Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Κυριακή 15 Ιουλίου- Οι ταινίες στα κανάλια
Κυριακή, 15 Ιουλίου
- BANK BANG 3 αστεράκια 21.00 STAR
- Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΚΔΙΚΗΤΗΣ: CAPTAIN AMERICA 2 αστεράκια 22.00 novacinema1-HD
- CONTROL 2 αστεράκια 23.00 STAR
- Ο ΗΣΥΧΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ 3 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- ΜΑΚΑΒΡΙΟΙ ΕΙΣΒΟΛΕΙΣ 2 αστεράκια 03.00 STAR
- ΜΑΡΘΑ ΜΑΡΣΙ ΜΕΙ ΜΑΡΛΙΝ 4 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
- ΜΠΟΝΙ ΚΑΙ ΚΛΑΙΝΤ 4½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 13.30
Γουέστερν, 1994 (Έγχρ.), 117′
Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Ντόνερ, με τους Μελ Γκίμπσον, Τζόντι Φόστερ, Τζέιμς Γκάρνερ.
Οι περιπέτειες ενός χαρτοπαίκτη στην Άγρια Δύση.
Βασισμένο στους χαρακτήρες ενός παλιού δημοφιλούς σίριαλ, το «Μάβερικ» είναι μια ταινία πάνω στο φολκλόρ του γουέστερν, αλλά χωρίς ίχνος σοβαρότητας ή κάποιας άλλης –πέραν της φολκλορικής– προσέγγισης του είδους.
ΑΝΤ1 21.00
Φαντασίας, 2009 (Έγχρ.), 118′
G.I. JOE. THE RISE OF COBRA. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόμερς, με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Σιένα Μίλερ, Μάρλον Γουέιανς.
Μετά τους Transformers και την κολοσσιαία επιτυχία τους, μια άλλη σειρά παιχνιδιών της Hasbro, αφού πρώτα δοκιμάστηκε ανεπιτυχώς στην τηλεόραση, μετακομίζει τώρα στη μεγάλη οθόνη. Τα στρατιωτάκια Gσ.I. Joe έχουν γίνει πλέον μια επίλεκτη «αντιτρομοκρατική» μονάδα, η οποία καλείται ν’ αντιμετωπίσει έναν πανίσχυρο έμπορο όπλων και τις σκοτεινές δολοπλοκίες του.
Ο Ντένις Κουέιντ, που νομίζεις ότι θα βαρεθεί να εισπράξει ακόμα και την αμοιβή του, είναι ο αρχηγός, οι Τσάνινγκ Τέιτουμ και Μάρλον Γουέιανς (σοβαρός και κωμικός, αντίστοιχα) οι νεοσύλλεκτοι, η Σιένα Μίλερ η ωραία κακιά και ο Κρίστοφερ Έκλεστον ο άσχημος χειρότερος. Εν τω μεταξύ, πέντε άνθρωποι είναι μπλεγμένοι σε ένα σενάριο είκοσι σελίδων, ο Στίβεν Σόμερς, σκηνοθέτης της «Μούμιας», έχει κρυφτεί πίσω από τα ειδικά εφέ –τα οποία παρεμπιπτόντως δίνουν ρέστα στη σκηνή του Παρισιού– και ο αμερικανικός στρατός σώζει για ακόμα μία φορά τους πολυκινηματογράφους και τον πλανήτη.
STAR 21.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 97′
Ελληνική ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, με τους Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, Δημήτρη Ήμελλο, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου.
Το «Bank Bang» μπορεί να μην είναι η Μεγάλη Έκρηξη της νέας ελληνικής κωμωδίας, είναι όμως μια καλή αρχή. Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ηθοποιός με κωμικό γκελ κι έξυπνες επιλογές, έγραψε ένα σενάριο για δύο αδέρφια που αναγκάζονται να καταφύγουν σε ληστείες τραπεζών, με ζωντανούς χαρακτήρες, κοινωνικές αναφορές, σινεφίλ κλεισίματα του ματιού και οπτικά γκαγκ, τα οποία ο ταλαντούχος Αργύρης Παπαδημητρόπουλος εκμεταλλεύτηκε κινηματογραφικά στο έπακρον.
Ένα ελάχιστα προβλέψιμο, μα εντελώς αποτελεσματικό καστ συμπληρώνει την εικόνα, η οποία διαθέτει νεύρο, αφηγηματικό ρυθμό και καμία πρεμούρα να εκβιάσει καλαμπούρια και χάχανα. Η πολυπόθητη ισορροπία ανάμεσα στο διασκεδαστικό θέαμα και την αφήγηση που δεν υπηρετεί μόνο το προφανές και το αυτονόητο επιτυγχάνεται, ενώ περισσεύουν το κέφι για έξυπνο παιχνίδι με τα κινηματογραφικά είδη και μερικές καλοδεχούμενες ανατροπές. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από μια μοντέρνα ελληνική κωμωδία, η οποία φυλάει ευρήματα ακόμα και για το προβλέψιμο φινάλε της;
ΕΤ1 22.00
Θρίλερ, 2004 (Έγχρ.), 102′
GODSEND. Αμερικανική ταινία του Νικ Χαμ, με τους Ρόμπερτ ντε Νίρο, Ρεμπέκα Ρόμιν Στάμος, Γκρεγκ Κινίαρ.
Ένας μυστηριώδης γιατρός πείθει το ζεύγος Ντάνκαν, που μόλις έχασαν τον οκτάχρονο γιο τους Άνταμ, να προχωρήσουν σε πείραμα κλωνοποίησης του παιδιού τους. Όλα βαίνουν καλώς, όταν όμως ο νέος Άνταμ γίνεται πάλι οκτώ, παρουσιάζει σημάδια διαταραγμένης προσωπικότητας.
Σκηνοθετημένη χωρίς ίχνος ταλέντου από τον Νικ Χαμ, η ταινία προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο ψυχολογικό δράμα, την ταινία τρόμου και αστυνομικού μυστηρίου, καταλήγοντας σε μια αφελή θεολογική παραβολή περί των ορίων του ανθρώπου και του θεού. Και περί των χαμηλών ορίων στα οποία μπορεί να πέσει ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο.
STAR 23.00
Θρίλερ, 2004 (Έγχρ.), 101′
Αμερικανική ταινία του Τιμ Χάντερ, με τους Ρέι Λιότα, Γουίλεμ Νταφόε, Μισέλ Ροντρίγκεζ.
Ένας θανατοποινίτης δέχεται να συμμετάσχει σ’ ένα πειραματικό πρόγραμμα τροποποίησης της συμπεριφοράς προκειμένου να αποφύγει την εκτέλεση. Το πείραμα στέφεται με επιτυχία, αλλά– ενώ η ζωή του αρχίζει να κυλάει ομαλά– οι εφιάλτες του παρελθόντος επιστρέφουν.
Καλές ερμηνείες, ιδιαίτερα από τον Ρέι Λιότα, ο οποίος μεταμορφώνεται σταδιακά από επικίνδυνος ψυχοπαθής σε φιλήσυχο πολίτη και τούμπαλιν, αλλά ακόμη πιο ενδιαφέρων είναι ο προβληματισμός για το σωφρονισμό και τις δυνατότητες επέμβασης στην ανθρώπινη συμπεριφορά.
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 1999 (Έγχρ.), 90′
Ελληνική ταινία του Σταμάτη Τσαρουχά, με τους Λάκη Κομνηνό, Άκη Μαχαίρα, Βαγγέλη Μουρίκη.
Στην Καστοριά του 1897 που βρίσκεται ακόμα υπό οθωμανική κυριαρχία, ο έφηβος γιος ενός ψαρά γνωρίζεται μ’ έναν πληγωμένο Μακεδονομάχο, κάτι που τον βοηθά να κάνει την μεγάλη υπέρβαση που δεν τόλμησε ο οικογενειάρχης πατέρας του.
Θα έλεγε κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με μια διδακτική ιστορική ταινία, για ένα μαρξιστικό μάθημα ιστορίας κι όμως ο «Ανθός της Λίμνης» είναι περισσότερο ένα μελαγχολικό έργο, που βγάζει στην επιφάνεια την πίκρα των ηρώων της. Εξαιρετική η ιστορική αναπαράσταση, παρά τη φτώχεια της παραγωγής, πολύ όμορφη η φωτογραφία του Κωστή Γκίκα, αναδεικνύει την ποιητική και συμβολική λειτουργία της λίμνης της Καστοριάς. Ωστόσο η χαμηλών τόνων σκηνοθεσία συμπαρασύρει σε μια δραματουργική στασιμότητα το όλο εγχείρημα, χωρίς να υπάρχουν, ιδιαίτερα στο τέλος, εκείνες οι κορυφώσεις που θα το βοηθούσαν να απογειωθεί.
ΑΝΤ1 23.30
Θρίλερ, 1997 (Έγχρ.), 93′
BREAKDOWN. Αμερικανική ταινία του Τζόναθαν Μόστοου, με τους Κερτ Ράσελ, Καθλίν Κουίνλαν, Τζ. Τ. Γουόλς.
Μια μοιραία βλάβη στο αυτοκίνητο ενός παντρεμένου ζευγαριού γίνεται αιτία να εμπλακούν σε μια θανάσιμη περιπέτεια, σε έναν έρημο αυτοκινητόδρομο.
Τίποτα πιο γοητευτικό και τρομακτικό ταυτόχρονα από τις αχανείς, έρημες εκτάσεις ξερής γης της Νοτιοδυτικής Αμερικής, όπου κατά την προσφιλή κινηματογραφική μυθολογία, τα πάντα μπορεί να συμβούν. Το σενάριο κλέβει ιδέες από την «Εξαφάνιση» και το «Όταν Ξέσπασε η Βία», αλλά από ένα σημείο και μετά αναλίσκεται σε ραμποειδή κατορθώματα και αναληθοφάνειες.
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2002 (Έγχρ.), 101′
THE QUIET AMERICAN. Αμερικανική ταινία του Φίλιπ Νόις, με τους Μάικλ Κέιν, Μπρένταν Φρέιζερ, Ντο Θι Χάι Γεν.
Ενώ τα γαλλικά στρατεύματα μάχονται με τους κομουνιστές αυτονομιστές στη Σαϊγκόν του 1952, ένας κυνικός Βρετανός δημοσιογράφος κι ένας Αμερικανός, μέλος ανθρωπιστικής αποστολής, συνδέονται φιλικά, μέχρι που ο δεύτερος διεκδικεί τη Βιετναμέζα ερωμένη του πρώτου, ενώ παράλληλα εμπλέκεται σε τρομοκρατική ενέργεια.
Γραμμένο το 1955, το ομώνυμο μυθιστόρημα του Γκράχαμ Γκριν αποκτά μεγαλύτερη πολιτική διάσταση από εκείνη της εποχής του, γιατί προφητεύει την ανάμειξη των ΗΠΑ στη νοτιοανατολική Ασία και τη σύνδεση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών με αδίστακτους στρατηλάτες στο όνομα της ελευθερίας. Στο μεταξύ, έχουμε δει μια ενδιαφέρουσα ιστορία ερωτικής αντιζηλίας, όπου κανείς από τους ήρωες δεν είναι αυτό που φαίνεται. Εξαιρετικές ερμηνείες (ο Μάικλ Κέιν υποψήφιος για Όσκαρ), υποδειγματική σκηνοθεσία, κυνικοί διάλογοι, υποβλητική φωτογραφία.
ALPHA 00.30
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 105′
CLUBLAND. Αυστραλέζικη ταινία της Τσέρι Νόουλαν, με τους Μπρέντα Μπλέθιν, Καν Τσίτεντεν, Έμα Μπουθ.
Ένα εφηβικό ζευγάρι από τη μία, ο Τιμ και η Τζιλ, και μια πληθωρική, πρώην πετυχημένη κωμικός που ονειρεύεται την επιστροφή της από την άλλη. Μία ιστορία ενηλικίωσης και μία αποδοχής της ολοκλήρωσης ενός κύκλου, με την Μπρέντα Μπλέθιν σ’ ένα ρόλο (κοντά σ’ αυτόν της «Γλυκιάς Φωνής») κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της.
Κι ενώ οι δύο ιστορίες επικοινωνούν αρμονικά και οι νεαροί Αυστραλοί πρωταγωνιστές υποστηρίζουν πειστικά τη διάσημη Βρετανίδα, η Τσέρι Νόουλαν μένει από την αρχή ως το τέλος δέσμια μιας τηλεοπτικής αισθητικής στην οποία τίποτα δεν ξεπερνά το αναμενόμενο. Μια δραματική παρεξήγηση, μια χιουμοριστική ανάσα, μια one-woman-show σεκάνς της Μπλέθιν ως stand up comedian, εναλλάξ με λίγη εφηβική τρυφερότητα και ακόμα λιγότερη σκληρότητα ή βία καθώς η κάμερα φροντίζει να στέκεται πάντα στη φωτεινή πλευρά – ο συμπαθέστατος Μαρκ, ο νοητικά καθυστερημένος αδερφός του Τιμ, είναι και το μεγαλύτερο «τραύμα» της ταινίας. Το εκβιαστικό χάπι εντ έρχεται απλά για να επιβεβαιώσει τα αγνά οικογενειακά αισθήματα αυτού του «τώρα το είδα, τώρα το ξέχασα» ανώδυνου φιλμ.
STAR 01.15
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 86′
TIME BOMB. Καναδική ταινία του Έριν Μπέρι, με τους Τζέικ Μπάζι, Ντέιβιντ Χέιντν-Τζόουνς, Ντάνιελ Κουκ.
Ένας στρατιώτης που έχει χάσει το γιο του σε έκρηξη και ζει τραυματικές καταστάσεις στον πόλεμο στο Ιράκ οι οποίες του θυμίζουν το παρελθόν δέχεται να πάρει μέρος σε μια μυστική αποστολή.
Μια συνωμοσιολογική ταινία με flashbacks και χάσματα που αποτελούν ωρολογιακή βόμβα για την ομαλή παρακολούθησή της.
STAR 03.00
Τρόμου, 1994 (Έγχρ), 87′
BODY SNATCHERS. Αμερικανική ταινία του Έιμπελ Φεράρα, με τους Γκάμπριελ Άνγουορ, Φόρεστ Γουίτακερ, Μεγκ Τίλι.
Μια νεαρή που μετακομίζει σε στρατιωτική βάση ανακαλύπτει με τρόμο ότι τα γειτονικά της πρόσωπα κυριεύονται από εξωγήινες οντότητες.
Τρίτο ριμέικ ενός cult μυθιστορήματος. Έξοχη η ιδέα να περιοριστεί η δράση μέσα στα όρια ενός στρατώνα, όμως ο Φεράρα δεν καταφέρνει να φτιάξει εξίσου απειλητική ατμόσφαιρα όπως ο Ντον Σίγκελ (1956) ή ο Φίλιπ Κάουφμαν (1978).
ALPHA 03.45
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 105′
CLUBLAND. Αυστραλέζικη ταινία της Τσέρι Νόουλαν, με τους Μπρέντα Μπλέθιν, Καν Τσίτεντεν, Έμα Μπουθ.
Ένα εφηβικό ζευγάρι από τη μία, ο Τιμ και η Τζιλ, και μια πληθωρική, πρώην πετυχημένη κωμικός που ονειρεύεται την επιστροφή της από την άλλη. Μία ιστορία ενηλικίωσης και μία αποδοχής της ολοκλήρωσης ενός κύκλου, με την Μπρέντα Μπλέθιν σ’ ένα ρόλο (κοντά σ’ αυτόν της «Γλυκιάς Φωνής») κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της.
Κι ενώ οι δύο ιστορίες επικοινωνούν αρμονικά και οι νεαροί Αυστραλοί πρωταγωνιστές υποστηρίζουν πειστικά τη διάσημη Βρετανίδα, η Τσέρι Νόουλαν μένει από την αρχή ως το τέλος δέσμια μιας τηλεοπτικής αισθητικής στην οποία τίποτα δεν ξεπερνά το αναμενόμενο. Μια δραματική παρεξήγηση, μια χιουμοριστική ανάσα, μια one-woman-show σεκάνς της Μπλέθιν ως stand up comedian, εναλλάξ με λίγη εφηβική τρυφερότητα και ακόμα λιγότερη σκληρότητα ή βία καθώς η κάμερα φροντίζει να στέκεται πάντα στη φωτεινή πλευρά – ο συμπαθέστατος Μαρκ, ο νοητικά καθυστερημένος αδερφός του Τιμ, είναι και το μεγαλύτερο «τραύμα» της ταινίας. Το εκβιαστικό χάπι εντ έρχεται απλά για να επιβεβαιώσει τα αγνά οικογενειακά αισθήματα αυτού του «τώρα το είδα, τώρα το ξέχασα» ανώδυνου φιλμ.
novacinema1-HD 22.00
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 124′
CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER. Αμερικανική ταινία του Τζο Τζόνστον, με τους Κρις Έβανς, Χιούγκο Γουίβινγκ, Τόμι Λι Τζόουνς.
Ο πρώτος πρώτος χάρτινος υπερήρωας της Marvel Comics και μέλος της ομάδας των Εκδικητών περνά από τους τελευταίους το κατώφλι της μεγάλης οθόνης, καθώς γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να πλασάρεις στο παγκόσμιο κοινό έναν σωτήρα της Γης ντυμένο με την αμερικανική σημαία. Σεναριογράφοι και παραγωγοί προσπάθησαν να περιορίσουν, λοιπόν, τον πατριωτικό χαρακτήρα των περιπετειών του Στιβ Ρότζερς, ενός ασθενικού, αλλά γενναίου στρατιώτη, ο οποίος συμμετέχει κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου σε ένα μυστικό πείραμα, αποκτά υπερδυνάμεις και καλείται, ως Κάπτεν Αμέρικα πλέον, να αντιμετωπίσει τους ναζί και τον διαβολικό Ρεντ Σκαλ.
Έχοντας κερδίσει Όσκαρ οπτικών εφέ, ο σκηνοθέτης Τζο Τζόνστον («Jurassic Park III») προσπαθεί, από την άλλη, να συνδυάσει την παλιομοδίτικη πολεμική ταινία με την περιπέτεια φαντασίας και η αλήθεια είναι ότι το αποτέλεσμα έχει έναν ενήλικο «ρεαλισμό», χωρίς φυσικά να εγκαταλείπει τις περισσότερες από τις αφέλειες της κόμικς καταγωγής του.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 102′
MARTHA MARCY MAY MARLENE. Αμερικανική ταινία του Σον Ντέρκιν, με τους Ελίζαμπεθ Όλσεν, Τζον Χοκς, Σάρα Πόλσον.
Η Μάρθα δραπετεύει από ένα καταπιεστικό κοινόβιο-θρησκευτική σέχτα και καταφεύγει στο εξοχικό σπίτι της μεγαλύτερης αδερφής της, όπου όμως νιώθει εξίσου παγιδευμένη.
Ο Σον Ντέρκιν παρακολουθεί αποστασιοποιημένος, αλλά πάντα σε ένταση την οδύσσεια της ηρωίδας του, η οποία ξεκινά σαν υπαρξιακό δράμα και μετεξελίσσεται σε αγχωτικό θρίλερ. Οι ειδυλλιακές εικόνες της φύσης, τόσο στο κοινόβιο όσο και στο σπίτι, έρχονται σε αντίθεση με τον εσωτερικό πανικό της Μάρθα/Μάρσι Μέι, ενώ οι πράες, γεμάτες κατανόηση φιγούρες της αδερφής της και του αρχηγού της σέχτας Πάτρικ –ένας γλυκομίλητος, καθησυχαστικός και όσο δεν παίρνει απειλητικός Τζον Χοκς («Στην Καρδιά του Χειμώνα»)– κάνουν την εξουσιαστική παρουσία τους ακόμη πιο τρομακτική. Ανάμεσά τους, σαν παγιδευμένο ζώο στο κλουβί και ως νεαρή κοπέλα χωρίς ταυτότητα, παρελθόν και κοινωνικό σημείο αναφοράς, η πρωτοεμφανιζόμενη Ελίζαμπεθ Όλσεν ισορροπεί δεξιοτεχνικά μεταξύ τρέλας και κυνικής διαύγειας, σκληρότητας και τρυφερής απελπισίας, σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό, δύστροπο ρόλο τον οποίο κάνει ολότελα δικό της.
OTE TV Cinema on Demand
Αστυνομική, 1967 (Έγχρ.), 112′
BONNIE AND CLYDE. Αμερικανική ταινία του Άρθουρ Πεν, με τους Γουόρεν Μπίτι, Φέι Ντάναγουεϊ, Τζιν Χάκμαν.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’30, δηλαδή εν μέσω της μεγάλης οικονομικής ύφεσης, η κοινή γνώμη άρχισε να καλοβλέπει ποινικούς εγκληματίες που ξεπρόβαλλαν ως αυτόκλητοι τιμωροί. Και ενώ στον Βορρά ο Τζον Ντίλινγκερ μετατρεπόταν σε λαϊκό μύθο, στο Νότο ένα ζευγάρι παρανόμων που διέπραττε τολμηρές ληστείες τραπεζών, γινόταν το έμβλημα μιας θολής αντισυμβατικότητας σε μια κοινωνία που χρειαζόταν να βρει τους δικούς –και συνήθως κατώτερους των προσδοκιών της– αντιήρωες.
Στα τέλη της ταραχώδους δεκαετίας του ’60 οι παρεκκλίνοντες «επαναστάτες» επαναθεμελιώνονται ως σύμβολα αντικομφορμισμού και αμφισβήτησης. Οσφραινόμενος το πνεύμα της εποχής, ο Γουόρεν Μπίτι αγοράζει το αιρετικό στόρι δυο πρωτάρηδων σεναριογράφων. Μάλιστα αναλαμβάνει ο ίδιος την παραγωγή και, πείθοντας τον Άρθουρ Πεν να σκηνοθετήσει μια πρωτότυπη εκδοχή της ιστορίας των Μπόνι και Κλάιντ, γίνεται δημιουργός μιας απ’ τις καλύτερες γκανγκστερικές ταινίες όλων των εποχών. Έντονα επηρεασμένη από τον ανατρεπτικό αρτ ενθουσιασμό της γαλλικής νουβέλ βαγκ, αυτή η ανθεκτική στο χρόνο ιστορία παραβατικότητας θα μετατραπεί γρήγορα σε ένα υπαρξιακό road movie, στοιχειωμένο από μια διάχυτη μελαγχολία και διάτρητο από τα εύστοχα κοινωνικά του σχόλια, που διαπερνούν σαν πυρακτωμένες σφαίρες την περιπετειώδη δομή του.
athinorama.gr
Κυριακή, 15 Ιουλίου
- BANK BANG 3 αστεράκια 21.00 STAR
- Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΚΔΙΚΗΤΗΣ: CAPTAIN AMERICA 2 αστεράκια 22.00 novacinema1-HD
- CONTROL 2 αστεράκια 23.00 STAR
- Ο ΗΣΥΧΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ 3 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- ΜΑΚΑΒΡΙΟΙ ΕΙΣΒΟΛΕΙΣ 2 αστεράκια 03.00 STAR
- ΜΑΡΘΑ ΜΑΡΣΙ ΜΕΙ ΜΑΡΛΙΝ 4 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
- ΜΠΟΝΙ ΚΑΙ ΚΛΑΙΝΤ 4½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 13.30
Γουέστερν, 1994 (Έγχρ.), 117′
Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Ντόνερ, με τους Μελ Γκίμπσον, Τζόντι Φόστερ, Τζέιμς Γκάρνερ.
Οι περιπέτειες ενός χαρτοπαίκτη στην Άγρια Δύση.
Βασισμένο στους χαρακτήρες ενός παλιού δημοφιλούς σίριαλ, το «Μάβερικ» είναι μια ταινία πάνω στο φολκλόρ του γουέστερν, αλλά χωρίς ίχνος σοβαρότητας ή κάποιας άλλης –πέραν της φολκλορικής– προσέγγισης του είδους.
ΑΝΤ1 21.00
Φαντασίας, 2009 (Έγχρ.), 118′
G.I. JOE. THE RISE OF COBRA. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόμερς, με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Σιένα Μίλερ, Μάρλον Γουέιανς.
Μετά τους Transformers και την κολοσσιαία επιτυχία τους, μια άλλη σειρά παιχνιδιών της Hasbro, αφού πρώτα δοκιμάστηκε ανεπιτυχώς στην τηλεόραση, μετακομίζει τώρα στη μεγάλη οθόνη. Τα στρατιωτάκια Gσ.I. Joe έχουν γίνει πλέον μια επίλεκτη «αντιτρομοκρατική» μονάδα, η οποία καλείται ν’ αντιμετωπίσει έναν πανίσχυρο έμπορο όπλων και τις σκοτεινές δολοπλοκίες του.
Ο Ντένις Κουέιντ, που νομίζεις ότι θα βαρεθεί να εισπράξει ακόμα και την αμοιβή του, είναι ο αρχηγός, οι Τσάνινγκ Τέιτουμ και Μάρλον Γουέιανς (σοβαρός και κωμικός, αντίστοιχα) οι νεοσύλλεκτοι, η Σιένα Μίλερ η ωραία κακιά και ο Κρίστοφερ Έκλεστον ο άσχημος χειρότερος. Εν τω μεταξύ, πέντε άνθρωποι είναι μπλεγμένοι σε ένα σενάριο είκοσι σελίδων, ο Στίβεν Σόμερς, σκηνοθέτης της «Μούμιας», έχει κρυφτεί πίσω από τα ειδικά εφέ –τα οποία παρεμπιπτόντως δίνουν ρέστα στη σκηνή του Παρισιού– και ο αμερικανικός στρατός σώζει για ακόμα μία φορά τους πολυκινηματογράφους και τον πλανήτη.
STAR 21.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 97′
Ελληνική ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, με τους Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, Δημήτρη Ήμελλο, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου.
Το «Bank Bang» μπορεί να μην είναι η Μεγάλη Έκρηξη της νέας ελληνικής κωμωδίας, είναι όμως μια καλή αρχή. Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ηθοποιός με κωμικό γκελ κι έξυπνες επιλογές, έγραψε ένα σενάριο για δύο αδέρφια που αναγκάζονται να καταφύγουν σε ληστείες τραπεζών, με ζωντανούς χαρακτήρες, κοινωνικές αναφορές, σινεφίλ κλεισίματα του ματιού και οπτικά γκαγκ, τα οποία ο ταλαντούχος Αργύρης Παπαδημητρόπουλος εκμεταλλεύτηκε κινηματογραφικά στο έπακρον.
Ένα ελάχιστα προβλέψιμο, μα εντελώς αποτελεσματικό καστ συμπληρώνει την εικόνα, η οποία διαθέτει νεύρο, αφηγηματικό ρυθμό και καμία πρεμούρα να εκβιάσει καλαμπούρια και χάχανα. Η πολυπόθητη ισορροπία ανάμεσα στο διασκεδαστικό θέαμα και την αφήγηση που δεν υπηρετεί μόνο το προφανές και το αυτονόητο επιτυγχάνεται, ενώ περισσεύουν το κέφι για έξυπνο παιχνίδι με τα κινηματογραφικά είδη και μερικές καλοδεχούμενες ανατροπές. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από μια μοντέρνα ελληνική κωμωδία, η οποία φυλάει ευρήματα ακόμα και για το προβλέψιμο φινάλε της;
ΕΤ1 22.00
Θρίλερ, 2004 (Έγχρ.), 102′
GODSEND. Αμερικανική ταινία του Νικ Χαμ, με τους Ρόμπερτ ντε Νίρο, Ρεμπέκα Ρόμιν Στάμος, Γκρεγκ Κινίαρ.
Ένας μυστηριώδης γιατρός πείθει το ζεύγος Ντάνκαν, που μόλις έχασαν τον οκτάχρονο γιο τους Άνταμ, να προχωρήσουν σε πείραμα κλωνοποίησης του παιδιού τους. Όλα βαίνουν καλώς, όταν όμως ο νέος Άνταμ γίνεται πάλι οκτώ, παρουσιάζει σημάδια διαταραγμένης προσωπικότητας.
Σκηνοθετημένη χωρίς ίχνος ταλέντου από τον Νικ Χαμ, η ταινία προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο ψυχολογικό δράμα, την ταινία τρόμου και αστυνομικού μυστηρίου, καταλήγοντας σε μια αφελή θεολογική παραβολή περί των ορίων του ανθρώπου και του θεού. Και περί των χαμηλών ορίων στα οποία μπορεί να πέσει ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο.
STAR 23.00
Θρίλερ, 2004 (Έγχρ.), 101′
Αμερικανική ταινία του Τιμ Χάντερ, με τους Ρέι Λιότα, Γουίλεμ Νταφόε, Μισέλ Ροντρίγκεζ.
Ένας θανατοποινίτης δέχεται να συμμετάσχει σ’ ένα πειραματικό πρόγραμμα τροποποίησης της συμπεριφοράς προκειμένου να αποφύγει την εκτέλεση. Το πείραμα στέφεται με επιτυχία, αλλά– ενώ η ζωή του αρχίζει να κυλάει ομαλά– οι εφιάλτες του παρελθόντος επιστρέφουν.
Καλές ερμηνείες, ιδιαίτερα από τον Ρέι Λιότα, ο οποίος μεταμορφώνεται σταδιακά από επικίνδυνος ψυχοπαθής σε φιλήσυχο πολίτη και τούμπαλιν, αλλά ακόμη πιο ενδιαφέρων είναι ο προβληματισμός για το σωφρονισμό και τις δυνατότητες επέμβασης στην ανθρώπινη συμπεριφορά.
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 1999 (Έγχρ.), 90′
Ελληνική ταινία του Σταμάτη Τσαρουχά, με τους Λάκη Κομνηνό, Άκη Μαχαίρα, Βαγγέλη Μουρίκη.
Στην Καστοριά του 1897 που βρίσκεται ακόμα υπό οθωμανική κυριαρχία, ο έφηβος γιος ενός ψαρά γνωρίζεται μ’ έναν πληγωμένο Μακεδονομάχο, κάτι που τον βοηθά να κάνει την μεγάλη υπέρβαση που δεν τόλμησε ο οικογενειάρχης πατέρας του.
Θα έλεγε κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με μια διδακτική ιστορική ταινία, για ένα μαρξιστικό μάθημα ιστορίας κι όμως ο «Ανθός της Λίμνης» είναι περισσότερο ένα μελαγχολικό έργο, που βγάζει στην επιφάνεια την πίκρα των ηρώων της. Εξαιρετική η ιστορική αναπαράσταση, παρά τη φτώχεια της παραγωγής, πολύ όμορφη η φωτογραφία του Κωστή Γκίκα, αναδεικνύει την ποιητική και συμβολική λειτουργία της λίμνης της Καστοριάς. Ωστόσο η χαμηλών τόνων σκηνοθεσία συμπαρασύρει σε μια δραματουργική στασιμότητα το όλο εγχείρημα, χωρίς να υπάρχουν, ιδιαίτερα στο τέλος, εκείνες οι κορυφώσεις που θα το βοηθούσαν να απογειωθεί.
ΑΝΤ1 23.30
Θρίλερ, 1997 (Έγχρ.), 93′
BREAKDOWN. Αμερικανική ταινία του Τζόναθαν Μόστοου, με τους Κερτ Ράσελ, Καθλίν Κουίνλαν, Τζ. Τ. Γουόλς.
Μια μοιραία βλάβη στο αυτοκίνητο ενός παντρεμένου ζευγαριού γίνεται αιτία να εμπλακούν σε μια θανάσιμη περιπέτεια, σε έναν έρημο αυτοκινητόδρομο.
Τίποτα πιο γοητευτικό και τρομακτικό ταυτόχρονα από τις αχανείς, έρημες εκτάσεις ξερής γης της Νοτιοδυτικής Αμερικής, όπου κατά την προσφιλή κινηματογραφική μυθολογία, τα πάντα μπορεί να συμβούν. Το σενάριο κλέβει ιδέες από την «Εξαφάνιση» και το «Όταν Ξέσπασε η Βία», αλλά από ένα σημείο και μετά αναλίσκεται σε ραμποειδή κατορθώματα και αναληθοφάνειες.
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2002 (Έγχρ.), 101′
THE QUIET AMERICAN. Αμερικανική ταινία του Φίλιπ Νόις, με τους Μάικλ Κέιν, Μπρένταν Φρέιζερ, Ντο Θι Χάι Γεν.
Ενώ τα γαλλικά στρατεύματα μάχονται με τους κομουνιστές αυτονομιστές στη Σαϊγκόν του 1952, ένας κυνικός Βρετανός δημοσιογράφος κι ένας Αμερικανός, μέλος ανθρωπιστικής αποστολής, συνδέονται φιλικά, μέχρι που ο δεύτερος διεκδικεί τη Βιετναμέζα ερωμένη του πρώτου, ενώ παράλληλα εμπλέκεται σε τρομοκρατική ενέργεια.
Γραμμένο το 1955, το ομώνυμο μυθιστόρημα του Γκράχαμ Γκριν αποκτά μεγαλύτερη πολιτική διάσταση από εκείνη της εποχής του, γιατί προφητεύει την ανάμειξη των ΗΠΑ στη νοτιοανατολική Ασία και τη σύνδεση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών με αδίστακτους στρατηλάτες στο όνομα της ελευθερίας. Στο μεταξύ, έχουμε δει μια ενδιαφέρουσα ιστορία ερωτικής αντιζηλίας, όπου κανείς από τους ήρωες δεν είναι αυτό που φαίνεται. Εξαιρετικές ερμηνείες (ο Μάικλ Κέιν υποψήφιος για Όσκαρ), υποδειγματική σκηνοθεσία, κυνικοί διάλογοι, υποβλητική φωτογραφία.
ALPHA 00.30
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 105′
CLUBLAND. Αυστραλέζικη ταινία της Τσέρι Νόουλαν, με τους Μπρέντα Μπλέθιν, Καν Τσίτεντεν, Έμα Μπουθ.
Ένα εφηβικό ζευγάρι από τη μία, ο Τιμ και η Τζιλ, και μια πληθωρική, πρώην πετυχημένη κωμικός που ονειρεύεται την επιστροφή της από την άλλη. Μία ιστορία ενηλικίωσης και μία αποδοχής της ολοκλήρωσης ενός κύκλου, με την Μπρέντα Μπλέθιν σ’ ένα ρόλο (κοντά σ’ αυτόν της «Γλυκιάς Φωνής») κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της.
Κι ενώ οι δύο ιστορίες επικοινωνούν αρμονικά και οι νεαροί Αυστραλοί πρωταγωνιστές υποστηρίζουν πειστικά τη διάσημη Βρετανίδα, η Τσέρι Νόουλαν μένει από την αρχή ως το τέλος δέσμια μιας τηλεοπτικής αισθητικής στην οποία τίποτα δεν ξεπερνά το αναμενόμενο. Μια δραματική παρεξήγηση, μια χιουμοριστική ανάσα, μια one-woman-show σεκάνς της Μπλέθιν ως stand up comedian, εναλλάξ με λίγη εφηβική τρυφερότητα και ακόμα λιγότερη σκληρότητα ή βία καθώς η κάμερα φροντίζει να στέκεται πάντα στη φωτεινή πλευρά – ο συμπαθέστατος Μαρκ, ο νοητικά καθυστερημένος αδερφός του Τιμ, είναι και το μεγαλύτερο «τραύμα» της ταινίας. Το εκβιαστικό χάπι εντ έρχεται απλά για να επιβεβαιώσει τα αγνά οικογενειακά αισθήματα αυτού του «τώρα το είδα, τώρα το ξέχασα» ανώδυνου φιλμ.
STAR 01.15
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 86′
TIME BOMB. Καναδική ταινία του Έριν Μπέρι, με τους Τζέικ Μπάζι, Ντέιβιντ Χέιντν-Τζόουνς, Ντάνιελ Κουκ.
Ένας στρατιώτης που έχει χάσει το γιο του σε έκρηξη και ζει τραυματικές καταστάσεις στον πόλεμο στο Ιράκ οι οποίες του θυμίζουν το παρελθόν δέχεται να πάρει μέρος σε μια μυστική αποστολή.
Μια συνωμοσιολογική ταινία με flashbacks και χάσματα που αποτελούν ωρολογιακή βόμβα για την ομαλή παρακολούθησή της.
STAR 03.00
Τρόμου, 1994 (Έγχρ), 87′
BODY SNATCHERS. Αμερικανική ταινία του Έιμπελ Φεράρα, με τους Γκάμπριελ Άνγουορ, Φόρεστ Γουίτακερ, Μεγκ Τίλι.
Μια νεαρή που μετακομίζει σε στρατιωτική βάση ανακαλύπτει με τρόμο ότι τα γειτονικά της πρόσωπα κυριεύονται από εξωγήινες οντότητες.
Τρίτο ριμέικ ενός cult μυθιστορήματος. Έξοχη η ιδέα να περιοριστεί η δράση μέσα στα όρια ενός στρατώνα, όμως ο Φεράρα δεν καταφέρνει να φτιάξει εξίσου απειλητική ατμόσφαιρα όπως ο Ντον Σίγκελ (1956) ή ο Φίλιπ Κάουφμαν (1978).
ALPHA 03.45
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 105′
CLUBLAND. Αυστραλέζικη ταινία της Τσέρι Νόουλαν, με τους Μπρέντα Μπλέθιν, Καν Τσίτεντεν, Έμα Μπουθ.
Ένα εφηβικό ζευγάρι από τη μία, ο Τιμ και η Τζιλ, και μια πληθωρική, πρώην πετυχημένη κωμικός που ονειρεύεται την επιστροφή της από την άλλη. Μία ιστορία ενηλικίωσης και μία αποδοχής της ολοκλήρωσης ενός κύκλου, με την Μπρέντα Μπλέθιν σ’ ένα ρόλο (κοντά σ’ αυτόν της «Γλυκιάς Φωνής») κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της.
Κι ενώ οι δύο ιστορίες επικοινωνούν αρμονικά και οι νεαροί Αυστραλοί πρωταγωνιστές υποστηρίζουν πειστικά τη διάσημη Βρετανίδα, η Τσέρι Νόουλαν μένει από την αρχή ως το τέλος δέσμια μιας τηλεοπτικής αισθητικής στην οποία τίποτα δεν ξεπερνά το αναμενόμενο. Μια δραματική παρεξήγηση, μια χιουμοριστική ανάσα, μια one-woman-show σεκάνς της Μπλέθιν ως stand up comedian, εναλλάξ με λίγη εφηβική τρυφερότητα και ακόμα λιγότερη σκληρότητα ή βία καθώς η κάμερα φροντίζει να στέκεται πάντα στη φωτεινή πλευρά – ο συμπαθέστατος Μαρκ, ο νοητικά καθυστερημένος αδερφός του Τιμ, είναι και το μεγαλύτερο «τραύμα» της ταινίας. Το εκβιαστικό χάπι εντ έρχεται απλά για να επιβεβαιώσει τα αγνά οικογενειακά αισθήματα αυτού του «τώρα το είδα, τώρα το ξέχασα» ανώδυνου φιλμ.
novacinema1-HD 22.00
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 124′
CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER. Αμερικανική ταινία του Τζο Τζόνστον, με τους Κρις Έβανς, Χιούγκο Γουίβινγκ, Τόμι Λι Τζόουνς.
Ο πρώτος πρώτος χάρτινος υπερήρωας της Marvel Comics και μέλος της ομάδας των Εκδικητών περνά από τους τελευταίους το κατώφλι της μεγάλης οθόνης, καθώς γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να πλασάρεις στο παγκόσμιο κοινό έναν σωτήρα της Γης ντυμένο με την αμερικανική σημαία. Σεναριογράφοι και παραγωγοί προσπάθησαν να περιορίσουν, λοιπόν, τον πατριωτικό χαρακτήρα των περιπετειών του Στιβ Ρότζερς, ενός ασθενικού, αλλά γενναίου στρατιώτη, ο οποίος συμμετέχει κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου σε ένα μυστικό πείραμα, αποκτά υπερδυνάμεις και καλείται, ως Κάπτεν Αμέρικα πλέον, να αντιμετωπίσει τους ναζί και τον διαβολικό Ρεντ Σκαλ.
Έχοντας κερδίσει Όσκαρ οπτικών εφέ, ο σκηνοθέτης Τζο Τζόνστον («Jurassic Park III») προσπαθεί, από την άλλη, να συνδυάσει την παλιομοδίτικη πολεμική ταινία με την περιπέτεια φαντασίας και η αλήθεια είναι ότι το αποτέλεσμα έχει έναν ενήλικο «ρεαλισμό», χωρίς φυσικά να εγκαταλείπει τις περισσότερες από τις αφέλειες της κόμικς καταγωγής του.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 102′
MARTHA MARCY MAY MARLENE. Αμερικανική ταινία του Σον Ντέρκιν, με τους Ελίζαμπεθ Όλσεν, Τζον Χοκς, Σάρα Πόλσον.
Η Μάρθα δραπετεύει από ένα καταπιεστικό κοινόβιο-θρησκευτική σέχτα και καταφεύγει στο εξοχικό σπίτι της μεγαλύτερης αδερφής της, όπου όμως νιώθει εξίσου παγιδευμένη.
Ο Σον Ντέρκιν παρακολουθεί αποστασιοποιημένος, αλλά πάντα σε ένταση την οδύσσεια της ηρωίδας του, η οποία ξεκινά σαν υπαρξιακό δράμα και μετεξελίσσεται σε αγχωτικό θρίλερ. Οι ειδυλλιακές εικόνες της φύσης, τόσο στο κοινόβιο όσο και στο σπίτι, έρχονται σε αντίθεση με τον εσωτερικό πανικό της Μάρθα/Μάρσι Μέι, ενώ οι πράες, γεμάτες κατανόηση φιγούρες της αδερφής της και του αρχηγού της σέχτας Πάτρικ –ένας γλυκομίλητος, καθησυχαστικός και όσο δεν παίρνει απειλητικός Τζον Χοκς («Στην Καρδιά του Χειμώνα»)– κάνουν την εξουσιαστική παρουσία τους ακόμη πιο τρομακτική. Ανάμεσά τους, σαν παγιδευμένο ζώο στο κλουβί και ως νεαρή κοπέλα χωρίς ταυτότητα, παρελθόν και κοινωνικό σημείο αναφοράς, η πρωτοεμφανιζόμενη Ελίζαμπεθ Όλσεν ισορροπεί δεξιοτεχνικά μεταξύ τρέλας και κυνικής διαύγειας, σκληρότητας και τρυφερής απελπισίας, σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό, δύστροπο ρόλο τον οποίο κάνει ολότελα δικό της.
OTE TV Cinema on Demand
Αστυνομική, 1967 (Έγχρ.), 112′
BONNIE AND CLYDE. Αμερικανική ταινία του Άρθουρ Πεν, με τους Γουόρεν Μπίτι, Φέι Ντάναγουεϊ, Τζιν Χάκμαν.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’30, δηλαδή εν μέσω της μεγάλης οικονομικής ύφεσης, η κοινή γνώμη άρχισε να καλοβλέπει ποινικούς εγκληματίες που ξεπρόβαλλαν ως αυτόκλητοι τιμωροί. Και ενώ στον Βορρά ο Τζον Ντίλινγκερ μετατρεπόταν σε λαϊκό μύθο, στο Νότο ένα ζευγάρι παρανόμων που διέπραττε τολμηρές ληστείες τραπεζών, γινόταν το έμβλημα μιας θολής αντισυμβατικότητας σε μια κοινωνία που χρειαζόταν να βρει τους δικούς –και συνήθως κατώτερους των προσδοκιών της– αντιήρωες.
Στα τέλη της ταραχώδους δεκαετίας του ’60 οι παρεκκλίνοντες «επαναστάτες» επαναθεμελιώνονται ως σύμβολα αντικομφορμισμού και αμφισβήτησης. Οσφραινόμενος το πνεύμα της εποχής, ο Γουόρεν Μπίτι αγοράζει το αιρετικό στόρι δυο πρωτάρηδων σεναριογράφων. Μάλιστα αναλαμβάνει ο ίδιος την παραγωγή και, πείθοντας τον Άρθουρ Πεν να σκηνοθετήσει μια πρωτότυπη εκδοχή της ιστορίας των Μπόνι και Κλάιντ, γίνεται δημιουργός μιας απ’ τις καλύτερες γκανγκστερικές ταινίες όλων των εποχών. Έντονα επηρεασμένη από τον ανατρεπτικό αρτ ενθουσιασμό της γαλλικής νουβέλ βαγκ, αυτή η ανθεκτική στο χρόνο ιστορία παραβατικότητας θα μετατραπεί γρήγορα σε ένα υπαρξιακό road movie, στοιχειωμένο από μια διάχυτη μελαγχολία και διάτρητο από τα εύστοχα κοινωνικά του σχόλια, που διαπερνούν σαν πυρακτωμένες σφαίρες την περιπετειώδη δομή του.
athinorama.gr