Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
ΜΗΝ ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΤΕ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ 2
ALPHA 21.45
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 99′
BIG MOMMA’S HOUSE 2. Αμερικανική ταινία του Τζον Γουάιτσελ, με τους Μάρτιν Λόρενς, Νία Λονγκ, Έμιλι Πρόκτερ.
Πέντε χρόνια μετά την πρώτη ταινία, ο Μάρτιν Λόρενς επανέρχεται ως 70χρονη υπέρβαρη αθυρόστομη γιαγιά που τα λέει έξω από τα δόντια και δεν κολλά μπροστά σε τίποτα, όπως εδώ να κάνει τζετ σκι ή να βρεθεί σε σπα (και να μην αποκαλύψει τη μεταμφίεσή της).
Σε αντίθεση με το πρώτο μέρος, υπάρχουν ελάχιστα σκατολογικά ή σεξιστικά αστεία, ώστε το χιούμορ να εναρμονιστεί με το οικογενειακο-ηθικοπλαστικό περιεχόμενο της ταινίας: η Μπιγκ Μάμα σώζει την Αμερική από τους χάκερ που επιβουλεύονται την εθνική ασφάλεια, πρωτίστως όμως δίνει μαθήματα για το πώς πρέπει να είναι μια σωστή αμερικανική οικογένεια.
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 174′
CATEGORY 6: DAY OF DESTRUCTION. Αμερικανική τηλεταινία του Ντικ Λόουρι, με τους Τόμας Γκίμπσον, Νάνσι ΜακΚίον, Μπράιαν Ντένεχι.
Για να δούμε ποιος θα μας σώσει σήμερα που δύο τυφώνες ενώνονται με τρομακτικές συνέπειες. Το ρόλο των προνοητικών και γενναίων ηρώων που θα προσπαθήσουν να προλάβουν την καταστροφή αναλαμβάνει ένας υπάλληλος εταιρείας ηλεκτρισμού (ο Χοτς του «Criminal Minds»), μια δημοσιογράφος και ένας βετεράνος μετεωρολόγος.
Ποτέ δεν κατάλαβα πώς μόνο 2-3 άνθρωποι σε παρόμοιες τηλεταινίες εμποδίζουν κάποιο φυσικό φαινόμενο που παρουσιάζεται ως συντέλεια του κόσμου – στα λόγια, βέβαια, γιατί τίποτα άλλο δεν σε πείθει ότι αυτό το αεράκι μπορεί να καταστρέψει κάτι περισσότερο από ένα beach bar στην παραλία.
ΒΟΥΛΗ 22.10
Πολεμική, 1965 (Έγχρ. & Α/Μ), 131′
THE HEROES OF TELEMARK. Αγγλική ταινία του Άντονι Μαν, με τους Ρίτσαρντ Χάρις, Κερκ Ντάγκλας, Μάικλ Ρεντγκρέιβ.
Το 1942, μια ομάδα από Νορβηγούς και Άγγλους κομάντο επιχειρεί να ανατινάξει ένα σχεδόν απόρθητο εργοστάσιο όπου παρασκευάζεται βαρύ ύδωρ από Γερμανούς επιστήμονες.
Κλασική ταινία ηρωικών κατορθωμάτων στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο με θαυμάσιες σκηνές δράσης μέσα στο χιονισμένο τοπίο, από έναν σκηνοθέτη που νιώθει πιο άνετα όταν εξερευνά το φυσικό τοπίο και τη σχέση του με τον άνθρωπο.
MEGA 23.10
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 91′
APRIL FOOL’S DAY. Αμερικανική ταινία των Μίτσελ Αλτιέρι και Φιλ Φλόρες, με τους Τέιλορ Κόουλ, Τζος Χέντερσον, Σκάουτ Τέιλορ-Κόμπτον.
Οι δύο σκηνοθέτες, γνωστοί με το παρατσούκλι «The Butcher Boys», μας κάνουν μια πρωταπριλιάτικη φάρσα με αυτό το ριμέικ της ταινίας τρόμου που ξεκίνησε το 1986 τη μόδα των νεανικών μακελεμάτων εκδίκησης. Εδώ, μια παρέα αντιπαθητικών εμφανίσιμων νεαρών που ευθύνεται για το θάνατο μιας κοπέλας σε ένα πάρτι, εξολοθρεύεται ένα χρόνο μετά από έναν μανιακό δολοφόνο.
Όλα είναι τόσο προβλέψιμα, αδιάφορα και κακότεχνα (κυρίως οι χαρές μιας ταινίας του είδους, δηλαδή το gore και το γυμνό), ώστε ακόμα και η ανατροπή του πρωτότυπου ανατρεπτικού φινάλε δεν σου αλλάζει την εντύπωση ότι κάποιος σου έκανε ανόητη πλάκα.
MEGA 01.15
Τρόμου, 2007 (Έγχρ.), 91′
PUMPKINHEAD 3: ASHES TO ASHES. Αμερικανο-αγγλο-ρουμανική τηλεταινία του Τζέικ Γουέστ, με τους Νταγκ Μπράντλεϊ, Λανς Χένρικσεν, Λίζα ΜακΆλιστερ.
Αφού παρατηρήσω ότι σήμερα στο κανάλι έχουν trash gore διάθεση (γιατί άραγε;), να προχωρήσω στην ταινία, που είναι άλλη μια απόδειξη για το πόσο άδικα έχει ξοδέψει το ταλέντο του ο Λανς Χένρικσεν, τον οποίο οι περισσότεροι (προτιμάμε να) τον θυμόμαστε από τo τηλεοπτικό «Millennium». Για όσους δεν έχουν δει τις δύο προηγούμενες ταινίες, ο Pumpkinhead είναι ένα μυθικό τέρας που ζωντανεύει για τρίτη φορά ώστε να σκοτώσει όποιον ευθύνεται για το παράνομο εμπόριο οργάνων σε μια μικρή πόλη.
Για όσους θεωρούν cult την πρωτότυπη ταινία, εδώ θα βρουν περισσότερες αναφορές σε εκείνη, αλλά τίποτα ιδιαίτερο που να δικαιολογεί άλλη μια αναγέννηση του Κολοκυθοκέφαλου.
STAR 01.45
Θρίλερ, 1996 (Έγχρ.), 118′
EXTREME MEASURES. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Άπτεντ, με τους Χιου Γκραντ, Τζιν Χάκμαν, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ.
Δυο γυμνοί άνδρες δραπετεύουν από ένα μέρος που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε άσυλο και φυλακή και τρέχουν έντρομοι στους νυχτερινούς δρόμους της Νέας Υόρκης. Λίγο αργότερα ο ένας από αυτούς πεθαίνει στα χέρια ενός νεαρού γιατρού. Ο γιατρός αυτός είναι ο Χιου Γκραντ και, στην πρώτη κινηματογραφική παραγωγή της τότε συντρόφου του Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, ξεκινά μια έρευνα που τον οδηγεί στην κλινική ενός επιφανή νευροχειρούργου, ο οποίος χρησιμοποιεί άστεγους ως πειραματόζωα για τις έρευνές του.
Αν αποκαλύπτουμε τη βασική αυτή σεναριακή λεπτομέρεια είναι γιατί το ίδιο κάνει και η ταινία από την αρχή. Ο θεατής γνωρίζει πάντα περισσότερα από τον κεντρικό ήρωα και αγωνιά όχι για το τι θα ανακαλύψει, αλλά πώς θα ξεφύγει από τις παγίδες. Αυτή η κλασική χιτσκοκική αντίληψη του σασπένς, δεν υπηρετείται σκηνοθετικά, ενώ προσωπικά μου είναι δύσκολο να βλέπω τον Χιου Γκραντ ως γιατρό παγιδευμένο σε δεοντολογικά διλήμματα.
novacinema1-HD 22.00
Φαντασίας, 2010 (Έγχρ.), 110′
THE TEMPEST. Αμερικανική ταινία της Τζούλι Τέιμορ, με τους Έλεν Μίρεν, Ντζίμον Χούνσου, Φελίσιτι Τζόουνς.
Την είδαμε από τον Γκρίναγουεϊ, την είδαμε κι από τον Τζάρμαν αυτή την κωμωδία φαντασίας όπου ο Δούκας του Μιλάνου Πρόσπερο εξορίζεται σε ένα απομονωμένο νησί, εκπαιδεύεται στη μαγεία και με την πρώτη ευκαιρία εκδικείται αυτούς που τον εκθρόνισαν. Στην ταινία της Τέιμορ, ο Πρόσπερο γίνεται γυναίκα, αλλά αυτή είναι η μικρότερη επέμβαση σε μια μεταφορά που βασικά δυσκολεύεται να χειριστεί και να αποδώσει το πνεύμα του σαιξπηρικού λόγου.
Υπόσχεται πολλά βέβαια αρχικά η επιλογή της Έλεν Μίρεν να υποδυθεί την Πρόσπερα, ενώ αξιοπερίεργη είναι η παρουσία του κωμικού Ράσελ Μπραντ. Ταλέντο υποκριτικό υπάρχει παντού άφθονο, όμως η Τέιμορ, απορροφημένη στο σκηνοθετικό της στιλιζάρισμα, σαν να το αφήνει να δουλέψει από μόνο του. Ίσως γι’ αυτό να πέρασε απαρατήρητη από τα βραβεία η Έλεν Μίρεν…
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 118′
Αμερικανική ταινία του Τζον Φαβρό, με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Χάρισον Φορντ, Ολίβια Γουάιλντ.
Το έξυπνο τρικ της ταινίας είναι πως συνδυάζει δύο φαινομενικά αταίριαστα κινηματογραφικά είδη. Το γουέστερν και την επιστημονική φαντασία. Έτσι, στο Νέο Μεξικό του 1875 οι κάτοικοι μιας πόλης που διαφεντεύεται από τον σκληροτράχηλο συνταγματάρχη Ντόλαρχαϊντ κι ένας μυστηριώδης ξένος με απώλεια μνήμης καλούνται να αντιμετωπίσουν μια εξωγήινη εισβολή.
Το project έχει χιούμορ, κάποιες καλοσχεδιασμένες σκηνές δράσης κι έναν πειστικό Ντάνιελ Κρεγκ ως τσαμπουκαλεμένο πιστολέρο με τραυματικό παρελθόν, από κει και πέρα όμως πέντε σεναριογράφοι και άλλες τόσες σινε-διάνοιες πίσω από την κάμερα (Στίβεν Σπίλμπεργκ και Ρον Χάουαρντ στην παραγωγή) δεν μπόρεσαν να σκεφτούν τίποτα έξω από τα εύκολα κλισέ και τα χιλιο-χρησιμοποιημένα χολιγουντιανά μοτίβα ενός προβλέψιμου action fantasy.
athinorama.gr
ΜΗΝ ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΤΕ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ 2
ALPHA 21.45
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 99′
BIG MOMMA’S HOUSE 2. Αμερικανική ταινία του Τζον Γουάιτσελ, με τους Μάρτιν Λόρενς, Νία Λονγκ, Έμιλι Πρόκτερ.
Πέντε χρόνια μετά την πρώτη ταινία, ο Μάρτιν Λόρενς επανέρχεται ως 70χρονη υπέρβαρη αθυρόστομη γιαγιά που τα λέει έξω από τα δόντια και δεν κολλά μπροστά σε τίποτα, όπως εδώ να κάνει τζετ σκι ή να βρεθεί σε σπα (και να μην αποκαλύψει τη μεταμφίεσή της).
Σε αντίθεση με το πρώτο μέρος, υπάρχουν ελάχιστα σκατολογικά ή σεξιστικά αστεία, ώστε το χιούμορ να εναρμονιστεί με το οικογενειακο-ηθικοπλαστικό περιεχόμενο της ταινίας: η Μπιγκ Μάμα σώζει την Αμερική από τους χάκερ που επιβουλεύονται την εθνική ασφάλεια, πρωτίστως όμως δίνει μαθήματα για το πώς πρέπει να είναι μια σωστή αμερικανική οικογένεια.
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 174′
CATEGORY 6: DAY OF DESTRUCTION. Αμερικανική τηλεταινία του Ντικ Λόουρι, με τους Τόμας Γκίμπσον, Νάνσι ΜακΚίον, Μπράιαν Ντένεχι.
Για να δούμε ποιος θα μας σώσει σήμερα που δύο τυφώνες ενώνονται με τρομακτικές συνέπειες. Το ρόλο των προνοητικών και γενναίων ηρώων που θα προσπαθήσουν να προλάβουν την καταστροφή αναλαμβάνει ένας υπάλληλος εταιρείας ηλεκτρισμού (ο Χοτς του «Criminal Minds»), μια δημοσιογράφος και ένας βετεράνος μετεωρολόγος.
Ποτέ δεν κατάλαβα πώς μόνο 2-3 άνθρωποι σε παρόμοιες τηλεταινίες εμποδίζουν κάποιο φυσικό φαινόμενο που παρουσιάζεται ως συντέλεια του κόσμου – στα λόγια, βέβαια, γιατί τίποτα άλλο δεν σε πείθει ότι αυτό το αεράκι μπορεί να καταστρέψει κάτι περισσότερο από ένα beach bar στην παραλία.
ΒΟΥΛΗ 22.10
Πολεμική, 1965 (Έγχρ. & Α/Μ), 131′
THE HEROES OF TELEMARK. Αγγλική ταινία του Άντονι Μαν, με τους Ρίτσαρντ Χάρις, Κερκ Ντάγκλας, Μάικλ Ρεντγκρέιβ.
Το 1942, μια ομάδα από Νορβηγούς και Άγγλους κομάντο επιχειρεί να ανατινάξει ένα σχεδόν απόρθητο εργοστάσιο όπου παρασκευάζεται βαρύ ύδωρ από Γερμανούς επιστήμονες.
Κλασική ταινία ηρωικών κατορθωμάτων στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο με θαυμάσιες σκηνές δράσης μέσα στο χιονισμένο τοπίο, από έναν σκηνοθέτη που νιώθει πιο άνετα όταν εξερευνά το φυσικό τοπίο και τη σχέση του με τον άνθρωπο.
MEGA 23.10
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 91′
APRIL FOOL’S DAY. Αμερικανική ταινία των Μίτσελ Αλτιέρι και Φιλ Φλόρες, με τους Τέιλορ Κόουλ, Τζος Χέντερσον, Σκάουτ Τέιλορ-Κόμπτον.
Οι δύο σκηνοθέτες, γνωστοί με το παρατσούκλι «The Butcher Boys», μας κάνουν μια πρωταπριλιάτικη φάρσα με αυτό το ριμέικ της ταινίας τρόμου που ξεκίνησε το 1986 τη μόδα των νεανικών μακελεμάτων εκδίκησης. Εδώ, μια παρέα αντιπαθητικών εμφανίσιμων νεαρών που ευθύνεται για το θάνατο μιας κοπέλας σε ένα πάρτι, εξολοθρεύεται ένα χρόνο μετά από έναν μανιακό δολοφόνο.
Όλα είναι τόσο προβλέψιμα, αδιάφορα και κακότεχνα (κυρίως οι χαρές μιας ταινίας του είδους, δηλαδή το gore και το γυμνό), ώστε ακόμα και η ανατροπή του πρωτότυπου ανατρεπτικού φινάλε δεν σου αλλάζει την εντύπωση ότι κάποιος σου έκανε ανόητη πλάκα.
MEGA 01.15
Τρόμου, 2007 (Έγχρ.), 91′
PUMPKINHEAD 3: ASHES TO ASHES. Αμερικανο-αγγλο-ρουμανική τηλεταινία του Τζέικ Γουέστ, με τους Νταγκ Μπράντλεϊ, Λανς Χένρικσεν, Λίζα ΜακΆλιστερ.
Αφού παρατηρήσω ότι σήμερα στο κανάλι έχουν trash gore διάθεση (γιατί άραγε;), να προχωρήσω στην ταινία, που είναι άλλη μια απόδειξη για το πόσο άδικα έχει ξοδέψει το ταλέντο του ο Λανς Χένρικσεν, τον οποίο οι περισσότεροι (προτιμάμε να) τον θυμόμαστε από τo τηλεοπτικό «Millennium». Για όσους δεν έχουν δει τις δύο προηγούμενες ταινίες, ο Pumpkinhead είναι ένα μυθικό τέρας που ζωντανεύει για τρίτη φορά ώστε να σκοτώσει όποιον ευθύνεται για το παράνομο εμπόριο οργάνων σε μια μικρή πόλη.
Για όσους θεωρούν cult την πρωτότυπη ταινία, εδώ θα βρουν περισσότερες αναφορές σε εκείνη, αλλά τίποτα ιδιαίτερο που να δικαιολογεί άλλη μια αναγέννηση του Κολοκυθοκέφαλου.
STAR 01.45
Θρίλερ, 1996 (Έγχρ.), 118′
EXTREME MEASURES. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Άπτεντ, με τους Χιου Γκραντ, Τζιν Χάκμαν, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ.
Δυο γυμνοί άνδρες δραπετεύουν από ένα μέρος που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε άσυλο και φυλακή και τρέχουν έντρομοι στους νυχτερινούς δρόμους της Νέας Υόρκης. Λίγο αργότερα ο ένας από αυτούς πεθαίνει στα χέρια ενός νεαρού γιατρού. Ο γιατρός αυτός είναι ο Χιου Γκραντ και, στην πρώτη κινηματογραφική παραγωγή της τότε συντρόφου του Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, ξεκινά μια έρευνα που τον οδηγεί στην κλινική ενός επιφανή νευροχειρούργου, ο οποίος χρησιμοποιεί άστεγους ως πειραματόζωα για τις έρευνές του.
Αν αποκαλύπτουμε τη βασική αυτή σεναριακή λεπτομέρεια είναι γιατί το ίδιο κάνει και η ταινία από την αρχή. Ο θεατής γνωρίζει πάντα περισσότερα από τον κεντρικό ήρωα και αγωνιά όχι για το τι θα ανακαλύψει, αλλά πώς θα ξεφύγει από τις παγίδες. Αυτή η κλασική χιτσκοκική αντίληψη του σασπένς, δεν υπηρετείται σκηνοθετικά, ενώ προσωπικά μου είναι δύσκολο να βλέπω τον Χιου Γκραντ ως γιατρό παγιδευμένο σε δεοντολογικά διλήμματα.
novacinema1-HD 22.00
Φαντασίας, 2010 (Έγχρ.), 110′
THE TEMPEST. Αμερικανική ταινία της Τζούλι Τέιμορ, με τους Έλεν Μίρεν, Ντζίμον Χούνσου, Φελίσιτι Τζόουνς.
Την είδαμε από τον Γκρίναγουεϊ, την είδαμε κι από τον Τζάρμαν αυτή την κωμωδία φαντασίας όπου ο Δούκας του Μιλάνου Πρόσπερο εξορίζεται σε ένα απομονωμένο νησί, εκπαιδεύεται στη μαγεία και με την πρώτη ευκαιρία εκδικείται αυτούς που τον εκθρόνισαν. Στην ταινία της Τέιμορ, ο Πρόσπερο γίνεται γυναίκα, αλλά αυτή είναι η μικρότερη επέμβαση σε μια μεταφορά που βασικά δυσκολεύεται να χειριστεί και να αποδώσει το πνεύμα του σαιξπηρικού λόγου.
Υπόσχεται πολλά βέβαια αρχικά η επιλογή της Έλεν Μίρεν να υποδυθεί την Πρόσπερα, ενώ αξιοπερίεργη είναι η παρουσία του κωμικού Ράσελ Μπραντ. Ταλέντο υποκριτικό υπάρχει παντού άφθονο, όμως η Τέιμορ, απορροφημένη στο σκηνοθετικό της στιλιζάρισμα, σαν να το αφήνει να δουλέψει από μόνο του. Ίσως γι’ αυτό να πέρασε απαρατήρητη από τα βραβεία η Έλεν Μίρεν…
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 118′
Αμερικανική ταινία του Τζον Φαβρό, με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Χάρισον Φορντ, Ολίβια Γουάιλντ.
Το έξυπνο τρικ της ταινίας είναι πως συνδυάζει δύο φαινομενικά αταίριαστα κινηματογραφικά είδη. Το γουέστερν και την επιστημονική φαντασία. Έτσι, στο Νέο Μεξικό του 1875 οι κάτοικοι μιας πόλης που διαφεντεύεται από τον σκληροτράχηλο συνταγματάρχη Ντόλαρχαϊντ κι ένας μυστηριώδης ξένος με απώλεια μνήμης καλούνται να αντιμετωπίσουν μια εξωγήινη εισβολή.
Το project έχει χιούμορ, κάποιες καλοσχεδιασμένες σκηνές δράσης κι έναν πειστικό Ντάνιελ Κρεγκ ως τσαμπουκαλεμένο πιστολέρο με τραυματικό παρελθόν, από κει και πέρα όμως πέντε σεναριογράφοι και άλλες τόσες σινε-διάνοιες πίσω από την κάμερα (Στίβεν Σπίλμπεργκ και Ρον Χάουαρντ στην παραγωγή) δεν μπόρεσαν να σκεφτούν τίποτα έξω από τα εύκολα κλισέ και τα χιλιο-χρησιμοποιημένα χολιγουντιανά μοτίβα ενός προβλέψιμου action fantasy.
athinorama.gr