Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 192
611
SECURITY REPORT 152
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20 Μαρτίου 2014 00:00

Τι χρήματα παίρνει ο Ολυμπιακός απο το Champions League

Γράφει: N.D.
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F196a66a3499d4befb606cbef6519e9b2 XL

Μία εκ των ωφελημένων ομάδων είναι ο Ολυμπιακός, ο οποίος ήδη με την πρόκριση στη φάση των 16 έχει προσπεράσει το… φράγμα των 20.000.000 ευρώ που ουσιαστικά αφορά μόνο και μόνο την παρουσία στους “χρυσοφόρους” ομίλους και προσεγγίζει πλέον το επόμενο επίπεδο, αυτό των 30.000.000 ευρώ.Για την 3ετία 2012-2015, η TEAM, η εταιρία marketing που συνεργάζεται με την ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική συνομοσπονδία, έχει συνάψει εμπορικές και τηλεοπτικές συμφωνίες που αποφέρουν στα ταμεία της UEFA το δυσθεώρητο ποσό των 1.340.000.000 ευρώ ετησίως (κατ’ εκτίμηση) για το Champions League και το Σούπερ Καπ Ευρώπης.

Το 75% του εν λόγω ποσού, μέχρι το όριο των 530.000.000 ευρώ, θα αποδοθεί απευθείας στους συλλόγους, ενώ το υπόλοιπο 25% παρακρατείται προς όφελος του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, αφού η UEFA θα το διαμοιράσει για την κάλυψη οργανωτικών και λειτουργικών εξόδων, καθώς και για την ενίσχυση ομοσπονδιών, συλλόγων και λιγκών.

Από τα μικτά εμπορικά έσοδα, αφαιρούνται 55.000.000 ευρώ για τα πριμ των ομάδων των πλέι οφ του Champions League, αφού κάθε μία από τις 20 συμμετέχουσες αποκομίζουν 2.100.000 ευρώ. Επιπλέον, ο νικητής του Σούπερ Καπ Ευρώπης πριμοδοτείται με 3.000.000 ευρώ και ο ηττημένος με 2.200.000 ευρώ.

Τα υπόλοιπα χρήματα που απομένουν από το σύνολο των 1.340.000 ευρώ υπόκεινται σε νέο ποσοστιαίο διαμοιρασμό. Το 82% οδεύει στα ταμεία των συλλόγων και το υπόλοιπο 18% στην UEFA, επίσης για λειτουργικά έξοδα και για τις ομοσπονδίες.

Από τα συνολικά χρήματα των συλλόγων, αφαιρούνται 40.000.000 ευρώ ως ενίσχυση προς το Europa League, καθώς και 3.000.000 ευρώ για τους συλλόγους που αποκλείονται στα προκριματικά των δύο ευρωπαϊκών διοργανώσεων.

Αυτό σημαίνει ότι οι 32 σύλλογοι θα εισπράξουν 500.700.000 ευρώ από τα πριμ παρουσίας, απόδοσης και πρόκρισης και 409.600.000 ευρώ από το διαβόητο market pool, ήτοι τα έσοδα που σχετίζονται με την εμπορικότητα της εγχώριας τηλεοπτικής αγοράς που εκπροσωπεί κάθε σύλλογος.

Τα έσοδα του Ολυμπιακού

Μία εκ των ωφελημένων ομάδων είναι κι ο Ολυμπιακός, ο οποίος ήδη με την πρόκριση στη φάση των 16 έχει προσπεράσει το… φράγμα των 20.000.000 ευρώ που ουσιαστικά αφορά μόνο και μόνο την παρουσία στους “χρυσοφόρους” ομίλους και προσεγγίζει πλέον το επόμενο επίπεδο, αυτό των 30.000.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, οι νταμπλούχοι Ελλάδας εισπράττουν 8.600.000 ευρώ μέσω της παρουσίας τους στη φάση των ομίλων της διοργάνωσης και από αυτό το σημείο… οικοδομούν τα συνολικά έσοδα. Κάθε νίκη στους ομίλους αξίζει 1.000.000 ευρώ κι οι “ερυθρόλευκοι” κατέγραψαν τρεις κόντρα σε Άντερλεχτ και Μπενφίκα. Επιπροσθέτως, η ισοπαλία με τους Λουζιτανούς στην Πορτογαλία απέφερε ακόμη 500.000 ευρώ.

Η πρόκριση των νταμπλούχων Ελλάδας και των υπολοίπων ομάδων που συνέθεσαν τη φάση των 16 του Champions League γέμισε τα ταμεία τους με 3.500.000 ευρώ. Ως εκ τούτου, οι άμεσα υπολογίσιμες απολαβές του Ολυμπιακού από τη μέχρι τώρα “περιπέτειά” τους στον θεσμό ανέρχονται σε 15.600.000 ευρώ.

Σε αυτά τα έσοδα, όμως, θα πρέπει να προστεθούν κι εκείνα που αντιστοιχούν στο ελληνικό τηλεοπτικό market pool. Από τη στιγμή, μάλιστα, που ο ΠΑΟΚ δεν συμμετέχει στην τελική φάση της διοργάνωσης, αυτό διατίθεται στο ακέραιο στον σύλλογο του Πειραιά. Σε διαφορετική περίπτωση, οι “ερυθρόλευκοι”, ως πρωταθλητές, θα δικαιούνταν το 65% από το ποσό που αντιστοιχεί στη χώρα μας και ο “δικέφαλος του βορρά” το 35%. Αυτό συμβαίνει διότι η χώρα μας βρισκόταν στη 10η θέση της κατάταξης της UEFA κι αυτά τα ποσοστά αφορούν στις χώρες που καταλαμβάνουν τις θέσεις 7-12 κι έχουν 2 εκπροσώπους στην κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση. Τα αντίστοιχα ποσοστά διαμοιρασμού στην Ελλάδα μέχρι το 2011-2012 και αυτά που αφορούν στις χώρες που βρίσκονται στις θέσεις 4-6 και 13-15 έχουν μικρότερη απόκλιση (55%-45%).

Την περσινή σεζόν, το market pool που αποκόμισε ο Ολυμπιακός (επίσης χωρίς να το μοιραστεί με κάποιον άλλον ελληνικό σύλλογο) ανήλθε στα 11.646.000 ευρώ. Το ποσό αφορούσε στην πρώτη σεζόν του νέου τριετούς κύκλου 2012-2015 και είναι κατά περίπου 20% πιο μικρό από τα οφέλη του προηγουμένου τηλεοπτικού συμβολαίου της χώρας μας, παρότι σχεδόν σε όλες τις υπόλοιπες χώρες το αντίστοιχο ποσό παρουσίασε αύξηση.

Η ελληνική κρίση και η χαμηλότερη συμφωνία της ΕΡΤ με την TEAM για την περίοδο 2012-2015 επηρέασε και τα έσοδα των ελληνικών συλλόγων (του Ολυμπιακού στην προκειμένη περίπτωση). Το κλείσιμο της ΕΡΤ δεν άλλαξε τα δεδομένα και το ποσό για τα επόμενα 2 χρόνια, μέχρι την ολοκλήρωση του συμβολαίου, δεν πρόκειται να μεταβληθεί. Ως εκ τούτου, φέτος, το ποσό θα εισπράξουν οι Πειραιώτες από αυτήν την κατηγορία εσόδων αναμένεται να παρεμφερές, με απόκλιση προς τα επάνω, λόγω των περισσοτέρων αγώνων έδωσαν στον θεσμό και τα οποία επίσης επηρεάζουν το τελικό ύψος του ποσού.

Σε αυτά τα έσοδα, τέλος, θα προστεθούν και τα χρήματα που θα εισπράξουν οι “ερυθρόλευκοι” από τις ημέρες των εντός έδρας αγώνων (έσοδα από προϊόντα του κλπ), έσοδα από εμπορικές συμφωνίες που έχουν συνάψει από την πρόκριση στη φάση των 16, καθώς και κάποια λοιπά έσοδα που προκύπτουν από την UEFA.

Όπως το 2009-2010

Η φετινή συγκομιδή του Ολυμπιακού από το Champions League αναμένεται να είναι από τις μεγαλύτερες στην ιστορία των ελληνικών ομάδων στον θεσμό. Το ρεκόρ κρατούν οι “ερυθρόλευκοι” από το 2009-2010, όταν η εξαιρετική παρουσία τους στη φάση των ομίλων της διοργάνωσης με 3 νίκες και μία ισοπαλία τους έστειλε στη φάση των 16 και τους απέφερε 27.694.000 ευρώ. Το 2007-2008, όταν προκρίθηκαν ξανά στη φάση των 16, ανήκαν στο… τιμολόγιο του κύκλου 2006-2009, το οποίο ήταν κατά πολύ μικρότερο, τόσο στα πριμ όσο και στο market pool από τα δύο επόμενα.

Αντιστοίχως, οι πρώτες συμφωνίες που έχουν κλείσει για τον κύκλο 2015-2018 αναμένεται να εκτοξεύσουν τα ποσά που θα αποκομίζουν οι σύλλογοι που συμμετέχουν στον θεσμό. Ήδη, η βρετανική “BT” έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα των δύο ευρωπαϊκών διοργανώσεων για το Ηνωμένο Βασίλειο έναντι 1.500.000.000 ευρώ, με συνέπεια τα ποσά που θα κερδίζουν οι αγγλικοί σύλλογοι που θα βρίσκονται στη διοργάνωση να μην έχουν προηγούμενο.

Όσο για την ελληνική πραγματικότητα, η αδυναμία του κρατικού φορέα και των ελεύθερων ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις της TEAM, ενδέχεται για πρώτη φορά για τη χώρα μας να στείλουν τη διοργάνωση εξ ολοκλήρου σε συνδρομητικούς φορείς, οι οποίοι έχουν εκφράσει έντονο ενδιαφέρον και εφόσον αποκτήσουν τα δικαιώματα, θα καταβάλουν μεγαλύτερο ποσό από αυτό που προβλέπει η τρέχουσα συμφωνία.

Επιθυμία της UEFA είναι να υπάρχει πάντοτε ένα ελεύθερο κανάλι σε κάθε χώρα που θα μεταδίδει το κορυφαίο προϊόν της, ώστε να παραμένει αυξημένη η απήχησή του, ωστόσο, εάν οι οικονομικές προσφορές δεν την καλύπτουν, τότε είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει τα δικαιώματα σε συνδρομητικά κανάλια, όπως συμβαίνει και στη Μεγάλη Βρετανία.

Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται τα έσοδα (σε εκατομμύρια ευρώ) των ελληνικών ομάδων που έχουν φτάσει στην τελική φάση του Champions League την τελευταία 10ετία.

Σεζόν Σύλλογος Συμμετοχή Ματς Απόδοση Pool Φάση των 16 Σύνολο
03-04 ΑΕΚ 2,500 3,000 0,750 2,328 – 8,578
03-04 Ολυμπιακός 2,500 3,000 1,000 3,420 – 9,920
03-04 Παναθηναϊκός 2,500 3,000 0,750 2,983 – 9,233
04-05 Ολυμπιακός 2,750 3,000 1,750 4,217 – 11,717
04-05 Παναθηναϊκός 2,750 3,000 2,000 4,661 – 12,161
05-06 Παναθηναϊκός 3,078 3,000 0,750 4,257 – 11,085
05-06 Ολυμπιακός 3,078 3,000 0,750 4,705 – 11,533
06-07 Ολυμπιακός 3,000 2,400 0,900 4,674 – 10,974
06-07 ΑΕΚ 3,000 2,400 1,800 4,229 – 11,429
07-08 Ολυμπιακός 3,000 2,400 2,400 9,092 2,200 19,092
08-09 Παναθηναϊκός 3,000 2,400 2,100 8,800 2,200 18,500
09-10 Ολυμπιακός 3,800 3,300 2,800 14,794 3,000 27,694
10-11 Παναθηναϊκός 3,900 3,300 0,800 14,370 – 22,370
11-12 Ολυμπιακός 3,900 3,300 2,400 14,844 – 24,444
12-13 Ολυμπιακός 8,600  – 3,000 11,646 – 23,246

contra.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Redline S150 HD
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Redline S150 HD. Πρόκειται για έναν οικονομικό δορυφορικό δέκτη με ανάλυση Full HD και λειτουργία τυφλής αναζήτησης υπηρεσιών. Χάρη στην υποστήριξη...
TP-Link EAP772
Το EAP772 είναι ένα επαγγελματικό Access Point Wi-Fi 7 τριών ζωνών της TP-Link, με εξαιρετικά λεπτή σχεδίαση που εξασφαλίζει κορυφαία σύνδεση με συνολική απόδοση έως και 9,3Gbps. Η συνολική απόδοσ...
GJ-1600
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της GJ-1600, μιας τροχήλατης βάσης δαπέδου που είναι ιδανική για τηλεοράσεις με μέγεθος οθόνης από 32 έως 65 ίντσες. Είναι σχεδιασμένη για ευκολ...
Μετρήσεις δικτύων κινητής τηλεφωνίας 4G και 5G με τον Atlas NG της Promax
Ο Atlas NG της Promax είναι ο καθολικός αναλυτής εκπομπής που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα στάδια της αλυσίδας μετάδοσης, από το στούντιο έως τα τελικά σημεία. Η νέα επιλογή μέτρησης δικτύων...
Supervoice SVC-WBT41
Το Supervoice SVC-WBT41 είναι ένα επαγγελματικό, ασύρματο μονοφωνικό ακουστικό κεφαλής Bluetooth V5.2, με προηγμένη τεχνολογία Ai dual-mic noise cancelling και πολυτελές design, με εξαιρετικά ελαφ...
Redline RL-SP8624G
Το RL-SP8624G είναι ένα Ethernet PoE Switch της Redline, που χρησιμοποιείται για την επέκταση ενός ενσύρματου δικτύου. Εκεί που οι θύρες του router δεν επαρκούν για τις ενσύρματες συνδέσεις όλων τ...
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Θωρακισμένος ενισχυτής κεραίας U24F-5G
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, σε αυτό το τεύχος, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Ενισχυτές με ακροδέκτες ...
TP-Link EAP625-Outdoor HD
Μεγιστοποιήστε τη συνδεσιμότητά σας με το Access Point EAP625-Outdoor HD AX1800 Wi-Fi 6 της TP-Link, το οποίο έχει κατασκευαστεί τόσο για εσωτερικούς όσο και για εξωτερικούς χώρους. Απολαύστε εκπλ...
DiGiView DV-713/5G
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του DiGiView DV-713. Πρόκειται για έναν κεντρικό ενισχυτή κεραίας με 3 εισόδους και 1 έξοδο, ο οποίος είναι κατάλληλος για εγκατάσταση σε μικρές...
Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G
Οι πιο ισχυρές επίγειες κεραίες της Ikusi είναι τα μοντέλα FlasHD και συγκεκριμένα τα HDTF-C48V & HDTF-C48G σε πράσινο και γκρι. Με αξιόλογα χαρακτηριστικά και ισχυρή απόρριψη υψηλότερων συχνο...
FT LOR 7000 Smart
Η εταιρεία FT Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή του LOR 7000, που είναι το πιο εξελιγμένο μοντέλο της. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο, ιδανικό για την αντικατάσταση του παλ...
Promax ATLaS NG
Ο ATLaS NG είναι ο πρώτος αναλυτής τηλεοπτικού σήματος, του οποίου τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες τον καθιστούν κατάλληλο για την εξυπηρέτηση όλων των τομέων της αλυσίδας μετάδοσης: Στούντιο...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Νοέμβριος 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Νοεμβρίου 2024 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Οκτωβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το ...
Επανάσταση στην οικιακή δικτύωση
Η αύξηση του αριθμού των συνδεδεμένων συσκευών στο σύγχρονο σπίτι, οι αυξημένες απαιτήσεις απόδοσης, η αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών και η αλματώδης ανάπτυξη στις τεχνολογίες ευρυζωνικής πρόσ...
Uniguest’s Digital Signage X MaxHub
Η Uniguest, κορυφαία δύναμη στις τεχνολογίες people engagement, ειδικεύεται στη σύνδεση και επικοινωνία των οργανισμών με το κοινό τους μέσω καινοτόμων ψηφιακών καναλιών. Η Uniguest δρα γύρω από τ...
Sat & Zap, Νοέμβριος 2024
Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε αθλητικά κανάλια ελεύθερης μετάδοσης ασιατικών χωρών, αλλά και στο πολύ αξιόλογο κανάλι κλασικής μουσικής Stingray HD στις 23.5 ανατολικά. Σημαντικό και το ελεύθερο...