Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας – Σχόλια και κριτική
Δευτέρα 9 Απριλίου 2012
STAR 21.00
Κινούμενα σχέδια, 2006 (Έγχρ.), 77′
SHARK BAIT. Αμερικανική ταινία των Χάουαρντ Μπέικερ και Τζον Φοξ.
Στην αρχή νομίζεις ότι αποφάσισαν να κοπιάρουν το «Ψάχνοντας τον Νέμο», αλλά τελικά οι ομοιότητες ξεκινούν και σταματούν στο γεγονός ότι οι πρωταγωνιστές έχουν και στις δύο περιπτώσεις… πτερύγια. Θέμα η διεκδίκηση μιας καλλονής ψαρίνας από ένα νεαρό ψάρι με ιδεολογικές ανησυχίες κι έναν φοβερό και τρομερό καρχαρία.
Η ταινία έχει λεπτό χιούμορ, χαριτωμένους διαλόγους και χαρακτήρες που γρήγορα γίνονται συμπαθείς μέσα από τον πολυεπίπεδο σχεδιασμό τους. Εκεί που χάνει σε σύγκριση με τον «Νέμο» είναι ότι δεν έχει ξεκάθαρη άποψη για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. (Προβάλλεται μεταγλωττισμένη)
ALPHA 21.45
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 100′
Αμερικανο-αγγλική τηλεταινία του Νταν Γουάιλντ, με τους Ντάνι Χιούστον, Τζένιφερ Έλι, Μαρκ Γουέλς.
Μια οικογένεια διαλύεται, αλλά προσπαθεί να ξανασταθεί στα πόδια της μετά από τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα.
Το πένθος και οι οδυνηρές του συνέπειες αποτυπώνονται πειστικά κυρίως χάρη στην ερμηνεία της χήρας/Τζένιφερ Έλι και τη φωτογραφία που μετατρέπει το πλουσιόσπιτο της οικογένειας σε ένα πεδίο έντονων συναισθηματικών συγκρούσεων.
STAR 22.45
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.), 106′
Αμερικανική ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ με τους Γουίλ Σμιθ, Κέβιν Κλάιν, Κένεθ Μπράνα.
Στην Άγρια Δύση του 19ου αιώνα, ο μαύρος κυβερνητικός πράκτορας Τζέιμς Γουέστ και ο ομοσπονδιακός πράκτορας Άρτεμους Γκόρντον, εξπέρ στις μεταμφιέσεις, προσπαθούν να αποτρέψουν τα σχέδια του σατανικού Δρ. Λόβλες να δολοφονήσει τον Αμερικανό πρόεδρο.
Η «Άγρια Δύση», ένας περίεργος συνδυασμός γουέστερν, κατασκοπίας, σινεμά του φανταστικού και κωμικής περιπέτειας, ήταν μια από τις καλύτερες τηλεοπτικές σειρές της δεκαετίας του ’60. Από όλο αυτό το κλίμα η ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ διατήρησε κυρίως την ατμόσφαιρα της κωμικής περιπέτειας, δίνοντάς την όμως διαστάσεις ενός τεράστιου μπλοκμπάστερ. Εκεί που η τηλεοπτική σειρά βασιζόταν στη συμπληρωματική δράση του πολυμήχανου Γκόρντον και του θαρραλέου Γουέστ, η ταινία αποτελεί ένα φεστιβάλ Γουίλ Σμιθ, ο οποίος όχι μόνο επιβάλλει την παρουσία του ενάντια στην όποια λογική (ένας μαύρος πράκτορας στην Αμερική εκείνης της εποχής αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας), αλλά συνθλίβει ταυτόχρονα τους παρτενέρ του (ο Κέβιν Κλάιν αξιοποιείται σε λίγες σκηνές, η Σάλμα Χάγιεκ αποτελεί διακοσμητική παρουσία, ο Κένεθ Μπράνα φαντάζει γελοίος αντί να είναι απειλητικός).
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 92′
PRAG. Δανέζικη ταινία του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, με τους Μαντς Μίκελσεν, Στίνε Στενγκέντε, Μποριβόζ Ναβράτιλ.
Πριν από τις «Μέρες Θυμού», ο Όλε Κρίστιαν Μάντσεν καταγράφει το χρονικό της διάλυσης ενός γάμου, που ξεκινά όταν το ζευγάρι επισκέπτεται την Πράγα ώστε ο σύζυγος να τακτοποιήσει την κηδεία του πατέρα του.
Δύο δυνατές ερμηνείες, σουρεαλιστικές παρεξηγήσεις και μαύρο χιούμορ, αλλά κυρίως μια σκηνοθεσία επίμονη στα πρόσωπα και τις λεπτομέρειες συνθέτουν μια συναισθηματική εμπειρία επώδυνη, αλλά ταυτόχρονα πραγματικά και αναπόφευκτα καθηλωτική.
STAR 01.00
Δραματική, 2004 (Έγχρ.), 100′
BIRTH. Αμερικανική ταινία του Τζόναθαν Γκλέιζερ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Κάμερον Μπράιτ, Ντάνι Χιούστον.
Μια γυναίκα ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί, όταν μπαίνει ξαφνικά στη ζωή της ένα εννιάχρονο αγόρι που υποστηρίζει ότι είναι η μετενσάρκωση του νεκρού συζύγου της.
Υπάρχει το παράδοξο ενός αγοριού που υιοθετεί τη συμπεριφορά ενός ενήλικα και διεκδικεί ερωτικά μια γυναίκα που θα μπορούσε να είναι μητέρα του. Παράδοξο που ενισχύεται από τη στάση της ίδιας της γυναίκας, κάνοντάς μας να αναρωτηθούμε πώς η σύνδεση αυτή θα μπορούσε να «υλοποιηθεί» και σε σεξουαλικό επίπεδο. Θα μείνουμε, όμως, με την απορία, αφού ο Τζόναθαν Γκλέιζερ δίνει μια εύκολη λύση στα αδιέξοδα των ηρώων του, έτσι όμως του ξεφεύγει το αληθινό θέμα της ταινίας, που δεν είναι βέβαια η μετενσάρκωση, αλλά ο τρελός και παραληρηματικός έρωτας.
STAR 03.00
Κομεντί, 1995 (Έγχρ.), 101′
BEFORE SUNRISE. Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, με τους Ίθαν Χοκ, Ζιλί Ντελπί.
Η σύντομη συνάντηση μιας Γαλλίδας φοιτήτριας κι ενός νεαρού Αμερικανού στη Βιένη.
Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ αποτίει τον καλύτερο φόρο τιμής στο σινεμά του Ρομέρ, βάζοντας δύο νέους μόνο να συνομιλούν, χωρίς όμως να πλήξει ούτε στιγμή ο θεατής. Όχι μόνο διότι όσα λέγονται συνοψίζουν διαχρονικούς προβληματισμούς της νεολαίας, αλλά και διότι υποστηρίζονται από μια διακριτική σκηνοθετική γραμμή.
novacinema1-HD 22.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 103′
NEVER LET ME GO. Αγγλική ταινία του Μαρκ Ρόμανεκ, με τους Κάρεϊ Μάλιγκαν, Κίρα Νάιτλι, Άντριου Γκάρφιλντ.
Στη δεκαετία του ’70 τρία παιδιά μεγαλώνουν ειδυλλιακά σε ένα βρετανικό οικοτροφείο. Δεν θα αργήσουν, ωστόσο, να ανακαλύψουν ότι το μέλλον τους κρύβει ένα τραγικό μυστικό.
Ο συγγραφέας της «Παραλίας» και σεναριογράφος του «28 Μέρες Μετά» Άλεξ Γκάρλαντ διασκεύασε το μυθιστόρημα φαντασίας του Καζούο Ισιγκούρο «Μη μ’ αφήσεις ποτέ», διατηρώντας την αφηγηματική κομψότητα και την «εσωτερική», μελαγχολική διάθεση του γεννημένου στο Ναγκασάκι Βρετανού συγγραφέα. Και ο Μαρκ Ρόμανεκ (κάτι περισσότερο από ένας βιρτουόζος βιντεοκλιπάς) υιοθετεί ένα σιωπηλό, εσωτερικού τάιμινγκ σκηνοθετικό στιλ, το οποίο –ανάμεσα σε αυτό μιας ονειρικής φαντασίας κι εκείνο μιας νοσταλγικής ταινίας εποχής– μας μεταφέρει σε ένα γλυκό εφιάλτη, του οποίου η πλοκή εξελίσσεται γύρω από μια αδύνατη ερωτική ιστορία. Συγκινητική η υπαρξιακή θλίψη της Κάρεϊ Μάλιγκαν («Μια Κάποια Εκπαίδευση»), ατμοσφαιρικό το μουσικό σκορ της Ρέιτσελ Πόρτμαν.
OTE TV Cinema on Demand
Φαντασίας, 2011 (Έγχρ.), 125′
HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS: PART 2. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Ντέιβιντ Γέιτς, με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Έμα Γουάτσον, Ρούπερτ Γκριντ.
Αν στο πρώτο μέρος των «Κλήρων του Θανάτου» είχαμε την προετοιμασία της ύστατης αναμέτρησης, στο δεύτερο μέρος έχουμε το πέρασμα στην καθαρόαιμη δράση. Με εξαίρεση δύο σύντομες σεκάνς, μία με τον Σέβερους Σνέιπ και μία με τον Ντάμπλντορ, όλη η ταινία είναι στην πραγματικότητα η πολιορκία και η μάχη του Χόγκουαρτς, με επίλογο τη μονομαχία των δυο ορκισμένων εχθρών.
Ο Γέιτς διατηρεί τους σκούρους τόνους και την απειλητική ατμόσφαιρα (δεν υπάρχει ούτε χρόνος ούτε διάθεση για χιούμορ), χρησιμοποιεί με σύνεση τα εφέ και τονίζει τις αναλογίες του υπέρ πάντων αγώνα με τη μάχη της αποκλεισμένης Μεγάλης Βρετανίας κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η εικόνα των δυνάμεων του Βόλντεμορτ παραπέμπει ευθέως στα χιτλερικά στρατεύματα, ενώ το κατεστραμμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα στο βομβαρδισμένο Λονδίνο. Αντίο, Χάρι…
athinorama.gr
Δευτέρα 9 Απριλίου 2012
STAR 21.00
Κινούμενα σχέδια, 2006 (Έγχρ.), 77′
SHARK BAIT. Αμερικανική ταινία των Χάουαρντ Μπέικερ και Τζον Φοξ.
Στην αρχή νομίζεις ότι αποφάσισαν να κοπιάρουν το «Ψάχνοντας τον Νέμο», αλλά τελικά οι ομοιότητες ξεκινούν και σταματούν στο γεγονός ότι οι πρωταγωνιστές έχουν και στις δύο περιπτώσεις… πτερύγια. Θέμα η διεκδίκηση μιας καλλονής ψαρίνας από ένα νεαρό ψάρι με ιδεολογικές ανησυχίες κι έναν φοβερό και τρομερό καρχαρία.
Η ταινία έχει λεπτό χιούμορ, χαριτωμένους διαλόγους και χαρακτήρες που γρήγορα γίνονται συμπαθείς μέσα από τον πολυεπίπεδο σχεδιασμό τους. Εκεί που χάνει σε σύγκριση με τον «Νέμο» είναι ότι δεν έχει ξεκάθαρη άποψη για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. (Προβάλλεται μεταγλωττισμένη)
ALPHA 21.45
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 100′
Αμερικανο-αγγλική τηλεταινία του Νταν Γουάιλντ, με τους Ντάνι Χιούστον, Τζένιφερ Έλι, Μαρκ Γουέλς.
Μια οικογένεια διαλύεται, αλλά προσπαθεί να ξανασταθεί στα πόδια της μετά από τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα.
Το πένθος και οι οδυνηρές του συνέπειες αποτυπώνονται πειστικά κυρίως χάρη στην ερμηνεία της χήρας/Τζένιφερ Έλι και τη φωτογραφία που μετατρέπει το πλουσιόσπιτο της οικογένειας σε ένα πεδίο έντονων συναισθηματικών συγκρούσεων.
STAR 22.45
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.), 106′
Αμερικανική ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ με τους Γουίλ Σμιθ, Κέβιν Κλάιν, Κένεθ Μπράνα.
Στην Άγρια Δύση του 19ου αιώνα, ο μαύρος κυβερνητικός πράκτορας Τζέιμς Γουέστ και ο ομοσπονδιακός πράκτορας Άρτεμους Γκόρντον, εξπέρ στις μεταμφιέσεις, προσπαθούν να αποτρέψουν τα σχέδια του σατανικού Δρ. Λόβλες να δολοφονήσει τον Αμερικανό πρόεδρο.
Η «Άγρια Δύση», ένας περίεργος συνδυασμός γουέστερν, κατασκοπίας, σινεμά του φανταστικού και κωμικής περιπέτειας, ήταν μια από τις καλύτερες τηλεοπτικές σειρές της δεκαετίας του ’60. Από όλο αυτό το κλίμα η ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ διατήρησε κυρίως την ατμόσφαιρα της κωμικής περιπέτειας, δίνοντάς την όμως διαστάσεις ενός τεράστιου μπλοκμπάστερ. Εκεί που η τηλεοπτική σειρά βασιζόταν στη συμπληρωματική δράση του πολυμήχανου Γκόρντον και του θαρραλέου Γουέστ, η ταινία αποτελεί ένα φεστιβάλ Γουίλ Σμιθ, ο οποίος όχι μόνο επιβάλλει την παρουσία του ενάντια στην όποια λογική (ένας μαύρος πράκτορας στην Αμερική εκείνης της εποχής αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας), αλλά συνθλίβει ταυτόχρονα τους παρτενέρ του (ο Κέβιν Κλάιν αξιοποιείται σε λίγες σκηνές, η Σάλμα Χάγιεκ αποτελεί διακοσμητική παρουσία, ο Κένεθ Μπράνα φαντάζει γελοίος αντί να είναι απειλητικός).
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 92′
PRAG. Δανέζικη ταινία του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, με τους Μαντς Μίκελσεν, Στίνε Στενγκέντε, Μποριβόζ Ναβράτιλ.
Πριν από τις «Μέρες Θυμού», ο Όλε Κρίστιαν Μάντσεν καταγράφει το χρονικό της διάλυσης ενός γάμου, που ξεκινά όταν το ζευγάρι επισκέπτεται την Πράγα ώστε ο σύζυγος να τακτοποιήσει την κηδεία του πατέρα του.
Δύο δυνατές ερμηνείες, σουρεαλιστικές παρεξηγήσεις και μαύρο χιούμορ, αλλά κυρίως μια σκηνοθεσία επίμονη στα πρόσωπα και τις λεπτομέρειες συνθέτουν μια συναισθηματική εμπειρία επώδυνη, αλλά ταυτόχρονα πραγματικά και αναπόφευκτα καθηλωτική.
STAR 01.00
Δραματική, 2004 (Έγχρ.), 100′
BIRTH. Αμερικανική ταινία του Τζόναθαν Γκλέιζερ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Κάμερον Μπράιτ, Ντάνι Χιούστον.
Μια γυναίκα ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί, όταν μπαίνει ξαφνικά στη ζωή της ένα εννιάχρονο αγόρι που υποστηρίζει ότι είναι η μετενσάρκωση του νεκρού συζύγου της.
Υπάρχει το παράδοξο ενός αγοριού που υιοθετεί τη συμπεριφορά ενός ενήλικα και διεκδικεί ερωτικά μια γυναίκα που θα μπορούσε να είναι μητέρα του. Παράδοξο που ενισχύεται από τη στάση της ίδιας της γυναίκας, κάνοντάς μας να αναρωτηθούμε πώς η σύνδεση αυτή θα μπορούσε να «υλοποιηθεί» και σε σεξουαλικό επίπεδο. Θα μείνουμε, όμως, με την απορία, αφού ο Τζόναθαν Γκλέιζερ δίνει μια εύκολη λύση στα αδιέξοδα των ηρώων του, έτσι όμως του ξεφεύγει το αληθινό θέμα της ταινίας, που δεν είναι βέβαια η μετενσάρκωση, αλλά ο τρελός και παραληρηματικός έρωτας.
STAR 03.00
Κομεντί, 1995 (Έγχρ.), 101′
BEFORE SUNRISE. Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, με τους Ίθαν Χοκ, Ζιλί Ντελπί.
Η σύντομη συνάντηση μιας Γαλλίδας φοιτήτριας κι ενός νεαρού Αμερικανού στη Βιένη.
Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ αποτίει τον καλύτερο φόρο τιμής στο σινεμά του Ρομέρ, βάζοντας δύο νέους μόνο να συνομιλούν, χωρίς όμως να πλήξει ούτε στιγμή ο θεατής. Όχι μόνο διότι όσα λέγονται συνοψίζουν διαχρονικούς προβληματισμούς της νεολαίας, αλλά και διότι υποστηρίζονται από μια διακριτική σκηνοθετική γραμμή.
novacinema1-HD 22.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 103′
NEVER LET ME GO. Αγγλική ταινία του Μαρκ Ρόμανεκ, με τους Κάρεϊ Μάλιγκαν, Κίρα Νάιτλι, Άντριου Γκάρφιλντ.
Στη δεκαετία του ’70 τρία παιδιά μεγαλώνουν ειδυλλιακά σε ένα βρετανικό οικοτροφείο. Δεν θα αργήσουν, ωστόσο, να ανακαλύψουν ότι το μέλλον τους κρύβει ένα τραγικό μυστικό.
Ο συγγραφέας της «Παραλίας» και σεναριογράφος του «28 Μέρες Μετά» Άλεξ Γκάρλαντ διασκεύασε το μυθιστόρημα φαντασίας του Καζούο Ισιγκούρο «Μη μ’ αφήσεις ποτέ», διατηρώντας την αφηγηματική κομψότητα και την «εσωτερική», μελαγχολική διάθεση του γεννημένου στο Ναγκασάκι Βρετανού συγγραφέα. Και ο Μαρκ Ρόμανεκ (κάτι περισσότερο από ένας βιρτουόζος βιντεοκλιπάς) υιοθετεί ένα σιωπηλό, εσωτερικού τάιμινγκ σκηνοθετικό στιλ, το οποίο –ανάμεσα σε αυτό μιας ονειρικής φαντασίας κι εκείνο μιας νοσταλγικής ταινίας εποχής– μας μεταφέρει σε ένα γλυκό εφιάλτη, του οποίου η πλοκή εξελίσσεται γύρω από μια αδύνατη ερωτική ιστορία. Συγκινητική η υπαρξιακή θλίψη της Κάρεϊ Μάλιγκαν («Μια Κάποια Εκπαίδευση»), ατμοσφαιρικό το μουσικό σκορ της Ρέιτσελ Πόρτμαν.
OTE TV Cinema on Demand
Φαντασίας, 2011 (Έγχρ.), 125′
HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS: PART 2. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Ντέιβιντ Γέιτς, με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Έμα Γουάτσον, Ρούπερτ Γκριντ.
Αν στο πρώτο μέρος των «Κλήρων του Θανάτου» είχαμε την προετοιμασία της ύστατης αναμέτρησης, στο δεύτερο μέρος έχουμε το πέρασμα στην καθαρόαιμη δράση. Με εξαίρεση δύο σύντομες σεκάνς, μία με τον Σέβερους Σνέιπ και μία με τον Ντάμπλντορ, όλη η ταινία είναι στην πραγματικότητα η πολιορκία και η μάχη του Χόγκουαρτς, με επίλογο τη μονομαχία των δυο ορκισμένων εχθρών.
Ο Γέιτς διατηρεί τους σκούρους τόνους και την απειλητική ατμόσφαιρα (δεν υπάρχει ούτε χρόνος ούτε διάθεση για χιούμορ), χρησιμοποιεί με σύνεση τα εφέ και τονίζει τις αναλογίες του υπέρ πάντων αγώνα με τη μάχη της αποκλεισμένης Μεγάλης Βρετανίας κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η εικόνα των δυνάμεων του Βόλντεμορτ παραπέμπει ευθέως στα χιτλερικά στρατεύματα, ενώ το κατεστραμμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα στο βομβαρδισμένο Λονδίνο. Αντίο, Χάρι…
athinorama.gr