Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Πέμπτη, 26 Ιουλίου
- Ο ΜΑΥΡΟΣ ΓΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ 2 αστεράκια 22.30 novacinema4
- THE BLACK POWER MIXTAPE 1967-1975 3½ αστεράκια 23.00 NET
- ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΑΓΙΩΝ 2 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- SPARK 2½ αστεράκια 02.15 STAR
- ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ 2 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 104′
MAD MONEY. Αμερικανική ταινία της Κάλι Κούρι, με τις Νταϊάν Κίτον, Κουίν Λατίφα, Κέιτι Χολμς.
Ακόμα κι αν ξεχάσεις πως έχει υπογράψει το βραβευμένο με Όσκαρ σενάριο του «Θέλμα και Λουίζ», από την Κάλι Κούρι περιμένεις κάτι παραπάνω από μια χαζοκωμωδία της σειράς. Κι όμως το «Εύκολο Χρήμα» είναι πιο ρουτινιάρικο κι από την προηγούμενη σκηνοθετική της δουλειά, τις «Εξομολογήσεις Γυναικών» του 2002 (Σάντρα Μπούλοκ, Άσλεϊ Τζαντ). Ριμέικ της βρετανικής τηλεταινίας «Hot Money», ενώνει τρεις εργαζόμενες σε τράπεζα –η Νταϊάν Κίτον δουλεύει ως καθαρίστρια!–, οι οποίες αποφασίζουν να κλέψουν τα χρησιμοποιημένα χαρτονομίσματα που προορίζονται για καταστροφή. Το κόλπο πετυχαίνει κι εκείνες συνεχίζουν μέχρι που, αναπόφευκτα, θα προκαλέσουν την τύχη τους αλλά και τα δικά μας νεύρα.
Κλισέ παρεξηγήσεις, εξωφρενικές συμπτώσεις, χιλιοειπωμένες ατάκες και χιλιοϊδωμένα αστεία, σε μια άνευρη και νερόβραστη δήθεν «σάτιρα» του αμερικάνικου ονείρου. Επιπλέον, μια εντελώς χαζοχαρούμενη αισιοδοξία απέναντι σε κάθε αναποδιά, καθώς η τριμελής, κι αργότερα εξαμελής, συμμορία ξεχειλίζει από καλοσύνη, αλτρουισμό και κάθε λογής αγαθά αισθήματα. Έχει κι η χολιγουντιανή αποβλάκωση τα όριά της. Ή μήπως όχι…
NET 23.00
Ντοκιμαντέρ, 2011 (Α/Μ & Έγχρ.), 97′
Σουηδική ταινία του Γκόραν Όλσον.
Το ότι η σουηδική τηλεόραση διαθέτει περισσότερο αρχειακό υλικό που αφορά στο κόμμα των Μαύρων Πανθήρων, της πιο δυναμικής έκφρασης του αγώνα των Αφροαμερικανών για τα δικαιώματά τους στα τέλη της δεκαετίας του ’60, απ’ ότι ολόκληρη η Αμερική εκπλήσσει μόνον τους αφελείς. Η σκοτεινή εκδοχή του παραμυθιού δεν ήταν ποτέ αγαπητή στα κυρίαρχα media κι έτσι όταν ο Σουηδός σκηνοθέτης Γκόραν Όλσον άρχισε την έρευνα, βρέθηκε μπροστά σε έναν ανέγγιχτο θησαυρό.
Με ένα εξαιρετικά λειτουργικό, ρέον μοντάζ (βραβείο στο Φεστιβάλ του Σάντανς), συνέρραψε συνεντεύξεις, τηλεοπτικά πλάνα και ανταποκρίσεις της εποχής με σημερινό σχολιασμό διακεκριμένων προσωπικοτήτων της μαύρης κοινότητας (όπως η Έρικα Μπαντού, ο Χάρι Μπελαφόντε και πολλοί ακτιβιστές της εποχής), τους οποίους ποτέ δεν βλέπουμε μπροστά στην κάμερα, κατασκευάζοντας ένα οπτικό mixtape που μας ταξιδεύει σε ένα γνωστό-άγνωστο εκεί και τότε. Κοινωνική ανάλυση εις βάθος, γενναίες απόψεις, αντικειμενικό μάτι και διαλεκτική σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν, σε ένα σπουδαίο ντοκιμαντέρ με πολιτική και κινηματογραφική άποψη. Προβάλλεται η συντομευμένη τηλεοπτική εκδοχή.
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 100′
A GUIDE TO RECOGNIZING YOUR SAINTS. Αμερικανική ταινία του Ντίτο Μοντιέλ, με τους Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Τσαζ Παλμιντέρι, Σάια ΛαΜπεφ.
Ένας συγγραφέας αναπολεί μέσω του αυτοβιογραφικού του βιβλίου τις φιλίες της εφηβείας και τη βία του δρόμου στην Αστόρια της Νέας Υόρκης στα μέσα του ’80.
Ένα βιβλίο-κάθαρση που συνέγραψε ο ίδιος για τους ανθρώπους που διαμόρφωσαν τόσο το χαρακτήρα του όσο και τις καθοριστικές επιλογές της εφηβείας, έδωσε την πρώτη ύλη στον Μοντιέλ (συγγραφέας, πρώην πυγμάχος, μοντέλο και μουσικός) για το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Οι επιρροές από τους «Κακόφημους Δρόμους» του Σκορσέζε και το «Κάνε το Σωστό» του Σπάικ Λι είναι εμφανείς, χωρίς όμως η ταινία του να διαθέτει ανάλογη οξυδέρκεια στην προσέγγιση του ιδεολογικού και κοινωνιολογικού πλαισίου της εποχής. Ο Μοντιέλ παρακολουθεί ασφυκτικά τους ήρωές του και αγνοεί ό,τι τους περιβάλλει. Ειδικά η βία αντιμετωπίζεται με μια αυτοαναφορικότητα, χωρίς να συνδέεται με τις ρίζες της γειτονιάς. Αναξιοποίητο είναι επίσης δραματουργικά το όνειρο του Ντίτο να γίνει μουσικός. Πέρα όμως από τις αδυναμίες, υπάρχει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σκηνοθετική κατεύθυνση προς τη μη γραμμική χρονικά αφήγηση – η ζωή του Ντίτο στα ’80s τέμνεται διαρκώς με το σήμερα, όπου ως συγγραφέας πλέον επιστρέφει στην Αστόρια ύστερα από δεκαπέντε χρόνια απουσίας. Υπάρχουν σκηνές κινηματογραφημένες έτσι ώστε να επικαλούνται την επιλεκτικότητα της μνήμης, όπου δεν χρειάζεται να φανούν όλα παρά μονάχα ο αντίκτυπος ενός γεγονότος. Πολύ καλές οι ερμηνείες των Σία ΛαΜπεφ και Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ στους ρόλους του μπερδεμένου έφηβου και μετανενοημένου ενήλικου Ντίτο, αντίστοιχα.
STAR 02.15
Δραματική, 1998 (Έγχρ.), 103′
Αμερικανική ταινία του Γκάρετ Γουίλιαμς, με τους Τέρενς Χάουαρντ, Νικόλ Άρι Πάρκερ, Μπρένταν Σέξτον III.
Όταν το αυτοκίνητό τους παθαίνει βλάβη, ένα ζευγάρι Αφροαμερικανών αποκλείονται σε μια επαρχιακή πόλη όπου κατοικούν λευκοί της χαμηλότερης κοινωνικής τάξης.
Γυρισμένο μέσα σε 22 μέρες, αυτό το δραματικό road movie εξελίσσεται σε ένα κοινωνικό θρίλερ για το ρατσισμό και τις ενδογενείς διαφορές της Αμερικής.
novacinema1-HD 22.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 106′
TRUST. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Σουίμερ, με τους Κλάιβ Όουεν, Κάθριν Κίνερ, Βαϊόλα Ντέιβις.
Η δεκατετράχρονη Άνι αποπλανείται από έναν μεσήλικο που γνώρισε στο Ίντερνετ, με τα χειρότερα όμως να έρχονται για τη νεαρή μαθήτρια μετά το βιασμό της, όταν θα πρέπει να αντιμετωπίσει το επιθετικό σχολικό περιβάλλον και τον εκτός ελέγχου πατέρα της, ο οποίος ψάχνει με ψυχωτική μανία να βρει τον ένοχο.
Έχοντας φανερά προβλήματα στο να βρει αφηγηματικό ρυθμό και να δημιουργήσει έστω και υποψία υποβλητικής ατμόσφαιρας, ο Ντέιβιντ –Ρος από τα «Φιλαράκια»– Σουίμερ δεν καταφέρνει να υποστηρίξει σκηνοθετικά ένα ανεξάρτητης διάθεσης σενάριο που δεν υποκύπτει στην ευκολία – ακόμη και στους τίτλους τέλους. Επιπλέον, όταν βρίσκεσαι μπροστά στην ιλουστρασιόν τηλεοπτική φωτογραφία του Αντρέι Σέκουλα και στις μέτριες ερμηνείες των πρωτοκλασάτων πρωταγωνιστών, ακριβώς σε τι να «πιστέψεις»;
novacinema4 22.30
Κωμωδία, 2010 (Έγχρ.), 87′
LA CHANCE DE MA VIE. Γαλλική ταινία του Νικολά Κις, με τους Φρανσουά-Ξαβιέ Ντεμεζόν, Βιρζινί Εφιρά, Αρμέλ Ντετς.
Ο Ζιλιέν, σύμβουλος γάμου, είναι γκαντέμης στις ερωτικές του σχέσεις, φέρνοντας κακοτυχία σε όλες τις πρώην συντρόφους του. Με την Τζοανά τα πράγματα ξεκινούν υπέροχα, για να εξελιχτούν σε μια αστεία, αλλά υπερβολική κι εντέλει προβλέψιμη φάρσα.
Ερμηνεύοντας τον άτυχο ήρωα σε χαμηλούς τόνους, ο –θεατρικός και φτυστός ο σκηνοθέτης Πίτερ Τζάκσον– Φρανσουά-Ξαβιέ Ντεμεζόν αφήνει χώρο στην τηλεοπτική και τσαχπίνα Βιρζινί Εφιρά να κάνει παιχνίδι γκρεμίζοντας κρεβάτια, κουτουλώντας σε τζάμια, βάζοντας φωτιές και πουσάροντας το σλάπστικ στοιχείο, το οποίο εκβιάζει μια σειρά από (άλλα επιτυχημένα και άλλα όχι) καλαμπούρια. Η βασική πλοκή παραμένει, βέβαια, μέχρι τέλους εντελώς στεγνή, ωστόσο η παιχνιδιάρικη σκηνοθεσία προσθέτει λίγη καλοδεχούμενη φινέτσα.
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 2012 (Έγχρ.), 109′
CONTRABAND. Αμερικανική ταινία του Μπαλτάσαρ Κορμακούρ, με τους Μαρκ Γουόλμπεργκ, Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Τζιοβάνι Ριμπίζι.
Ο Κρις προσπαθεί να αφήσει πίσω το παράνομο παρελθόν του, αλλά μια απερισκεψία του μικρού αδερφού της γυναίκας του θα τον αναγκάσει να στήσει μια τελευταία δουλειά με πλαστά δολάρια.
Από την πρώτη μέχρι την τελευταία σκηνή, η κάμερα του Κορμακούρ (πρωταγωνιστής στην πρωτότυπη ταινία που εδώ διασκευάζει ως σκηνοθέτης για την αμερικανική αγορά) σκύβει πάνω από τη δράση και δεν σηκώνει κεφάλι. Αυτή δεν είναι συσκευασίας multiplex, όσο δεμένη σφιχτά με την πλοκή, η οποία δεν παίρνει ανάσα ούτε καν για να δώσει χώρο και χρόνο στους χαρακτήρες. Οι συνοπτικές σεναριακές διαδικασίες είναι ένα από τα προβλήματα –ίσως το μόνο μεγάλο– αυτού του προσηλωμένου στους κανόνες του είδους b movie, το οποίο μπολιάζει το καθαρόαιμο περιπετειώδες θρίλερ με το ελαφρύ σαν πούπουλο οικογενειακό δράμα για να δώσει κίνητρο κι ένα στοιχειώδες συναισθηματικό βάθος στους ήρωές του.
athinorama.gr
Πέμπτη, 26 Ιουλίου
- Ο ΜΑΥΡΟΣ ΓΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ 2 αστεράκια 22.30 novacinema4
- THE BLACK POWER MIXTAPE 1967-1975 3½ αστεράκια 23.00 NET
- ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΑΓΙΩΝ 2 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- SPARK 2½ αστεράκια 02.15 STAR
- ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ 2 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 104′
MAD MONEY. Αμερικανική ταινία της Κάλι Κούρι, με τις Νταϊάν Κίτον, Κουίν Λατίφα, Κέιτι Χολμς.
Ακόμα κι αν ξεχάσεις πως έχει υπογράψει το βραβευμένο με Όσκαρ σενάριο του «Θέλμα και Λουίζ», από την Κάλι Κούρι περιμένεις κάτι παραπάνω από μια χαζοκωμωδία της σειράς. Κι όμως το «Εύκολο Χρήμα» είναι πιο ρουτινιάρικο κι από την προηγούμενη σκηνοθετική της δουλειά, τις «Εξομολογήσεις Γυναικών» του 2002 (Σάντρα Μπούλοκ, Άσλεϊ Τζαντ). Ριμέικ της βρετανικής τηλεταινίας «Hot Money», ενώνει τρεις εργαζόμενες σε τράπεζα –η Νταϊάν Κίτον δουλεύει ως καθαρίστρια!–, οι οποίες αποφασίζουν να κλέψουν τα χρησιμοποιημένα χαρτονομίσματα που προορίζονται για καταστροφή. Το κόλπο πετυχαίνει κι εκείνες συνεχίζουν μέχρι που, αναπόφευκτα, θα προκαλέσουν την τύχη τους αλλά και τα δικά μας νεύρα.
Κλισέ παρεξηγήσεις, εξωφρενικές συμπτώσεις, χιλιοειπωμένες ατάκες και χιλιοϊδωμένα αστεία, σε μια άνευρη και νερόβραστη δήθεν «σάτιρα» του αμερικάνικου ονείρου. Επιπλέον, μια εντελώς χαζοχαρούμενη αισιοδοξία απέναντι σε κάθε αναποδιά, καθώς η τριμελής, κι αργότερα εξαμελής, συμμορία ξεχειλίζει από καλοσύνη, αλτρουισμό και κάθε λογής αγαθά αισθήματα. Έχει κι η χολιγουντιανή αποβλάκωση τα όριά της. Ή μήπως όχι…
NET 23.00
Ντοκιμαντέρ, 2011 (Α/Μ & Έγχρ.), 97′
Σουηδική ταινία του Γκόραν Όλσον.
Το ότι η σουηδική τηλεόραση διαθέτει περισσότερο αρχειακό υλικό που αφορά στο κόμμα των Μαύρων Πανθήρων, της πιο δυναμικής έκφρασης του αγώνα των Αφροαμερικανών για τα δικαιώματά τους στα τέλη της δεκαετίας του ’60, απ’ ότι ολόκληρη η Αμερική εκπλήσσει μόνον τους αφελείς. Η σκοτεινή εκδοχή του παραμυθιού δεν ήταν ποτέ αγαπητή στα κυρίαρχα media κι έτσι όταν ο Σουηδός σκηνοθέτης Γκόραν Όλσον άρχισε την έρευνα, βρέθηκε μπροστά σε έναν ανέγγιχτο θησαυρό.
Με ένα εξαιρετικά λειτουργικό, ρέον μοντάζ (βραβείο στο Φεστιβάλ του Σάντανς), συνέρραψε συνεντεύξεις, τηλεοπτικά πλάνα και ανταποκρίσεις της εποχής με σημερινό σχολιασμό διακεκριμένων προσωπικοτήτων της μαύρης κοινότητας (όπως η Έρικα Μπαντού, ο Χάρι Μπελαφόντε και πολλοί ακτιβιστές της εποχής), τους οποίους ποτέ δεν βλέπουμε μπροστά στην κάμερα, κατασκευάζοντας ένα οπτικό mixtape που μας ταξιδεύει σε ένα γνωστό-άγνωστο εκεί και τότε. Κοινωνική ανάλυση εις βάθος, γενναίες απόψεις, αντικειμενικό μάτι και διαλεκτική σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν, σε ένα σπουδαίο ντοκιμαντέρ με πολιτική και κινηματογραφική άποψη. Προβάλλεται η συντομευμένη τηλεοπτική εκδοχή.
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 100′
A GUIDE TO RECOGNIZING YOUR SAINTS. Αμερικανική ταινία του Ντίτο Μοντιέλ, με τους Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Τσαζ Παλμιντέρι, Σάια ΛαΜπεφ.
Ένας συγγραφέας αναπολεί μέσω του αυτοβιογραφικού του βιβλίου τις φιλίες της εφηβείας και τη βία του δρόμου στην Αστόρια της Νέας Υόρκης στα μέσα του ’80.
Ένα βιβλίο-κάθαρση που συνέγραψε ο ίδιος για τους ανθρώπους που διαμόρφωσαν τόσο το χαρακτήρα του όσο και τις καθοριστικές επιλογές της εφηβείας, έδωσε την πρώτη ύλη στον Μοντιέλ (συγγραφέας, πρώην πυγμάχος, μοντέλο και μουσικός) για το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Οι επιρροές από τους «Κακόφημους Δρόμους» του Σκορσέζε και το «Κάνε το Σωστό» του Σπάικ Λι είναι εμφανείς, χωρίς όμως η ταινία του να διαθέτει ανάλογη οξυδέρκεια στην προσέγγιση του ιδεολογικού και κοινωνιολογικού πλαισίου της εποχής. Ο Μοντιέλ παρακολουθεί ασφυκτικά τους ήρωές του και αγνοεί ό,τι τους περιβάλλει. Ειδικά η βία αντιμετωπίζεται με μια αυτοαναφορικότητα, χωρίς να συνδέεται με τις ρίζες της γειτονιάς. Αναξιοποίητο είναι επίσης δραματουργικά το όνειρο του Ντίτο να γίνει μουσικός. Πέρα όμως από τις αδυναμίες, υπάρχει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σκηνοθετική κατεύθυνση προς τη μη γραμμική χρονικά αφήγηση – η ζωή του Ντίτο στα ’80s τέμνεται διαρκώς με το σήμερα, όπου ως συγγραφέας πλέον επιστρέφει στην Αστόρια ύστερα από δεκαπέντε χρόνια απουσίας. Υπάρχουν σκηνές κινηματογραφημένες έτσι ώστε να επικαλούνται την επιλεκτικότητα της μνήμης, όπου δεν χρειάζεται να φανούν όλα παρά μονάχα ο αντίκτυπος ενός γεγονότος. Πολύ καλές οι ερμηνείες των Σία ΛαΜπεφ και Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ στους ρόλους του μπερδεμένου έφηβου και μετανενοημένου ενήλικου Ντίτο, αντίστοιχα.
STAR 02.15
Δραματική, 1998 (Έγχρ.), 103′
Αμερικανική ταινία του Γκάρετ Γουίλιαμς, με τους Τέρενς Χάουαρντ, Νικόλ Άρι Πάρκερ, Μπρένταν Σέξτον III.
Όταν το αυτοκίνητό τους παθαίνει βλάβη, ένα ζευγάρι Αφροαμερικανών αποκλείονται σε μια επαρχιακή πόλη όπου κατοικούν λευκοί της χαμηλότερης κοινωνικής τάξης.
Γυρισμένο μέσα σε 22 μέρες, αυτό το δραματικό road movie εξελίσσεται σε ένα κοινωνικό θρίλερ για το ρατσισμό και τις ενδογενείς διαφορές της Αμερικής.
novacinema1-HD 22.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 106′
TRUST. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Σουίμερ, με τους Κλάιβ Όουεν, Κάθριν Κίνερ, Βαϊόλα Ντέιβις.
Η δεκατετράχρονη Άνι αποπλανείται από έναν μεσήλικο που γνώρισε στο Ίντερνετ, με τα χειρότερα όμως να έρχονται για τη νεαρή μαθήτρια μετά το βιασμό της, όταν θα πρέπει να αντιμετωπίσει το επιθετικό σχολικό περιβάλλον και τον εκτός ελέγχου πατέρα της, ο οποίος ψάχνει με ψυχωτική μανία να βρει τον ένοχο.
Έχοντας φανερά προβλήματα στο να βρει αφηγηματικό ρυθμό και να δημιουργήσει έστω και υποψία υποβλητικής ατμόσφαιρας, ο Ντέιβιντ –Ρος από τα «Φιλαράκια»– Σουίμερ δεν καταφέρνει να υποστηρίξει σκηνοθετικά ένα ανεξάρτητης διάθεσης σενάριο που δεν υποκύπτει στην ευκολία – ακόμη και στους τίτλους τέλους. Επιπλέον, όταν βρίσκεσαι μπροστά στην ιλουστρασιόν τηλεοπτική φωτογραφία του Αντρέι Σέκουλα και στις μέτριες ερμηνείες των πρωτοκλασάτων πρωταγωνιστών, ακριβώς σε τι να «πιστέψεις»;
novacinema4 22.30
Κωμωδία, 2010 (Έγχρ.), 87′
LA CHANCE DE MA VIE. Γαλλική ταινία του Νικολά Κις, με τους Φρανσουά-Ξαβιέ Ντεμεζόν, Βιρζινί Εφιρά, Αρμέλ Ντετς.
Ο Ζιλιέν, σύμβουλος γάμου, είναι γκαντέμης στις ερωτικές του σχέσεις, φέρνοντας κακοτυχία σε όλες τις πρώην συντρόφους του. Με την Τζοανά τα πράγματα ξεκινούν υπέροχα, για να εξελιχτούν σε μια αστεία, αλλά υπερβολική κι εντέλει προβλέψιμη φάρσα.
Ερμηνεύοντας τον άτυχο ήρωα σε χαμηλούς τόνους, ο –θεατρικός και φτυστός ο σκηνοθέτης Πίτερ Τζάκσον– Φρανσουά-Ξαβιέ Ντεμεζόν αφήνει χώρο στην τηλεοπτική και τσαχπίνα Βιρζινί Εφιρά να κάνει παιχνίδι γκρεμίζοντας κρεβάτια, κουτουλώντας σε τζάμια, βάζοντας φωτιές και πουσάροντας το σλάπστικ στοιχείο, το οποίο εκβιάζει μια σειρά από (άλλα επιτυχημένα και άλλα όχι) καλαμπούρια. Η βασική πλοκή παραμένει, βέβαια, μέχρι τέλους εντελώς στεγνή, ωστόσο η παιχνιδιάρικη σκηνοθεσία προσθέτει λίγη καλοδεχούμενη φινέτσα.
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 2012 (Έγχρ.), 109′
CONTRABAND. Αμερικανική ταινία του Μπαλτάσαρ Κορμακούρ, με τους Μαρκ Γουόλμπεργκ, Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Τζιοβάνι Ριμπίζι.
Ο Κρις προσπαθεί να αφήσει πίσω το παράνομο παρελθόν του, αλλά μια απερισκεψία του μικρού αδερφού της γυναίκας του θα τον αναγκάσει να στήσει μια τελευταία δουλειά με πλαστά δολάρια.
Από την πρώτη μέχρι την τελευταία σκηνή, η κάμερα του Κορμακούρ (πρωταγωνιστής στην πρωτότυπη ταινία που εδώ διασκευάζει ως σκηνοθέτης για την αμερικανική αγορά) σκύβει πάνω από τη δράση και δεν σηκώνει κεφάλι. Αυτή δεν είναι συσκευασίας multiplex, όσο δεμένη σφιχτά με την πλοκή, η οποία δεν παίρνει ανάσα ούτε καν για να δώσει χώρο και χρόνο στους χαρακτήρες. Οι συνοπτικές σεναριακές διαδικασίες είναι ένα από τα προβλήματα –ίσως το μόνο μεγάλο– αυτού του προσηλωμένου στους κανόνες του είδους b movie, το οποίο μπολιάζει το καθαρόαιμο περιπετειώδες θρίλερ με το ελαφρύ σαν πούπουλο οικογενειακό δράμα για να δώσει κίνητρο κι ένα στοιχειώδες συναισθηματικό βάθος στους ήρωές του.
athinorama.gr