Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Το 32% των εσόδων των ομάδων είναι από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, σύμφωνα με την Deloitte
Ο DBRS χρησιμοποιεί μάλιστα το παράδειγμα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ για να καταδείξει το άλμα των εμπορικών εσόδων των μεγάλων συλλόγων.
Τα εμπορικά έσοδα έχουν ιδιαίτερη σημασία για κάθε σύλλογο, ενώ αντανακλούν τη δημοτικότητα και αξία του, καθώς προέρχονται από απευθείας διαπραγμάτευση και όχι μέσω κάποιας κεντρικής διαχείρισης όπως τα τηλεοπτικά δικαιώματα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με στοιχεία της Deloitte, ενώ τα ραδιοτηλεοπτικά δικαιώματα αντιστοιχούν στο 45% των εσόδων των ευρωπαϊκών συλλόγων α’ κατηγορίας κατά μέσον όρο (στοιχεία περιόδου 2016-17), μπροστά από τα εμπορικά (38%) και τα εισιτήρια (17%), ειδικά για τις πολύ μεγάλες ομάδες τη μερίδα του λέοντος (49%) έχουν τα εμπορικά έσοδα, με τα τηλεοπτικά δικαιώματα (32%) και τα εισιτήρια (19%) να υπολείπονται σημαντικά σε ποσοστό.
Με τον όρο «εμπορικά έσοδα», έκθεση του καναδικού οίκου DBRS αναφέρεται στις χορηγίες, στις πωλήσεις αναμνηστικών, ρουχισμού και άλλων προϊόντων με το όνομα ή και το λογότυπο του συλλόγου, στην παροχή άλλων δικαιωμάτων και υλικού, όπως σε εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών. Επισημαίνεται ιδιαιτέρως η μεγάλη αύξηση των ομάδων που αποκομίζουν σημαντικά έσοδα από την εμπορική ονοματοδοσία του γηπέδου τους.
Ο DBRS χρησιμοποιεί μάλιστα το παράδειγμα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ για να καταδείξει το άλμα των εμπορικών εσόδων των μεγάλων συλλόγων, ακόμη και αυτών που δεν έχουν τα τελευταία χρόνια επιτυχίες. Χωρίς Τσάμπιονς Λιγκ ή πρωτάθλημα προσφάτως η Γιουνάιτεντ αύξησε τα εμπορικά της έσοδα κατά 84,1% από το 2010-11 ώς το 2016-17, φθάνοντας τα 275,5 εκατ. λίρες (314 εκατ. ευρώ).