Skip to main content
26 Ιανουαρίου 2024 10:20

Η Ρεάλ Μαδρίτης επιστρέφει στην κορυφή της Football Money League της Deloitte, καθώς τα αγωνιστικά και εμπορικά έσοδα αυξάνονται κατακόρυφα σε όλη την Ευρώπη

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2024%2F01%2Fdeloitte uk football money league hero 2024 01 17 150753

Οι 20 σύλλογοι με τα υψηλότερα έσοδα στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο πέτυχαν έσοδα ρεκόρ 10,5 δισ. ευρώ τη σεζόν 2022/23, σύμφωνα με την 27η έκδοση της Football Money League που δημοσιεύτηκε από το Sports Business Group της Deloitte. Αυτό το ποσό, αυξημένο κατά 14% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, είναι απόρροια των εσόδων ρεκόρ των συλλόγων της Money League  από εμπορικά έσοδα και έσοδα από τις αγωνιστικές, ύψους 4,4 δισ. ευρώ και 1,9 δισ. ευρώ αντίστοιχα.

Τα έσοδα των αγώνων προήλθαν από τη μεγάλη ζήτηση των φιλάθλων για live παρακολούθηση αυτών, καθώς τα γήπεδα άνοιξαν και πάλι με  πλήρη χωρητικότητα σε όλη την ηπειρωτική Ευρώπη κατά τη διάρκεια της σεζόν 2022/23.

Η Ρεάλ Μαδρίτης επιστρέφει στην κορυφή της Money League (με συνολικά έσοδα 831 εκατ. ευρώ), ακολουθούμενη από τη Μάντσεστερ Σίτι (826 εκατ. ευρώ), την Παρί Σεν Ζερμέν (802 εκατ. ευρώ), τη Μπαρτσελόνα (800 εκατ. ευρώ) και τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (746 εκατ. ευρώ).

Τα εμπορικά έσοδα αντιπροσώπευσαν τη μεγαλύτερη ροή εσόδων για τους συλλόγους της Money League για πρώτη φορά από τη σεζόν 2015/16 (με εξαίρεση τη σεζόν 2019/20 που επηρεάστηκε από τον COVID-19). Συγκεκριμένα, 17 από τους 20 κορυφαίους συλλόγους ανέφεραν αύξηση των εμπορικών εσόδων σε σχέση με πέρυσι, με την αύξηση να αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση των λιανικών  πωλήσεων, τα έσοδα από τις μη-αγωνιστικές εκδηλώσεις και την ανάκτηση των εσόδων από χορηγίες που είχαν επηρεαστεί από την πανδημία.

DFML24 Website Graphics v8 3

Αντίθετα, τα έσοδα από τις ραδιοτηλεοπτικές μεταδόσεις σημείωσαν μέτρια αύξηση κατά 5%, όπως ανέφεραν οι σύλλογοι ς της Money League, με την αύξηση να περιορίζεται εν μέρει λόγω του ότι η σεζόν 2022/23 εμπίπτει στις ήδη υπάρχουσες εγχώριες αναμεταδόσεις.

Συνολικά, οι σύλλογοι της Money League ανέφεραν μέσο όρο εσόδων άνω των 500 εκατ. ευρώ, με τα εμπορικά και τα ραδιοτηλεοπτικά έσοδα να συνεισφέρουν παρόμοια ποσά ύψους 222 εκατ. ευρώ (42%) και 213 εκατ. ευρώ (40%) αντίστοιχα, ακολουθούμενα από τα έσοδα των αγωνιστικών (92 εκατ. ευρώ, 18%).

Ο Tim Bridge, lead partner στο Sports Business Group της Deloitte, σημείωσε: «Άλλη μία χρονιά ρεκόρ για τους συλλόγους της Money League που μαρτυρά τη συνεχιζόμενη οικονομική ισχύ της ποδοσφαιρικής βιομηχανίας. Η υψηλή ζήτηση για live παρακολούθηση αγώνων οδηγεί στην περαιτέρω αύξηση των εμπορικών εσόδων και των εσόδων από τις ημέρες διεξαγωγής των αγώνων ειδικότερα. Καθώς οι σύλλογοι φαίνεται ότι δεν μπορούν πλέον να βασίζονται στην εκθετική αύξηση των εσόδων των ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων, η δημιουργία ενός πιο εμπορικά εστιασμένου επιχειρηματικού μοντέλου θα τους βοηθήσει να επιτύχουν μεγαλύτερο έλεγχο της οικονομικής τους σταθερότητας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την ανάπτυξη νέων εμπορευμάτων ή μη-αγωνιστικών εκδηλώσεων, όπως συναυλίες, για τη δημιουργία νέων εμπορικών επιλογών.

Οι ευρωπαϊκοί σύλλογοι ανακτούν έδαφος στην Premier League

Η Ρεάλ Μαδρίτης ανέτρεψε τη Μάντσεστερ Σίτι από την 1η θέση της Money League και έγινε ο ποδοσφαιρικός σύλλογος με τα υψηλότερα έσοδα το 2022/23. Επιστρέφει στην κορυφή για πρώτη φορά από το 2017/18 με έσοδα ρεκόρ 831 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 118 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η ανάπτυξη του συλλόγου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ισχυρές επιδόσεις του λιανικού εμπορίου, την υψηλότερη προσέλευση στα γήπεδα και την ανάκαμψη των εσόδων από χορηγίες μετά τη χαλάρωση των περιορισμών για τον COVID-19.

Η Μάντσεστερ Σίτι πέφτει στη 2η θέση στην κατάταξη του 2024 παρά τη σεζόν – ρεκόρ του 2022/23 τόσο εντός όσο και εκτός γηπέδου. Ο σύλλογος ανακοίνωσε τα υψηλότερα έσοδα στην ιστορία του, 826 εκατ. ευρώ, χάρη στις επιτυχημένες καμπάνιες του UEFA Champions League και της Premier League που ενίσχυσαν τα ραδιοτηλεοπτικά  και τα εμπορικά έσοδα κατά 50 εκατ. ευρώ και 26 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Κατά τα άλλα, η Παρί Σεν Ζερμέν εισήλθε στην πρώτη τριάδα για πρώτη φορά στην ιστορία της Money League με έσοδα 802 εκατ. ευρώ. Η Μπαρτσελόνα, στην 4η θέση (800 εκατ. ευρώ), πέτυχε μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές κατάταξης στη φετινή Money League, ανεβαίνοντας από την 7η θέση, ως αποτέλεσμα των εσόδων ρεκόρ από πώληση δικαιωμάτων και merchandising του συλλόγου αλλά και της επιστροφής των φιλάθλων στα γήπεδα.

Η Λίβερπουλ (683 εκατ. ευρώ) σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση στην κατάταξη σε σχέση με πέρυσι, καθώς μετακινήθηκε από την 3η στην 7η θέση λόγω της πτώσης των επιδόσεών της εντός γηπέδου τόσο σε εγχώριες όσο και σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Η Λίβερπουλ ήταν μία από τις τρεις ομάδες της Money League (μαζί με την Ατλέτικο Μαδρίτης και τη Γουέστ Χαμ Γιουνάιτεντ) που ανέφερε μείωση εσόδων.

Ενώ υπήρξαν ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με πέρυσι στην πρώτη δεκάδα, υπήρξαν αξιοσημείωτες αλλαγές μεταξύ των θέσεων 11 έως 20. Σε ό,τι αφορά τις ομάδες από την ηπειρωτική Ευρώπη: Η Άιντραχτ Φράνκφουρτ, η SCC Νάπολι και η Ολιμπίκ ντε Μαρσέιλ αντικατέστησαν μια τριάδα αγγλικών συλλόγων αποτελούμενη από τη Λέστερ Σίτι, τη Λιντς Γιουνάιτεντ και την Έβερτον, αποδεικνύοντας την επιρροή της απόδοσης των ομάδων εντός γηπέδου στα οικονομικά έσοδα. Τη σεζόν 2022/23, ο αριθμός των ομάδων της Premier League στη Money League μειώθηκε σε 8 από τους τουλάχιστον 10 συλλόγους που εμφανίζονταν τα δύο τελευταία χρόνια.

Ο Bridge πρόσθεσε: «Τις επόμενες σεζόν, οι ευρωπαϊκοί σύλλογοι μπορεί να προσπαθήσουν να διαφοροποιήσουν περαιτέρω τις πηγές των εσόδων τους προκειμένου να αποκτήσουν τον έλεγχο σε μεγαλύτερο ποσοστό των συνολικών εσόδων τους. Αυτό θα επιτρέψει στους συλλόγους να προστατεύονται όχι μόνο από τη μεταβλητότητα της απόδοσης εντός του γηπέδου, αλλά και από ευρύτερες μακροπρόθεσμες προκλήσεις και αλλαγές στο ποδοσφαιρικό σύστημα. Σε μια εποχή που οι σύλλογοι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο βαθμό χρηματοοικονομικών ελέγχων, η επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ της εξασφάλισης των καλύτερων ταλέντων εντός του γηπέδου και της διατήρησης μιας υγιούς οικονομικής βάσης μέσω εμπορικών δραστηριοτήτων θα αποβεί καθοριστική».

Οι κορυφαίοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι γυναικών σε όλη την Ευρώπη έχουν κατά μέσο όρο έσοδα 4,3 εκατομμυρίων ευρώ

Η παρούσα έκδοση της Money League περιλαμβάνει ανάλυση των 15 γυναικείων συλλόγων με τα υψηλότερα έσοδα στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.

Η FC Barcelona Femení παρέμεινε στην κορυφή του γυναικείου ποδοσφαίρου στην Ευρώπη τη σεζόν 2022/23, σημειώνοντας έσοδα 13,4 εκατομμυρίων ευρώ, με αύξηση 74% σε σχέση με πέρυσι.

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ Γυναικών διατήρησε επίσης τη 2η θέση της, με έσοδα 8 εκατ. ευρώ, λόγω των ισχυρών εμπορικών επιδόσεων (6 εκατ. ευρώ). Εν τω μεταξύ, η Ρεάλ Μαδρίτης Γυναικών ανέβηκε στην 3η θέση καθώς ανέφερε έσοδα 7,4 εκατ. ευρώ, αύξηση 416% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η Μάντσεστερ Σίτι Γυναικών καταλαμβάνει την 4η θέση (με 5,3 εκατ. ευρώ) σημειώνοντας ετήσια αύξηση εσόδων 5%, αποτελώντας έναν από τους τρεις συλλόγους (μαζί με την Παρί Σεν Ζερμέν Γυναικών και την Έβερτον Γυναικών) της πρώτης δεκαπεντάδας που αναφέρει μικρότερη από διψήφια ετήσια αύξηση εσόδων. Η Άρσεναλ Γυναικών συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα με έσοδα 5,3 εκατ. ευρώ, μια αύξηση 138% σε σχέση με πέρυσι. Ο σύλλογος πέτυχε τα υψηλότερα έσοδα από τη διεξαγωγή αγώνων μεταξύ των 15 συλλόγων (3,1 εκατ. ευρώ, 58% των συνολικών εσόδων του), έχοντας φιλοξενήσει τρεις από τους αγώνες WSL των συλλόγων το 2022/23 στο Emirates Stadium, με πάνω από 40.000 θεατές στον κάθε αγώνα.

Από τους 15 γυναικείους συλλόγους που περιλαμβάνονται στην ανάλυση της Deloitte, ο μέσος όρος των εσόδων ανήλθε σε 4,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 61% σε σχέση με τον μέσο όρο για το 2021/22 (2,6 εκατ. ευρώ). Στο πλαίσιο αυτό, τα εμπορικά έσοδα αντιστοιχούσαν στο 58% του συνόλου των εσόδων των 14 συλλόγων, με τα έσοδα των αγώνων να ακολουθούν με 22% και τα έσοδα των ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων με 20%.

Ωστόσο, τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στον τρόπο με τον οποίο οι σύλλογοι παράγουν έσοδα, ακόμη και στο ίδιο πρωτάθλημα. Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ Γυναικών, για παράδειγμα, δημιούργησε το 74% των εσόδων της μέσω εμπορικών συνεργασιών, ενώ η Άρσεναλ Γυναικών κέρδισε το 58% των εσόδων της από τα έσοδα των αγώνων.

Τα έσοδα από τις ραδιοτηλεοπτικές μεταδόσεις σε κάθε πρωτάθλημα ποικίλλουν επίσης σημαντικά. Το WSL της Αγγλίας και η ισπανική Liga F είχαν ετήσια αξία δικαιωμάτων μετάδοσης περίπου 8 εκατομμυρίων ευρώ το 2022/23, σχεδόν οκτώ φορές μεγαλύτερη από εκείνη της ιταλικής Serie A Femminile (περίπου 1 εκατ. ευρώ), η οποία έγινε πλήρως επαγγελματική από τη σεζόν 2022/23.

Η Amy Clarke, επικεφαλής του γυναικείου αθλητισμού στο Sports Business Group της Deloitte, σχολίασε: «Τη σεζόν 2022/23 καταγράφηκε σημαντική οικονομική ανάπτυξη στις κορυφαίες κατηγορίες του ευρωπαϊκού γυναικείου ποδοσφαίρου. Η αύξηση του αριθμού των γυναικείων αγώνων που παίζονται στα κύρια γήπεδα των συλλόγων ενίσχυσε τα έσοδα των αγωνιστικών, ενώ η αυξημένη τηλεθέαση και οι μεμονωμένες συνεργασίες συνέβαλαν στην επιτάχυνση της εμπορευματοποίησης του παιχνιδιού.

Το γυναικείο ποδόσφαιρο αρχίζει να αναπτύσσεται, αλλά αυτή η ανάπτυξη δεν περιορίζεται σ’ ένα μόνο επιχειρηματικό μοντέλο. Κάθε σύλλογος διερευνά τον δικό του μοναδικό τρόπο για να μεγιστοποιήσει τα έσοδα μέσα στις τρέχουσες δομές του παιχνιδιού.

Δεδομένου ότι το γυναικείο ποδόσφαιρο βρίσκεται σε στάδιο διαμόρφωσης, αναδεικνύεται μια πραγματική ευκαιρία οριοθέτησης του αθλήματος παγκοσμίως, μέσω της καινοτόμου σκέψης σε όλες τις πτυχές του παιχνιδιού, συμπεριλαμβανομένης της ευημερίας των παικτών, των εμπορικών σχέσεων, της διοίκησης και των επιχειρηματικών μοντέλων».

Για να διαβάσετε την 27η έκδοση του της Football Money League της Deloitte, επισκεφθείτε τη διεύθυνση: www.deloitte.co.uk/dfml

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link EAP623-Outdoor HD AX1800
Το EAP623-Outdoor HD είναι ένα Access Point εξωτερικού χώρου από τη σειρά EAP της TP-Link, που υποστηρίζει το πρότυπο Wi-Fi 6 με μέγιστη ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων έως και 1,8Gbps (574Mbps στα 2...
Prolink Patch cord PF207-1000
Το Patch cord PF207-1000 της Prolink είναι ένα υψηλής ποιότητας καλώδιο δικτύου UTP CAT7 με μήκος 10m, το οποίο υποστηρίζει αστραπιαίες ταχύτητες μετάδοσης δεδομένων που μπορούν να φτάσουν έως τα ...
Μέτρηση Link Margin με τη χρήση πεδιομέτρων Promax
Το Link Margin είναι μια μέτρηση που δείχνει πόσο MER μπορεί να χάσει ένα ψηφιακό κανάλι πριν καταστεί αδύνατο να «κλειδώσει». Αυτό συμβαίνει όταν η μέτρηση Link Margin είναι ίση, πολύ κοντά ή κάτ...
Teletek MV series
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή της σειράς πολυδιακοπτών MV της Teletek. Διαθέτει μεγάλη γκάμα επιλογών, με εισόδους για σήματα που καλύπτουν το πλήρες φάσμα 1, 2 και 4 δορυφόρων, με ...
Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G
Οι πιο ισχυρές επίγειες κεραίες της Ikusi είναι τα μοντέλα FlasHD και συγκεκριμένα τα HDTF-C48V & HDTF-C48G σε πράσινο και γκρι. Με αξιόλογα χαρακτηριστικά και ισχυρή απόρριψη υψηλότερων συχνο...
ANGA HD5000T2-H.265
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή του επίγειου ψηφιακού δέκτη HD5000T2-H.265 της ANGA. Πρόκειται για έναν δέκτη Full HD που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις τηλεοράσεις υψηλ...
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Magic Panel κεραία νέας τεχνολογίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή της Magic Panel, της πιο μικρής κεραίας με τη μεγαλύτερη απολαβή. Πρόκειται για μια εξελιγμένη επίπεδη κεραία. Οι επίπεδες ...
TP-Link SG6428X & SG6654X
Τα SG6428X και SG6654X είναι δύο υψηλής απόδοσης επαγγελματικά switches επιπέδου L3 της TP-Link, τα οποία διαθέτουν πλεονάζουσες μονάδες τροφοδοσίας και προσφέρουν γρήγορες ενσύρματες ταχύτητες 10...
DiGiVIEW DV-512
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή του DiGiVIEW DV-512. Πρόκειται για ένα σετ που περιλαμβάνει ενισχυτή κεραίας ιστού για αναλογικά και ψηφιακά κανάλια VHF/UHF, καθώς και τροφοδοτ...
Ikusi Flow
Το Ikusi Flow smart Headend της ισπανικής Ikusi, λειτουργεί ήδη σε εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, καθώς αποτελεί ένα υπόδειγμα τεχνολογίας διανομ...
Amiko WLN-851 & WLN-881
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή των Wi-Fi USB sticks WLN-851 και WLN-881 της Amiko. Το WLN-851 είναι σε μορφή mini USB adapter, ενώ το WLN-881 έχει περιστρεφόμενη εξωτερική κεραία. Πρ...
Promax RANGER Neo
Τα πεδιόμετρα RANGER Neo της Promax παρέχουν μετρήσεις για την κατανόηση, τον εντοπισμό και τη διόρθωση των προβλημάτων που αναδύονται στα multicast τηλεοπτικά δίκτυα μέσω IP (IPTV), τα οποία χρησ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Οκτωβρίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Οκτωβρίου 2024 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report” Το νέο τεύχος Οκτωβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το πε...
Latency: Τι είναι και πώς επηρεάζει την ποιότητα της σύνδεσης στο internet
Όλοι όσοι χρησιμοποιούμε το internet για πλοήγηση σε ιστοσελίδες, live streaming, online gaming, video διάσκεψη ή οτιδήποτε άλλο, ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε προβλήματα με καθυστέρηση, αργή απόκρ...
Future Of Media 2024 – FOM24
Ανανεώσαμε φέτος το ραντεβού μας με την Future Of Media, μία εκδήλωση - γιορτή για τις νέες τεχνολογίες και τους ανθρώπους της! Η φετινή FOM αποτέλεσε εξαιρετική ευκαιρία και για μία επιπλέον γιορ...
Sat & Zap, Οκτώβριος 2024
Όλο και σπανιότερα στο δορυφορικό τόξο τα ελεύθερα ευρωπαϊκά κανάλια, σε αντίθεση με τα ασιατικά και αφρικανικά. Απ’ όσα ακούμε και οι ελληνικές πλατφόρμες προσανατολίζονται να περάσουν σταδιακά σ...