Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου
- THE ARTIST 3½ αστεράκια 20.15 novacinema1/HD
- ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 2 αστεράκια 21.00 ALPHA
- ART THERAPY 2½ αστεράκια 21.00 OTE Cinema 1/OTE TV
- GET SMART 2 αστεράκια 22.00 STAR
- ΜΥΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΑΛΙΚΗΣ 3 αστεράκια 22.45 ET1
ET3 20.00
Κωμωδία, 1960 (Α/Μ), 80′
Ελληνική ταινία των Κώστα Δούκα και Θάνου Σάντα, με τους Γκέλυ Μαυροπούλου, Άρη Μαλιαγρό, Νίκο Τζόγια.
Ισχυρός κομματάρχης σε μια επαρχιακή πόλη αποφασίζει να δώσει προίκα στην κόρη του 900 ψήφους, οι οποίες θα επηρεάσουν το εκλογικό αποτέλεσμα.
Διασκεδαστική σάτιρα (με ατάκες όπως «Εκλογές έχουμε, οικονομία θα κάνουμε;») που αξίζει για το σενάριο, διασκευή του θεατρικού έργου «Ο τοπικός παράγων» του Παναγιώτη Καγιά από τον ίδιο.
ALPHA 21.00
Κομεντί, 1964 (Α/Μ), 95′
Ελληνική ταινία του Ντίνου Δημόπουλου, με τους Τζένη Καρέζη, Αλέκο Αλεξανδράκη, Διονύση Παπαγιαννόπουλο.
Μια αυστηρή διευθύντρια που έχει παραμελήσει την προσωπική της ζωή για χάρη της καριέρας της αποφασίζει να μεταμορφωθεί σε γυναίκα με θηλυκότητα προκειμένου να γοητεύσει ένα συνεργάτη της.
Από τις πιο χαριτωμένες κομεντί του παλιού ελληνικού σινεμά, βασισμένη σε θεατρικό των Γιαλαμά-Πρετεντέρη.
STAR 22.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 114′
Αμερικανική ταινία του Πίτερ Σίγκαλ, με τους Στιβ Καρέλ, Αν Χάθαγουεϊ, Άλαν Άρκιν.
Ο Μάξγουελ Σμαρτ είναι αναλυτής πληροφοριών στην υπηρεσία κατασκοπίας ΤΑΞΗ και ένας τηλεοπτικός χαρακτήρας των ’60s, γεννημένος από την πένα των Μελ Μπρουκς και Μπακ Χένρι. Η πρώτη κινηματογραφική του περιπέτεια τον «προάγει» γρήγορα σε μάχιμο πράκτορα, ο οποίος, με τη βοήθεια της σέξι πράκτορος 99, αναλαμβάνει να σταματήσει τη δράση της τρομοκρατικής οργάνωσης ΧΑΟΣ.
Η τζεϊμσμποντική παρωδία είναι προφανής και τα ετοιμοπαράδοτα αστεία του «είδους» καραδοκούν^ το «Get Smart», όμως, είναι κάτι περισσότερο από ένα big budget «Με το Δάχτυλο στο Μπουκάλι». Διαθέτει έναν cool, στωικά διασκεδαστικό Στιβ Καρέλ, ισορροπία ανάμεσα στις σκηνές δράσης και τις εύθυμες ανάσες, έξυπνες ατάκες και λιγοστές πρωτότυπες, αλλά τις περισσότερες φορές αποτελεσματικές ιδέες. Η επιτυχία της, εντέλει, σε σχέση πάντα με τις pret-a-porter χολιγουντιανές κωμικές συνταγές, είναι ότι μοιάζει να πιστεύει πραγματικά στους πρωταγωνιστικούς της χαρακτήρες, να τους προστατεύει από τα φαρσικά στοιχεία και να μην εκβιάζει το χυδαίο, εύκολο χιούμορ.
ET1 22.45
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 92′
A CASA DE ALICE. Βραζιλιάνικη ταινία του Τσίκο Τεχέιρα, με τους Κάρλα Ρίμπας, Βινίσιους Ζιν, Ρικάρντο Βιλάτσα.
Αντίθετα από τον μακρύ, περιφραστικό ελληνικό τίτλο της, η ταινία του ντοκιμαντερίστα Τσίκο Τεχέιρα είναι γυμνή από στολίδια. Ακόμα και η συνήθης γραφικότητα του βραζιλιάνικου σινεμά (νεανική εγκληματικότητα, φτωχή επαρχία, έθνικ μουσική) απουσιάζει. Υπάρχουν μόνο η Αλίκη (μια 40άρα μανικιουρίστα), το Σάο Πάολο (η πόλη που την έχει αιχμαλωτίσει) και η καθημερινότητά τους• αυτή της μικροαστικής τάξης, με τις προκαταλήψεις, τα όνειρα, τα αδιέξοδά της. Όλα αυτά, όμως, στο βάθος του κάδρου.
Με μια κάμερα που εστιάζει στα πρόσωπα, τα βλέμματα και τις χειρονομίες, ο Τεχέιρα κρατάει τις «δευτερεύουσες» αναφορές του σε χαμηλούς τόνους, κοιτάζοντας στα μάτια αληθινούς ανθρώπους και όχι κοινωνιολογικά δείγματα. Μέσα από την κοινοτοπία –τις εξωσυζυγικές σχέσεις, τα νεανικά φλερτ, τους οικογενειακούς καυγάδες, τη μοναξιά της τρίτης ηλικίας, τις καθημερινές γυναικείες κουβέντες– ανασύρει την εξαίρεση, αφήνει τους χαρακτήρες να παρασυρθούν από (κι όχι να καθοδηγήσουν εκείνοι) τις ιστορίες τους και μας ξεναγεί στην κινηματογραφική χώρα της Αλίκης, την οποία τα θαύματα έχουν πάψει πια να επισκέπτονται.
MEGA 23.30
Αστυνομική, 1996 ( Έγχρ.), 88′
HOME INVASION. Αμερικανική τηλεταινία του Ντέιβιντ Τζάκσον, με τους Βερόνικα Χέιμελ, Μπόνι Ρουτ, Τζέρεμι Ράτσφορντ.
Τρεις ληστές εισβάλλουν στο σπίτι μιας γυναίκας και την κρατούν σε ομηρία μαζί με την κόρη της και τρεις φίλες της.
Ένα ανώδυνο «Funny Games» για ανθρώπους που νομίζουν ότι όταν μπουκάρουν οι ληστές στο σπίτι θα φτιάξουν καφέ και θα κάτσουν να κουτσομπολέψουν.
ΝΕΤ 00.10
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 101′
THE GAME OF THEIR LIVES. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Άνσπο, με τους Γουές Μπέντλι, Τζέραρντ Μπάτλερ, Πάτρικ Στιούαρτ.
Το χρονικό της νίκης της αμερικανικής ομάδας ποδοσφαίρου επί της αγγλικής στο Μουντιάλ του 1950.
Success story ντισνεϊκών προδιαγραφών.
STAR 02.15
Θρίλερ, 1990 (Έγχρ.), 127′
PRESUMED INNOCENT. Αμερικανική ταινία του Άλαν Πάκουλα, με τους Χάρισον Φορντ, Ραούλ Τζούλια, Γκρέτα Σκάκι.
Ένας δημόσιος κατήγορος αναλαμβάνει τις ανακρίσεις για το φόνο μιας συναδέλφου του με την οποία είχε παράνομη ερωτική σχέση, αλλά όλα τα στοιχεία στρέφονται εις βάρος του.
Το σενάριο περιέχει αρκετά στοιχεία για να κάνουν την υπόθεση συναρπαστική. Κι όμως η σκηνοθεσία είναι εξαιρετικά «φρόνιμη», χωρίς το δραματουργικό πάθος και την ένταση των παλιών δικαστικών ταινιών.
novacinema1/HD 20.15
Δραματική, 2011 (Α/Μ), 100′
Γαλλική ταινία του Μισέλ Χαζαναβίσιους, με τους Ζαν Ντιζαρντέν, Μπερενίς Μπεζό, Τζον Γκούντμαν.
Ο Τζορτζ Βαλεντίν είναι ο μεγαλύτερος χολιγουντιανός σταρ του βωβού. Γνωρίζει κι ερωτεύεται τη νεαρή χορεύτρια Πέπι Μίλερ, η οποία με τον ερχομό του ομιλούντος θα δει την καριέρα της να απογειώνεται, ενώ η δική του παίρνει την κατιούσα.
Το κατόρθωμα της ταινίας του Χαζαναβίσιους είναι η εκπληκτικής δεξιοτεχνίας, σοφίας και ταυτόχρονα απλότητας ισορροπία ανάμεσα στο παλιό, στο «εκεί» όπου παραπέμπει και η παραμικρή λεπτομέρεια, και στο «εδώ», τον απόλυτα μοντέρνο τρόπο με τον οποίο ένα ξεπερασμένο μελόδραμα αποδεικνύεται τόσο ξεκαρδιστικά συγκινητικό. Καμία διάθεση «αποδόμησης», καμία προσπάθεια «αναστύλωσης». Αντιγραφή και πρωτοτυπία πάνε χέρι χέρι, καθώς όλα τα κλισέ της ελαφριάς κωμωδίας, της εξωτικής περιπέτειας, του σλάπστικ, του μιούζικαλ και του ερωτικού δράματος συσσωρεύονται και συμπλέκονται αναζωογονητικά. Από τη χρήση της μουσικής και τους φωτισμούς μέχρι το τάιμινγκ, την κινησιολογία των ηθοποιών και τα ρακόρ, ο Χαζαναβίσιους συμπυκνώνει ολόκληρη τη χρυσή κινηματογραφική εποχή σε 100 μαγικά λεπτά, θυμίζοντάς μας τι χάθηκε από τη μεγάλη οθόνη και τι έχει απομείνει ακόμη εκεί. Πρόκειται για έναν τεχνικό αλλά και βαθιά κινηματογραφικό άθλο, το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε ποτέ να κάνει το σινεμά στον… εαυτό του. Η βράβευση της ταινίας στις Κάνες ήταν η αρχή μιας αποθεωτικής φεστιβαλικής κι εμπορικής καριέρας, η οποία συνεχίστηκε με τα βραβεία των Αμερικανών κριτικών και ολοκληρώθηκε με τις τρεις Χρυσές Σφαίρες και τα πέντε Όσκαρ.
OTE Cinema 1/OTE TV 21.00
Κομεντί, 2010 (Έγχρ.), 95′
Ελληνική ταινία του Νίκου Περάκη, με τους Αντρέα Κωνσταντίνου, Ίλια Πατάπη, Αλέξανδρο Βασμουλάκη.
Το «Art Therapy» σε εντυπωσιάζει εξ αρχής με το σφρίγος και την ντοκιμαντερίστικη αμεσότητά του, με μια νευρική κάμερα που αιχμαλωτίζει όλη την ενέργεια που ξοδεύουν οι τελειόφοιτοι του Εθνικού Θεάτρου στις πρόβες τους και με μια κινηματογραφική ματιά η οποία ξετρυπώνει την κρυμμένη ανησυχία πίσω από την καθημερινότητα μιας νεαρής τραγουδίστριας ή ενός ταλαντούχου street artist.
Οι πρωταγωνιστές είναι «αληθινοί», το ίδιο και οι (περισσότερες) περιπέτειές τους, οι οποίες πετούν σπίθες όταν εξελίσσονται in vivo και βραχυκυκλώνονται όταν εισβάλει το fiction στοιχείο και οι εμμονές του δημιουργού με τα media, την τρομοκρατία, τη διαπλεκόμενη εξουσία. Έτσι, η αγωνία των παιδιών στο σανίδι αποδεικνύεται συναρπαστικότερη της χιουμοριστικής υποπλοκής με τους μπάτσους και η αποτυχημένη προσπάθεια ηχογράφησης της Ίλιας συγκινητικότερη του διασκεδαστικού Μπόλιγουντ χορευτικού.
novacinema1/HD 22.00
Βιογραφική, 2010 (Έγχρ.), 125′
KONG ZI. Κινεζική ταινία του Μέι Χου, με τους Γιούν-Φατ Τσόου, Γι Λου, Λου Γιάο.
Αυτή η βιογραφία του Κινέζου φιλοσόφου που είναι περισσότερο γνωστή λόγω της κινητοποίησης των κινεζικών αρχών για την προβολή της: σύμφωνα με ρεπορτάζ, για να αντιμετωπίσουν την απροθυμία του κοινού να δει την ταινία, απαγόρευσαν την 2D προβολή του «Avatar», που προβαλλόταν την ίδια εποχή σημειώνοντας ρεκόρ.
Ποιος όμως θα κατηγορούσε το κοινό ότι είχε άδικο; Ακόμα κι αν ο Κομφούκιος άσκησε τόση επιρροή στη σκέψη και τη ζωή της ανατολικής Ασίας ώστε να συγκρίνεται με την επίδραση των σωκρατικών διδασκαλιών στη Δύση, η κινηματογραφική του βιογραφία είναι αργή και απλοϊκή. Πέρα από μερικές εντυπωσιακές σκηνές μαχών, η ταινία όχι μόνο δεν καταφέρνει να σηκώσει το πνευματικό βάρος του βιογραφούμενου, αλλά το κάνει και με λανθασμένο τρόπο.
athinorama.gr
Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου
- THE ARTIST 3½ αστεράκια 20.15 novacinema1/HD
- ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 2 αστεράκια 21.00 ALPHA
- ART THERAPY 2½ αστεράκια 21.00 OTE Cinema 1/OTE TV
- GET SMART 2 αστεράκια 22.00 STAR
- ΜΥΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΑΛΙΚΗΣ 3 αστεράκια 22.45 ET1
ET3 20.00
Κωμωδία, 1960 (Α/Μ), 80′
Ελληνική ταινία των Κώστα Δούκα και Θάνου Σάντα, με τους Γκέλυ Μαυροπούλου, Άρη Μαλιαγρό, Νίκο Τζόγια.
Ισχυρός κομματάρχης σε μια επαρχιακή πόλη αποφασίζει να δώσει προίκα στην κόρη του 900 ψήφους, οι οποίες θα επηρεάσουν το εκλογικό αποτέλεσμα.
Διασκεδαστική σάτιρα (με ατάκες όπως «Εκλογές έχουμε, οικονομία θα κάνουμε;») που αξίζει για το σενάριο, διασκευή του θεατρικού έργου «Ο τοπικός παράγων» του Παναγιώτη Καγιά από τον ίδιο.
ALPHA 21.00
Κομεντί, 1964 (Α/Μ), 95′
Ελληνική ταινία του Ντίνου Δημόπουλου, με τους Τζένη Καρέζη, Αλέκο Αλεξανδράκη, Διονύση Παπαγιαννόπουλο.
Μια αυστηρή διευθύντρια που έχει παραμελήσει την προσωπική της ζωή για χάρη της καριέρας της αποφασίζει να μεταμορφωθεί σε γυναίκα με θηλυκότητα προκειμένου να γοητεύσει ένα συνεργάτη της.
Από τις πιο χαριτωμένες κομεντί του παλιού ελληνικού σινεμά, βασισμένη σε θεατρικό των Γιαλαμά-Πρετεντέρη.
STAR 22.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 114′
Αμερικανική ταινία του Πίτερ Σίγκαλ, με τους Στιβ Καρέλ, Αν Χάθαγουεϊ, Άλαν Άρκιν.
Ο Μάξγουελ Σμαρτ είναι αναλυτής πληροφοριών στην υπηρεσία κατασκοπίας ΤΑΞΗ και ένας τηλεοπτικός χαρακτήρας των ’60s, γεννημένος από την πένα των Μελ Μπρουκς και Μπακ Χένρι. Η πρώτη κινηματογραφική του περιπέτεια τον «προάγει» γρήγορα σε μάχιμο πράκτορα, ο οποίος, με τη βοήθεια της σέξι πράκτορος 99, αναλαμβάνει να σταματήσει τη δράση της τρομοκρατικής οργάνωσης ΧΑΟΣ.
Η τζεϊμσμποντική παρωδία είναι προφανής και τα ετοιμοπαράδοτα αστεία του «είδους» καραδοκούν^ το «Get Smart», όμως, είναι κάτι περισσότερο από ένα big budget «Με το Δάχτυλο στο Μπουκάλι». Διαθέτει έναν cool, στωικά διασκεδαστικό Στιβ Καρέλ, ισορροπία ανάμεσα στις σκηνές δράσης και τις εύθυμες ανάσες, έξυπνες ατάκες και λιγοστές πρωτότυπες, αλλά τις περισσότερες φορές αποτελεσματικές ιδέες. Η επιτυχία της, εντέλει, σε σχέση πάντα με τις pret-a-porter χολιγουντιανές κωμικές συνταγές, είναι ότι μοιάζει να πιστεύει πραγματικά στους πρωταγωνιστικούς της χαρακτήρες, να τους προστατεύει από τα φαρσικά στοιχεία και να μην εκβιάζει το χυδαίο, εύκολο χιούμορ.
ET1 22.45
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 92′
A CASA DE ALICE. Βραζιλιάνικη ταινία του Τσίκο Τεχέιρα, με τους Κάρλα Ρίμπας, Βινίσιους Ζιν, Ρικάρντο Βιλάτσα.
Αντίθετα από τον μακρύ, περιφραστικό ελληνικό τίτλο της, η ταινία του ντοκιμαντερίστα Τσίκο Τεχέιρα είναι γυμνή από στολίδια. Ακόμα και η συνήθης γραφικότητα του βραζιλιάνικου σινεμά (νεανική εγκληματικότητα, φτωχή επαρχία, έθνικ μουσική) απουσιάζει. Υπάρχουν μόνο η Αλίκη (μια 40άρα μανικιουρίστα), το Σάο Πάολο (η πόλη που την έχει αιχμαλωτίσει) και η καθημερινότητά τους• αυτή της μικροαστικής τάξης, με τις προκαταλήψεις, τα όνειρα, τα αδιέξοδά της. Όλα αυτά, όμως, στο βάθος του κάδρου.
Με μια κάμερα που εστιάζει στα πρόσωπα, τα βλέμματα και τις χειρονομίες, ο Τεχέιρα κρατάει τις «δευτερεύουσες» αναφορές του σε χαμηλούς τόνους, κοιτάζοντας στα μάτια αληθινούς ανθρώπους και όχι κοινωνιολογικά δείγματα. Μέσα από την κοινοτοπία –τις εξωσυζυγικές σχέσεις, τα νεανικά φλερτ, τους οικογενειακούς καυγάδες, τη μοναξιά της τρίτης ηλικίας, τις καθημερινές γυναικείες κουβέντες– ανασύρει την εξαίρεση, αφήνει τους χαρακτήρες να παρασυρθούν από (κι όχι να καθοδηγήσουν εκείνοι) τις ιστορίες τους και μας ξεναγεί στην κινηματογραφική χώρα της Αλίκης, την οποία τα θαύματα έχουν πάψει πια να επισκέπτονται.
MEGA 23.30
Αστυνομική, 1996 ( Έγχρ.), 88′
HOME INVASION. Αμερικανική τηλεταινία του Ντέιβιντ Τζάκσον, με τους Βερόνικα Χέιμελ, Μπόνι Ρουτ, Τζέρεμι Ράτσφορντ.
Τρεις ληστές εισβάλλουν στο σπίτι μιας γυναίκας και την κρατούν σε ομηρία μαζί με την κόρη της και τρεις φίλες της.
Ένα ανώδυνο «Funny Games» για ανθρώπους που νομίζουν ότι όταν μπουκάρουν οι ληστές στο σπίτι θα φτιάξουν καφέ και θα κάτσουν να κουτσομπολέψουν.
ΝΕΤ 00.10
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 101′
THE GAME OF THEIR LIVES. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Άνσπο, με τους Γουές Μπέντλι, Τζέραρντ Μπάτλερ, Πάτρικ Στιούαρτ.
Το χρονικό της νίκης της αμερικανικής ομάδας ποδοσφαίρου επί της αγγλικής στο Μουντιάλ του 1950.
Success story ντισνεϊκών προδιαγραφών.
STAR 02.15
Θρίλερ, 1990 (Έγχρ.), 127′
PRESUMED INNOCENT. Αμερικανική ταινία του Άλαν Πάκουλα, με τους Χάρισον Φορντ, Ραούλ Τζούλια, Γκρέτα Σκάκι.
Ένας δημόσιος κατήγορος αναλαμβάνει τις ανακρίσεις για το φόνο μιας συναδέλφου του με την οποία είχε παράνομη ερωτική σχέση, αλλά όλα τα στοιχεία στρέφονται εις βάρος του.
Το σενάριο περιέχει αρκετά στοιχεία για να κάνουν την υπόθεση συναρπαστική. Κι όμως η σκηνοθεσία είναι εξαιρετικά «φρόνιμη», χωρίς το δραματουργικό πάθος και την ένταση των παλιών δικαστικών ταινιών.
novacinema1/HD 20.15
Δραματική, 2011 (Α/Μ), 100′
Γαλλική ταινία του Μισέλ Χαζαναβίσιους, με τους Ζαν Ντιζαρντέν, Μπερενίς Μπεζό, Τζον Γκούντμαν.
Ο Τζορτζ Βαλεντίν είναι ο μεγαλύτερος χολιγουντιανός σταρ του βωβού. Γνωρίζει κι ερωτεύεται τη νεαρή χορεύτρια Πέπι Μίλερ, η οποία με τον ερχομό του ομιλούντος θα δει την καριέρα της να απογειώνεται, ενώ η δική του παίρνει την κατιούσα.
Το κατόρθωμα της ταινίας του Χαζαναβίσιους είναι η εκπληκτικής δεξιοτεχνίας, σοφίας και ταυτόχρονα απλότητας ισορροπία ανάμεσα στο παλιό, στο «εκεί» όπου παραπέμπει και η παραμικρή λεπτομέρεια, και στο «εδώ», τον απόλυτα μοντέρνο τρόπο με τον οποίο ένα ξεπερασμένο μελόδραμα αποδεικνύεται τόσο ξεκαρδιστικά συγκινητικό. Καμία διάθεση «αποδόμησης», καμία προσπάθεια «αναστύλωσης». Αντιγραφή και πρωτοτυπία πάνε χέρι χέρι, καθώς όλα τα κλισέ της ελαφριάς κωμωδίας, της εξωτικής περιπέτειας, του σλάπστικ, του μιούζικαλ και του ερωτικού δράματος συσσωρεύονται και συμπλέκονται αναζωογονητικά. Από τη χρήση της μουσικής και τους φωτισμούς μέχρι το τάιμινγκ, την κινησιολογία των ηθοποιών και τα ρακόρ, ο Χαζαναβίσιους συμπυκνώνει ολόκληρη τη χρυσή κινηματογραφική εποχή σε 100 μαγικά λεπτά, θυμίζοντάς μας τι χάθηκε από τη μεγάλη οθόνη και τι έχει απομείνει ακόμη εκεί. Πρόκειται για έναν τεχνικό αλλά και βαθιά κινηματογραφικό άθλο, το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε ποτέ να κάνει το σινεμά στον… εαυτό του. Η βράβευση της ταινίας στις Κάνες ήταν η αρχή μιας αποθεωτικής φεστιβαλικής κι εμπορικής καριέρας, η οποία συνεχίστηκε με τα βραβεία των Αμερικανών κριτικών και ολοκληρώθηκε με τις τρεις Χρυσές Σφαίρες και τα πέντε Όσκαρ.
OTE Cinema 1/OTE TV 21.00
Κομεντί, 2010 (Έγχρ.), 95′
Ελληνική ταινία του Νίκου Περάκη, με τους Αντρέα Κωνσταντίνου, Ίλια Πατάπη, Αλέξανδρο Βασμουλάκη.
Το «Art Therapy» σε εντυπωσιάζει εξ αρχής με το σφρίγος και την ντοκιμαντερίστικη αμεσότητά του, με μια νευρική κάμερα που αιχμαλωτίζει όλη την ενέργεια που ξοδεύουν οι τελειόφοιτοι του Εθνικού Θεάτρου στις πρόβες τους και με μια κινηματογραφική ματιά η οποία ξετρυπώνει την κρυμμένη ανησυχία πίσω από την καθημερινότητα μιας νεαρής τραγουδίστριας ή ενός ταλαντούχου street artist.
Οι πρωταγωνιστές είναι «αληθινοί», το ίδιο και οι (περισσότερες) περιπέτειές τους, οι οποίες πετούν σπίθες όταν εξελίσσονται in vivo και βραχυκυκλώνονται όταν εισβάλει το fiction στοιχείο και οι εμμονές του δημιουργού με τα media, την τρομοκρατία, τη διαπλεκόμενη εξουσία. Έτσι, η αγωνία των παιδιών στο σανίδι αποδεικνύεται συναρπαστικότερη της χιουμοριστικής υποπλοκής με τους μπάτσους και η αποτυχημένη προσπάθεια ηχογράφησης της Ίλιας συγκινητικότερη του διασκεδαστικού Μπόλιγουντ χορευτικού.
novacinema1/HD 22.00
Βιογραφική, 2010 (Έγχρ.), 125′
KONG ZI. Κινεζική ταινία του Μέι Χου, με τους Γιούν-Φατ Τσόου, Γι Λου, Λου Γιάο.
Αυτή η βιογραφία του Κινέζου φιλοσόφου που είναι περισσότερο γνωστή λόγω της κινητοποίησης των κινεζικών αρχών για την προβολή της: σύμφωνα με ρεπορτάζ, για να αντιμετωπίσουν την απροθυμία του κοινού να δει την ταινία, απαγόρευσαν την 2D προβολή του «Avatar», που προβαλλόταν την ίδια εποχή σημειώνοντας ρεκόρ.
Ποιος όμως θα κατηγορούσε το κοινό ότι είχε άδικο; Ακόμα κι αν ο Κομφούκιος άσκησε τόση επιρροή στη σκέψη και τη ζωή της ανατολικής Ασίας ώστε να συγκρίνεται με την επίδραση των σωκρατικών διδασκαλιών στη Δύση, η κινηματογραφική του βιογραφία είναι αργή και απλοϊκή. Πέρα από μερικές εντυπωσιακές σκηνές μαχών, η ταινία όχι μόνο δεν καταφέρνει να σηκώσει το πνευματικό βάρος του βιογραφούμενου, αλλά το κάνει και με λανθασμένο τρόπο.
athinorama.gr