Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Σάββατο, 6 Οκτωβρίου
- ΜΙΑ ΑΠΙΘΑΝΗ… ΑΠΙΘΑΝΗ ΠΤΗΣΗ 3 αστεράκια 13.30 ΑΝΤ1
- ΕΡΑΣΤΕΣ ΜΕΤ’ ΕΜΠΟΔΙΩΝ 2 αστεράκια 19.15 ΝΕΤ
- Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ: ΟΙ ΔΥΟ ΠΥΡΓΟΙ 3 αστεράκια 21.00 Village Cinema/OTE TV
- ΥΠΟΘΕΣΗ ΔΑΝΤΩΝ 2½ αστεράκια 22.00 ΒΟΥΛΗ
- ΓΑΤΟΣ ΣΠΙΡΟΥΝΑΤΟΣ 2½ αστεράκια 22.10 novacinema1/1HD
- ΤΟ ΑΔΥΤΟ 2 αστεράκια 00.10 novacinema2
- Ο ΠΡΩΤΑΡΗΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 3 αστεράκια 04.00 STAR
- FARGO 4 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ΑΝΤ1 13.30
Κωμωδία, 1980 (Έγχρ.), 86′
ΑIRPLANE! Αμερικανική ταινία των Τζιμ Έιμπρααμς, Ντέιβιντ Ζάκερ και Τζέρι Ζάκερ, με τους Καρίμ Αμπντούλ-Τζαμπάρ, Πίτερ Γκρέιβς, Λόιντ Μπρίτζες.
Απηυδισμένο το κοινό από τις υπερβολές και το πομπώδες ύφος των ταινιών καταστροφής του ’70, υποδέχτηκε με ενθουσιασμό αυτή την ξεκαρδιστική παρωδία.
Από τότε κανένα χολιγουντιανό μοτίβο και κινηματογραφικό είδος δεν έμεινε όρθιο.
STAR 13.45
Κομεντί, 2004 (Έγχρ.), 93′
THE STEPFORD WIVES. Αμερικανική ταινία του Φρανκ Οζ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Μάθιου Μπρόντερικ, Μπέτι Μίντλερ.
Η απόλυτη καριερίστα Τζοάνα Έμπερχαρτ μετακομίζει οικογενειακώς στην ονειρεμένη συνοικία του Στέπφορντ ύστερα από την απόλυσή της από μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο του οποίου ήταν διευθυντικό στέλεχος. Μόνο που εκεί κάτι ύποπτο κρύβεται πίσω από τις τέλειες συζύγους των ευτυχισμένων ανδρών.
Η κριτική σε μια καταναλωτική κοινωνία με σαφή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα φύλα ευδοκιμεί μέσα από τη σατιρική προσέγγιση με την οποία μεταφέρεται για δεύτερη φορά το μυθιστόρημα του Άιρα Λέβιν. Όταν όμως φτάνει η ώρα των αποκαλύψεων, όλα μοιάζουν με κακομονταρισμένη παρωδία όσων καυτηριάστηκαν προηγουμένως.
ALPHA 14.15
Κομεντί, 2003 (Έγχρ.), 96′
ALEX & EMMA. Αμερικανική ταινία του Ρομπ Ράινερ, με τους Κέιτ Χάντσον, Λιουκ Γουίλσον, Σοφί Μαρσό.
Ένας συγγραφέας που έχει μπλοκάρει ζει με τη στενογράφο του τις ρομαντικές καταστάσεις του μυθιστορήματος που προσπαθεί να ολοκληρώσει.
Ρομάντζο με σασπένς, αλλά και μια μελό λογική ευπρέπειας και μικροαστικού συντηρητισμού.
MEGA 14.50
Βιογραφική, 1997 (Έγχρ.), 84′
BUDDY. Αμερικανική ταινία της Κάρολιν Τόμσον, με τους Ρενέ Ρούσο, Ρόμπι Κολτρέιν, Άλαν Κάμινγκ.
Μια εκκεντρική πλούσια Αμερικανίδα, η Γερτρούδη Λιντς, μεγαλώνει ένα γοριλάκι εκπαιδεύοντάς το σε ανθρώπινες συμπεριφορές.
Η εταιρεία του Τζιμ Χένσον παρουσιάζει μια πραγματική ιστορία που θα μπορούσε να έχει απήχηση στους ζωόφιλους, αν δεν περιέγραφε τα εξωφρενικά καπρίτσια της βιογραφούμενης. Γιατί δεν μπορείς να συμπαθήσεις καθόλου μια γυναίκα που ντύνει τα ζώα που περιθάλπει με πανάκριβα ρούχα και τους μαθαίνει να πλένουν τα δόντια τους, όσο κι αν η πρωταγωνίστρια Ρενέ Ρούσο τονίζει τις αγαθές προθέσεις της.
ALPHA 17.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 105′
Αμερικανική ταινία του Πιτόφ, με τους Χάλι Μπέρι, Μπέντζαμιν Μπρατ, Σάρον Στόουν.
Καταπιεσμένη υπάλληλος σε εταιρεία καλλυντικών που ανακαλύπτει ένα επικίνδυνο μυστικό, γλιτώνει από δολοφονική απόπειρα με την επέμβαση μιας ιερής γάτας και μεταμορφώνεται σε Catwoman.
Η τοποθέτηση της ιδιόμορφης κόμικ ηρωίδας όχι στο βασίλειο της Γκόθαμ Σίτι, αλλά σε μια μοντέρνα μεγαλούπολη, δεν ήταν η καλύτερη ιδέα για την πρώτη της, αυτόνομη, κινηματογραφική περιπέτεια. Ελπίζαμε ότι θα μας αποζημίωναν οι σκηνές δράσεις: είναι όμως βαρετές και επαναλαμβανόμενες, με ελάχιστα πειστικούς «κακούς» χαρακτήρες και με μια άνευρη και απρόσωπη σκηνοθεσία από τον Γάλλο Πιτόφ («Vidocq»).
ΝΕΤ 19.15
Κομεντί, 2004 ( Έγχρ.), 87′
LAWS OF ATTRACTION. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Χιούιτ, με τους Τζούλιαν Μουρ, Πιρς Μπρόσναν, Μάικλ Σιν.
Η καλύτερη δικηγόρος διαζυγίων στη Νέα Υόρκη τα βάζει με τον κορυφαίο δικηγόρο του Μπέβερλι Χιλς με αφορμή το διαζύγιο ενός διάσημου ζευγαριού.
Ο Πίτερ Χιούιτ στέλνει αρκετά νωρίς τους ήρωές του στο κρεβάτι, η έλξη είναι πασιφανής ανάμεσα στον μποέμ και αντισυμβατικό Ντάνιελ και την καριερίστα και εχθρική προς τους άντρες Όντρεϊ, αλλά η αντίσταση συνεχίζεται. Η Τζούλιαν Μουρ αναδεικνύει την κωμική της φλέβα, ενώ ο Πιρς Μπρόσναν λάμπει διαρκώς με το αβαντάζ του πνευματώδους χιούμορ και της καλύτερης ατάκας.
STAR 21.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 118′
ASTERIX AUX JEUX OLYMPIQUES. Γαλλική ταινία των Φρεντερίκ Φορεστιέ και Τομάς Λανγκμάν, με τους Κλοβίς Κορνιγιάκ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Μπενουά Πελβούρντ.
Η επίσκεψη της παρέας προς τα (αρχαία) μέρη μας καταλήγει περισσότερο σε μια βόλτα στο –δίπλα από το multiplex– λούνα παρκ παρά ως ένα κινηματογραφικό ταξίδι στις σελίδες του ξεκαρδιστικού κόμικς. Πλούσια ειδικά εφέ, κυνηγητά, κασκάντες και χοντρά καλαμπούρια που θα ενθουσιάσουν το νεανικό κοινό, ξεκάθαρο στόχο αυτής της προσεκτικής στα ρίσκα υπερπαραγωγής, με τον απολαυστικό Μπενουά Πελβούρντ («Άνθρωπος Δαγκώνει Σκύλο») ως Βρούτο να οδηγεί το άρμα των κωμικών γκαγκ.
Το μεγαλύτερο μέρος του φιλμ όμως παραμένει «εγκλωβισμένο» στο ολυμπιακό στάδιο και δεν διατηρεί ως το τέλος το ρυθμό του, ενώ η χημεία μεταξύ Κορνιγιάκ (αντικαταστάτης του Κριστιάν Κλαβιέ ως Αστερίξ) και Ντεπαρντιέ είναι ανύπαρκτη. Από την άλλη, η παρουσία του «Ave moi!» Αλέν Ντελόν ως Καίσαρα και αυτή του Μίκαελ Σουμάχερ ως αρματοδρόμου με… Φεράρι είναι ξεκαρδιστικές, σε αντίθεση με τις χωρίς λόγο σύντομες εμφανίσεις των Ζαμέλ, Ζινεντίν Ζιντάν και Τόνι Πάρκερ.
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 103′
Ελληνική ταινία του Νίκου Ζαπατίνα, με τους Λαέρτη Μαλκότση, Κατερίνα Παπουτσάκη, Ζέτα Δούκα.
Ο Νίκος Ζαπατίνας αγωνιά κι εδώ, όπως και στο «Εφάπαξ», για τις σχέσεις των δύο φύλων με βάση την πεποίθηση ότι και οι καλοκάγαθοι άντρες (είτε πρόκειται για ένα μαλθακό γεωπόνο είτε για έναν ευτραφή πλούσιο) έχουν δικαίωμα στην ευτυχία δίπλα σε μια σέξι γυναίκα. Από την αρχή μέχρι το τέλος της ταινίας βλέπουμε έναν Πασχάλη (Λαέρτης Μαλκότσης) να μυξόκλαιει για το γάμο του που δεν πρέπει να χάσει (οι απεργίες των πλοίων δυσκολεύουν το στόχο του). Πώς καλμάρει την αγωνία του; Με το να ακολουθεί τυφλά, αφελώς και αδιαμαρτύρητα μια άγνωστή του «μυστηριώδη» γυναίκα.
Η συνθήκη κάθε άλλο παρά ικανή είναι να κρατήσει την προσοχή του θεατή. Χιούμορ δεν υπάρχει. Παρά μόνο ένα φαρσικό κλίμα, το οποίο πατάει στην ερμηνευτική μανιέρα του Μαλκότση και στην περιέργεια γύρω από την αξιοποίηση του Θέμου Αναστασιάδη. Το δε μυστήριο ξεφουσκώνει γρήγορα πίσω από τη σκοτεινή, κρυφή ιδιότητα της φωτογράφου (Κατερίνα Παπουτσάκη), το υπερτονισμένο –για ευνόητους λόγους– ερωτικό φιζίκ της οποίας αποτελεί το ελληνικό κακέκτυπο της Λάρα Κροφτ.
MEGA 21.15
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 105΄’
MAID IN MANHATTAN. Αμερικανική ταινία του Γουέιν Γουάνγκ, με τους Τζένιφερ Λόπεζ, Ρέιφ Φάινς, Νατάσα Ρίτσαρντσον.
Το ξεστράτισμα του Γουέιν Γουάνγκ που αντέγραψε και ο Θοδωρής Αθερίδης. Μια ανύπαντρη μητέρα που δουλεύει ως καμαριέρα σε πολυτελές ξενοδοχείο φλερτάρει μ’ έναν υποψήφιο γερουσιαστή, μόνο που αυτός νομίζει ότι έχει να κάνει με μια εύπορη πελάτισσα του ξενοδοχείου.
Αν βλέπαμε την ταινία χωρίς να γνωρίζουμε τους συντελεστές της, θα ορκιζόμασταν ότι την είχε κάνει ο Γκάρι Μάρσαλ του «Pretty Woman» και σίγουρα όχι ο Γουέιν Γουάνγκ («Καπνός»). Εξάλλου το αρχικό σενάριο προοριζόταν για τη Τζούλια Ρόμπερτς κι όταν εκείνη αρνήθηκε, τροποποιήθηκε ανάλογα για να ταιριάξει στα λάτιν χαρακτηριστικά της Τζένιφερ Λόπεζ. Το αξιοπερίεργο, πάντως, είναι ότι ενώ τα ζεύγη Ρέιφ Φάινς-Στάνλεϊ Τούτσι (ο γερουσιαστής και ο γραμματέας του) και Τζένιφερ Λόπεζ-Μαρίσα Ματρόνε (η καμαριέρα και η καλύτερη φίλη της) λειτουργούν τέλεια, δεν υπάρχει ερωτική χημεία ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζεύγος Λόπεζ και Φάινς. Η πρώτη είναι αρκετά καλή στο ρόλο της ως καμαριέρα, πείθει λιγότερο ως ψευτο-αριστοκράτισσα και καθόλου ως ερωτευμένη. Όσο για τον Ρέιφ Φάινς είναι εξαιρετικός ηθοποιός, αλλά εδώ μοιάζει απλώς να παρίσταται μπροστά από την κάμερα.
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 1998 (Έγχρ.), 103′
LULU ON THE BRIDGE. Αμερικανική ταινία του Πολ Όστερ, με τους Χάρβεϊ Καϊτέλ, Μίρα Σορβίνο, Γουίλεμ Νταφόε.
Ένας μουσικός της τζαζ ανακαλύπτει μια μυστηριώδη πέτρα που γίνεται αιτία να ερωτευτεί τρελά μια νέα ηθοποιό, αλλά και να γνωρίσει τη «συνείδηση» με τη μορφή ενός αινιγματικού δόκτορα, ο οποίος τον ανακρίνει.
Η πρώτη «σόλο» σκηνοθεσία του συγγραφέα Πολ Όστερ (είχε συνυπογράψει με τον Γουέιν Γουανγκ τις ταινίες «Καπνός» και «Λίγος Καπνός Ακόμα») βασίζεται σε δικό του πρωτότυπο σενάριο, που γράφτηκε όμως αρχικά για τον Βιμ Βέντερς. Παραδόξως, ωστόσο, αν θέλαμε να βρούμε κάποιες αναλογίες με άλλους σκηνοθέτες, το μυαλό μας πηγαίνει περισσότερο προς τον Κισλόφσκι και τον Μπέργκμαν, παρά προς τον δημιουργό του «Παρίσι, Τέξας». Ο Όστερ προσπαθεί να κάνει ένα «σινεμά της ψυχής», που να κινείται ανάμεσα σε μύθο και πραγματικότητα, λυρισμό και ρεαλισμό, συναίσθημα και αλληγορία. Η ταινία έχει υπέροχες στιγμές (το φινάλε), αλλά αφήνει την αίσθηση ενός ανολοκλήρωτου έργου, που κάνει το λάθος να ανοιχτεί σε πολλά επίπεδα αναφοράς. Το μόνο πραγματικά επιτυχημένο στοιχείο είναι η τζαζ ατμόσφαιρα και η φοβερή μουσική, που μας μεταδίδει κάτι από τη μαγεία την οποία όφειλαν να έχουν οι εικόνες.
ΒΟΥΛΗ 22.00
Βιογραφική, 1983 (Έγχρ.), 136′
DANTON. Γαλλο-γερμανο-πολωνική ταινία του Αντρέι Βάιντα, με τους Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Βόιτσιεκ Πσζόνιακ, Αν Αλβάρο.
Βασισμένο στο θεατρικό «Υπόθεση Δαντών» της Πολωνής συγγραφέα Στανισλάβα Πρζιμπισέφσκα, το σενάριο (συνυπογράφεται από τους Ζαν-Κλοντ Καριέρ και Ανιέσκα Χόλαντ) περιγράφει τη διαμάχη του λαϊκού ηγέτη Δαντών με τον άκαμπτο και απολυταρχικό Ροβεσπιέρο.
Σε αντίθεση με το θεατρικό, ο Βάιντα γοητεύεται τόσο πολύ από την προσωπικότητα του Δαντών (πώς όχι όταν επιλέγει τον ορμητικό Ντεπαρντιέ για το ρόλο;), γιατί του δίνει την ευκαιρία να κάνει μια αλληγορία για τη σύγχρονη ιστορία της Πολωνίας.
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 1989 (Έγχρ.), 102′
HOMER AND EDDIE. Αμερικανική ταινία του Αντρέι Κοντσαλόφσκι, με τους Τζέιμς Μπελούσι, Γούπι Γκόλντμπεργκ, Κάρεν Μπλακ.
Μια οργισμένη μαύρη που έχει αποδράσει από το ψυχιατρείο, αποφασίζει να διδάξει μερικά από τα μυστικά της ζωής του δρόμου σ’ έναν διανοητικά καθυστερημένο παίκτη του μπέιζμπολ, τον οποίο συναντά στο δρόμο για το Όρεγκον.
Να το ελαφρύνεις το κοινωνικό μήνυμα, δεν λέω. Αλλά να το κάνεις με δυο ηθοποιούς που τους έχουμε συνηθίσει στην κωμική υπερβολή; Αναπόφευκτα, το αποτέλεσμα μοιάζει όπως όταν μια χούφτα σελέμπριτις προσκαλείται για να ζωντανέψει έναν φιλανθρωπικό τηλεμαραθώνιο.
ALPHA 23.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 137′
LITTLE CHILDREN. Αμερικανική ταινία του Τοντ Φιλντ, με τους Κέιτ Γουίνσλετ, Πάτρικ Γουίλσον, Τζένιφερ Κόνελι.
Απογοητευμένη από τον άντρα της, η Σάρα φλερτάρει με τον ευπαρουσίαστο Μπραντ στην παιδική χαρά όπου και οι δύο πηγαίνουν τα παιδιά τους. Αρχίζουν οι συναντήσεις κρυφά από τους συντρόφους τους, ενώ παράλληλα η γειτονιά αντιδρά έντονα στην παρουσία του Λάρι, ενός αποφυλακισθέντος κακοποιού παιδιών.
Σε αντίθεση με τη συγκρότηση των «Μυστικών της Κρεβατοκάμαρας», εδώ ο Φιλντ μοιάζει να έχει σκορπίσει την ενέργειά του σε δύο ταινίες που προσπαθούν (ανεπιτυχώς) να συντεθούν σε μία: σε ελάχιστες στιγμές η ιστορία του Λάρι τέμνεται με τη ζωή των άλλων κεντρικών ηρώων. Από τη μία έχουμε το ρομάντζο δύο παράνομων εραστών που σμίγουν, ερωτεύονται και χωρίζουν χωρίς κάποιον προφανή λόγο και από την άλλη την πραγματικά ενδιαφέρουσα ιστορία ενός σεξουαλικά διαταραγμένου ανθρώπου.
STAR 23.30
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 130′
PROOF OF LIFE. Αμερικανική ταινία του Τέιλορ Χάκφορντ, με τους Ράσελ Κρόου, Μεγκ Ράιαν, Ντέιβιντ Καρούζο.
Ένας Αμερικάνος αρχιμηχανικός που δουλεύει σε χώρα της Λατινικής Αμερικής απάγεται από αντάρτες. Η γυναίκα του προσλαμβάνει τον Θορν, ειδικό στις διαπραγματεύσεις για λύτρα, η υπόθεση κρατά πολλούς μήνες (όσο και η κουραστική διάρκεια της ταινίας). Κι ενώ ένα ειδύλλιο αρχίζει να αναπτύσσεται ανάμεσά τους, ο Θορν αποφασίζει να ελευθερώσει με μια ομάδα κομάντος τον αιχμάλωτο σύζυγο.
Μείγμα περιπέτειας και ρομαντικού δράματος, κλισέ και ηθικολογικό, σύμφωνα με τα χολιγουντιανά στερεότυπα.
STAR 02.15
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 93′
BILL. Αμερικανική ταινία των Μπέρνι Γκόλντμαν και Μαλίσα Γουάλακ, με τους Άαρον Έκχαρτ, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τζέσικα Άλμπα.
Μεσήλικος σε κρίση γνωρίζει ένα παιδί με τρομερή αυτοπεποίθηση και μια πωλήτρια εσωρούχων που του αλλάζουν τη ζωή.
Παρά τις εξυπνακίστικες πινελιές (ίσως εξαιτίας αυτών) απομένεις μ’ ένα χαρακτήρα που όσο προσπαθείς να τον συμπαθήσεις, τόσο παρακαλάς να μην του μοιάσεις ποτέ.
ALPHA 03.30
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 99′
BOOT CAMP. Αμερικανο-καναδική ταινία του Κριστιάν Ντουγκουέι, με τους Μίλα Κούνις, Γκρέγκορι Σμιθ, Πίτερ Στορμάρε.
Μια ομάδα προβληματικών εφήβων στέλνονται από τους γονείς τους σε μια πρότυπη κατασκήνωση προς «κατευνασμό», αλλά εκεί υποβάλλονται σε βασανιστήρια από το γιατρό που τη διευθύνει.
Αυτή η υποτίθεται αληθινή ιστορία δεν είναι ένα τρομακτικό θρίλερ όπως φαίνεται, αλλά ένα δράμα με περιφερόμενους (στα Φίτζι) κακομαθημένους εφήβους.
STAR 04.00
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 96′
STARTER FOR TEN. Αγγλική ταινία του Τομ Βον, με τους Τζέιμς ΜακΑβόι, Ρεμπέκα Χολ, Άλις Ιβ.
Το μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Νίκολς, του οποίου ο ίδιος έκανε τη σεναριακή διασκευή, περιγράφει με άμεσο και γλαφυρό τρόπο τη γνωριμία του Μπράιαν Τζάκσον, ενός νεαρού της εργατικής τάξης του Έσεξ, με το πανεπιστημιακό σύμπαν του Μπρίστολ στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Η σοφή κίνηση των παραγωγών Τομ Χανκς και Σαμ Μέντες ήταν να παραδώσουν το υλικό στα χέρια του ταλαντούχου πρωτοεμφανιζόμενου Τομ Βον, ο οποίος και το σεβάστηκε αναλόγως. Έτσι, οι περιπέτειες του Μπράιαν με την ομάδα του τηλεπαιχνιδιού «University Challenge», το φλερτ του με την Άλις κι αργότερα με τη Ρεμπέκα, η πολιτικοποίησή του ή η σχέση του με τους φίλους που άφησε πίσω στο Έσεξ δεν παρεκκλίνουν από τη φόρμουλα της κολεγιακής κομεντί, χτίζονται όμως πάνω σ’ ένα πειστικά ρεαλιστικό ντεκόρ, που δεν αποζητά το εύκολο κλισέ αλλά ούτε και τη βεβιασμένη εκκεντρικότητα.
Υπάρχει ένα διαρκές και έξυπνο παιχνίδι με τα στερεότυπα, το βρετανικό χιούμορ και οι μικρές, χαριτωμένες ανατροπές. Κυρίως, όμως, υπάρχουν μερικοί ζωντανοί κινηματογραφικοί ήρωες, οι οποίοι καταφέρνουν να μας διασκεδάσουν και να μας συγκινήσουν. Το ζευγάρι των Τζέιμς ΜακΑβόι και Ρεμπέκα Χολ είναι απολαυστικό, όπως και το γεμάτο ροκ επιτυχίες των ’80s σάουντρακ.
Village Cinema/OTE TV 21.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2002 (Έγχρ.), 179′
THE LORD OF THE RINGS: THE TWO TOWERS. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Τζάκσον, με τους Ελάιτζα Γουντ, Βίγκο Μόρτενσεν, Ορλάντο Μπλουμ.
Στο δεύτερο μέρος της τριλογίας, ο Τζάκσον χωρίζει την αφήγηση σε τρεις παράλληλες δράσεις με τις ισάριθμες περιπέτειες των μελών της ομάδας.
Οι τρεις αυτές ιστορίες κυλούν παράλληλα, ως ξεχωριστές αλλά παραπληρωματικές ενέργειες, που στο φινάλε δίνουν την αίσθηση μιας δραματικής ολοκλήρωσης. Από τα πιο εντυπωσιακά σημεία της ταινίας είναι αναμφίβολα η μάχη στο φαράγγι του Ελμ.
novacinema1/1HD 22.10
Κινούμενα σχέδια, 2011 (Έγχρ.), 90′
PUSS IN BOOTS. Αμερικανική ταινία του Κρις Μίλερ.
Ο ερωτιάρης και ανίκητος ξιφομάχος Γάτος Σπιρουνάτος συνεργάζεται με τον παιδικό του φίλο Χάμπτι Ντάμπτι και τη γοητευτική κλέφτρα Κίτι για να κλέψουν τη Χήνα με τα Χρυσά Αβγά.
Το franchise του «Σρεκ», απ’ όπου και ξεκίνησε ο τριχωτός ήρωας, δίνει τον τόνο και υπαγορεύει το οπτικό στιλ (ο σκηνοθέτης Κρις Μίλερ έχει υπογράψει την τρίτη ταινία της σειράς), η καλοσχεδιασμένη δράση υπερισχύει των κωμικών σκηνών και ο γατος διασκεδάζει ξιφομαχώντας, χορεύοντας και φλερτάροντας. Προβάλλεται η μεταγλωττισμένη βερσιόν θα σου στερήσει τις απολαυστικές φωνές του Αντόνιο Μπαντέρας και του Ζακ Γαλιφιανάκη.
novacinema2 00.10
Περιπέτεια, 2010 (Έγχρ.), 109′
SANCTUM. Αμερικανική ταινία του Άλιστερ Γκρίρσον, με τους Ρίτσαρντ Ρόξμπουργκ, Ρις Γουέικφιλντ, Γιόαν Γκράφαντ.
Με αρχικό πρωτότυπο τίτλο «James Cameron’s Sanctum» και αφίσα που παραπέμπει άμεσα στην «Άβυσσο», η καταδυτική περιπέτεια του Αυστραλού Άλιστερ Γκρίρσον δίνει αμέσως το στίγμα της. Εκτελώντας χρέη παραγωγού, ο σκηνοθέτης του «Avatar» δραματοποιεί ελεύθερα μια πραγματική ιστορία του συνεργάτη του Άντριου Γουίτ, η οποία θέλει μια ομάδα δυτών να παγιδεύεται σε ένα αχανές και ανεξερεύνητο σπήλαιο του Νότιου Ειρηνικού.
Ο techno freak Κάμερον επιστρατεύει στερεοσκοπικές κάμερες υψηλής ανάλυσης, πρωτοποριακές 3D εφαρμογές και απαιτητικούς υποβρύχιους φωτισμούς που σε παγιδεύουν σε πλημμυρισμένες υπόγειες στοές και σε κάνουν προς στιγμή να ξεχνάς όλα τα χιλιοϊδωμένα απρόοπτα τα οποία οι ήρωες θα συναντήσουν με μαθηματική (και χολιγουντιανή) ακρίβεια μπροστά τους. Κι αν μάλιστα αυτοί οι τελευταίοι δεν ήταν υποχρεωμένοι να μιλούν ανταλλάσσοντας τις πιο μεγαλόσχημες κοινοτοπίες (πάλι όλες οι ταινίες του Κάμερον), αυτό το υποθαλάσσιο θρίλερ θα έκοβε πραγματικά την ανάσα.
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 98′
Αμερικανική ταινία του Τζόελ Κοέν, με τους Στιβ Μπουσέμι, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Γουίλιαμ Μέισι.
Ο Τζέρι Λάντεγκαρντ, πωλητής αυτοκινήτων με πολλά χρέη, προσλαμβάνει δυο κακοποιούς της πλάκας, για να απάγουν την ίδια τη γυναίκα του και να μοιραστεί μαζί τους τη λεία από τα λύτρα που θα δώσει ο πλούσιος πεθερός του. Η εκπλήρωση ωστόσο του σχεδίου συνοδεύεται από απίστευτες κακοτυχίες, που οφείλονται στην ηλιθιότητα και αδεξιότητα των δύο κακοποιών. Σύντομα στα ίχνη τους θα βρεθεί η αρχηγός του τοπικού αστυνομικού σώματος, η οποία βρίσκεται στον έβδομο μήνα της εγκυμοσύνης.
Χωρίς να λείπει το χαρακτηριστικό μαύρο χιούμορ των Κοέν, που συχνά αγγίζει το μακάβριο, ούτε επίσης η αγάπη τους για σοκαριστικές σκηνές βίας και ωμού ρεαλισμού, αυτό που κυριαρχεί είναι μια αίσθηση ανθρωπιάς, που απορρέει από την καταλυτική παρουσία της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, η οποία δε θα επιτρέψει ούτε μια στιγμή τον ξενόφερτο κόσμο βίας των δυο εγκληματιών να επηρεάσει στο ελάχιστο τον δικό της τρόπο ζωής. Για εκείνη, λοιπόν, περισσότερη σημασία έχει ένα πρωϊνό γεύμα με τον άνδρα της ή μια συζήτηση με έναν παλιό συμμαθητή της, παρά η εξιχνίαση της υπόθεσης. Την οποία, ωστόσο, θα φέρει σε πέρας ως γνήσιο λαγωνικό του Σέρλοκ Χολμς. Στο μεταξύ οι Κοέν θα μας έχουν δώσει μια πανέμορφη σκιαγράφηση χαρακτήρων της επαρχιακής Αμερικής, μέσα από μια αφήγηση χαμηλών τόνων όπου ο ρεαλισμός συνυπάρχει με το γκροτέσκ και το αστυνομικό σασπένς με την πιο βαθιά ειρωνεία.
athinorama.gr
Σάββατο, 6 Οκτωβρίου
- ΜΙΑ ΑΠΙΘΑΝΗ… ΑΠΙΘΑΝΗ ΠΤΗΣΗ 3 αστεράκια 13.30 ΑΝΤ1
- ΕΡΑΣΤΕΣ ΜΕΤ’ ΕΜΠΟΔΙΩΝ 2 αστεράκια 19.15 ΝΕΤ
- Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ: ΟΙ ΔΥΟ ΠΥΡΓΟΙ 3 αστεράκια 21.00 Village Cinema/OTE TV
- ΥΠΟΘΕΣΗ ΔΑΝΤΩΝ 2½ αστεράκια 22.00 ΒΟΥΛΗ
- ΓΑΤΟΣ ΣΠΙΡΟΥΝΑΤΟΣ 2½ αστεράκια 22.10 novacinema1/1HD
- ΤΟ ΑΔΥΤΟ 2 αστεράκια 00.10 novacinema2
- Ο ΠΡΩΤΑΡΗΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 3 αστεράκια 04.00 STAR
- FARGO 4 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ΑΝΤ1 13.30
Κωμωδία, 1980 (Έγχρ.), 86′
ΑIRPLANE! Αμερικανική ταινία των Τζιμ Έιμπρααμς, Ντέιβιντ Ζάκερ και Τζέρι Ζάκερ, με τους Καρίμ Αμπντούλ-Τζαμπάρ, Πίτερ Γκρέιβς, Λόιντ Μπρίτζες.
Απηυδισμένο το κοινό από τις υπερβολές και το πομπώδες ύφος των ταινιών καταστροφής του ’70, υποδέχτηκε με ενθουσιασμό αυτή την ξεκαρδιστική παρωδία.
Από τότε κανένα χολιγουντιανό μοτίβο και κινηματογραφικό είδος δεν έμεινε όρθιο.
STAR 13.45
Κομεντί, 2004 (Έγχρ.), 93′
THE STEPFORD WIVES. Αμερικανική ταινία του Φρανκ Οζ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Μάθιου Μπρόντερικ, Μπέτι Μίντλερ.
Η απόλυτη καριερίστα Τζοάνα Έμπερχαρτ μετακομίζει οικογενειακώς στην ονειρεμένη συνοικία του Στέπφορντ ύστερα από την απόλυσή της από μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο του οποίου ήταν διευθυντικό στέλεχος. Μόνο που εκεί κάτι ύποπτο κρύβεται πίσω από τις τέλειες συζύγους των ευτυχισμένων ανδρών.
Η κριτική σε μια καταναλωτική κοινωνία με σαφή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα φύλα ευδοκιμεί μέσα από τη σατιρική προσέγγιση με την οποία μεταφέρεται για δεύτερη φορά το μυθιστόρημα του Άιρα Λέβιν. Όταν όμως φτάνει η ώρα των αποκαλύψεων, όλα μοιάζουν με κακομονταρισμένη παρωδία όσων καυτηριάστηκαν προηγουμένως.
ALPHA 14.15
Κομεντί, 2003 (Έγχρ.), 96′
ALEX & EMMA. Αμερικανική ταινία του Ρομπ Ράινερ, με τους Κέιτ Χάντσον, Λιουκ Γουίλσον, Σοφί Μαρσό.
Ένας συγγραφέας που έχει μπλοκάρει ζει με τη στενογράφο του τις ρομαντικές καταστάσεις του μυθιστορήματος που προσπαθεί να ολοκληρώσει.
Ρομάντζο με σασπένς, αλλά και μια μελό λογική ευπρέπειας και μικροαστικού συντηρητισμού.
MEGA 14.50
Βιογραφική, 1997 (Έγχρ.), 84′
BUDDY. Αμερικανική ταινία της Κάρολιν Τόμσον, με τους Ρενέ Ρούσο, Ρόμπι Κολτρέιν, Άλαν Κάμινγκ.
Μια εκκεντρική πλούσια Αμερικανίδα, η Γερτρούδη Λιντς, μεγαλώνει ένα γοριλάκι εκπαιδεύοντάς το σε ανθρώπινες συμπεριφορές.
Η εταιρεία του Τζιμ Χένσον παρουσιάζει μια πραγματική ιστορία που θα μπορούσε να έχει απήχηση στους ζωόφιλους, αν δεν περιέγραφε τα εξωφρενικά καπρίτσια της βιογραφούμενης. Γιατί δεν μπορείς να συμπαθήσεις καθόλου μια γυναίκα που ντύνει τα ζώα που περιθάλπει με πανάκριβα ρούχα και τους μαθαίνει να πλένουν τα δόντια τους, όσο κι αν η πρωταγωνίστρια Ρενέ Ρούσο τονίζει τις αγαθές προθέσεις της.
ALPHA 17.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 105′
Αμερικανική ταινία του Πιτόφ, με τους Χάλι Μπέρι, Μπέντζαμιν Μπρατ, Σάρον Στόουν.
Καταπιεσμένη υπάλληλος σε εταιρεία καλλυντικών που ανακαλύπτει ένα επικίνδυνο μυστικό, γλιτώνει από δολοφονική απόπειρα με την επέμβαση μιας ιερής γάτας και μεταμορφώνεται σε Catwoman.
Η τοποθέτηση της ιδιόμορφης κόμικ ηρωίδας όχι στο βασίλειο της Γκόθαμ Σίτι, αλλά σε μια μοντέρνα μεγαλούπολη, δεν ήταν η καλύτερη ιδέα για την πρώτη της, αυτόνομη, κινηματογραφική περιπέτεια. Ελπίζαμε ότι θα μας αποζημίωναν οι σκηνές δράσεις: είναι όμως βαρετές και επαναλαμβανόμενες, με ελάχιστα πειστικούς «κακούς» χαρακτήρες και με μια άνευρη και απρόσωπη σκηνοθεσία από τον Γάλλο Πιτόφ («Vidocq»).
ΝΕΤ 19.15
Κομεντί, 2004 ( Έγχρ.), 87′
LAWS OF ATTRACTION. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Χιούιτ, με τους Τζούλιαν Μουρ, Πιρς Μπρόσναν, Μάικλ Σιν.
Η καλύτερη δικηγόρος διαζυγίων στη Νέα Υόρκη τα βάζει με τον κορυφαίο δικηγόρο του Μπέβερλι Χιλς με αφορμή το διαζύγιο ενός διάσημου ζευγαριού.
Ο Πίτερ Χιούιτ στέλνει αρκετά νωρίς τους ήρωές του στο κρεβάτι, η έλξη είναι πασιφανής ανάμεσα στον μποέμ και αντισυμβατικό Ντάνιελ και την καριερίστα και εχθρική προς τους άντρες Όντρεϊ, αλλά η αντίσταση συνεχίζεται. Η Τζούλιαν Μουρ αναδεικνύει την κωμική της φλέβα, ενώ ο Πιρς Μπρόσναν λάμπει διαρκώς με το αβαντάζ του πνευματώδους χιούμορ και της καλύτερης ατάκας.
STAR 21.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 118′
ASTERIX AUX JEUX OLYMPIQUES. Γαλλική ταινία των Φρεντερίκ Φορεστιέ και Τομάς Λανγκμάν, με τους Κλοβίς Κορνιγιάκ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Μπενουά Πελβούρντ.
Η επίσκεψη της παρέας προς τα (αρχαία) μέρη μας καταλήγει περισσότερο σε μια βόλτα στο –δίπλα από το multiplex– λούνα παρκ παρά ως ένα κινηματογραφικό ταξίδι στις σελίδες του ξεκαρδιστικού κόμικς. Πλούσια ειδικά εφέ, κυνηγητά, κασκάντες και χοντρά καλαμπούρια που θα ενθουσιάσουν το νεανικό κοινό, ξεκάθαρο στόχο αυτής της προσεκτικής στα ρίσκα υπερπαραγωγής, με τον απολαυστικό Μπενουά Πελβούρντ («Άνθρωπος Δαγκώνει Σκύλο») ως Βρούτο να οδηγεί το άρμα των κωμικών γκαγκ.
Το μεγαλύτερο μέρος του φιλμ όμως παραμένει «εγκλωβισμένο» στο ολυμπιακό στάδιο και δεν διατηρεί ως το τέλος το ρυθμό του, ενώ η χημεία μεταξύ Κορνιγιάκ (αντικαταστάτης του Κριστιάν Κλαβιέ ως Αστερίξ) και Ντεπαρντιέ είναι ανύπαρκτη. Από την άλλη, η παρουσία του «Ave moi!» Αλέν Ντελόν ως Καίσαρα και αυτή του Μίκαελ Σουμάχερ ως αρματοδρόμου με… Φεράρι είναι ξεκαρδιστικές, σε αντίθεση με τις χωρίς λόγο σύντομες εμφανίσεις των Ζαμέλ, Ζινεντίν Ζιντάν και Τόνι Πάρκερ.
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 103′
Ελληνική ταινία του Νίκου Ζαπατίνα, με τους Λαέρτη Μαλκότση, Κατερίνα Παπουτσάκη, Ζέτα Δούκα.
Ο Νίκος Ζαπατίνας αγωνιά κι εδώ, όπως και στο «Εφάπαξ», για τις σχέσεις των δύο φύλων με βάση την πεποίθηση ότι και οι καλοκάγαθοι άντρες (είτε πρόκειται για ένα μαλθακό γεωπόνο είτε για έναν ευτραφή πλούσιο) έχουν δικαίωμα στην ευτυχία δίπλα σε μια σέξι γυναίκα. Από την αρχή μέχρι το τέλος της ταινίας βλέπουμε έναν Πασχάλη (Λαέρτης Μαλκότσης) να μυξόκλαιει για το γάμο του που δεν πρέπει να χάσει (οι απεργίες των πλοίων δυσκολεύουν το στόχο του). Πώς καλμάρει την αγωνία του; Με το να ακολουθεί τυφλά, αφελώς και αδιαμαρτύρητα μια άγνωστή του «μυστηριώδη» γυναίκα.
Η συνθήκη κάθε άλλο παρά ικανή είναι να κρατήσει την προσοχή του θεατή. Χιούμορ δεν υπάρχει. Παρά μόνο ένα φαρσικό κλίμα, το οποίο πατάει στην ερμηνευτική μανιέρα του Μαλκότση και στην περιέργεια γύρω από την αξιοποίηση του Θέμου Αναστασιάδη. Το δε μυστήριο ξεφουσκώνει γρήγορα πίσω από τη σκοτεινή, κρυφή ιδιότητα της φωτογράφου (Κατερίνα Παπουτσάκη), το υπερτονισμένο –για ευνόητους λόγους– ερωτικό φιζίκ της οποίας αποτελεί το ελληνικό κακέκτυπο της Λάρα Κροφτ.
MEGA 21.15
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 105΄’
MAID IN MANHATTAN. Αμερικανική ταινία του Γουέιν Γουάνγκ, με τους Τζένιφερ Λόπεζ, Ρέιφ Φάινς, Νατάσα Ρίτσαρντσον.
Το ξεστράτισμα του Γουέιν Γουάνγκ που αντέγραψε και ο Θοδωρής Αθερίδης. Μια ανύπαντρη μητέρα που δουλεύει ως καμαριέρα σε πολυτελές ξενοδοχείο φλερτάρει μ’ έναν υποψήφιο γερουσιαστή, μόνο που αυτός νομίζει ότι έχει να κάνει με μια εύπορη πελάτισσα του ξενοδοχείου.
Αν βλέπαμε την ταινία χωρίς να γνωρίζουμε τους συντελεστές της, θα ορκιζόμασταν ότι την είχε κάνει ο Γκάρι Μάρσαλ του «Pretty Woman» και σίγουρα όχι ο Γουέιν Γουάνγκ («Καπνός»). Εξάλλου το αρχικό σενάριο προοριζόταν για τη Τζούλια Ρόμπερτς κι όταν εκείνη αρνήθηκε, τροποποιήθηκε ανάλογα για να ταιριάξει στα λάτιν χαρακτηριστικά της Τζένιφερ Λόπεζ. Το αξιοπερίεργο, πάντως, είναι ότι ενώ τα ζεύγη Ρέιφ Φάινς-Στάνλεϊ Τούτσι (ο γερουσιαστής και ο γραμματέας του) και Τζένιφερ Λόπεζ-Μαρίσα Ματρόνε (η καμαριέρα και η καλύτερη φίλη της) λειτουργούν τέλεια, δεν υπάρχει ερωτική χημεία ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζεύγος Λόπεζ και Φάινς. Η πρώτη είναι αρκετά καλή στο ρόλο της ως καμαριέρα, πείθει λιγότερο ως ψευτο-αριστοκράτισσα και καθόλου ως ερωτευμένη. Όσο για τον Ρέιφ Φάινς είναι εξαιρετικός ηθοποιός, αλλά εδώ μοιάζει απλώς να παρίσταται μπροστά από την κάμερα.
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 1998 (Έγχρ.), 103′
LULU ON THE BRIDGE. Αμερικανική ταινία του Πολ Όστερ, με τους Χάρβεϊ Καϊτέλ, Μίρα Σορβίνο, Γουίλεμ Νταφόε.
Ένας μουσικός της τζαζ ανακαλύπτει μια μυστηριώδη πέτρα που γίνεται αιτία να ερωτευτεί τρελά μια νέα ηθοποιό, αλλά και να γνωρίσει τη «συνείδηση» με τη μορφή ενός αινιγματικού δόκτορα, ο οποίος τον ανακρίνει.
Η πρώτη «σόλο» σκηνοθεσία του συγγραφέα Πολ Όστερ (είχε συνυπογράψει με τον Γουέιν Γουανγκ τις ταινίες «Καπνός» και «Λίγος Καπνός Ακόμα») βασίζεται σε δικό του πρωτότυπο σενάριο, που γράφτηκε όμως αρχικά για τον Βιμ Βέντερς. Παραδόξως, ωστόσο, αν θέλαμε να βρούμε κάποιες αναλογίες με άλλους σκηνοθέτες, το μυαλό μας πηγαίνει περισσότερο προς τον Κισλόφσκι και τον Μπέργκμαν, παρά προς τον δημιουργό του «Παρίσι, Τέξας». Ο Όστερ προσπαθεί να κάνει ένα «σινεμά της ψυχής», που να κινείται ανάμεσα σε μύθο και πραγματικότητα, λυρισμό και ρεαλισμό, συναίσθημα και αλληγορία. Η ταινία έχει υπέροχες στιγμές (το φινάλε), αλλά αφήνει την αίσθηση ενός ανολοκλήρωτου έργου, που κάνει το λάθος να ανοιχτεί σε πολλά επίπεδα αναφοράς. Το μόνο πραγματικά επιτυχημένο στοιχείο είναι η τζαζ ατμόσφαιρα και η φοβερή μουσική, που μας μεταδίδει κάτι από τη μαγεία την οποία όφειλαν να έχουν οι εικόνες.
ΒΟΥΛΗ 22.00
Βιογραφική, 1983 (Έγχρ.), 136′
DANTON. Γαλλο-γερμανο-πολωνική ταινία του Αντρέι Βάιντα, με τους Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Βόιτσιεκ Πσζόνιακ, Αν Αλβάρο.
Βασισμένο στο θεατρικό «Υπόθεση Δαντών» της Πολωνής συγγραφέα Στανισλάβα Πρζιμπισέφσκα, το σενάριο (συνυπογράφεται από τους Ζαν-Κλοντ Καριέρ και Ανιέσκα Χόλαντ) περιγράφει τη διαμάχη του λαϊκού ηγέτη Δαντών με τον άκαμπτο και απολυταρχικό Ροβεσπιέρο.
Σε αντίθεση με το θεατρικό, ο Βάιντα γοητεύεται τόσο πολύ από την προσωπικότητα του Δαντών (πώς όχι όταν επιλέγει τον ορμητικό Ντεπαρντιέ για το ρόλο;), γιατί του δίνει την ευκαιρία να κάνει μια αλληγορία για τη σύγχρονη ιστορία της Πολωνίας.
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 1989 (Έγχρ.), 102′
HOMER AND EDDIE. Αμερικανική ταινία του Αντρέι Κοντσαλόφσκι, με τους Τζέιμς Μπελούσι, Γούπι Γκόλντμπεργκ, Κάρεν Μπλακ.
Μια οργισμένη μαύρη που έχει αποδράσει από το ψυχιατρείο, αποφασίζει να διδάξει μερικά από τα μυστικά της ζωής του δρόμου σ’ έναν διανοητικά καθυστερημένο παίκτη του μπέιζμπολ, τον οποίο συναντά στο δρόμο για το Όρεγκον.
Να το ελαφρύνεις το κοινωνικό μήνυμα, δεν λέω. Αλλά να το κάνεις με δυο ηθοποιούς που τους έχουμε συνηθίσει στην κωμική υπερβολή; Αναπόφευκτα, το αποτέλεσμα μοιάζει όπως όταν μια χούφτα σελέμπριτις προσκαλείται για να ζωντανέψει έναν φιλανθρωπικό τηλεμαραθώνιο.
ALPHA 23.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 137′
LITTLE CHILDREN. Αμερικανική ταινία του Τοντ Φιλντ, με τους Κέιτ Γουίνσλετ, Πάτρικ Γουίλσον, Τζένιφερ Κόνελι.
Απογοητευμένη από τον άντρα της, η Σάρα φλερτάρει με τον ευπαρουσίαστο Μπραντ στην παιδική χαρά όπου και οι δύο πηγαίνουν τα παιδιά τους. Αρχίζουν οι συναντήσεις κρυφά από τους συντρόφους τους, ενώ παράλληλα η γειτονιά αντιδρά έντονα στην παρουσία του Λάρι, ενός αποφυλακισθέντος κακοποιού παιδιών.
Σε αντίθεση με τη συγκρότηση των «Μυστικών της Κρεβατοκάμαρας», εδώ ο Φιλντ μοιάζει να έχει σκορπίσει την ενέργειά του σε δύο ταινίες που προσπαθούν (ανεπιτυχώς) να συντεθούν σε μία: σε ελάχιστες στιγμές η ιστορία του Λάρι τέμνεται με τη ζωή των άλλων κεντρικών ηρώων. Από τη μία έχουμε το ρομάντζο δύο παράνομων εραστών που σμίγουν, ερωτεύονται και χωρίζουν χωρίς κάποιον προφανή λόγο και από την άλλη την πραγματικά ενδιαφέρουσα ιστορία ενός σεξουαλικά διαταραγμένου ανθρώπου.
STAR 23.30
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 130′
PROOF OF LIFE. Αμερικανική ταινία του Τέιλορ Χάκφορντ, με τους Ράσελ Κρόου, Μεγκ Ράιαν, Ντέιβιντ Καρούζο.
Ένας Αμερικάνος αρχιμηχανικός που δουλεύει σε χώρα της Λατινικής Αμερικής απάγεται από αντάρτες. Η γυναίκα του προσλαμβάνει τον Θορν, ειδικό στις διαπραγματεύσεις για λύτρα, η υπόθεση κρατά πολλούς μήνες (όσο και η κουραστική διάρκεια της ταινίας). Κι ενώ ένα ειδύλλιο αρχίζει να αναπτύσσεται ανάμεσά τους, ο Θορν αποφασίζει να ελευθερώσει με μια ομάδα κομάντος τον αιχμάλωτο σύζυγο.
Μείγμα περιπέτειας και ρομαντικού δράματος, κλισέ και ηθικολογικό, σύμφωνα με τα χολιγουντιανά στερεότυπα.
STAR 02.15
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 93′
BILL. Αμερικανική ταινία των Μπέρνι Γκόλντμαν και Μαλίσα Γουάλακ, με τους Άαρον Έκχαρτ, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τζέσικα Άλμπα.
Μεσήλικος σε κρίση γνωρίζει ένα παιδί με τρομερή αυτοπεποίθηση και μια πωλήτρια εσωρούχων που του αλλάζουν τη ζωή.
Παρά τις εξυπνακίστικες πινελιές (ίσως εξαιτίας αυτών) απομένεις μ’ ένα χαρακτήρα που όσο προσπαθείς να τον συμπαθήσεις, τόσο παρακαλάς να μην του μοιάσεις ποτέ.
ALPHA 03.30
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 99′
BOOT CAMP. Αμερικανο-καναδική ταινία του Κριστιάν Ντουγκουέι, με τους Μίλα Κούνις, Γκρέγκορι Σμιθ, Πίτερ Στορμάρε.
Μια ομάδα προβληματικών εφήβων στέλνονται από τους γονείς τους σε μια πρότυπη κατασκήνωση προς «κατευνασμό», αλλά εκεί υποβάλλονται σε βασανιστήρια από το γιατρό που τη διευθύνει.
Αυτή η υποτίθεται αληθινή ιστορία δεν είναι ένα τρομακτικό θρίλερ όπως φαίνεται, αλλά ένα δράμα με περιφερόμενους (στα Φίτζι) κακομαθημένους εφήβους.
STAR 04.00
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 96′
STARTER FOR TEN. Αγγλική ταινία του Τομ Βον, με τους Τζέιμς ΜακΑβόι, Ρεμπέκα Χολ, Άλις Ιβ.
Το μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Νίκολς, του οποίου ο ίδιος έκανε τη σεναριακή διασκευή, περιγράφει με άμεσο και γλαφυρό τρόπο τη γνωριμία του Μπράιαν Τζάκσον, ενός νεαρού της εργατικής τάξης του Έσεξ, με το πανεπιστημιακό σύμπαν του Μπρίστολ στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Η σοφή κίνηση των παραγωγών Τομ Χανκς και Σαμ Μέντες ήταν να παραδώσουν το υλικό στα χέρια του ταλαντούχου πρωτοεμφανιζόμενου Τομ Βον, ο οποίος και το σεβάστηκε αναλόγως. Έτσι, οι περιπέτειες του Μπράιαν με την ομάδα του τηλεπαιχνιδιού «University Challenge», το φλερτ του με την Άλις κι αργότερα με τη Ρεμπέκα, η πολιτικοποίησή του ή η σχέση του με τους φίλους που άφησε πίσω στο Έσεξ δεν παρεκκλίνουν από τη φόρμουλα της κολεγιακής κομεντί, χτίζονται όμως πάνω σ’ ένα πειστικά ρεαλιστικό ντεκόρ, που δεν αποζητά το εύκολο κλισέ αλλά ούτε και τη βεβιασμένη εκκεντρικότητα.
Υπάρχει ένα διαρκές και έξυπνο παιχνίδι με τα στερεότυπα, το βρετανικό χιούμορ και οι μικρές, χαριτωμένες ανατροπές. Κυρίως, όμως, υπάρχουν μερικοί ζωντανοί κινηματογραφικοί ήρωες, οι οποίοι καταφέρνουν να μας διασκεδάσουν και να μας συγκινήσουν. Το ζευγάρι των Τζέιμς ΜακΑβόι και Ρεμπέκα Χολ είναι απολαυστικό, όπως και το γεμάτο ροκ επιτυχίες των ’80s σάουντρακ.
Village Cinema/OTE TV 21.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2002 (Έγχρ.), 179′
THE LORD OF THE RINGS: THE TWO TOWERS. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Τζάκσον, με τους Ελάιτζα Γουντ, Βίγκο Μόρτενσεν, Ορλάντο Μπλουμ.
Στο δεύτερο μέρος της τριλογίας, ο Τζάκσον χωρίζει την αφήγηση σε τρεις παράλληλες δράσεις με τις ισάριθμες περιπέτειες των μελών της ομάδας.
Οι τρεις αυτές ιστορίες κυλούν παράλληλα, ως ξεχωριστές αλλά παραπληρωματικές ενέργειες, που στο φινάλε δίνουν την αίσθηση μιας δραματικής ολοκλήρωσης. Από τα πιο εντυπωσιακά σημεία της ταινίας είναι αναμφίβολα η μάχη στο φαράγγι του Ελμ.
novacinema1/1HD 22.10
Κινούμενα σχέδια, 2011 (Έγχρ.), 90′
PUSS IN BOOTS. Αμερικανική ταινία του Κρις Μίλερ.
Ο ερωτιάρης και ανίκητος ξιφομάχος Γάτος Σπιρουνάτος συνεργάζεται με τον παιδικό του φίλο Χάμπτι Ντάμπτι και τη γοητευτική κλέφτρα Κίτι για να κλέψουν τη Χήνα με τα Χρυσά Αβγά.
Το franchise του «Σρεκ», απ’ όπου και ξεκίνησε ο τριχωτός ήρωας, δίνει τον τόνο και υπαγορεύει το οπτικό στιλ (ο σκηνοθέτης Κρις Μίλερ έχει υπογράψει την τρίτη ταινία της σειράς), η καλοσχεδιασμένη δράση υπερισχύει των κωμικών σκηνών και ο γατος διασκεδάζει ξιφομαχώντας, χορεύοντας και φλερτάροντας. Προβάλλεται η μεταγλωττισμένη βερσιόν θα σου στερήσει τις απολαυστικές φωνές του Αντόνιο Μπαντέρας και του Ζακ Γαλιφιανάκη.
novacinema2 00.10
Περιπέτεια, 2010 (Έγχρ.), 109′
SANCTUM. Αμερικανική ταινία του Άλιστερ Γκρίρσον, με τους Ρίτσαρντ Ρόξμπουργκ, Ρις Γουέικφιλντ, Γιόαν Γκράφαντ.
Με αρχικό πρωτότυπο τίτλο «James Cameron’s Sanctum» και αφίσα που παραπέμπει άμεσα στην «Άβυσσο», η καταδυτική περιπέτεια του Αυστραλού Άλιστερ Γκρίρσον δίνει αμέσως το στίγμα της. Εκτελώντας χρέη παραγωγού, ο σκηνοθέτης του «Avatar» δραματοποιεί ελεύθερα μια πραγματική ιστορία του συνεργάτη του Άντριου Γουίτ, η οποία θέλει μια ομάδα δυτών να παγιδεύεται σε ένα αχανές και ανεξερεύνητο σπήλαιο του Νότιου Ειρηνικού.
Ο techno freak Κάμερον επιστρατεύει στερεοσκοπικές κάμερες υψηλής ανάλυσης, πρωτοποριακές 3D εφαρμογές και απαιτητικούς υποβρύχιους φωτισμούς που σε παγιδεύουν σε πλημμυρισμένες υπόγειες στοές και σε κάνουν προς στιγμή να ξεχνάς όλα τα χιλιοϊδωμένα απρόοπτα τα οποία οι ήρωες θα συναντήσουν με μαθηματική (και χολιγουντιανή) ακρίβεια μπροστά τους. Κι αν μάλιστα αυτοί οι τελευταίοι δεν ήταν υποχρεωμένοι να μιλούν ανταλλάσσοντας τις πιο μεγαλόσχημες κοινοτοπίες (πάλι όλες οι ταινίες του Κάμερον), αυτό το υποθαλάσσιο θρίλερ θα έκοβε πραγματικά την ανάσα.
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 98′
Αμερικανική ταινία του Τζόελ Κοέν, με τους Στιβ Μπουσέμι, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Γουίλιαμ Μέισι.
Ο Τζέρι Λάντεγκαρντ, πωλητής αυτοκινήτων με πολλά χρέη, προσλαμβάνει δυο κακοποιούς της πλάκας, για να απάγουν την ίδια τη γυναίκα του και να μοιραστεί μαζί τους τη λεία από τα λύτρα που θα δώσει ο πλούσιος πεθερός του. Η εκπλήρωση ωστόσο του σχεδίου συνοδεύεται από απίστευτες κακοτυχίες, που οφείλονται στην ηλιθιότητα και αδεξιότητα των δύο κακοποιών. Σύντομα στα ίχνη τους θα βρεθεί η αρχηγός του τοπικού αστυνομικού σώματος, η οποία βρίσκεται στον έβδομο μήνα της εγκυμοσύνης.
Χωρίς να λείπει το χαρακτηριστικό μαύρο χιούμορ των Κοέν, που συχνά αγγίζει το μακάβριο, ούτε επίσης η αγάπη τους για σοκαριστικές σκηνές βίας και ωμού ρεαλισμού, αυτό που κυριαρχεί είναι μια αίσθηση ανθρωπιάς, που απορρέει από την καταλυτική παρουσία της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, η οποία δε θα επιτρέψει ούτε μια στιγμή τον ξενόφερτο κόσμο βίας των δυο εγκληματιών να επηρεάσει στο ελάχιστο τον δικό της τρόπο ζωής. Για εκείνη, λοιπόν, περισσότερη σημασία έχει ένα πρωϊνό γεύμα με τον άνδρα της ή μια συζήτηση με έναν παλιό συμμαθητή της, παρά η εξιχνίαση της υπόθεσης. Την οποία, ωστόσο, θα φέρει σε πέρας ως γνήσιο λαγωνικό του Σέρλοκ Χολμς. Στο μεταξύ οι Κοέν θα μας έχουν δώσει μια πανέμορφη σκιαγράφηση χαρακτήρων της επαρχιακής Αμερικής, μέσα από μια αφήγηση χαμηλών τόνων όπου ο ρεαλισμός συνυπάρχει με το γκροτέσκ και το αστυνομικό σασπένς με την πιο βαθιά ειρωνεία.
athinorama.gr