Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες που αξίζει να δείτε σήμερα
Πέμπτη, 14 Ιουνίου
- THE HANGOVER 3 αστεράκια 22.00 STAR
- ΧΑΡΙΣΜΑ 2½ αστεράκια 22.35 novacinema4
- ΥΠΟΘΕΣΗ ΛΑΡΙ ΦΛΙΝΤ 2½ αστεράκια 00.30 MEGA
- ΤΟ ΔΙΑΦΑΝΟ ΔΕΡΜΑ 4 αστεράκια 01.15 ET1
- ΚΑΚΟΦΗΜΟΙ ΔΡΟΜΟΙ 4 αστεράκια 01.45 NET
- Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ 2 αστεράκια 02.30 STAR
- HUGO 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 100′
Αμερικανική ταινία του Τοντ Φίλιπς, με τους Μπράντλεϊ Κούπερ, Εντ Χελμς, Ζακ Γαλιφιανάκη.
Σταθερό μοτίβο ακολασίας, διονυσιακής έκστασης και υλιστικής υπερβολής, το Λας Βέγκας γίνεται ο αμαρτωλός τόπος που φιλοξενήσει για 48 ώρες τα τέσσερα αρχετυπικά αρσενικά που πρωταγωνιστούν σ’ αυτή την αιφνιδιαστικά ευχάριστη κωμωδία. Με «νωπά» ακόμη τα συμπτώματα ενός επίπονου hangover, η αταίριαστη αντροπαρέα θα αρχίσει να συλλέγει στοιχεία για το ξεσάλωμα της προηγούμενης νύχτας, που είχε σαν αποτέλεσμα την εξαφάνιση του μέλλοντα γαμπρού, την αναπάντεχη «υιοθεσία» ενός βρέφους και την πλήρη διαγραφή των bachelor κατορθωμάτων από τη μνήμη τους.
Αυτό που «ξεχνά» ευτυχώς από την πρώτη κιόλας σκηνή η ευφυέστατη φάρσα του Τοντ Φίλιπς είναι οι εύκολες, «φτηνές» υπερβολές της mainstream αμερικάνικης κωμωδίας, τροφοδοτώντας εύστοχα την ίντριγκα στον ίδιο ακριβώς βαθμό –ίσως και περισσότερο– με το ακραίο χιούμορ και ξετυλίγοντας το κυνικό της χιούμορ μέσα από το «καλοδουλεμένο» σασπένς. Τραβώντας το ένα μετά το άλλο τα τολμηρά politically incorrect χαρτιά του, ο Τοντ Φίλιπς δεν φοβάται να υπηρετήσει μέχρι τους… τίτλους τέλους την προκλητικά σοβαροφανή και ταυτόχρονα απερίσκεπτα ανώριμη διαδρομή των άδοξων ηρώων του.
MEGA 00.30
Βιογραφική, 1996 (Έγχρ.), 130′
THE PEOPLE vs LARRY FLYNT. Αμερικανική ταινία του Μίλος Φόρμαν, με τους Γούντι Χάρελσον, Κόρτνεϊ Λαβ, Έντουαρντ Νόρτον.
Ο βίος και τα έργα του πορνοεκδότη Λάρι Φλιντ, τον οποίο πήγαινε συνεχώς στα δικαστήρια το αμερικανικό δημόσιο εξαιτίας της προκλητικότητας των εντύπων του.
Η ταινία κρύβει αδικαιολόγητα διάφορες σκοτεινές πτυχές του Λάρι Φλιντ, για να προάγει την εικόνα του ανθρώπου που εμπαίζει το κατεστημένο με τον πιο χυδαίο αλλά και ριζοσπαστικό τρόπο. Έτσι μετατρέπει τον κεντρικό ήρωα ένα είδος πορνο-Αριστοφάνη της αμερικανικής κοινωνίας των δεκαετιών ’70 και ’80, ενώ έχει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δει σατιρικά διάφορες πτυχές της σύγχρονης Αμερικής.
ET1 01.15
Δραματική, 1990 (Έγχρ.), 95′
THE REFLECTING SKIN. Αγγλική ταινία του Φίλιπ Ρίντλεϊ, με τους Τζέρεμι Κούπερ, Βίγκο Μόρτενσεν, Λίντσεϊ Ντάνκαν.
Στη δεκαετία του ’50, σε μια απόμερη αγροτική περιοχή του Άινταχο, ο επτάχρονος Σεθ μεγαλώνει σ’ ένα θρησκόληπτο και ασφυκτικό περιβάλλον. Ο πατέρας του αυτοκτονεί όταν κατηγορείται για τη δολοφονία ενός μικρού αγοριού, εκείνος όμως πιστεύει ότι είναι έργο της μυστηριώδους νεαρής χήρας Ντολφίν.
Κάτω από την ήρεμη επιφάνεια της αγροτικής καθημερινότητας, η οποία διαταράσσεται βίαια κιόλας από την πρώτη σκηνή, δεν αργεί να αποκαλυφθεί ένας ιστός ενοχών, θρησκοληψίας, στέρησης, απώλειας και καταπιεσμένης σεξουαλικότητας στον οποίο έχουν παγιδευτεί κάθε ανάμνηση και κάθε ελπίδα του απομονωμένου αυτού μικρόκοσμου. Μετατρέποντας τα σύμβολα ευδαιμονίας μιας ολόκληρης εποχής σε σύμβολα θανάτου, ο Ρίντλεϊ στήνει ένα περίτεχνο φροϊδικό παιχνίδι πάνω στους πρωτογενείς φόβους μας και στο πώς τα τρομερότερα πράγματα γίνονται πάντα με το φυσικότερο τρόπο. Με σκηνοθετικό στιλιζάρισμα που παραπέμπει διαρκώς σε πίνακες ζωγραφικής κι ένα μαύρο χιούμορ που προσδίδει ανησυχητικό τόνο στις υπνωτιστικές εικόνες, μας ταξιδεύει μέχρι την καρδιά των αμερικανικών ’50s κι εκεί όπου «η αθωότητα μπορεί να είναι κόλαση». Κι αυτό το ταξίδι είναι χωρίς επιστροφή…
NET 01.45
Αστυνομική, 1973 (Έγχρ.), 112′
MEAN STREETS. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Ντέιβιντ Προύβαλ.
Στο ωμό κοινωνικό δράμα του Σκορσέζε, οι Ιταλοαμερικανοί ήρωες ζουν στο περιθώριο του αμερικανικού ονείρου προσπαθώντας να επιβληθούν στους «κακόφημους δρόμους» της Little Italy.
Μικροκομπιναδόροι, λούμπεν, ψευτονταήδες έχουν φαινομενικά την ανεμελιά των «Βιτελόνι» του Φελίνι, στην πραγματικότητα όμως είναι όλοι τους υπόλογοι στη μαφία. Η καθημερινή ζωή τους είναι φαύλος κύκλος, τον οποίο αντιμετωπίζουν πλάθοντας όνειρα, ως τη στιγμή που, πιεσμένοι από παντού, θα οδηγηθούν σε μια ατομική εξέγερση, καταδικασμένη εκ των προτέρων.
STAR 02.30
Δραματική, 1989 ( Έγχρ.), 128′
DEAD POETS SOCIETY. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Γουίαρ, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Ίθαν Χοκ, Ρόμπερτ Σον Λέοναρντ.
Ένας αντικομφορμιστής καθηγητής λογοτεχνίας προτρέπει τους μαθητές ενός συντηρητικού κολεγίου να σχηματίσουν μια κρυφή μαθητική κοινότητα και να εξωτερικεύσουν τις καταπιεσμένες επιθυμίες τους, ώστε να βρουν τον αληθινό εαυτό τους.
Απλή σε μηνύματα ταινία, που όμως αξιοποιεί επιδέξια τα κωμικά με τα δραματικά στοιχεία –και φυσικά εκείνο το «Άδραξε τη μέρα»– για να συγκινήσει μέχρι δακρύων τους καταπιεσμένους Δυτικούς. Ώρες ώρες πάντως μοιάζει με καλογυαλισμένη μεταφορά ενός μυθιστορήματος του Πάολο Κοέλιο ή ενός εγχειρίδιου αυτοβελτίωσης. Τιμήθηκε με Όσκαρ σεναρίου.
novacinema4 22.35
Κομεντί, 2010 (Έγχρ.), 87′
Ελληνική ταινία της Χριστίνας Ιωακειμίδη, με τους Μάκη Παπαδημητρίου, Βάσω Καβαλιεράτου, Γιάννη Τσορτέκη.
Η πρωτοεμφανιζόμενη, σπουδαγμένη στο Λονδίνο Χριστίνα Ιωακειμίδη κοιτάζει γύρω της, διαλέγει δύο άμεσους, αληθινούς κι εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους νέους της διπλανής πόρτας και τους ρίχνει τον έναν πάνω στον άλλον.
Η σχέση της Ισμήνης με τον παντρεμένο προϊστάμενό της βρίσκεται εκεί για να δυσκολέψει λίγο περισσότερο τα πράγματα, αλλά τίποτα δεν σταματά τον όλα-στη-φόρα Χάρη του απίθανου Μάκη Παπαδημητρίου, ενός όλο ενέργεια κωμικού ταλέντου, που στον πρώτο του πρωταγωνιστικό ρόλο κλέβει κάθε σκηνή στην οποία αρκεί απλώς να παρίσταται. Δίπλα του, η στιλάτη Ισμήνη της Βάσως Καβαλιεράτου («Ώρες Κοινής Ησυχίας», «Ψυχραιμία») λειτουργεί συμπληρωματικά, αφήνοντάς του ελεύθερο χώρο και παίζοντας σε συναισθηματικότερους τόνους. Το αποτέλεσμα-έκπληξη είναι ένα ξεκαρδιστικό πορτρέτο της γενιάς των 30something και του εναλλακτικού, μα τόσο γνώριμου τρόπου με τον οποίο ζουν το δικό τους boy meets girl story.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 126′
Aμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Έιζα Μπάτερφιλντ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Σάσα Μπάρον Κοέν.
Στο Παρίσι του ’30 ο ορφανός Χιούγκο, ο οποίος ζει στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, προσπαθεί να λύσει το μυστήριο που συνοδεύει ένα ρομπότ το οποίο του άφησε ο πατέρας του. Μια δυναμική νεαρή κι ένας πιονέρος του σινεμά θα του προσφέρουν την πολύτιμη βοήθειά τους.
Νοσταλγικός και ταυτόχρονα μοντέρνος, ο Μάρτιν Σκορσέζε συνδυάζει τις πλουσιότερες σινεφίλ αναφορές με το θεαματικότερο 3D από την εποχή του «Avatar» (να το έχετε υπόψη όταν θα μπορείτε να δείτε την ταινία σε 3D). Λίγο πιο παιδικός απ’ όσο θα θέλαμε, αλλά πάντα ευρηματικός και για πρώτη φορό τόσο συγκινητικός, επιστρέφει στη χαμένη κινηματογραφική μαγεία και με ένα διαχρονικό παραμύθι κερδίζει 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ – για να φύγει τελικά με πέντε, καλλιτεχνικά και τεχνικά.
athinorama.gr
Πέμπτη, 14 Ιουνίου
- THE HANGOVER 3 αστεράκια 22.00 STAR
- ΧΑΡΙΣΜΑ 2½ αστεράκια 22.35 novacinema4
- ΥΠΟΘΕΣΗ ΛΑΡΙ ΦΛΙΝΤ 2½ αστεράκια 00.30 MEGA
- ΤΟ ΔΙΑΦΑΝΟ ΔΕΡΜΑ 4 αστεράκια 01.15 ET1
- ΚΑΚΟΦΗΜΟΙ ΔΡΟΜΟΙ 4 αστεράκια 01.45 NET
- Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ 2 αστεράκια 02.30 STAR
- HUGO 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 100′
Αμερικανική ταινία του Τοντ Φίλιπς, με τους Μπράντλεϊ Κούπερ, Εντ Χελμς, Ζακ Γαλιφιανάκη.
Σταθερό μοτίβο ακολασίας, διονυσιακής έκστασης και υλιστικής υπερβολής, το Λας Βέγκας γίνεται ο αμαρτωλός τόπος που φιλοξενήσει για 48 ώρες τα τέσσερα αρχετυπικά αρσενικά που πρωταγωνιστούν σ’ αυτή την αιφνιδιαστικά ευχάριστη κωμωδία. Με «νωπά» ακόμη τα συμπτώματα ενός επίπονου hangover, η αταίριαστη αντροπαρέα θα αρχίσει να συλλέγει στοιχεία για το ξεσάλωμα της προηγούμενης νύχτας, που είχε σαν αποτέλεσμα την εξαφάνιση του μέλλοντα γαμπρού, την αναπάντεχη «υιοθεσία» ενός βρέφους και την πλήρη διαγραφή των bachelor κατορθωμάτων από τη μνήμη τους.
Αυτό που «ξεχνά» ευτυχώς από την πρώτη κιόλας σκηνή η ευφυέστατη φάρσα του Τοντ Φίλιπς είναι οι εύκολες, «φτηνές» υπερβολές της mainstream αμερικάνικης κωμωδίας, τροφοδοτώντας εύστοχα την ίντριγκα στον ίδιο ακριβώς βαθμό –ίσως και περισσότερο– με το ακραίο χιούμορ και ξετυλίγοντας το κυνικό της χιούμορ μέσα από το «καλοδουλεμένο» σασπένς. Τραβώντας το ένα μετά το άλλο τα τολμηρά politically incorrect χαρτιά του, ο Τοντ Φίλιπς δεν φοβάται να υπηρετήσει μέχρι τους… τίτλους τέλους την προκλητικά σοβαροφανή και ταυτόχρονα απερίσκεπτα ανώριμη διαδρομή των άδοξων ηρώων του.
MEGA 00.30
Βιογραφική, 1996 (Έγχρ.), 130′
THE PEOPLE vs LARRY FLYNT. Αμερικανική ταινία του Μίλος Φόρμαν, με τους Γούντι Χάρελσον, Κόρτνεϊ Λαβ, Έντουαρντ Νόρτον.
Ο βίος και τα έργα του πορνοεκδότη Λάρι Φλιντ, τον οποίο πήγαινε συνεχώς στα δικαστήρια το αμερικανικό δημόσιο εξαιτίας της προκλητικότητας των εντύπων του.
Η ταινία κρύβει αδικαιολόγητα διάφορες σκοτεινές πτυχές του Λάρι Φλιντ, για να προάγει την εικόνα του ανθρώπου που εμπαίζει το κατεστημένο με τον πιο χυδαίο αλλά και ριζοσπαστικό τρόπο. Έτσι μετατρέπει τον κεντρικό ήρωα ένα είδος πορνο-Αριστοφάνη της αμερικανικής κοινωνίας των δεκαετιών ’70 και ’80, ενώ έχει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δει σατιρικά διάφορες πτυχές της σύγχρονης Αμερικής.
ET1 01.15
Δραματική, 1990 (Έγχρ.), 95′
THE REFLECTING SKIN. Αγγλική ταινία του Φίλιπ Ρίντλεϊ, με τους Τζέρεμι Κούπερ, Βίγκο Μόρτενσεν, Λίντσεϊ Ντάνκαν.
Στη δεκαετία του ’50, σε μια απόμερη αγροτική περιοχή του Άινταχο, ο επτάχρονος Σεθ μεγαλώνει σ’ ένα θρησκόληπτο και ασφυκτικό περιβάλλον. Ο πατέρας του αυτοκτονεί όταν κατηγορείται για τη δολοφονία ενός μικρού αγοριού, εκείνος όμως πιστεύει ότι είναι έργο της μυστηριώδους νεαρής χήρας Ντολφίν.
Κάτω από την ήρεμη επιφάνεια της αγροτικής καθημερινότητας, η οποία διαταράσσεται βίαια κιόλας από την πρώτη σκηνή, δεν αργεί να αποκαλυφθεί ένας ιστός ενοχών, θρησκοληψίας, στέρησης, απώλειας και καταπιεσμένης σεξουαλικότητας στον οποίο έχουν παγιδευτεί κάθε ανάμνηση και κάθε ελπίδα του απομονωμένου αυτού μικρόκοσμου. Μετατρέποντας τα σύμβολα ευδαιμονίας μιας ολόκληρης εποχής σε σύμβολα θανάτου, ο Ρίντλεϊ στήνει ένα περίτεχνο φροϊδικό παιχνίδι πάνω στους πρωτογενείς φόβους μας και στο πώς τα τρομερότερα πράγματα γίνονται πάντα με το φυσικότερο τρόπο. Με σκηνοθετικό στιλιζάρισμα που παραπέμπει διαρκώς σε πίνακες ζωγραφικής κι ένα μαύρο χιούμορ που προσδίδει ανησυχητικό τόνο στις υπνωτιστικές εικόνες, μας ταξιδεύει μέχρι την καρδιά των αμερικανικών ’50s κι εκεί όπου «η αθωότητα μπορεί να είναι κόλαση». Κι αυτό το ταξίδι είναι χωρίς επιστροφή…
NET 01.45
Αστυνομική, 1973 (Έγχρ.), 112′
MEAN STREETS. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Ντέιβιντ Προύβαλ.
Στο ωμό κοινωνικό δράμα του Σκορσέζε, οι Ιταλοαμερικανοί ήρωες ζουν στο περιθώριο του αμερικανικού ονείρου προσπαθώντας να επιβληθούν στους «κακόφημους δρόμους» της Little Italy.
Μικροκομπιναδόροι, λούμπεν, ψευτονταήδες έχουν φαινομενικά την ανεμελιά των «Βιτελόνι» του Φελίνι, στην πραγματικότητα όμως είναι όλοι τους υπόλογοι στη μαφία. Η καθημερινή ζωή τους είναι φαύλος κύκλος, τον οποίο αντιμετωπίζουν πλάθοντας όνειρα, ως τη στιγμή που, πιεσμένοι από παντού, θα οδηγηθούν σε μια ατομική εξέγερση, καταδικασμένη εκ των προτέρων.
STAR 02.30
Δραματική, 1989 ( Έγχρ.), 128′
DEAD POETS SOCIETY. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Γουίαρ, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Ίθαν Χοκ, Ρόμπερτ Σον Λέοναρντ.
Ένας αντικομφορμιστής καθηγητής λογοτεχνίας προτρέπει τους μαθητές ενός συντηρητικού κολεγίου να σχηματίσουν μια κρυφή μαθητική κοινότητα και να εξωτερικεύσουν τις καταπιεσμένες επιθυμίες τους, ώστε να βρουν τον αληθινό εαυτό τους.
Απλή σε μηνύματα ταινία, που όμως αξιοποιεί επιδέξια τα κωμικά με τα δραματικά στοιχεία –και φυσικά εκείνο το «Άδραξε τη μέρα»– για να συγκινήσει μέχρι δακρύων τους καταπιεσμένους Δυτικούς. Ώρες ώρες πάντως μοιάζει με καλογυαλισμένη μεταφορά ενός μυθιστορήματος του Πάολο Κοέλιο ή ενός εγχειρίδιου αυτοβελτίωσης. Τιμήθηκε με Όσκαρ σεναρίου.
novacinema4 22.35
Κομεντί, 2010 (Έγχρ.), 87′
Ελληνική ταινία της Χριστίνας Ιωακειμίδη, με τους Μάκη Παπαδημητρίου, Βάσω Καβαλιεράτου, Γιάννη Τσορτέκη.
Η πρωτοεμφανιζόμενη, σπουδαγμένη στο Λονδίνο Χριστίνα Ιωακειμίδη κοιτάζει γύρω της, διαλέγει δύο άμεσους, αληθινούς κι εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους νέους της διπλανής πόρτας και τους ρίχνει τον έναν πάνω στον άλλον.
Η σχέση της Ισμήνης με τον παντρεμένο προϊστάμενό της βρίσκεται εκεί για να δυσκολέψει λίγο περισσότερο τα πράγματα, αλλά τίποτα δεν σταματά τον όλα-στη-φόρα Χάρη του απίθανου Μάκη Παπαδημητρίου, ενός όλο ενέργεια κωμικού ταλέντου, που στον πρώτο του πρωταγωνιστικό ρόλο κλέβει κάθε σκηνή στην οποία αρκεί απλώς να παρίσταται. Δίπλα του, η στιλάτη Ισμήνη της Βάσως Καβαλιεράτου («Ώρες Κοινής Ησυχίας», «Ψυχραιμία») λειτουργεί συμπληρωματικά, αφήνοντάς του ελεύθερο χώρο και παίζοντας σε συναισθηματικότερους τόνους. Το αποτέλεσμα-έκπληξη είναι ένα ξεκαρδιστικό πορτρέτο της γενιάς των 30something και του εναλλακτικού, μα τόσο γνώριμου τρόπου με τον οποίο ζουν το δικό τους boy meets girl story.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 126′
Aμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Έιζα Μπάτερφιλντ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Σάσα Μπάρον Κοέν.
Στο Παρίσι του ’30 ο ορφανός Χιούγκο, ο οποίος ζει στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, προσπαθεί να λύσει το μυστήριο που συνοδεύει ένα ρομπότ το οποίο του άφησε ο πατέρας του. Μια δυναμική νεαρή κι ένας πιονέρος του σινεμά θα του προσφέρουν την πολύτιμη βοήθειά τους.
Νοσταλγικός και ταυτόχρονα μοντέρνος, ο Μάρτιν Σκορσέζε συνδυάζει τις πλουσιότερες σινεφίλ αναφορές με το θεαματικότερο 3D από την εποχή του «Avatar» (να το έχετε υπόψη όταν θα μπορείτε να δείτε την ταινία σε 3D). Λίγο πιο παιδικός απ’ όσο θα θέλαμε, αλλά πάντα ευρηματικός και για πρώτη φορό τόσο συγκινητικός, επιστρέφει στη χαμένη κινηματογραφική μαγεία και με ένα διαχρονικό παραμύθι κερδίζει 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ – για να φύγει τελικά με πέντε, καλλιτεχνικά και τεχνικά.
athinorama.gr