Skip to main content
28 Ιουνίου 2017 15:41

Θα βρεθεί αμοιβαία επωφελής σχέση συνεργασίας για Superleague και Nova;

Γράφει: N.D
5c09feb78747114a036f8edb8cb045bc XL 8feb320e

“It takes two to tango”. Σε ελεύθερη μετάφραση “χρειάζονται δύο για να χορέψουν τανγκό”. Κάτι που αντανακλά στην κοινή προσπάθεια της Superleague και της Nova να συνεχίσουν να πορεύονται μαζί στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Ακόμα και οι οργανωμένοι οπαδικοί στρατοί έχουν πάψει να χαίρονται όπως παλιά τις επιτυχίες των ομάδων τους, όταν αυτές δεν προκύπτουν από τον ορθό ανταγωνισμό.

“It takes two to tango”. Σε ελεύθερη μετάφραση “χρειάζονται δύο για να χορέψουν τανγκό”. Κάτι που αντανακλά στην κοινή προσπάθεια της Superleague και της Nova να συνεχίσουν να πορεύονται μαζί στο ελληνικό ποδόσφαιρο.
Μακάρι βεβαίως το ποδόσφαιρό μας να κινείτο τόσο αρμονικά όσο ο περίφημος χορός από την Αργεντινή και οι… χορευτές να κέρδιζαν τον θαυμασμό, αποσπώντας το χειροκρότημα του κόσμου.
Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει
τα τελευταία χρόνια στο βαθμό που πρέπει να γίνεται στο ποδόσφαιρο. Ακόμα και οι οργανωμένοι οπαδικοί στρατοί έχουν πάψει να χαίρονται όπως παλιά τις επιτυχίες των ομάδων τους, όταν αυτές δεν προκύπτουν από τον ορθό ανταγωνισμό.
Γιατί; Μα γιατί κατάντησε να γίνεται όλο και πιο συχνά και να κουράζει. Επίσης χάνει εντελώς το νόημά της μια νίκη, μια επιτυχία απέναντι σε οποιονδήποτε αντίπαλο δεν έχει στην εξέδρα την υποστήριξη των δικών του οπαδών. Αλλά ουδείς κάνει κάτι για να επιδιώξει και πάλι τη κοινή συνεύρεσή τους.
Στον τελικό του κυπέλλου στο Βόλο χάθηκε και η τελευταία ευκαιρία για να αποκατασταθεί η όποια ισορροπία στην εξέδρα.
Οι ομάδες (ΠΑΕ) βλέπουν τα γήπεδά τους να αδειάζουν σεζόν με τη σεζόν (μείωση εισιτηρίων κατά 48% την περίοδο 2009-2016 σύμφωνα με την έρευνα των Deloite & PwC) και δεν κάνουν τίποτα γι αυτό!
Οι δύο τελευταίες σεζόν ολοκληρώθηκαν χωρίς το πρωτάθλημα να έχει κεντρικό χορηγό, με τη μείωση των εσόδων να έχει αγγίξει το 84% για την εξαετία 2010-2016 (πάντα σύμφωνα με την έρευνα Deloite & PwC).
Η ανταγωνιστικότητα του πρωταθλήματος βρίσκεται στην 14η θέση της ΟΥΕΦΑ (κατάταξη περιόδου 2015-2016).
Ο συνεταιρισμός κάθε φορά που τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά προχωρά σε έρευνες, αλλά τα αποτελέσματά τους μένουν στα συρτάρια γιατί οι δύσκολες αποφάσεις έχουν κόστος για τα μέλη του.
Οι Deloite & PwC ανέδειξαν την εμπορική απαξίωση του προϊόντος της Λίγκας. Τι συνέβη; Η Λίγκα απέρριψε την προ 18 μηνών πρόταση της Nova για μείωση του αριθμού των ομάδων (αρχικά σε 14 και μετά σε 12) και απλά προχώρησε σε μια απόφαση (πλειοψηφίας) για μείωση σε 14 από την περίοδο 2017-2018.
Στο μεταξύ η αιμοραγία των συνδρομητών από το κακής ποιότητας πρωτάθλημα ήταν η μεγαλύτερη από καταβολής της συνεργασίας των δύο πλευρών. Σαφώς και ο φόρος που επιβλήβηθηκε στη συνδρομητική τηλεόραση έπαιξε ένα ρόλο, αλλά όχι τον σημαντικότερο.

Οι καλοί ξένοι ποδοσφαιριστές (βλέπε το πρόσφατο παράδειγμα του Μπεργκ) εγκαταλείπουν την Ελλάδα και ακόμα και ο πρωταθλητής Ολυμπιακός, που διαθέτει (λιγότερο από άλλες φορές είναι η αλήθεια) το δέλεαρ του Champions League δυσκολεύεται να τους πείσει να έρθουν στη χώρα μας.
Οι 16 συνέταιροι δυσκολεύονται ακόμα και στο μίνιμουμ της συνεννόησης. Κατά την περασμένη σεζόν ξεπέρασαν κάθε ρεκόρ αντεγκλήσεων, ανακοινώσεων, ποσταρισμάτων στα social media και… ξεκατινιάσματος μεταξύ τους.
Ούτε καν η… μνημονιακή επιτροπία της ΦΙΦΑ στην ΕΠΟ τους συγκίνησε.
Ολόκληρο το οικοδόμημα του προϊόντος που προσφέρουν στηρίζεται για το 90% των ΠΑΕ στο τηλεοπτικό συμβόλαιο με τη Nova αντί για το 50% το πολύ, όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Οι ίδιοι γνωρίζουν, καλύτερα από τον καθένα, ότι χωρίς το τηλεοπτικό συμβόλαιο των 45 εκ το χρόνο (μαζί με τον ΦΠΑ) δύσκολα το ποδόσφαιρο θα παραμείνει επαγγελματικό.
Επίσης γνωρίζουν (επιχειρηματίες γαρ) την εικόνα της αγοράς που είναι άθλια. Στις περιπτώσεις μονοπωλιακών καταστάσεων δε η αγορά κλείνει μάτια και αυτιά και πατάει… κεφάλια.
Μόνο οι συνεργασίες έχουν πάντα δούναι και λαβείν. Με τον ένα χορευτή του τανγκό να… ξενυχιάζεται μονίμως, δουλειά δεν γίνεται!

www.novasports.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Ενισχυτής κεραίας U35Auto
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα περιγράψουμε σε αυτό το τεύχος τους ενισχυτές κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες ...
TP-Link EAP683 UR AX6000
Το TP-Link Omada EAP683 UR ξεχωρίζει ως μια αξιόπιστη λύση στην κατηγορία των συσκευών δικτύου, συνδυάζοντας συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, προηγμένη ασφάλεια και απρόσκοπτη διαχείριση δικτύου. Μ...
Ikusi ENC-108
Η Ikusi, συνεχίζοντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων προϊόντων, παρουσιάζει το ENC-108 με 8 εισόδους HDMI, τα σήματα των οποίων μπορούν να μετατραπούν σε 8 streams IP σε SPTS (unicast ή mult...
Redline S30 HEVC
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου δέκτη της Redline, S30 HEVC. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη Full HD που είναι εξοπλισμένος με DVB-T2 tuner και υποστηρίζει συμπίεση H.265...
Ikusi IKUGaF
Η Ikusi καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τηλεοπτικής αναμετάδοσης προγραμμάτων, με τα έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUGaF που διαθέτει για τα Gap Fillers. Τα έτοιμα πακέτα IKUGaF είνα...
ANGA PS series
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή σειράς ποιοτικών κεραιών ANGA. Πρόκειται για τη σειρά PS, η οποία περιλαμβάνει εξωτερικές και εσωτερικές κεραίες που είναι κατάλληλες για επίγε...
Amiko MIRA X-4200
Ο Amiko MiraX HiS-4200 είναι ένας κορυφαίος Linux 4K UHD media streamer, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε 4K UHD. Αυτός ο media streamer υποστηρίζει μεταξύ άλλων τ...
KAL KL-60
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου KL-60. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο 4:1, το οποίο προγραμματίζεται μέσω μονάδας υπέρυθρων από τ...
Promax ATLaS NG
Η Promax έχει δημιουργήσει μία σειρά εκπαιδευτικών video για τον κορυφαίο αναλυτή φάσματος ATLaS NG. Στα συγκεκριμένα video, περιγράφονται όλες οι λειτουργίες του αναλυτή, καθώς και ο τρόπος που δ...
SatLink COL5141A
Ο κωδικοποιητής COL5141A 4 σε 1 της SatLink είναι μια επαγγελματική συσκευή κωδικοποίησης και πολυπλεξίας ήχου και video με ισχυρή λειτουργικότητα. Διαθέτει διεπαφές εισόδου 4 καναλιών CVBS video ...
AVM FRITZ!DECT 350
Προσαρμόστε το FRITZ!DECT 350 σε πόρτες ή παράθυρα και αμέσως θα ανιχνεύσει αν είναι ανοικτά ή κλειστά. Αποτελώντας έναυσμα για την επακόλουθη λειτουργία προϊόντων FRITZ!DECT και συμβατών συσκευών...
KAL K-320
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του K-320, ενός ασύρματου ανιχνευτή κίνησης υποδοχής με εμβέλεια ανίχνευσης κίνησης 3 έως 7 μέτρων και γωνία κάλυψης 100°. Είναι ιδανικός για τη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Ιουλίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
Διανομή σήματος HDMI στο σπίτι
Για τη θέαση τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής ανάλυσης μέσω ενός δέκτη, IPTV Box, αποκωδικοποιητή συνδρομητικής πλατφόρμας ή οποιασδήποτε άλλης εξωτερικής πηγής, απαιτείται μόνο η σύνδεσή τους στην...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
Fracarro D-Matrix 4S FTA
Την πιο πρόσφατη μονάδα της οικογένειας των Headend της ιταλικής Fracarro, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το D-Matrix 4S FTA, ένα Compact Headend που έρχε...
Amiko MIRA X-4200
Ένα νέο μοντέλο της σειράς OTT της Amiko δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το MIRA X-4200, ένα Set-Top Box που βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Linux και προ...
Sat & Zap, Ιούλιος 2024
Αρκετά νέα κανάλια στις 28 ανατολικά, ενώ και πάλι το Ιράν εμφανίζεται με νέα κανάλια εξωτερικού, μη εγκεκριμένα φυσικά από το θεοκρατικό καθεστώς… Al Mayadeen HD Hot Bird 13G – 13 East 11....