Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Κυριακή, 22 Ιουλίου
- Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ 2 αστεράκια 21.00 STAR
- Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ 3 αστεράκια 21.00 ΑΝΤ1
- ΦΙΛΕΝΑΔΕΣ 2½ αστεράκια 22.00 novacinema1-HD
- ΚΙΝΓΚ ΚΟΝΓΚ 4 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- MAD CITY 3 αστεράκια 23.30 STAR
STAR 13.45
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 85′
FREE WILLY 2: THE ADVENTURE HOME. Αμερικανική ταινία του Ντουάιτ Λιτλ, με τους Τζέισον Τζέιμς Ρίχτερ, Μάικλ Μάντσεν, Φράνσις Κάπρα.
Ο Τζέσι πληροφορείται ότι η μητέρα του πέθανε αφήνοντάς του έναν ετεροθαλή αδερφό. Τώρα πρέπει να μάθει να συμβιώνει μ’ ένα αγόρι που δεν το αισθάνεται καθόλου ως συγγενικό του πρόσωπο. Σύντομα, τα δυο παιδιά θα τα ενώσει μια κοινή περιπέτεια, καθώς μια τεράστια πετρελαιοκηλίδα έχει μολύνει τον όρμο όπου βρίσκεται ο Γουίλι, η φιλική όρκα, με την οικογένειά του.
Αν και τα μοτίβα της πρωτότυπης ταινίας επαναλαμβάνονται, πολλοί δεν θα αντισταθούν στην οικολογική ευαισθησία.
STAR 21.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 126′
OCEAN’S TWELVE. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπραντ Πιτ, Τζούλια Ρόμπερτς.
Ο Όσιαν ξανασυγκεντρώνει τη συμμορία του για μια σειρά διαρρήξεων στην Ευρώπη, ώστε να ξεχρεώσει τον Μπένεντικτ, τον οποίο λήστεψε στην προηγούμενη ταινία, αλλά και να κερδίσει το στοίχημα με έναν εκκεντρικό Γάλλο διαρρήκτη για το ποιος είναι ο καλύτερος ληστής του κόσμου.
Κάπως διαφορετική από το προηγούμενο ριμέικ, τούτη η συνέχεια των περιπετειών της παλιο-ομάδας του Όσιαν είναι περισσότερο μια αυτοπαρωδία παρά μια αστυνομική περιπέτεια με σασπένς. Υπάρχουν συνεχείς ανατροπές, ενώ δεν διακρίνεις πλέον πρωταγωνιστές, αφού όλοι βάζουν το χεράκι τους. Διασκεδάζεις αφάνταστα μ’ αυτή την καλοκουρδισμένη ψυχαγωγική μηχανή, όμως η απουσία σασπένς από την ίντριγκα σαμποτάρει τη λογική μιας caper movie, όπως ήταν η «Συμμορία των 11».
ΑΝΤ1 21.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 130′
COLLATERAL. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μαν, με τους Τομ Κρουζ, Τζέιμι Φοξ, Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ.
Ο Μαξ, ένας φιλήσυχος ταξιτζής στο Λος Άντζελες, ζει μια εφιαλτική βραδιά όταν ο καλοντυμένος πελάτης του Βίνσεντ αποδεικνύεται επαγγελματίας δολοφόνος, με αποστολή να ξεπαστρέψει πέντε άτομα στη σειρά.
Η νυχτερινή βάρδια του Μαξ μετεξελίσσεται σε μια κούρσα ενάντια στο χρόνο, μια και το τέλος της διαδρομής είναι προκαθορισμένο: ο δολοφόνος του πίσω καθίσματος με το αγγελικό πρόσωπο, που μοιάζει να έχει βγει από κάποια ταινία του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, παρά τις διακυμάνσεις της παρανοϊκής προσωπικότητάς του που ενίοτε τον φέρνουν «ανθρώπινα» κοντά στον οδηγό του ταξί, είναι αποφασισμένος να τον σκοτώσει όταν θα του είναι άχρηστος. Ο Μαξ κάνει διάφορες απόπειρες για να ξεφύγει, ουσιαστικά, όμως, γίνεται «συνένοχος» του άλλου, σχεδόν σαγηνεμένος από το Κακό που εκπροσωπεί κι εδώ βρίσκεται το βασικότερο ενδιαφέρον της ταινίας. Ο τρίτος και ισάξιος πάντως πρωταγωνιστής είναι η πόλη του Λος Άντζελες.
ΕΤ1 22.00
Περιπέτεια, 2002 (Έγχρ.), 91′
BALLISTIC: ECKS VS SEVER. Αμερικανική ταινία του Κάος, με τους Αντόνιο Μπαντέρας, Λούσι Λιου, Ταλίζα Σότο.
Μια μυστική πράκτορας, εκπαιδευμένη να αποτελεί το τέλειο φονικό όπλο, στρέφεται εναντίον του διεφθαρμένου αφεντικού της απάγοντας το παιδί του. Στα ίχνη της βρίσκεται ένας πρώην πράκτορας του FBI, που έχει κι εκείνος λογαριασμούς με την υπηρεσία της.
Σενάριο της ντροπής, σε μια περιπέτεια με πολλές εκρήξεις κι εφέ-πυροτεχνήματα. Πίσω από το ψευδώνυμο «Κάος» κρύβεται ένας από τους πιο εμπορικούς σκηνοθέτες της Ταϊλάνδης, ο οποίος δεν μπορεί να δώσει την απαραίτητη ενέργεια σε μια ταινία που την είχε ανάγκη για να καλύψει την προβλεψιμότητά της.
ΕΤ3 23.00
Περιπέτεια, 1933 (Α/Μ), 100′
KING KONG. Αμερικανική ταινία των Έρνεστ Σέντσακ και Μέριαν Κούπερ, με τους Φέι Ρέι, Ρόμπερτ Άρμστρονγκ, Μπρους Κάμποτ.
Ένα κινηματογραφικό συνεργείο πηγαίνει σε ένα μυστηριώδες νησί για να γυρίσει μια ταινία, αλλά εκεί κατοικεί ένας τεράστιος γορίλας που παίρνει όμηρο την πρωταγωνίστρια.
Η πρώτη και κλασική ταινία που όρισε τους κανόνες για το συγκεκριμένο είδος. Ακόμα κάνει εντύπωση πώς τα ειδικά εφέ της εποχής ζωντανεύουν ένα τέρας!
STAR 23.30
Δραματική, 1997 (Έγχρ.), 115′
Αμερικανική ταινία του Κώστα Γαβρά, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Τζον Τραβόλτα, Μία Κίρσνερ.
Ένας τηλεοπτικός ρεπόρτερ κερδίζει την εμπιστοσύνη ενός απολυμένου φύλακα, ο οποίος στην απόγνωσή του κρατάει ομήρους τους επισκέπτες ενός μουσείου.
Ο Γαβράς επιχειρεί μια σύνθεση του σεναρίου των ταινιών «Σκυλίσια Μέρα» του Σίντνεϊ Λιούμετ και «Το Τελευταίο Ατού» του Γουάιλντερ. Υιοθετεί τον πεσιμισμό, όχι όμως και τον κυνισμό τους, γιατί ο ίδιος είναι βαθιά ανθρωπιστής. Θαυμάζουμε το ήθος αυτού του σκηνοθέτη ή ακόμα και το πείσμα του να λέει πράγματα που ενοχλούν – έστω κι αν το κάνει με παλιομοδίτικο τρόπο.
ALPHA 00.30
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 92′
WOMEN IN TROUBLE. Αμερικανική ταινία του Σεμπάσταν Γκουτιέρεζ, με τις Κάρλα Γκουτζίνο, Κόνι Μπρίτον, Μάρλι Σέλτον.
Πόρνες, ψυχοθεραπεύτριες και στελέχη επιχειρήσεων, όλες γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης.
Η κλασική κωμωδία του Αλμοδοβάρ κοπιάρεται ξεδιάντροπα ως μια ένδειξη έμπνευσης σε ελεύθερη πτώση.
ΝΕΤ 00.30
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 120′
Αμερικανική ταινία του Μπρους Έβανς, με τους Κέβιν Κόστνερ, Ντέμι Μουρ, Γουίλιαμ Χαρτ.
Η τελειότητα στην εκτέλεση του εγκλήματος πίσω από μια αψεγάδιαστη κοινωνική εικόνα και η αρρωστημένη εμμονοληπτική εξάρτηση από την ηδονή του φόνου είναι θεματικές οι οποίες, εκ πρώτης όψεως, δεν θα φανταζόμασταν ότι ταιριάζουν στο προφίλ του Κέβιν Κόστνερ στη μετά το «Χορεύοντας με τους Λύκους» εποχή. Ίσως, ακριβώς λόγω αυτής της αναπάντεχης επανεμφάνισης του χολιγουντιανού σταρ σε ρόλο ευυπόληπτου πολίτη, αλλά στην πραγματικότητα κατά συρροήν δολοφόνου, το θρίλερ του Έβανς να ξεγελάσει κάποιους αρχικά.
Η καθόλου πρωτότυπη ιδέα ενός μόνιμα παρόντος «κακού» alter ego (Γουίλιαμ Χαρτ), το οποίο σπρώχνει τον ήρωα στο έγκλημα, αποδεικνύεται κουραστική και μονότονη πολύ σύντομα. Η παράλληλη ιστορία της ντετέκτιβ (Ντέμι Μουρ), η οποία έχει αναλάβει να διαλευκάνει τα εγκλήματα, αλλά ταυτόχρονα ζει το προσωπικό της δράμα εξαιτίας του διαζυγίου της (σε μεταμοντέρνα εκδοχή τού «Αστυνομικίνες της Νέας Υόρκης»), αποπροσανατολίζει διαρκώς την κατεύθυνση της μυθοπλασίας, ενώ εξίσου τραβηγμένος είναι και ο ρόλος που καλείται να παίξει η κόρη του κεντρικού ήρωα. Εν ολίγοις, πολλή φασαρία για ένα σχιζοειδή ήρωα, ο οποίος επικαλείται και τα θεία για να λυτρωθεί από το κακό και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι.
STAR 02.00
Τρόμου, 2006 (Έγχρ.), 102′
THE GRUDGE 2. Αμερικανο-ιαπωνική ταινία του Τακάσι Σιμίζου, με τους Άμπερ Τάμπλιν, Έντισον Τσεν, Σάρα Μισέλ Γκέλαρ.
Η Όμπρεϊ φτάνει στο Τόκιο όπου η αδελφή της Κάρεν νοσηλεύεται στο νοσοκομείο και κρίνεται ύποπτη για την πυρκαγιά στο «καταραμένο» σπίτι. Η Κάρεν πεθαίνει, και η Όμπρεϊ προσπαθεί να λύσει το μυστήριο του σπιτιού που επηρεάζει δραματικά τρία άλλα κορίτσια, αλλά περιέργως και μια οικογένεια στο Σικάγο!
Συνέχεια του αμερικανικού ριμέικ της «Κατάρας» με ανερμάτισες σεναριακά και αποσπασματικές στιγμές «γιαπωνέζικου» τρόμου.
ALPHA 02.15
Κοινωνική, 2005 (Έγχρ.), 95′
Αμερικανική ταινία του Σκοτ Κόφι, με τους Ναόμι Γουότς, Τζένιφερ Σάιμ, Μαρκ Πελεγκρίνο.
Μια νεαρή Αυστραλή ηθοποιός προσπαθεί με κάθε μέσο να κερδίσει μια θέση στη χολιγουντιανή βιομηχανία.
Αν η «Οδός Μαλχόλαντ» ήταν κωμωδία, θα είχε την ίδια πρωταγωνίστρια και θα ήταν αυτή εδώ η ταινία! Η Ναόμι Γουότς εκτίθεται κι εκθέτει, σώζοντας με την αριβιστική υστερία που προσδίδει στο ρόλο μια ταινία η οποία μοιάζει με πείραμα.
STAR 04.15
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 80′
Αγγλική ταινία του Νταν Ριντ, με τους Τζίλιαν Άντερσον, Ντάνι Ντάιερ, Άνταμ Ρέινερ.
Ένα ζευγάρι, εκείνη στέλεχος επιχείρησης κι εκείνος ένας νεότερός της τεχνικός (καθώς έχει σημασία στην εξέλιξη και η διαφορά κοινωνικής τάξης), δέχονται επίθεση μετά από ένα πάρτι από τρεις άνδρες που βιάζουν τη γυναίκα και τραυματίζουν σοβαρά τον άνδρα. Λίγο καιρό αργότερα, η γυναίκα αναγνωρίζει τον έναν από τους δράστες και αποφασίζει μαζί με το φίλο της να πάρουν εκδίκηση, αλλά καθώς προχωρούν το σχέδιό τους, οι αντιδράσεις τους αρχίζουν να διαφοροποιούνται.
Θα ήθελε να πει πολλά για την αυτοδικία αυτό το θριλεράκι, αλλά τελικά δεν λέει τίποτα και όσα καταφέρνει να ψελίσσει είναι μάλλον επικίνδυνα ιδεολογικά και δίνονται μέσα από πρόχειρο κινηματογραφικό τρόπο. Σίγουρα άξιζε κάτι καλύτερο στην Τζίλιαν Άντερσον, της οποίας η πιο ενδιαφέρουσα δουλειά μετά από το «X-Files» ήταν η τηλεοπτική σειρά «Bleak House».
novacinema1-HD 22.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 125′
BRIDESMAIDS. Αμερικανική ταινία του Πολ Φιγκ, με τις Κρίστεν Γουίγκ, Μάγια Ρούντολφ, Ρόουζ Μπερν.
Πέρα από την ευκταία σύσφιγξη σχέσεων τηλεοπτικής και κινηματογραφικής κωμωδίας, στην οποία συνδράμει η ακατάλληλη για ανηλίκους κωμωδία του Φιγκ, οι «Φιλενάδες» δίνουν το χρίσμα της νέας βασίλισσας του αμερικανικού χιούμορ στην Κρίστεν Γουίγκ – μια εξελιγμένη βερσιόν της Τίνα Φέι. Το στόρι της ταινίας αναφέρεται σε έναν αυθεντικά κιτς made in USA γάμο, δηλαδή την εκπλήρωση του πριγκιπικού ονείρου κάθε ευκατάστατης w.a.s.p. δεσποινίδος.
Μιλώντας συχνά με τη γλώσσα της αλήθειας, ψελλίζοντας λόγια σκληρά με το πιο ευδιάθετο περιτύλιγμα και σατιρίζοντας ευφυώς τη σκληρότητα με την οποία η κοινωνία απαιτεί από τη γυναίκα να είναι ταυτόχρονα ερωμένη, επαγγελματικά επιτυχημένη και μητέρα, οι «Φιλενάδες» δεν καταφέρνουν, δυστυχώς, να υπερασπιστούν μέχρι τέλους τη θαρραλέα αντισυμβατική τους στάση. Όσο το φιλμ προσπαθεί να προσεγγίσει την αντρικής φύσεως καφρίλα του «Hangover» τόσο δείχνει αποπροσανατολισμένο και ασυνεχές, ενώ όταν προς το τέλος αρχίζουν οι αλά κομεντί γλύκες, η ερμηνευτική δυναμική της Γουίγκ φρενάρει απότομα και η ατάκα «αχ, αυτά τα πράγματα γίνονται μόνο στις ταινίες» συνοδεύει αναπόφευκτα τους τίτλους τέλους.
athinorama.gr
Κυριακή, 22 Ιουλίου
- Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ 2 αστεράκια 21.00 STAR
- Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ 3 αστεράκια 21.00 ΑΝΤ1
- ΦΙΛΕΝΑΔΕΣ 2½ αστεράκια 22.00 novacinema1-HD
- ΚΙΝΓΚ ΚΟΝΓΚ 4 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- MAD CITY 3 αστεράκια 23.30 STAR
STAR 13.45
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 85′
FREE WILLY 2: THE ADVENTURE HOME. Αμερικανική ταινία του Ντουάιτ Λιτλ, με τους Τζέισον Τζέιμς Ρίχτερ, Μάικλ Μάντσεν, Φράνσις Κάπρα.
Ο Τζέσι πληροφορείται ότι η μητέρα του πέθανε αφήνοντάς του έναν ετεροθαλή αδερφό. Τώρα πρέπει να μάθει να συμβιώνει μ’ ένα αγόρι που δεν το αισθάνεται καθόλου ως συγγενικό του πρόσωπο. Σύντομα, τα δυο παιδιά θα τα ενώσει μια κοινή περιπέτεια, καθώς μια τεράστια πετρελαιοκηλίδα έχει μολύνει τον όρμο όπου βρίσκεται ο Γουίλι, η φιλική όρκα, με την οικογένειά του.
Αν και τα μοτίβα της πρωτότυπης ταινίας επαναλαμβάνονται, πολλοί δεν θα αντισταθούν στην οικολογική ευαισθησία.
STAR 21.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 126′
OCEAN’S TWELVE. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπραντ Πιτ, Τζούλια Ρόμπερτς.
Ο Όσιαν ξανασυγκεντρώνει τη συμμορία του για μια σειρά διαρρήξεων στην Ευρώπη, ώστε να ξεχρεώσει τον Μπένεντικτ, τον οποίο λήστεψε στην προηγούμενη ταινία, αλλά και να κερδίσει το στοίχημα με έναν εκκεντρικό Γάλλο διαρρήκτη για το ποιος είναι ο καλύτερος ληστής του κόσμου.
Κάπως διαφορετική από το προηγούμενο ριμέικ, τούτη η συνέχεια των περιπετειών της παλιο-ομάδας του Όσιαν είναι περισσότερο μια αυτοπαρωδία παρά μια αστυνομική περιπέτεια με σασπένς. Υπάρχουν συνεχείς ανατροπές, ενώ δεν διακρίνεις πλέον πρωταγωνιστές, αφού όλοι βάζουν το χεράκι τους. Διασκεδάζεις αφάνταστα μ’ αυτή την καλοκουρδισμένη ψυχαγωγική μηχανή, όμως η απουσία σασπένς από την ίντριγκα σαμποτάρει τη λογική μιας caper movie, όπως ήταν η «Συμμορία των 11».
ΑΝΤ1 21.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 130′
COLLATERAL. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μαν, με τους Τομ Κρουζ, Τζέιμι Φοξ, Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ.
Ο Μαξ, ένας φιλήσυχος ταξιτζής στο Λος Άντζελες, ζει μια εφιαλτική βραδιά όταν ο καλοντυμένος πελάτης του Βίνσεντ αποδεικνύεται επαγγελματίας δολοφόνος, με αποστολή να ξεπαστρέψει πέντε άτομα στη σειρά.
Η νυχτερινή βάρδια του Μαξ μετεξελίσσεται σε μια κούρσα ενάντια στο χρόνο, μια και το τέλος της διαδρομής είναι προκαθορισμένο: ο δολοφόνος του πίσω καθίσματος με το αγγελικό πρόσωπο, που μοιάζει να έχει βγει από κάποια ταινία του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, παρά τις διακυμάνσεις της παρανοϊκής προσωπικότητάς του που ενίοτε τον φέρνουν «ανθρώπινα» κοντά στον οδηγό του ταξί, είναι αποφασισμένος να τον σκοτώσει όταν θα του είναι άχρηστος. Ο Μαξ κάνει διάφορες απόπειρες για να ξεφύγει, ουσιαστικά, όμως, γίνεται «συνένοχος» του άλλου, σχεδόν σαγηνεμένος από το Κακό που εκπροσωπεί κι εδώ βρίσκεται το βασικότερο ενδιαφέρον της ταινίας. Ο τρίτος και ισάξιος πάντως πρωταγωνιστής είναι η πόλη του Λος Άντζελες.
ΕΤ1 22.00
Περιπέτεια, 2002 (Έγχρ.), 91′
BALLISTIC: ECKS VS SEVER. Αμερικανική ταινία του Κάος, με τους Αντόνιο Μπαντέρας, Λούσι Λιου, Ταλίζα Σότο.
Μια μυστική πράκτορας, εκπαιδευμένη να αποτελεί το τέλειο φονικό όπλο, στρέφεται εναντίον του διεφθαρμένου αφεντικού της απάγοντας το παιδί του. Στα ίχνη της βρίσκεται ένας πρώην πράκτορας του FBI, που έχει κι εκείνος λογαριασμούς με την υπηρεσία της.
Σενάριο της ντροπής, σε μια περιπέτεια με πολλές εκρήξεις κι εφέ-πυροτεχνήματα. Πίσω από το ψευδώνυμο «Κάος» κρύβεται ένας από τους πιο εμπορικούς σκηνοθέτες της Ταϊλάνδης, ο οποίος δεν μπορεί να δώσει την απαραίτητη ενέργεια σε μια ταινία που την είχε ανάγκη για να καλύψει την προβλεψιμότητά της.
ΕΤ3 23.00
Περιπέτεια, 1933 (Α/Μ), 100′
KING KONG. Αμερικανική ταινία των Έρνεστ Σέντσακ και Μέριαν Κούπερ, με τους Φέι Ρέι, Ρόμπερτ Άρμστρονγκ, Μπρους Κάμποτ.
Ένα κινηματογραφικό συνεργείο πηγαίνει σε ένα μυστηριώδες νησί για να γυρίσει μια ταινία, αλλά εκεί κατοικεί ένας τεράστιος γορίλας που παίρνει όμηρο την πρωταγωνίστρια.
Η πρώτη και κλασική ταινία που όρισε τους κανόνες για το συγκεκριμένο είδος. Ακόμα κάνει εντύπωση πώς τα ειδικά εφέ της εποχής ζωντανεύουν ένα τέρας!
STAR 23.30
Δραματική, 1997 (Έγχρ.), 115′
Αμερικανική ταινία του Κώστα Γαβρά, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Τζον Τραβόλτα, Μία Κίρσνερ.
Ένας τηλεοπτικός ρεπόρτερ κερδίζει την εμπιστοσύνη ενός απολυμένου φύλακα, ο οποίος στην απόγνωσή του κρατάει ομήρους τους επισκέπτες ενός μουσείου.
Ο Γαβράς επιχειρεί μια σύνθεση του σεναρίου των ταινιών «Σκυλίσια Μέρα» του Σίντνεϊ Λιούμετ και «Το Τελευταίο Ατού» του Γουάιλντερ. Υιοθετεί τον πεσιμισμό, όχι όμως και τον κυνισμό τους, γιατί ο ίδιος είναι βαθιά ανθρωπιστής. Θαυμάζουμε το ήθος αυτού του σκηνοθέτη ή ακόμα και το πείσμα του να λέει πράγματα που ενοχλούν – έστω κι αν το κάνει με παλιομοδίτικο τρόπο.
ALPHA 00.30
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 92′
WOMEN IN TROUBLE. Αμερικανική ταινία του Σεμπάσταν Γκουτιέρεζ, με τις Κάρλα Γκουτζίνο, Κόνι Μπρίτον, Μάρλι Σέλτον.
Πόρνες, ψυχοθεραπεύτριες και στελέχη επιχειρήσεων, όλες γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης.
Η κλασική κωμωδία του Αλμοδοβάρ κοπιάρεται ξεδιάντροπα ως μια ένδειξη έμπνευσης σε ελεύθερη πτώση.
ΝΕΤ 00.30
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 120′
Αμερικανική ταινία του Μπρους Έβανς, με τους Κέβιν Κόστνερ, Ντέμι Μουρ, Γουίλιαμ Χαρτ.
Η τελειότητα στην εκτέλεση του εγκλήματος πίσω από μια αψεγάδιαστη κοινωνική εικόνα και η αρρωστημένη εμμονοληπτική εξάρτηση από την ηδονή του φόνου είναι θεματικές οι οποίες, εκ πρώτης όψεως, δεν θα φανταζόμασταν ότι ταιριάζουν στο προφίλ του Κέβιν Κόστνερ στη μετά το «Χορεύοντας με τους Λύκους» εποχή. Ίσως, ακριβώς λόγω αυτής της αναπάντεχης επανεμφάνισης του χολιγουντιανού σταρ σε ρόλο ευυπόληπτου πολίτη, αλλά στην πραγματικότητα κατά συρροήν δολοφόνου, το θρίλερ του Έβανς να ξεγελάσει κάποιους αρχικά.
Η καθόλου πρωτότυπη ιδέα ενός μόνιμα παρόντος «κακού» alter ego (Γουίλιαμ Χαρτ), το οποίο σπρώχνει τον ήρωα στο έγκλημα, αποδεικνύεται κουραστική και μονότονη πολύ σύντομα. Η παράλληλη ιστορία της ντετέκτιβ (Ντέμι Μουρ), η οποία έχει αναλάβει να διαλευκάνει τα εγκλήματα, αλλά ταυτόχρονα ζει το προσωπικό της δράμα εξαιτίας του διαζυγίου της (σε μεταμοντέρνα εκδοχή τού «Αστυνομικίνες της Νέας Υόρκης»), αποπροσανατολίζει διαρκώς την κατεύθυνση της μυθοπλασίας, ενώ εξίσου τραβηγμένος είναι και ο ρόλος που καλείται να παίξει η κόρη του κεντρικού ήρωα. Εν ολίγοις, πολλή φασαρία για ένα σχιζοειδή ήρωα, ο οποίος επικαλείται και τα θεία για να λυτρωθεί από το κακό και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι.
STAR 02.00
Τρόμου, 2006 (Έγχρ.), 102′
THE GRUDGE 2. Αμερικανο-ιαπωνική ταινία του Τακάσι Σιμίζου, με τους Άμπερ Τάμπλιν, Έντισον Τσεν, Σάρα Μισέλ Γκέλαρ.
Η Όμπρεϊ φτάνει στο Τόκιο όπου η αδελφή της Κάρεν νοσηλεύεται στο νοσοκομείο και κρίνεται ύποπτη για την πυρκαγιά στο «καταραμένο» σπίτι. Η Κάρεν πεθαίνει, και η Όμπρεϊ προσπαθεί να λύσει το μυστήριο του σπιτιού που επηρεάζει δραματικά τρία άλλα κορίτσια, αλλά περιέργως και μια οικογένεια στο Σικάγο!
Συνέχεια του αμερικανικού ριμέικ της «Κατάρας» με ανερμάτισες σεναριακά και αποσπασματικές στιγμές «γιαπωνέζικου» τρόμου.
ALPHA 02.15
Κοινωνική, 2005 (Έγχρ.), 95′
Αμερικανική ταινία του Σκοτ Κόφι, με τους Ναόμι Γουότς, Τζένιφερ Σάιμ, Μαρκ Πελεγκρίνο.
Μια νεαρή Αυστραλή ηθοποιός προσπαθεί με κάθε μέσο να κερδίσει μια θέση στη χολιγουντιανή βιομηχανία.
Αν η «Οδός Μαλχόλαντ» ήταν κωμωδία, θα είχε την ίδια πρωταγωνίστρια και θα ήταν αυτή εδώ η ταινία! Η Ναόμι Γουότς εκτίθεται κι εκθέτει, σώζοντας με την αριβιστική υστερία που προσδίδει στο ρόλο μια ταινία η οποία μοιάζει με πείραμα.
STAR 04.15
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 80′
Αγγλική ταινία του Νταν Ριντ, με τους Τζίλιαν Άντερσον, Ντάνι Ντάιερ, Άνταμ Ρέινερ.
Ένα ζευγάρι, εκείνη στέλεχος επιχείρησης κι εκείνος ένας νεότερός της τεχνικός (καθώς έχει σημασία στην εξέλιξη και η διαφορά κοινωνικής τάξης), δέχονται επίθεση μετά από ένα πάρτι από τρεις άνδρες που βιάζουν τη γυναίκα και τραυματίζουν σοβαρά τον άνδρα. Λίγο καιρό αργότερα, η γυναίκα αναγνωρίζει τον έναν από τους δράστες και αποφασίζει μαζί με το φίλο της να πάρουν εκδίκηση, αλλά καθώς προχωρούν το σχέδιό τους, οι αντιδράσεις τους αρχίζουν να διαφοροποιούνται.
Θα ήθελε να πει πολλά για την αυτοδικία αυτό το θριλεράκι, αλλά τελικά δεν λέει τίποτα και όσα καταφέρνει να ψελίσσει είναι μάλλον επικίνδυνα ιδεολογικά και δίνονται μέσα από πρόχειρο κινηματογραφικό τρόπο. Σίγουρα άξιζε κάτι καλύτερο στην Τζίλιαν Άντερσον, της οποίας η πιο ενδιαφέρουσα δουλειά μετά από το «X-Files» ήταν η τηλεοπτική σειρά «Bleak House».
novacinema1-HD 22.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 125′
BRIDESMAIDS. Αμερικανική ταινία του Πολ Φιγκ, με τις Κρίστεν Γουίγκ, Μάγια Ρούντολφ, Ρόουζ Μπερν.
Πέρα από την ευκταία σύσφιγξη σχέσεων τηλεοπτικής και κινηματογραφικής κωμωδίας, στην οποία συνδράμει η ακατάλληλη για ανηλίκους κωμωδία του Φιγκ, οι «Φιλενάδες» δίνουν το χρίσμα της νέας βασίλισσας του αμερικανικού χιούμορ στην Κρίστεν Γουίγκ – μια εξελιγμένη βερσιόν της Τίνα Φέι. Το στόρι της ταινίας αναφέρεται σε έναν αυθεντικά κιτς made in USA γάμο, δηλαδή την εκπλήρωση του πριγκιπικού ονείρου κάθε ευκατάστατης w.a.s.p. δεσποινίδος.
Μιλώντας συχνά με τη γλώσσα της αλήθειας, ψελλίζοντας λόγια σκληρά με το πιο ευδιάθετο περιτύλιγμα και σατιρίζοντας ευφυώς τη σκληρότητα με την οποία η κοινωνία απαιτεί από τη γυναίκα να είναι ταυτόχρονα ερωμένη, επαγγελματικά επιτυχημένη και μητέρα, οι «Φιλενάδες» δεν καταφέρνουν, δυστυχώς, να υπερασπιστούν μέχρι τέλους τη θαρραλέα αντισυμβατική τους στάση. Όσο το φιλμ προσπαθεί να προσεγγίσει την αντρικής φύσεως καφρίλα του «Hangover» τόσο δείχνει αποπροσανατολισμένο και ασυνεχές, ενώ όταν προς το τέλος αρχίζουν οι αλά κομεντί γλύκες, η ερμηνευτική δυναμική της Γουίγκ φρενάρει απότομα και η ατάκα «αχ, αυτά τα πράγματα γίνονται μόνο στις ταινίες» συνοδεύει αναπόφευκτα τους τίτλους τέλους.
athinorama.gr