. Πρόκειται για τα μοντέλα Free TV 4 Combo-V2 για 4 συσκευές, Free TV-V2 για μία συσκευ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Νοέμβριος 2025
Το νέο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύχους…
Πλατφόρμες HbbTV των τηλεοπτικών σταθμών
Οι τηλεοπτικοί σταθμοί που υποστηρίζουν το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του HbbTV έχουν μεταμορφώσει την τηλεόραση, συνδυάζοντας την παραδοσιακή μετάδοση με την τεχνολογία ευρυζωνικής σύνδεσης, για να δ…
EDISION LIA-200 & LIA-301
Δύο νέα μοντέλα ενισχυτών EDISION δοκιμάσαμε για να σας παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για τον LIA-200 και τον LIA-301, οι οποίοι είναι ενισχυτές γραμμής επίγειων ψηφιακών καναλι…
SAT & ZAP, Νοέμβριος 2025
Νέος δορυφόρος στις 8 Δυτικά με καλύτερη λήψη στα Βόρεια. Πολλά νέα ρωσικά κανάλια στις 13 και 42 Ανατολικά. Στις 19.2 Ανατολικά, ο 1P έχει αναλάβει πολλές συχνότητες παλαιότερων δορυφόρων με πολύ κ…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.